Kai yksityisgynen hintaan sisältyy uä-tutkimus? Mehiläinen kyseessä
Epäilen PCO:ta tai endometrioosia ja varasin gynelle ajan mehiläisestä. Olen menossa just ennen oletettua ovulaatiota jolloin pitäisi nimenomaan näkyä kystat ym jos niitä on. Vai pitääkö se uä:llä katsominen maksaa vielä erikseen,eikös ne gynet nyt sillä aina katso muutenkin jos on jotain vaivaa? Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (12)
Kyllä minulla on katsottu ihan siihen samaan hintaan.
Oon käynyt muutaman kerran yksityisellä ultrassa, aina on joutunut maksamaan erikseen. Maksaa sen n. 100e lisää.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen itsekin, että viimeksi (tästä on kyllä useampi vuosi) kun kävin nimenomaan Mehiläisen gynellä, niin lääkäri teki kysymättä ultraäänitutkimuksen normitutkimuksen lisäksi, enkä muista että se olisi laskuun ainakaan hirveästi vaikuttanut. Ei missään tapauksessa mitään satasta ainakaan! Eihän itse ultraäänitutkimuskaan kestänyt kuin hetken.
Minulla aavassa ultrattiin kysymättä eikä vaikuttanut hintaan.
https://www.mehilainen.fi/hinnastot Täältä saa kyllä sellaisen kuvan, että pitää maksaa erikseen ja niin olen myös itse aina joutunut maksamaan... juurikin tuon 100-140e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen itsekin, että viimeksi (tästä on kyllä useampi vuosi) kun kävin nimenomaan Mehiläisen gynellä, niin lääkäri teki kysymättä ultraäänitutkimuksen normitutkimuksen lisäksi, enkä muista että se olisi laskuun ainakaan hirveästi vaikuttanut. Ei missään tapauksessa mitään satasta ainakaan! Eihän itse ultraäänitutkimuskaan kestänyt kuin hetken.
Vaikka nyt vastaan väitätkin (kannattiko sitten kysyä, jos tiesit jos vastauksen), niin kannattaa kuitenkin varautua siihen satasen maksuun, jonka yleensä asiakkaat joutuvat maksamaan, ettei tule yllätyksiä....tai sitten ihan soitat etukäteen ja kysyt.
Lähtökohtaisesti yksityisellä maksetaan aina erikseen kaikista toimenpiteistä. Vastaanottomaksulla saa vain lääkärin kanssa jutustelun ja yksinkertaiset perustutkimukset, kuten sisätutkimuksen. Pitäähän jo papa-kokeestakin maksaa jotain 40e erikseen vaikka siinä tehdä muuta kuin tökätään tikku alapäähän viideksi sekunniksi :D
Kyllä minulla Terveystalossa ultra maksoi 120e lisää viime kesänä.
Ei sisälly yleensä hintaan. Jotkut lääkärit voivat omasta päätöksestään tehdä tästä poikkeuksia, jos esim. tekevät ultran "varmuuden vuoksi" niin ettei oma henkilökohtainen etiikka välttämättä pidä oikeutettuna laskuttaa hyvin todennäköisesti tarpeetonta tutkimusta asiakkaalta, mutta lähtökohta on että tutkimus maksaa ja siihen täytyy varautua.
No ilman muutamaksaa erikseen!
Muistakaas nyt että yksityisellä, millä tahansa lääkärillä, jokainen mahdollinen erillinen toimenpide rahastetaan erikseen ja niitä myös saatetaan rahastusmielessä tarjota ylimääräsiä, vaikkei ko. juttu olisikaan juuri nyt niin tarpeen. Ja hinta ei suinkaan riipu toimenpiteen kestosta (kuten joku tuolla esitti että kestää niin lyhyen aikaa), vaan aivan muista jutuista. Vain perushinta (jonka päälle kaikki ultrat ja papakokeet laskutetaan) on riippuvainen käynnin kestosta.
Jos haluat kaiken yhessä hinnassa,menet julkiselle. Siellä maksat sen muutaman hassun kympin ja se siältää kaiken minkä tarvitset lääkärisi mielestä.
Joo okei, no sittenpä maksaa eipä tuo nyt niin katastrofi ole :D Sain kyllä ajan yleislääkärille terveyskeskukseen mutta se on vasta maaliskuun loppupuolella...Lähinnä kiinnostaa tietää munasarjojen tilanne että onko siellä PCO-tyyppistä vai näyttääkö siltä että ovulaatio tapahtuisi normaalisti,raskautta ei ole kuulunut vaikka kierto on säännöllinen ja ovulaation aikaan selvät tuntemukset PAITSI että munasarjakipuja on vielä oletetun oviksen jälkeenkin...ehkä se munasolu ei sitten kuitenkaan irtoa tms saa nähdä. Lähes vuosi sitten kuitenkin jo pillerit lopetin. Kiitos vastauksista kaikille :) ap
UÄ maksaa erikeen, noin satanen tulee lisää hintaa Meihiläisessä.