Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne jäi diabetes yms lääkkeet apteekkiin. 165 euroa olisi ollut hinta, ei ole vain varaa vaikka työssäkäyvä olenkin

Vierailija
19.02.2017 |

3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.

Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?

Kommentit (333)

Vierailija
81/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 2-diabetes on elintasosairaus. Miehen D2 parani kun hän pudotti noin 10 kiloa, ei tullut takaisin diabetes eivätkä kilot. Lääkärit pitävät itseaiheutettuna elintasosairautena. 

Se ON itseaiheutettu elintasosairaus, vaikkeivat nämä pillereitä popsivat munkkia mussuttavat herkkuholistit sitä myönnäkään.

Vierailija
82/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paranee, elintasosairaus. Mutta ei kun ei jakseta huolehtia painonpudotuksesta. Meillä parani.Vaatii sisua ja itsekuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ap itkee turhaan. Mieti, miten paljon sulle on jo korvattu sairaudestasi. Jos ei olisi keksitty Januviaa, (Janumetia), Victozaa tai Budyreonia ja mitä näitä hitsin kalliita lääkkeitä onkaan, niin sä puputtaisit metformiinia ja voisit huonosti. (Osa voi sillä toki onneksi hyvin.) Ei ole liikaa vaadittu maksaa 35% noista lääkkeistä itse. Varsinkin Victoza, sen 100% korvaaminen olikin minusta jo hiukan liikaa...

Vierailija
84/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja, tämä on sinun valintasi.

Vierailija
85/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, valitse ap terveys, sairauden sijaan. Ylipaino pois, liikuntaa lisää. 

Vierailija
86/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi väitti noudattavansa ruokavaliota eikä auta diabetekseen.Kysyin onko se lihava enkä saanut vastausta.

Vierailija
87/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut vastaavassa tilanteessa vain kuukauden syöpälääkkeet. Onnistuisiko vastaava sinultakin?

Vierailija
88/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin iloinen että nämä valtakunnan läskit jotka on nostaneet lääkkeensä pilkkahintaan, saavat vihdoinkin maksaa elintavoistaan. (Ykköstyypin sairastajathan eivät tästä muutoksesta kärsineet, niinkuin ei kuulukaan) Pelastatte päiväni joka kerta kun itkette hinnoista. Hymyilen leveästi tiskin takana. T. Farmaseuttinne

Uskon, että hymyilet vaan leveämmin sitten, kun sairastut itse johonkin sellaiseen sairauteen, jossa kela ei korvaa mitään lääkkeistä. Vähän minulla on myös se epäilys, että apteekkari ei nosta pientä palkkaasi, vaikka kuinka hymyilisit siellä tiskisi takana.

So what? Kun näkee miten hirveät määrät jengi kantaa aptekista ulos kelan korvaamia lääkkeitä, niin ei tee mieli vinkua hinnoista tai korvauksista. Ne on kuitenkin kaikille samat, joten se on sitten paskaa tuuria vain.

en ole se, jolle vastasit

Vierailija
89/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä monet muutkin joutuvat ilman tuntuvia korvauksia selviämään lääkelaskuistaan. 

Miksi diabeetikoiden pitäisi olla niin etuoikeutettuja, varsinkin jos puhutaan 2-tyypin diabeetista ja kovasta ylipainosta. Maksukatto sentään on olemassa.

Yhtälailla esim. huononäköiset maksavat silmälasinsa ja piilolinssinsä. Kaikki huolehtivat itse omista "vajavaisuuksistaan". 

Vierailija
90/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa...

Vierailija
91/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä monet muutkin joutuvat ilman tuntuvia korvauksia selviämään lääkelaskuistaan. 

Miksi diabeetikoiden pitäisi olla niin etuoikeutettuja, varsinkin jos puhutaan 2-tyypin diabeetista ja kovasta ylipainosta. Maksukatto sentään on olemassa.

Yhtälailla esim. huononäköiset maksavat silmälasinsa ja piilolinssinsä. Kaikki huolehtivat itse omista "vajavaisuuksistaan". 

2. tyypin diabeteksen itselleen hankkineet ovat veltoista veltoimpia, ja sama asenne ulottuu apteekin tiskille saakka. Ei huvittais itse maksaa pillereistä joita ilmankin voisi elää, jos vaan huvittaisi katsoa syömisiensä perään, mutta kun ei huvita.

Vierailija
92/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää te karppaajat vaan helvetisti lihaa ja voita sitten, mutta älkää ihmetelkö kun sairastutte siitä sitten myöhemmin.

93/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 2-diabetes on elintasosairaus. Miehen D2 parani kun hän pudotti noin 10 kiloa, ei tullut takaisin diabetes eivätkä kilot. Lääkärit pitävät itseaiheutettuna elintasosairautena. 

Se ON itseaiheutettu elintasosairaus, vaikkeivat nämä pillereitä popsivat munkkia mussuttavat herkkuholistit sitä myönnäkään.

Jos jollain onkin itseaiheutettu, niin enpä siltikään lähtisi yleistämään, että kaikki on. Jotkut sairastuu D2 hyvilläkin elämäntavoilla.

Ei pitäisi sunkaan pitää päätäsi puskassa. Yleistäminen on hiton rumaa.

Vierailija
94/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Ehkäpä juuri siksi ei pysy tasapainossa kun syöt ohjeiden mukaan etkä sairauden mukaan.

Vierailija
95/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4056 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain onkin itseaiheutettu, niin enpä siltikään lähtisi yleistämään, että kaikki on. Jotkut sairastuu D2 hyvilläkin elämäntavoilla.

Ei pitäisi sunkaan pitää päätäsi puskassa. Yleistäminen on hiton rumaa.

Laihaläskiys onkin yksi syy.Proteiinin korvaaminen sokerilla on naisilla yleinen harrastus.Ulospäin näyttää laihalta mutta silti rasvaprosentti on suuri.

Vierailija
96/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten geenit vain ovat muuttuneet viime vuosikymmenten kuluessa, elintavoilla ei ole mitään merkitystä kakkostyypin diabeteksen räjähdysmäiseen kasvuun :D

Vierailija
97/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri joka vuosi aloittaa saman ininän, miten selviää joulusta kun on vaikk mitä tehtävää ja lapset tarvitsevat sitä ja tätä jne.

Nyt voin kertoa kaikille, tänä vuonna jouluaatto on 24.12.

Jos käy töissä ja ei ole varaa ostaa tämän hintaista lääkettä, silloin on jossain vika.

Vierailija
98/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkakin voi syödä todella epäedullisesti kakkostyypin diabetesta sairastaessaan. Rajuja verensokerin heittelyjä.

Vierailija
99/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi väitti noudattavansa ruokavaliota eikä auta diabetekseen.Kysyin onko se lihava enkä saanut vastausta.

Mun naapuri verisuonikirurgi, on kertomansa mukaan sairastunut 2-luok diabetekseen jo nuorena, on laiha, juoksee paljon ja elää hyvin kurinalaista elämää. Hoikka on myös tyttärensä, joka sairastaa samaa sairautta.Myös.miehen äidillä on ollut tuo sairaus ja todennäköisesti ollut hoikka, kun on ollut terveysintoilija. Tämä tohtorismies uskoo sairauden liittyvän geeneihin.

Minä odottelen niitä lääketiett.tutkimuksia, jotta voisin vinkata niistä naapurille, jos teillä on enemmän tietoa ruuan vaikutuksesta sairauteen.

Mitkään itseoppineen ja puoskarien tutkimukset eivät käy, vaan oikeaa ja tarpeeksi kattavaa faktaa.

Vierailija
100/333 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuus sponsoroi runsaasti diabetesliittoa,ei ihme että suositellaan hiilihydraattien syömistä eikä edes sokeri ole kielletty.Eihän verensokerin nousu haittaa kun on LÄÄKKEET.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi