Olen miehen puhelimessa nimellä "Minna S" hän on minun puhelimessani nimellä "Kulta"
Ärsyttää. Ihan kuin olisin vaan kuka tahansa siellä nimilistassa. Kun sanoin, niin hän sanoi ettei sitä kannata ottaa mitenkään henkilökohtaisesti. Hänen naispuolinen kaverinsa on kuitenkin siellä lempinimellään, tyyliin *Ellu
Kommentit (211)
Mä oon miehen puhelimessa Maija söpöliini Mehiläinen ja mies mun puhelimessa vaan Matti Meikäläinen :D ja oon kyl aina nauranu, että etkö jo vaihtais vaa normaaliin nimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ICE on jokseenkin vanhentunut. Harvalla enään on puhelin johon ei ole laittanut lukitusnäyttöä ja näin ollen hoitava taho ei pääse kännykästä hakemaan henkilöä johon otetaan yhteyttä.
Hoitava taho... Heillä on kyllä parempaakin tekemistä kuin alkaa soittelemaan läheisille, enkä edes tiedä onko heillä lupaa soittaa ja kertoa ihmisen terveystietoja. Siviilit noita enemmän käyttävät.
Lähiomaiseni kuoli ja puhelinnumeroani ei tiedetty ja se jouduttiin lopulta katsomaan omaiseni puhelimesta, kesti jonkun aikaa koska ei ollut ICE-merkintää. Koneelta löytyi nimeni mutta puhelinnumeroni ei ollut tiedossa (oli vaihtunut). Viimeistään henkilön kuollessa lähiomaisen pihelinnumeroa kaivataan ja varmaankin myös silloin jos näyttää siltä että potilas voi menehtyä, jos ihminen kuolee äkillisesti ei omaisille tietenkään ehditä soittaa ajoissa.
Omaiset kyllä oikeassa elämässä selvitetään poliisin rekistereistä, ei kännyköistä.
Varmaan silloin, kun vainaja löytyy esim. pahoinpideltynä katuojasta ilman puhelinta ja lompakkoa. Mutta miksi poliiseilla olisi jokin rekisteri, joka pitäisi tiedon sun sen hetkiseen elämäntilanteeseen kuuluvista läheisistä ihmisistä.
Itse en ainakaan toivoisi, että hädän hetkellä soitettaisiin, mun iäkkäille vanhemmille ekana.
Ei sitä kuolemaa ilmoiteta millekään random-ihmiselle vaan joko merkitylle avio-, avo- tai rekisteröidylle puolisolle (maistraatin tiedot) tai lähiverisukulaiselle (selviää myös ns. maistraatin tiedoista)
Me ollaan toistemme puhelimessa ihan nimillä, siitä kun on eka tavattu ja vaihdettu numeroita. Kuka vaihtelee numeroille nimiä?
Esim isän numero on ISÄ GSM koska se on tehty lankapuhelinaikaan, puhelimella jossa oli vain capsit. Mitä sitten?
Mulla on aviomies puhelimessa ihan Etunimi Sukunimi mallilla. Mitähän tästäkin nyt sitten pitäisi ajatella :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aviomies puhelimessa ihan Etunimi Sukunimi mallilla. Mitähän tästäkin nyt sitten pitäisi ajatella :D
Täällä sen jo joku kertoikin: Et rakasta miestäsi oikeasti.
Ei rakasta kukaan meistä, joilla puoliso on puhelimessa virallisella nimellään. Ne ehkä vähän tykkäävät, joilla on pelkällä etunimellä, mutta kokonimi kertoo ehdottomasti täydellisestä tunteettomuudesta :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ex oli puhelimessa muotoa etunimi sukunimi. Tutustuttiin alunperin töiden kautta, joista jäi tuo "virallinen" nimi puhelimeen. Ei vaan tullut koskaan mieleen vaihtaa sitä.
Mun aviomieheni on puhelimessani myöskin edelleen nimellä firma/sukunimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rakasta kukaan meistä, joilla puoliso on puhelimessa virallisella nimellään. Ne ehkä vähän tykkäävät, joilla on pelkällä etunimellä, mutta kokonimi kertoo ehdottomasti täydellisestä tunteettomuudesta :D
Pitää varmaan kertoa avopuolisolle, että tämä ei rakasta minua enkä minä häntä.
Minä olen miehen puhelimessa nimellä AAAÄiti ICE Ihan siksi että olen lapsemme äiti ja he käyttävät 5-vuotiaamme kanssa samaa kännykkää. Näin tulee listaan ensimmäisenä ja on helppo soittaa. Kukaan meistä ei omista älypuhelimia emmekä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan kertoa avopuolisolle, että tämä ei rakasta minua enkä minä häntä.
Tämä edessä myös minulla, kun mies kotiutuu :D Onneksi täältä saa aina tietää totuuden ettei enää turhaan elä harhoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miehen puhelimessa nimellä AAAÄiti ICE Ihan siksi että olen lapsemme äiti ja he käyttävät 5-vuotiaamme kanssa samaa kännykkää. Näin tulee listaan ensimmäisenä ja on helppo soittaa. Kukaan meistä ei omista älypuhelimia emmekä tarvitse.
Meillä on samalla perustelulla miehen nimi minun puhelimessani AA-ISI. Hieman kyllä herättää huvitusta itse kunkin mielessä tuo nimi. Meilläkään ei ole älypuhelimia.
Voi voi, nuorten epävarmojen ihmisten "ongelmia ".
Mä nyt kysyin, millä nimellä olen miehen puhelimessa. Olen etunimellä ja niin on myös mies minun puhelimessa.
Mulla ei ole hajuakaan, mitä muuta siellä miehen puhelimessa on.
24v avioliittoa takana.
Itsevarmuus ja luottamus kasvaa kyllä iän mukana kun se oikea on löytynyt. Näillä kummallisilla kysymyksillä ja olettamuksilla nuori mies aika helposti pelästyy ja nostaa kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ensimmäiset kymmenen vuotta miehen puhelimessa tyyliin "Niemelä". Nyttemmin sentään "ICE etunimi".
Mitä tuo ICE tuossa tarkoittaa? Kerran asiaakkaalla näin kun hänen vaimonsa soitti ICE Heidi, olitko se just sinä?
Oma ukkoni on *Janne <3 Ei tarvii mitään hempeilyjä, mut sydän emojista huomaan heti et kuka soittaa eikä tarvii lukea nimeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ensimmäiset kymmenen vuotta miehen puhelimessa tyyliin "Niemelä". Nyttemmin sentään "ICE etunimi".
Mitä tuo ICE tuossa tarkoittaa? Kerran asiaakkaalla näin kun hänen vaimonsa soitti ICE Heidi, olitko se just sinä?
In Case of Emergency eli hätätapauksessa. Kansainvälinen lyhenne, jolla kerrotaan kenelle soitetaan hätätapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut usean veljan kanssa ja päässyt läheltä tutustumaan ns. jätkä-maailmaan. Miehet ja naiset poikkeavat toisistaan joiltakin osin. He ajattelevat ja toimivat ns. miesmäisesti, karskimmin ja päällepäin vähemmän tunteellisemmin kuin pikku-prinsessoina kasvaneet neidit. Miehet myös näkevät ja arvioivat itseään usein osana ryhmää, joukkuetta, ja haluavat siellä kisailla leijonan paikasta. Jos tätä ei ymmärrä, alkaa joissain asioissa vaatia mahdottomia ja kytätä kaikkia pieniä asioita näiden ukkojen käytöksessä. Niistä sitten saakin pahoitettua oman mielensä vaikka loppuelämäksi - ja hapan ihminenhän ei ole kovin puoleensavetävä.
Erään tutkimuksen mukaan miehet arvostavat naisissa eniten huumoritajua! Sitä kehiin enemmän kuin rakennekynsiä ja hiuspidennyksiä ja marinaa, siis jos haluatte pitää miehenne kiinnostusta yllä.
"pikku-prinsessoina kasvaneet neidit".
Halveksivaa. Noloa. Ala-arvoista.
Vastaava kommentti olisi "kaikki miehet ovat pettäviä juoppoja".[/
Tuon tuntemat ja veljet varmaan ovat ja silti hänelle fine, kun pojat ovat poikia.
ICE-koodi kännykässä on yhtä turha kuin paavin pallit. En tiedä montaa ihmistä kenen kännykkä olisi selattavissa ilman sisäänpääsykoodia. Ja jos olet sen verran tolkuissasi että pääset näpelöimään kuviosi tai numerosi, niin olet varmasti kykenevä kertomaan lähiomaisen nimenkin.
Vierailija kirjoitti:
ICE-koodi kännykässä on yhtä turha kuin paavin pallit. En tiedä montaa ihmistä kenen kännykkä olisi selattavissa ilman sisäänpääsykoodia. Ja jos olet sen verran tolkuissasi että pääset näpelöimään kuviosi tai numerosi, niin olet varmasti kykenevä kertomaan lähiomaisen nimenkin.
Näppäinpuhelimet ovat avattavissa ilman koodeja ellei akku ole loppunut. Monilla (itseni mukaan luettuna) käytössä näppäinpuhelin, vaikka sitä ei nykyisin tunnuta ymmärtävän.
Mun mies kerran keksi, että vaihtaa kaikki luettelonsa nimet viralliseksi eli etunimi sukunimi -muotoon. Myös minut. Mikäs siinä, mutta siskot ja äiti jäivät siihen muotoon missä olivat ennenkin olleet eli lempinimellä. Huomautin tästä ja vaihtoi mulle jonkun hellittelynimen. Mutta kyllä se välillä kaivelee, että ei ollut eka eikä varmaan viimeinenkään kerta, kun näen missä olen miehen arvoasteikolla.
Meillä ollaan ihan omilla nimillä toistemme puhelimissa. Jotenkin lapsellisia nämä kultsit ja rakkaat, ihmisillä on nimet joita käyttää.