Miksi täällä monesti luullaan, että miehen puku juhliin pitäisi olla MUSTA?
Siis häihin, vuosijuhliin tai 50-v juhlille? Miksi aina toitotetaan, että musta on paras väri?
Jos mustan puvun kanssa käyttää valkoista paitaa niin se on helposti ylijuhlava ja jos solmio on hyvin tumma niin puku on jo hautajaispuku.
Sitten taas pelleilyt värillisellä paidalla ja solmiolla tuo mieleen romanit tai autokauppiaat.
Kommentit (36)
Musta puku sopii hautajaisiin ja hovimestareille. Kautta maailman sivun miehet ovat käyttäneet värikkäitä vaatteita, jopa naisia enemmän. Palstamammat ovat kovin fakkiutunutta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt mustalaisella värikästä kauluspaitaa. En sen puoleen pukuakaan.
Valmistujaisissani jokunen vuosi takaperin totesin, että luokkalaiseni pojat mustissa puvuissaan ja kirkkaan sävyisissä kauluspaidoissaan, olivat todella hot. Erityisesti yhden pojan limenvihreä kauluspaita ja vaalea kravatti jäi mieleen, kun oli niin hyvän näköinen.Voimakkaan värinen pukupaita on niin ihqun 2000-lukua. Eikä juhlapuvun paita edes saisi olla muuta kuin hyvin vaalea.
Milläs vuosituhannella sinä elät, jos et 2000-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häihin, vuosijuhliin tai 50-v juhlille? Miksi aina toitotetaan, että musta on paras väri?
Jos mustan puvun kanssa käyttää valkoista paitaa niin se on helposti ylijuhlava ja jos solmio on hyvin tumma niin puku on jo hautajaispuku.
Sitten taas pelleilyt värillisellä paidalla ja solmiolla tuo mieleen romanit tai autokauppiaat.Miehen juhlapuku on tumma puku. Ja se tumma on yhtä kuin musta tai yönsininen. Sen kanssa laitetaan luonnollisesti valkoinen paita. Mustaa solmiota taas ei laiteta kuin hautajaisiin. Juhlapuvun solmio on helmenharmaa.
Mikäli juhlapukua ei vaadita, voidaan tietysti käyttää vaaleatakin pukua.
Juhlapuku on frakki joskus tumma puku.
Vedenjakana on klo 18, sen jälkeen ei yleensä laiteta arkipukua vaan aina tumma puku.
Kesällä häihin klo 14 laittaisin itse sata kertaa mielummin vaikka beigen pellavapuvun kuin MUSTAN puvun.
Jos häät alkavat klo 14 ja loppuvat yöllä niin pitääkö sinne mennä vaaleassa puvussa ja käydä klo 18 vessassa vaihtamassa vaalea puku tummaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten taas pelleilyt värillisellä paidalla ja solmiolla tuo mieleen romanit tai autokauppiaat.Miehen juhlapuku on tumma puku. Ja se tumma on yhtä kuin musta tai yönsininen. Sen kanssa laitetaan luonnollisesti valkoinen paita. Mustaa solmiota taas ei laiteta kuin hautajaisiin. Juhlapuvun solmio on helmenharmaa.
Vedenjakana on klo 18, sen jälkeen ei yleensä laiteta arkipukua vaan aina tumma puku.
Kesällä häihin klo 14 laittaisin itse sata kertaa mielummin vaikka beigen pellavapuvun kuin MUSTAN puvun.Jos häät alkavat klo 14 ja loppuvat yöllä niin pitääkö sinne mennä vaaleassa puvussa ja käydä klo 18 vessassa vaihtamassa vaalea puku tummaan?
Niin, jos häät alkavat klo 14, alkavatko ne mielestäsi ennen vai jälkeen klo 18? Myönnän, aika hankala kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Musta käy kaikkeen, ei tarvitse hankkia kuin yksi puku jos käyttää sitä harvoin.
Ja toisaalta, kyllä se musta vaan on tyylikkäin / seksikkäin. Klassikko. Vähän niinkuin naisen pikkumustakin. Toimii aina.
Niin? Naiset raahaavat miehen pukukaupoille , ja ostattavat miehelle mustan puvun, "kun se on niin kätevä ja monikäyttöinen".
Naisten vaateostoksilla sitten ei olekaan mitään rajoitteita tai rationaalisia perusteita, kaapit tursuaa henkkamaukkarättejä, kenkiä, vaatteita ja laukkuja.
Suosittelen miehille , että menkää pukuostoksille ilman puolisoitanne ja valitkaa vaatteenne itse. Isoissa ja kunnollisissa liikkeissä saa pukeutumiseen vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vain luulee, että pitää pukeutua samalla tavalla, ei tarvitse ja voi käyttää mielikuvitusta. Häät varsinkin pitäisi olla iloinen juhla eikä mitkään hautajaiset.
Juuri tästä syystä kesällä häihin sopii moni muu paremmin kuin MUSTA puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta käy kaikkeen, ei tarvitse hankkia kuin yksi puku jos käyttää sitä harvoin.
Ja toisaalta, kyllä se musta vaan on tyylikkäin / seksikkäin. Klassikko. Vähän niinkuin naisen pikkumustakin. Toimii aina.
Niin? Naiset raahaavat miehen pukukaupoille , ja ostattavat miehelle mustan puvun, "kun se on niin kätevä ja monikäyttöinen".
Naisten vaateostoksilla sitten ei olekaan mitään rajoitteita tai rationaalisia perusteita, kaapit tursuaa henkkamaukkarättejä, kenkiä, vaatteita ja laukkuja.
Suosittelen miehille , että menkää pukuostoksille ilman puolisoitanne ja valitkaa vaatteenne itse. Isoissa ja kunnollisissa liikkeissä saa pukeutumiseen vinkkejä.
Joo! Kaikilla miehillä olisi joka lauantai kauhea polte päästä shoppailemaan juhlavaatteita. Käyttäisivät pieniä omaisuuksia pukuihin ja taskuliinoihin, mutta naiset estävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä häihin klo 14 laittaisin itse sata kertaa mielummin vaikka beigen pellavapuvun kuin MUSTAN puvun.Jos häät alkavat klo 14 ja loppuvat yöllä niin pitääkö sinne mennä vaaleassa puvussa ja käydä klo 18 vessassa vaihtamassa vaalea puku tummaan?
Hankala asia, et millään ymmärtänyt että kyse on alkamisajasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon seksismiä taas.
Mulla ei ainakaan ole, mulla on vähemmän vaatteita kuin miehellä. Samaten kenkiä. Laukkujakin omistan kaksi. Arvostan laatua, en määrää.
Mutta sano mitä sanot, musta puku on monen miehenkin mielestä tyylikkäämpi/ seksikkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon seksismiä taas.
Mulla ei ainakaan ole, mulla on vähemmän vaatteita kuin miehellä. Samaten kenkiä. Laukkujakin omistan kaksi. Arvostan laatua, en määrää.
Mutta sano mitä sanot, musta puku on monen miehenkin mielestä tyylikkäämpi/ seksikkäämpi.
Nämä monet miehet ovat juuri niitä tyylittömiä pelkureita joiden mielestä muu kuin musta on keikaripelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon seksismiä taas.
Jaa, että on seksististä sanoa miehille, että päättävät itse vaatteistaan ja unohtavat ämmien lässytykset? Sinäkin olet ahtamassa miehiä kovin ahtaaseen muottiin mustan puvun tuputtamisesi kanssa.
Minä olen nähnyt mustalaisilla vaikka minkälaisia vaatteita, sekä värikkäitä paitoja että myös farkkuja.
Hautajaisiin voi kyllä laittaa tummanharmaan tai tummansinisenkin puvun, musta ei ole mitenkään ainoa vaihtoehto.
Juhlapuku tarkoittaa kyllä kutsuun merkittynä miehellä frakkia.
Ilmeisesti on ihan oikeasti naisia, jotka kontrolloivat miestensä pukeutumista.
Mieheni osti taannoin palvelevasta miestenvaateliikkeestä uuden puvun (jonka väri ei tähän tarinaan kuulu), mutta logistisista syistä (auto oli mulla) minä kävin maksamassa ja hakemassa sen liikkeestä.
Liikkeen myyjä alkoi ikään kuin myydä sitä minulle uudelleen. Olin ihan haavi auki, että johan te sen keskenänne valitsitte.
Up, kun on ajankohtainen
Juhlapuku = frakki
Tumma puku = tummansininen tai hyvin tumma harma, musta vain hautajaisiin
Shaketti juhlaviin " virallisiin häihiin"
Kesähäät voi vallan mainiosti vetää vaaleammalla ns kesäpuvulla. Oikealla asustamiselle se on takuulla juhlava. Kunnolla solmittu solmio, kukka rintaan ja kiillotetut oxfordit. Kalvosinnapit.
Ihmiset vain luulee, että pitää pukeutua samalla tavalla, ei tarvitse ja voi käyttää mielikuvitusta. Häät varsinkin pitäisi olla iloinen juhla eikä mitkään hautajaiset.