Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi varaa, kävisitkö silmäleikkauksessa, että voisit luopua silmälaseistasi?

Vierailija
19.02.2017 |

Mä kävisin saman tien.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssileikkaus tehty 2,5 vuotta sitten, laitettiin 2-tehomykiöt, Ei laseja, EI mitään haittoja.

Vierailija
62/73 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullut yhdestäkään pieleen menneestä leikkauksesta. Silmäni on leikattu ja olen tyytyväinen leikkauspäätökseen. Laita pieni määrä rahaa syrjään toiselle tilille niin joskus toiveesi toteutuu.

Naapurillani meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi sellaisessa, mutta joutui silti käyttämään laseja lopun ikänsä.

Menisin kyllä, jos voisin olla varma, että se toimii. Olen käyttänyt laseja 7-vuotiaasta eli noin 50 vuotta. Näytän nenäkkäältä ja koppavalta lasit päässä ja ilman niitä en näe.

Vierailija
64/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vähän miinuksia niin en ole kokenut leikkaukseen lähtemistä tarpeelliseksi (kun aina on niitä riskejä).

Vierailija
65/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varaa mutta en mene. Tykkään käyttää laseja.

Samoin. Ollaan näköjään poikkeuksia.

Vierailija
66/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin mennä. Ei pelota ajatus ja käsittääkseni onnistuvat ihan hyvin. Jos ei onnistuisi, niin siinähän jatkaisin lasien käyttöä

Vierailija
67/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa, mutta en mene.

Jos hyväksyy, että leikkaus saattaa onnistua tai epäonnistua ja on valmis kokeilemaan tuuria, niin silloin kannattaa leikkauttaa. Minä en riskiä ota, käytän mieluusti laseja ja piilareita.

Tunnen ihmisiä, joilla leikkaus on epäonnistunut ja onnistunut.

Vierailija
68/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa näistä pieleen menneistä leikkauksista. Kaikki sanovat, että kaverilla tai naapurilla tai tutun tutulla meni, mutta mikä meni pieleen?

Vierailija
69/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti menisin, jos voisin. Oon vasta 28 ja vaikka tykkään sinänsä rilleistä (mielestäni pukevat minua) on viimeisen parin vuoden aikana tullut ''nuoren ihmisen ikänäkö'' eli voimakkaan miinuksen ja hajataiton vuoksi en jaksa lukea/katsoa ruutua tavallisilla laseilla, vaan tarvitsen erikseen lukulasit heikommilla miinuksilla. Siihen päälle aurinkolasirumba, eli tarvitsen neljät lasit: miinuslasit, heikommat miinuslasit, aurinkolasit miinuksilla esim. auton ajamiseen ja aurinkolasit heikoilla miinuksilla esim. ulkona lukemiseen. Halvimmillaankin yhdet lasit maksavat satasen, ja jos miettii, että ne uusii vaikka parin vuoden välein ja tässä olisi elämää edessä vielä vaikka 60 vuotta niin meneehän noihinkin rahaa...

Eli tarvitsisit lukulasit, jos menisit leikkaukseen?

Itsekin jätin leikkauksen välistä, koska leikattu silmäni olisi sitten tarkentanut samalla lailla kuin lasien kanssa, eli en olisi nähnyt lähelle kovin hyvin. Luen aina ilman laseja, mutta pitäisi varmaan hankkia myös tuollaiset vähämiinuksiset lasit, sillä joskus tuntuu kuin näkö heikkenisi lukemisesta.

Vierailija
70/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin leikkauksessa 18v joskus 90-luvun lopulla. Kaikki meni hyvin, olen ollut erittäin tyytyväinen.

Tiedän ison joukon ihmisiä jotka ovat käyneet laserissa, yhtään epäonnistunutta tapausta en tiedä.

Vierailija
71/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Kyllä voisin mennä. Ei pelota ajatus ja käsittääkseni onnistuvat ihan hyvin. Jos ei onnistuisi, niin siinähän jatkaisin lasien käyttöä

Mutta eikö pieleen mennyt tarkoita, että läppä ei kiinnity tai että hämäränäkö menee tai muuta vastaavaa? Pahinta olisi varmaan, että koneeseen olisi jäänyt vahingossa edellisen potilaan säädöt.

Vierailija
72/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on, mutta en halua riskeerata silmiäni.

Niin. Toisilla on elämässä aina pelko päällimmäisenä. Riskit on laserissa hyvin vähäiset.

Vierailija
73/73 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ja varaa olisi. Tykkään omista laseistani. Ei tarvii edes meikata juurikaan, kun lasit on mun "meikki" 😄