Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The perfect selfie-Olivia Oras

Vierailija
21.02.2017 |

Meinaatteko kattoa tämän Olivia Oraksesta kertovan dokkarin? Huomenntta taitaa tulla subilta ulos.
Ite aattelin ihan mielenkiinnosta katsoa, et minkälaisena tämä leidi esiintyy dokkarissa. Tuntuu jotenki kii tyhjäpäältä pintaliitäjältä

Kommentit (421)

Vierailija
381/421 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän ketjuin ja katsoin dokumentin Katsomosta vasta sen jälkeen. Minulle jäi hyvin positiivinen kuva Oliviasta ja Oraksen perheestä ylipäätään. Olen samanikäinen hänen kanssaan, ja minulla oli juuri Instagramin ja Ask.fm:n (sekä tämän ketjun) perusteella aikaisemmin ylimielinen kuva hänestä.

Dokumentissa hän vaikutti kuitenkin ihan tavalliselta teinitytöltä. Hänen ystävänsä Jessicakin oli myös ihanan tavallisen oloinen, vaikka luulisi, että Olivia hengaisi vain ns. siistien ja suosittujen kanssa. Eikä dokumentissa edes ollut mielestäni paljon ryyppäämistä tai röökin polttamista. Tuntuu oudolta, että aikuiset ihmiset kauhistelevat täällä bilettämistä, vaikka suurin osa teineistä sitä tekee. Varmasti palstalaisistakin moni on ollut nuorena samanlainen. Sekin on vain yksi vaihe elämässä, ja minunkin kaveriporukassani monella se vaihe oli juuri 15-17-vuotiaana, jonka jälkeen alkoi rauhoittuminen.

Huomasin, että täällä kauhisteltiin myös Johannan "liian lepsua" kasvatusta. En itse huomannut siinä mitään pahaa ja miten se on teiltä pois, jos Olivialla on kaverilliset välit äitiinsä? Monen kaverini vanhemmat ovat tuotakin rennompia, ostavat alaikäisille lapsilleen viinaa jne. joten en itse osaa varmaan pitää tuota outona. Sitä kyllä ihmettelen, että Johanna puhui syömishäiriöstä nimityksellä "kuuri" ja "sillon kun sulla oli se outo vuosi" tai jotain vastaavaa. Se tuntui todella vähättelevältä.

Vierailija
382/421 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken kattoin ton dokkarin. Jostakin tuli netissä vastaan mainos tästä ja koska joskus vuosia sitten oon Oliviaa somessa seurannut niin alkoi kiinnostamaan. Mulla oli jo jonkinlaista pohjatietoa Olivian elämästä hänen somekäytön perusteella ja siks uskonkin, että tää dokkari jättää paljon auki sellaiselle, joka ei Oliviasta oo koskaan mitään kuullutkaan.

Olivian perhesuhteista en ole hirveästi tiennyt aikaisemmin, mutta dokumentti antoi ihanan oloisen kuvan. Musta on aivan ihanaa, että on niin läheiset välit vanhempiin, että pystyy juttelemaan ja avautumaan mistä vaan. Niinhän sen pitääkin olla. Lapsen pitää pysytä puhumaan vanhemmilleen kaikesta.

Dokkarissa tuotiin esille aika selkeästi Olivian tupakointia ja alkoholinkäyttöä, vaikka kuvauksien aikana hän olikin alaikäinen. Nuoret on aina saanut alaikäisenä hankittua tupakkaa ja alkoholia jotakin kautta eikä sen pitäis olla kenellekkään mikään järkytys, että näin on edelleen. Ainakaan dokkarissa ei peitellä tätä asiaa. Muutenkin on hyvä, että vanhemmat tietävät lapsen tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä, koska silloin lapsen ja vanhempien on myös helpompi keskustella siitä. Lisäksi onhan se nyt parempi, että päihteet saadaan vaikkapa sitten ihan niiltä omilta vanhemmilta, kun joltakin ojapummilta.

Niin joo ja Robin ja Olivia eivät ole koskaan seurustelleet! Olivat vain kavereita, kun olivat ylä-asteella samalla luokalla reilun vuoden. Koskaan ei seurustelusta mitään merkkiä tullut ja kun askissakin sitä Olivialta udeltiin niin kertoi heidän olevan vain kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/421 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa tein ns, ryhmä taidematkan Orasten Turun lähellä olevaan kotiin. Sama, jossa oli kuvattu kohtaus, jossa söivät kolmistaan päivällistä.  Koti on kyllä melkoisesti niellyt rahaa, kyllä sitä pätäkkää on ainakin joskus ollut.  Itse päärakennus on täydellisesti remontoitu ja sisustettu vanha iso koulu. Siihen päälle vielä vanhan koulun piharakennukset remontoitu vimpan päälle. Mukaan lukien oma kappeli risteineen ja kirkonpenkkeineen. Yhdessä näistä piharakennuksista oli  myös Johannan ateljee, jossa hän esitteli valmiita ja keskeneräisiä töitään. Töitä oli myös kaupan n. 5000 ylöspäin. Kaupan oli myös kortteja, julisteita, mukeja ... joissa kuvia Johannan töistä.  Ennen tätä matkaa ei ollut oikein minkäänlaista mielikuvaa Johanna Orasesta tai hänen töistään. Mutta pelkästään positiivinen kuva jäi tätä Orasen pariskunnasta.  

Vierailija
384/421 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just äsken kattoin ton dokkarin. Jostakin tuli netissä vastaan mainos tästä ja koska joskus vuosia sitten oon Oliviaa somessa seurannut niin alkoi kiinnostamaan. Mulla oli jo jonkinlaista pohjatietoa Olivian elämästä hänen somekäytön perusteella ja siks uskonkin, että tää dokkari jättää paljon auki sellaiselle, joka ei Oliviasta oo koskaan mitään kuullutkaan.

Olivian perhesuhteista en ole hirveästi tiennyt aikaisemmin, mutta dokumentti antoi ihanan oloisen kuvan. Musta on aivan ihanaa, että on niin läheiset välit vanhempiin, että pystyy juttelemaan ja avautumaan mistä vaan. Niinhän sen pitääkin olla. Lapsen pitää pysytä puhumaan vanhemmilleen kaikesta.

Dokkarissa tuotiin esille aika selkeästi Olivian tupakointia ja alkoholinkäyttöä, vaikka kuvauksien aikana hän olikin alaikäinen. Nuoret on aina saanut alaikäisenä hankittua tupakkaa ja alkoholia jotakin kautta eikä sen pitäis olla kenellekkään mikään järkytys, että näin on edelleen. Ainakaan dokkarissa ei peitellä tätä asiaa. Muutenkin on hyvä, että vanhemmat tietävät lapsen tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä, koska silloin lapsen ja vanhempien on myös helpompi keskustella siitä. Lisäksi onhan se nyt parempi, että päihteet saadaan vaikkapa sitten ihan niiltä omilta vanhemmilta, kun joltakin ojapummilta.

Niin joo ja Robin ja Olivia eivät ole koskaan seurustelleet! Olivat vain kavereita, kun olivat ylä-asteella samalla luokalla reilun vuoden. Koskaan ei seurustelusta mitään merkkiä tullut ja kun askissakin sitä Olivialta udeltiin niin kertoi heidän olevan vain kavereita.

Mää oon ymmärtäny erilailla tuon seurustelukuvion. Käsittääkseni antoivat somessa ja muuallakin pääsääntöisesti ymmärtää että ovat vain kavereita. Mutta kyllä niilöä tais jotai enemmän olla, ainaki jossain välissä.

Vierailija
385/421 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että tämäkin dokumentti on käsikirjoitettu.

Vierailija
386/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjuin ja katsoin dokumentin Katsomosta vasta sen jälkeen. Minulle jäi hyvin positiivinen kuva Oliviasta ja Oraksen perheestä ylipäätään. Olen samanikäinen hänen kanssaan, ja minulla oli juuri Instagramin ja Ask.fm:n (sekä tämän ketjun) perusteella aikaisemmin ylimielinen kuva hänestä.

Dokumentissa hän vaikutti kuitenkin ihan tavalliselta teinitytöltä. Hänen ystävänsä Jessicakin oli myös ihanan tavallisen oloinen, vaikka luulisi, että Olivia hengaisi vain ns. siistien ja suosittujen kanssa. Eikä dokumentissa edes ollut mielestäni paljon ryyppäämistä tai röökin polttamista. Tuntuu oudolta, että aikuiset ihmiset kauhistelevat täällä bilettämistä, vaikka suurin osa teineistä sitä tekee. Varmasti palstalaisistakin moni on ollut nuorena samanlainen. Sekin on vain yksi vaihe elämässä, ja minunkin kaveriporukassani monella se vaihe oli juuri 15-17-vuotiaana, jonka jälkeen alkoi rauhoittuminen.

Huomasin, että täällä kauhisteltiin myös Johannan "liian lepsua" kasvatusta. En itse huomannut siinä mitään pahaa ja miten se on teiltä pois, jos Olivialla on kaverilliset välit äitiinsä? Monen kaverini vanhemmat ovat tuotakin rennompia, ostavat alaikäisille lapsilleen viinaa jne. joten en itse osaa varmaan pitää tuota outona. Sitä kyllä ihmettelen, että Johanna puhui syömishäiriöstä nimityksellä "kuuri" ja "sillon kun sulla oli se outo vuosi" tai jotain vastaavaa. Se tuntui todella vähättelevältä.

Toisaalta se kesti vain puoli vuotta ja meni ohi ilman hoitoa.

Vierailija
387/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne Oraksen perhettä itse henkilökohtaisesti, mutta kaiken kaikkiaan positiivinen kuva jäi heistä. Selvästi parempaa ja varakkaampaa väkeä, jotka ovat onnellisia. Kaikesta näkee, että rahaa on niin, että köyhimpiä hirvittää. Selvästi yksi varakkaimmista perheistä Suomessa, mutta eivät pidä siitä melua. Ei köyhillä ole varaa esimerkiksi käydä Ranskassa, ajaa autolla tai ostaa merkkiaurinkolaseja. Taitelijana Johanna Oras on tunnettu varakkaammissa piireissä. Aristokraatit lähinnä ostavat hänen taidettaan. Verotuksellisista syistä hän ei käytä suomalaisia kanavia taulujen myynnissä vaan se tapahtuu arvokkaiden taidegallerioiden ja säätiöiden kautta. Olivian perintö tulee olemaan sadoissa miljoonissa euroissa kun se aika koittaa, sen näkee jokainen joka osaa katsoa dokumentin oikealla tavalla.

Vierailija
388/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on selvää kiusaamista kun ilkkuu tuota Darun-tyyppiä ystävänsä kanssa tv-kameroiden kuvatessa ja myöhemmin vielä äidilleen ravintolassa. Ja pahinta oli Olivian kommentti kaverilleen: "kyllä mun isi voi laittaa ton koko loppuelämän paskaks jos mä haluun!!!" Lisäksi äiti hiljaisena hyväksyy kiusaamisen eikä esim. sano ettei ole ok levittää tuollaista matskua netissä, kun Olivia oikein kehuskelee aiheuttaneensa kunnon kohun. Tyttöparalla oikein silmät kiiluu kohtauksessa, jossa hän kertoo äidilleen, millainen paskamyrsky siitä nousi tuolle tyypille. Huh huh. Ei oo enää ihan normaalia käytöstä. Lisäksi, miksi tuo koko DARUN-juttu on laitettu tuohon dokumenttiin? Eikö ole jollain lailla kiellettyä levitellä tuota tyypin omalla nimellä höystettynä tv:ssä?

Ensin itkee olleensa kiusattu, mutta itse on lopulta vielä pahempi. Ja mitäpä kyseisellä tylleröllä olisi ilman sitä isiä, joka tarvittaessa "pistää muiden elämän paskaksi", kun oma lellipentu insta-addikti haluaa. :-D Huvittavaa.

Vierailija
389/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Oraksen perhettä itse henkilökohtaisesti, mutta kaiken kaikkiaan positiivinen kuva jäi heistä. Selvästi parempaa ja varakkaampaa väkeä, jotka ovat onnellisia. Kaikesta näkee, että rahaa on niin, että köyhimpiä hirvittää. Selvästi yksi varakkaimmista perheistä Suomessa, mutta eivät pidä siitä melua. Ei köyhillä ole varaa esimerkiksi käydä Ranskassa, ajaa autolla tai ostaa merkkiaurinkolaseja. Taitelijana Johanna Oras on tunnettu varakkaammissa piireissä. Aristokraatit lähinnä ostavat hänen taidettaan. Verotuksellisista syistä hän ei käytä suomalaisia kanavia taulujen myynnissä vaan se tapahtuu arvokkaiden taidegallerioiden ja säätiöiden kautta. Olivian perintö tulee olemaan sadoissa miljoonissa euroissa kun se aika koittaa, sen näkee jokainen joka osaa katsoa dokumentin oikealla tavalla.

Ei Johanna ihan niin tuottelias ole, että satoja miljoonia ehtisi taulumyynnillä tienata. Hinnathan hänen töillään on ihan kohtuulliset.

(joo, ymmärsin kyllä, että kommentti, johon vastasin on sarkasmia tai mitä lie ironia-parodiaa)

Vierailija
390/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi mulla on niin paljon seuraajia,no varmaan ku mä matkustan niin paljon ja silleen."

Äkkiä katsottuna en löytänyt mitään matkakuvia tän instasta. Pelkkiä selfieitä ja snapchat repost filtteröintejä, vasta ekat ulkomaanmatkakuvat löytyy 04/16. Että silleen. :D

Vierailija
391/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on selvää kiusaamista kun ilkkuu tuota Darun-tyyppiä ystävänsä kanssa tv-kameroiden kuvatessa ja myöhemmin vielä äidilleen ravintolassa. Ja pahinta oli Olivian kommentti kaverilleen: "kyllä mun isi voi laittaa ton koko loppuelämän paskaks jos mä haluun!!!" Lisäksi äiti hiljaisena hyväksyy kiusaamisen eikä esim. sano ettei ole ok levittää tuollaista matskua netissä, kun Olivia oikein kehuskelee aiheuttaneensa kunnon kohun. Tyttöparalla oikein silmät kiiluu kohtauksessa, jossa hän kertoo äidilleen, millainen paskamyrsky siitä nousi tuolle tyypille. Huh huh. Ei oo enää ihan normaalia käytöstä. Lisäksi, miksi tuo koko DARUN-juttu on laitettu tuohon dokumenttiin? Eikö ole jollain lailla kiellettyä levitellä tuota tyypin omalla nimellä höystettynä tv:ssä?

Ensin itkee olleensa kiusattu, mutta itse on lopulta vielä pahempi. Ja mitäpä kyseisellä tylleröllä olisi ilman sitä isiä, joka tarvittaessa "pistää muiden elämän paskaksi", kun oma lellipentu insta-addikti haluaa. :-D Huvittavaa.

Darunhan on itse tullut julkisuuteen tuon asian tiimoilta kasvoillaan ja nimellään. Ihmettelin nimittäin ihan samaa, että miksi jonkun nimeltä mainitun tyypin kiinnostusta nuoriin tyttöihin tuolla tavalla käsitellään, mutta katsottuani ohjelman googlasin hieman ja selvisi, että mitään uutta tässä ei tuotu esiin. Hiukan taustoitusta näille uutisille korkeintaan.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/darunin-kasvot-paatyivat-to…

Vierailija
392/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi mulla on niin paljon seuraajia,no varmaan ku mä matkustan niin paljon ja silleen."

Äkkiä katsottuna en löytänyt mitään matkakuvia tän instasta. Pelkkiä selfieitä ja snapchat repost filtteröintejä, vasta ekat ulkomaanmatkakuvat löytyy 04/16. Että silleen. :D

Eikös hän jossain vaiheessa poistanut instansa kokonaan. Vai onko tuolla kuvia ajalta, ennen kuin dokumenttia kuvattiin?

Vierailija
393/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa tämä dokumentti kuvauksena 2010-luvun teineistä, älkää kertomuksena taiteilijaperheen tyttärestä. Näin katsottuna se näyttäytyy jo paljon onnistuneempana tekeleenä. Dokumentin traileri tiivistää mielestäni hyvin koko jutun pääpointit, ja niihin kun keskittyy niin dokumentti kuvastaa oikeastaan ihan hyvin todellisuutta. 

https://www.instagram.com/p/BPQVAsig5b2/?taken-by=oliviaoras&hl=fi

Vierailija
394/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä Darun uhkaillut Oliviaa askissa sen jälkeen, kun screen shot, jossa Darun kirjoitti 15-16-vuotiaalle tytölle Instagramissa että jos "perseensä ei ole tämän näköinen kesään mennessä niin se oli sit siinä" oli lähtenyt leviämään Olivian toimesta. Sitten Darun oli h*oritellut Oliviaa ja kirjoittanut tyyliin "taitaa nää h*rot vaan olla kateellisia kun ei saa kokea mua". Joten en pidä Oliviaa tämän jutun pahiksena ollenkaan, se Darun Ali oli tosi sikamainen tyyppi muutenkin mitä askiansa seurasin.

Kyllähän Johanna myös aikamoisen läksytyksen siinä yhdessä ravintolassa tyttärelleen piti, siitä miten ei kannata provosoida muita eikä kehitellä mitään paskamyrskyjä, koska se voi olla vaarallista kun muista ihmisistä ei tiedä mitä tekevät seuraavaksi. Täytyy kyllä myöntää, että itsekin hieman naurahdin kommentille, että "Jos tirauttaisin pari kyyneltä ja sanoisin isille et oikeesti en oo tehny mitään niin isi pitäis huolen et ton koko loppuelämä on pilalla" - kuten joku täällä sanoi, kiinnostaisi tietää, mitä eläkeläinen taidekauppias mahtaisi tilanteelle.

Vierailija
395/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olivia teki just rohkeasti, kun jakoi screenshotin, moni ei olisi uskaltanut. Tuollaiset paskiaiset ei opi kuin nyöryytyksillä. Ja itsehän se jamppa sen sinne oli kirjoittanut aivan julkiselle sivustolle.

Vierailija
396/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivian äiti on maailmalla tunnetuin suomalainen menestystaiteilija!

Vierailija
397/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Olivia pisti luun kurkkuun tuolle kiusaajalleen!

Vierailija
398/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyn 2016 ykkösnimet taidemaalarit ovat Hannu Palosuo, Alice Kaira, taitaa olla jo edesmennyt , Ferdinand von Wright

Vierailija
399/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän ketjun ennen itse dokumentin katsomista, ja pakko sanoa etten mä oikein ymmärrä teitä. Tuntuu vähän siltä että suurin osa teistä on unohtanut Olivian iän. Itse olin 16-18-vuotias pari vuotta sitten, ja omasta kokemuksesta voin sanoa että Olivia vaikuttaa ihan perus teiniltä. Moniko teistä av-mammoista muka oli siinä vähän yli 16-vuotiaana yhtään sen aikuismaisempi kuin Olivia? Joo, eihän se viinan juominen ja röökin polttelu kaverin olohuoneen lattialla hirveen fiksua ole (puhumattakaan kaikesta siitä ask.fm draamasta), mut tosissanneko väitätte että muut ton ikäset ei sellasta tekis? Enemmän mua huolestuttaa Olivian äiti, joka vaikuttaa ehkä vähän yksinkertaiselta ja reppanalta. Siellä ravintolassakin puhui jostain "kuurista", mihin Olivia osas kyllä sanoa että kyse oli ihan oikeasta sairaudesta. Myös Johannan yritys saada tytärtään osallistumaan ruokailuun ilman kännykkää oli vähän säälittävä. Vaikuttaa siltä, että tytär on vanhempiaan fiksumpi monessa asiassa. Ja vaikka rajoja ei tällä lapsosella hirveesti näytä olevan, niin ainakin on kasvatettu olemaan kohtelias ja kunnioittamaan toisia ja itseään, ja arvostamaan niitä mahdollisuuksia mitä on saanut (esim. matkustelu).  Ja mitä nyt tulee noihin kommentteihin siitä miten Olivia yrittää olla cool puhumalla finglishiä ja heittämällä vittua joka väliin, niin oletteko lähiaikoina kuunnelleet miten muut teinit puhuvat kavereilleen? Opiskelin itse englanninkielisessä koulussa, ja itsellä, sekä monilla entisillä koulukavereilla, tulee helposti heitettyä englanninkielisiä sanoja lauseiden sekaan (varsinkin jos kyse jostain koulujutuista). Ihan normaalia jos sattuu puhumaan sujuvasti muutakin kuin suomea. 

Ja muuten, eiköhän se ole ihan Darunin oma vika että julkisesti kommentoi tollasta, varsinkin tolla taustalla. Jos ei halua vahvistaa sitä pedofiilimainetta, niin onko sitten pakko kommentoida 16-vuotiaiden tyttöjen perseitä? Ja joo, selvästi Olivia halus draamaa ja nautti tosta paskamyrskystä (sanoi jopa että "en mä oo tehny mitään väärää" vaikka selvästi alotti riidan ihan vaan viihdyttääkseen itseään...) mut c'moon, olihan se täysin Darunin syy. Kuka vaan ois voinu löytää ton ja lähettää screenshotteja muille. 

Olivia oli dokumentissa 16-18 vuotias, ja tollasia teinit vaan on. Jotkut on rauhallisempia, jotkut ei, mut kyl ne siitä rauhottuu :)

Vierailija
400/421 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no thanks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän