Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne jäi diabetes yms lääkkeet apteekkiin. 165 euroa olisi ollut hinta, ei ole vain varaa vaikka työssäkäyvä olenkin

Vierailija
19.02.2017 |

3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.

Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?

Kommentit (333)

Vierailija
41/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sbu.se/sv/publikationer/sbu-utvarderar/mat-vid-diabetes/

http://www.kostdoktorn.se/vetenskap#typ2

Jos on tyypin 2 diabetes, syö liikaa hiilaria. Jos ei syö liikaa hiilaria, kakkosta ei voi myöskään tulla, vaikka kuinka olisi geenit. Ja jos ei halua käytää rahojaan inskaan, voi käytää ne kananmuniin, joilla saa taudin remissioon. Kakkostyypin diabetes on oma valinta. Karppaus ei ole epäterveellistä eikä ankeaa ja sopii köyhälle paremmin kuin vähärasvainen.

Vierailija
42/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä kommentointia 😮

Entäs jos sulla parantumaton sairaus ja vuoden alku vie sulta kaikki rahat koska alku omavastuu ja jos et oo saanu kela korvattavuutta tai sitä ei ole edes saatavilla ! Laihtus ja liikunta auttaa kaikkeen....juu...Joillakin toi tyyppi 2 on periytyvä vaikka olis laiha ja söis oikein...Jotkut ei vaan usko kun ovat fitness shitnes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu karppaukseen diabetes kakkosen hoidossa. Asiasta on paljon tietoa, monet ovat saaneet karppauksella diabeteksen remissioon ja nimenomaan puhuvat kakkostyypistä.

Vierailija
44/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on add lääke, jonka sossu korvasi mutta Kela ei korvaa. Jäin työttömäksi ja lääke maksaa 113 € / kk.

Vierailija
45/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.sbu.se/sv/publikationer/sbu-utvarderar/mat-vid-diabetes/

http://www.kostdoktorn.se/vetenskap#typ2

Jos on tyypin 2 diabetes, syö liikaa hiilaria. Jos ei syö liikaa hiilaria, kakkosta ei voi myöskään tulla, vaikka kuinka olisi geenit. Ja jos ei halua käytää rahojaan inskaan, voi käytää ne kananmuniin, joilla saa taudin remissioon. Kakkostyypin diabetes on oma valinta. Karppaus ei ole epäterveellistä eikä ankeaa ja sopii köyhälle paremmin kuin vähärasvainen.

Tämä oli ehkä typerintä mitä olen koskaan tältä palstalta lukenut. Ja se on jo aika "hyvin" se.

Vierailija
46/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Jännä kyllä, noin 90% 2. tyypin diabetikoista on ylipainoisia. Ei se ruokavalio kovin kunnossa voi olla jos paino ei normaalilukemissa pysy. Nään työssäni päivittäin 2. tyypin diabeetikoita, joten mulla on perustekin tälle arviolle :)

Lihavuus ei kuitenkaan ole syy, vaan seuraus. Minä taas sanoisin että noin 30% on lihavia. Voihan tietysti olla, että sinulle anorektikko on se mihin vertaat.

Kyllä minulle riitti 10kg laihdutus korjaamaan sokeriarvot.Ravintotekijöillä on myös vaikutusta.

Eli insuliiniresistenssi parani (heikentynyt glukoosin sietokyky), mutta tuskin vielä oli diabetekseksi luokiteltu? Toivotaan, että tila pysyy myöhemminkin.

Sokeri laski 6,9-5,9.Laihduin vielä 5kg lisää mutta silti hoitaja halusi välttämättä sokerimittauksen.En tiedä mitä näytti mutta ei siitä mitään jälkeenpäin kuulunut,työterveys siis.

Vierailija
47/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minää maksoin pari viikkoa sitten reilut 400 euroa lääkkeistäni ja koska Kelan katto ei tullut kerralla täyteen, joudun maksamaan ensi kerralla parin viikon päästä uudestaan tuon 400 euroa, minkä jälkeen voin hakea Kelalta korvauksen katon (605 euroa) yli menevästä osuudesta... Kyseessä siis lääke, joka on sen verran kallis, ettei sitä saa kuin kuukauden annos, joten siksi seuraava ostokerta tulee niin pian.

Mutta tämän jälkeen saankin sitten lääkkeen 2,5 eurolla kuussa, mistä olen tietysti kiitollinen, eipä muuten olisi varaa.

Ja kaikista lääkkeistä ei saa edes Kela korvausta, eivätkä kerrytä lääkekattoa, vaikka lääkäri on sen määrännyt ja on reseptilääke.

Itse syön verenkiertolääkettä ja se kuuluu juuri noihin ei-korvattaviin.

Vierailija
48/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan muut sairaudet, mutta kuukauden lääkkeet maksaa 628e 

Terv Opiskelija joka ei raaski kohta syödä kaurapuuroakaan...

Vierailija
49/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä, mä oon tällä hetkellä työtön ja jollain mittapuulla varmaan syrjäytynytkin, mielenterveysongelmainen, kolmesta elämänmittaisesta fyysisestä sairaudesta kärsivä joista vain yhden lääkkeet saan täydellä korvauksella (dm typ 1). Sitten on kontroversiaaleja itsehoitovalmisteita, jotka eivät ole lääkärin määräyksellä, mutta ovat ihan tutkitusti yhteen sairauteeni toimivia ja turvallisia sekä lääkärini hyväksymiä. Ne menevät luonnollisesti täysin ilman korvausta vaikka apteekista ovatkin. Lääkkeitä on joidenkin mielestä pienen apteekin valikoiman verran.

Löytyy mm. kipulääkkeitä, allergialääkkeitä, mielialalääkkeitä, rauhoittavia, unilääkkeitä, beetasalpaajia, lääkevoiteita, perusvoiteita, vatsansuojalääkkeitä, ravintolisiä ja TADAA ne edulliset insuliinit. Ainiin ja ehkäisystäkin pitää pitää huolta etten tuota enää ketään lisää tänne kärsimään.

Ei oo muuten ihan halpaa lystiä munkaan käydä apteekissa, vaikka ne insuliinit saankin hintaan 4,50/3kk per laatu. Voinen veikata, että mulla menee vähintään samaa sarjaa rahaa terveyden ylläpitämiseen rahaa kuin ap:lla. Ja SILTI mä pystyn ostamaan kaiken eikä tee ees kipeetä, vaikken ole töissä.

Mutta on se niin epäreilua, kun itse edesautettua sairautta ei saa ilmaiseksi hoitaa niin kuin me ykköset jotka olemme sairastuneet ilman omaa osuuttamme.

Lakatkaa ruikuttamasta, maailma on epäreilu kaikille. Olen sitä mieltä, että myös teidän kakkosten pitäisi saada täysi korvaus, mutta tuollainen mielikuvitustilanteesta vinkuminen ei auta.

Vierailija
50/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minää maksoin pari viikkoa sitten reilut 400 euroa lääkkeistäni ja koska Kelan katto ei tullut kerralla täyteen, joudun maksamaan ensi kerralla parin viikon päästä uudestaan tuon 400 euroa, minkä jälkeen voin hakea Kelalta korvauksen katon (605 euroa) yli menevästä osuudesta... Kyseessä siis lääke, joka on sen verran kallis, ettei sitä saa kuin kuukauden annos, joten siksi seuraava ostokerta tulee niin pian.

Mutta tämän jälkeen saankin sitten lääkkeen 2,5 eurolla kuussa, mistä olen tietysti kiitollinen, eipä muuten olisi varaa.

Mulla on sama. Kyllä sitä saa miettiä aika tarkkaan rahan käyttönsä että pystyy lääkkeet ostamaan. Kyseessä on reumalääke, jota ilman ainakin itsellä menee liikuntakyky. Keppien varaan en enää halua, joten se raha on vain jostain pihistettävä. Kauhulla ajattelen että jos joudun työttömäksi niin en kyllä tiedä mitä teen. Lääkärissä käynnit maksaa myös. Tuohon kyseiseen lääkkeeseen on kelakorvaus aina parin vuoden välein katkolla, joten se on aina lääkärintodistuksen hankinta ja uusi hakemus ja uusi kelakortti. En kyllä tajua miksi, tuota lääkettä ei voi mitenkään käyttää väärin, enkä jaksa uskoa että kukaan huvikseen sitä itseensä piikittelisi. On myös hankala säilyttää (jääkaapissa pidettävä), niin tuskin kukaan turhaakaan hakee sitä kotiinsa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
51/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta niin paranet kirjoitti:

Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.

Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.

Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen mielikuvan, että diabetes 2 voisi parantua?

Uutisten mukaan 400 000 suomalaista kroonikkoa paranisi sairaudestaan laihtumalla,diabeetikot etunenässä.

Vierailija
52/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Jännä kyllä, noin 90% 2. tyypin diabetikoista on ylipainoisia. Ei se ruokavalio kovin kunnossa voi olla jos paino ei normaalilukemissa pysy. Nään työssäni päivittäin 2. tyypin diabeetikoita, joten mulla on perustekin tälle arviolle :)

Lihavuus ei kuitenkaan ole syy, vaan seuraus. Minä taas sanoisin että noin 30% on lihavia. Voihan tietysti olla, että sinulle anorektikko on se mihin vertaat.

Kyllä minulle riitti 10kg laihdutus korjaamaan sokeriarvot.Ravintotekijöillä on myös vaikutusta.

Eli insuliiniresistenssi parani (heikentynyt glukoosin sietokyky), mutta tuskin vielä oli diabetekseksi luokiteltu? Toivotaan, että tila pysyy myöhemminkin.

Sokeri laski 6,9-5,9.Laihduin vielä 5kg lisää mutta silti hoitaja halusi välttämättä sokerimittauksen.En tiedä mitä näytti mutta ei siitä mitään jälkeenpäin kuulunut,työterveys siis.

Eli ei diabetestä. Glukoosimittareissa liuskojen toleranssi on myös aika huono ja siksi tärkein mittari on Hb1Ac, jossa mitataan sitä minkä verran sokerit ovat "palaneet" kiinni proteiineihin, eli se sama "mallardin" ilmiö joka tapahtuu silloin kun paistat joulukinkkua. Eli glukoosia (verensokeria) pumpataan kinkkuun siksi, että se sitoo vettä ja liha ruskistuu paremmin.

Vierailija
53/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuli. Ite tienaan 0 e / kk ja sossusta en saa mitään koska olen opiskelija. On säästöjä. Itellä menee kanssa joku 30e / kk lääkkeisiin elinsiirron takia. Enkä valita yhtään. Oikea hinta on kuitenkin useita satoja. Miksi työssäkäyvä valittaa kun koko syksy jauhettiin siitä että diabeteslääkkeet kallistuvat? pitää olla a) säästöjä b) varautua c) jos me opiskelijatkin osataan säästää :)

Vierailija
54/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin järjetöntä ruokkia lääkefirmoja.en minäkään niitä ostais, jos ne noi kalliita ovat. Oletko tarkisanut paljonko maksavat euroopassa ja virossa

Vierailija
55/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa varautua lääkkeiden hintoihin? Jos on joku pitkäaikaissairaus, luulisi tietävän mitä ne lääkkeet maksaa, ja osaisi säästää niitä varten.

Mulla ei ole tuota tilannetta, ollutkaan. Silti pystyn helposti ymmärtämään, ettei ole varaa edes säästää. He jotka elävät pienillä varoilla, heillä olisi palstan mukaan runsaasti säästökohteita. Pitäisi säästellä synttäreihin, jouluun, lääkkeisiin, ruokaan, lomaan... Aina on säästäminen vaihtoehto, kuten pullojen kerääminen (missä jengi asuu, kun niitä pulloja tuntuu aina riittävän kerättäväksi?) ja tää tyypillisin "mene töihin!" Missä on se työ, johon vaan mennään ja se tehdään ja siitä saadaan rahaa.

Itse olen työllistynyt kivasti kulloinkin, silti en pysty olemaan noin ylimielinen, että kyllähän kaikille töitä löytyy, kunhan vaan menee niihin.

Vierailija
56/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta niin paranet kirjoitti:

Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.

Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.

Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen mielikuvan, että diabetes 2 voisi parantua?

Uutisten mukaan 400 000 suomalaista kroonikkoa paranisi sairaudestaan laihtumalla,diabeetikot etunenässä.

Niin niin, aitoa MV-"lehden" uutisointia? Tai no, kaipa Hesarinkin uutisointi voisi olla tuota luokkaa .... mutta joo, ei parane ei. Geenien aktviaatiota voi ehkä tulevaisuudessa korjailla CRISPPR-CAS9-teknologialla, mutta sitä ei vielä ole, joten tässä vaiheessa ei voi parantaa, ainoastaan hallita ruokavaliolla.

Vierailija
57/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun keskustelijoista vähintään 70% selittäjistä ei ymmärrä näköjään 1 ja 2 tyypin diabeteksen eroja. Google auttaa. Voi voi kun on surullista ihmisten tyhmyys ja tietämättömyys.

Vierailija
58/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjeenasi suomalaiset ravitsemussuositukset. Ei, ei niiden mukaan. Diabeetikoille ihan liikaa hiilihydraatteja.

Vierailija
59/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-tyypin diabetes on myös periytyvä sairaus. Olen koko elämäni ollut normaali painoinen, mutta erittäin todennäköistä tulen sairastumaan jo sairauteen. Kummankin raskauden aikana todettu raskausajan diabetes eli ei se paino aina ole koko totuus. Omavastuu noissa lääkkeissä on todella kohtuuton. Miettimään mitä se hoitamaton sairaus tulee yhteiskunnalle maksamaan.

Opettele pitämään verensokeri tasaisena ruokavaliolla, enkä tarkoita nyt tasaisen korkeata. Kaikki nopeasti verensokeria nostavat ruoat pois niin kropan ei tarvitse erittää sitä insuliinia niin paljon eikä  haima rasitu.

Vierailija
60/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin iloinen että nämä valtakunnan läskit jotka on nostaneet lääkkeensä pilkkahintaan, saavat vihdoinkin maksaa elintavoistaan. (Ykköstyypin sairastajathan eivät tästä muutoksesta kärsineet, niinkuin ei kuulukaan) Pelastatte päiväni joka kerta kun itkette hinnoista. Hymyilen leveästi tiskin takana. T. Farmaseuttinne

Minua taas naurattaa nää horot, jotka hakee kaikenlaista Flagyliä ja muuta paskaa, kun nussiivat ristiin rastiin missä sattuu. Hinnan voisi tuplata, niin hyvin menee kaupaksi. t. Kollega

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan