Sinne jäi diabetes yms lääkkeet apteekkiin. 165 euroa olisi ollut hinta, ei ole vain varaa vaikka työssäkäyvä olenkin
3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.
Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin iloinen että nämä valtakunnan läskit jotka on nostaneet lääkkeensä pilkkahintaan, saavat vihdoinkin maksaa elintavoistaan. (Ykköstyypin sairastajathan eivät tästä muutoksesta kärsineet, niinkuin ei kuulukaan) Pelastatte päiväni joka kerta kun itkette hinnoista. Hymyilen leveästi tiskin takana. T. Farmaseuttinne
Minua taas naurattaa nää horot, jotka hakee kaikenlaista Flagyliä ja muuta paskaa, kun nussiivat ristiin rastiin missä sattuu. Hinnan voisi tuplata, niin hyvin menee kaupaksi. t. Kollega
Eihän Flagylia mihinkään sukupuolitautiin määrätä vaan emätintulehdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta niin paranet kirjoitti:
Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.
Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.
Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen mielikuvan, että diabetes 2 voisi parantua?
Uutisten mukaan 400 000 suomalaista kroonikkoa paranisi sairaudestaan laihtumalla,diabeetikot etunenässä.
Niin niin, aitoa MV-"lehden" uutisointia? Tai no, kaipa Hesarinkin uutisointi voisi olla tuota luokkaa .... mutta joo, ei parane ei. Geenien aktviaatiota voi ehkä tulevaisuudessa korjailla CRISPPR-CAS9-teknologialla, mutta sitä ei vielä ole, joten tässä vaiheessa ei voi parantaa, ainoastaan hallita ruokavaliolla.
Lähes kaikki kakkosdiabeetikot ovat lihavia joten en epäile laihtumisen hyötyä.Ylen uutisissa muistaakseni oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.sbu.se/sv/publikationer/sbu-utvarderar/mat-vid-diabetes/
http://www.kostdoktorn.se/vetenskap#typ2
Jos on tyypin 2 diabetes, syö liikaa hiilaria. Jos ei syö liikaa hiilaria, kakkosta ei voi myöskään tulla, vaikka kuinka olisi geenit. Ja jos ei halua käytää rahojaan inskaan, voi käytää ne kananmuniin, joilla saa taudin remissioon. Kakkostyypin diabetes on oma valinta. Karppaus ei ole epäterveellistä eikä ankeaa ja sopii köyhälle paremmin kuin vähärasvainen.
Tämä oli ehkä typerintä mitä olen koskaan tältä palstalta lukenut. Ja se on jo aika "hyvin" se.
Typerintä on siis se, mitä Ruotsin viranomaiset (SBU) suosittelee todettuaan laajassa, puolueettomassa tutkimuskatsauksessaan, että eläinrasvan välttelemiselle ei ole perusteita, mutta hiilareiden välttelemiselle on? Karppaus on tutkitusti tehokkain laihdutusmenetelmä ja se on ainut tapa parantua d2:sta.
Rasvassa on enemmän kaloreita, joten normaalirasvainen ruoka tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin iloinen että nämä valtakunnan läskit jotka on nostaneet lääkkeensä pilkkahintaan, saavat vihdoinkin maksaa elintavoistaan. (Ykköstyypin sairastajathan eivät tästä muutoksesta kärsineet, niinkuin ei kuulukaan) Pelastatte päiväni joka kerta kun itkette hinnoista. Hymyilen leveästi tiskin takana. T. Farmaseuttinne
Uskon, että hymyilet vaan leveämmin sitten, kun sairastut itse johonkin sellaiseen sairauteen, jossa kela ei korvaa mitään lääkkeistä. Vähän minulla on myös se epäilys, että apteekkari ei nosta pientä palkkaasi, vaikka kuinka hymyilisit siellä tiskisi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.
Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.
Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen mielikuvan, että diabetes 2 voisi parantua?
Uutisten mukaan 400 000 suomalaista kroonikkoa paranisi sairaudestaan laihtumalla,diabeetikot etunenässä.
Oliko kenties Magneettimedian uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas naurattaa nää horot, jotka hakee kaikenlaista Flagyliä ja muuta paskaa, kun nussiivat ristiin rastiin missä sattuu. Hinnan voisi tuplata, niin hyvin menee kaupaksi. t. Kollega
Jos sinulla olisi vähäänkään ammattitaitoa, niin tietäisit, että bakteerivaginoosin voi saada virgokin. Nouseeko sinun palkkasikaan sen mukaan, montako Flagyl-kuuria saat kaupaksi?
Te viisaat, kertokaapa, mistä johtuu tälläisen tikkulaihan akan diabetes? Ei ole koskaan ollut varaa syödä ylenpalttisesti, koko työikäni olen tehnyt raskasta fyysistä työtä, poiminut mustikat, puolukat sekä sienet metsistä, hoitanut isoa puutarhaa , kasvattanut vihannekset sekä marjat, omenat itse. Todettiin diabetes,kuulemma perinnöllinen. Itselläni ei ole varaa lääkärin määräämään lääkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.
Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa
Laihduta vatsaontelosi sisäelimiä myöten rasvasta puhtaaksi, ja sulla ei ole enää diabetesta. Arvaan ettet osaa vieraita kieliä, niin enpä linkitä sinulle tähän uusimpia tutkimustuloksia aiheesta maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se täysin uskomatonta että elintapasairaus hoituu laihtumalla.Mistähän johtuu että diabetes 2 on lisääntynyt räjähdysmäisesti muutamassa vuosikymmenessä?
Vierailija kirjoitti:
Sossusta maksusitoumusta vaan hakemaan.
Sossu ei noita maksa
Vierailija kirjoitti:
Te viisaat, kertokaapa, mistä johtuu tälläisen tikkulaihan akan diabetes? Ei ole koskaan ollut varaa syödä ylenpalttisesti, koko työikäni olen tehnyt raskasta fyysistä työtä, poiminut mustikat, puolukat sekä sienet metsistä, hoitanut isoa puutarhaa , kasvattanut vihannekset sekä marjat, omenat itse. Todettiin diabetes,kuulemma perinnöllinen. Itselläni ei ole varaa lääkärin määräämään lääkkeeseen.
Itsehän sen tuossa toteat: geeneistä. Olet kuitenkin suurta vähemmistöä, enemmistö diabeetikoista on mässäillyt ja löhöillyt itsensä sairaaksi.
Mummeli kirjoitti:
Älä ole ilman lääkkeitä. Tosiaan sun pitää pyytää maksusitoumus niinkuin joku neuvoikin.
Ei sossu niitä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se täysin uskomatonta että elintapasairaus hoituu laihtumalla.Mistähän johtuu että diabetes 2 on lisääntynyt räjähdysmäisesti muutamassa vuosikymmenessä?
Heh, muutama vuosikymmen sitten kakkostyypin diabetesta ei ollut olemassakaan, vaan sairautta kutsuttiin nimellä aikuistyypin diabetes. Kun ihmiset syöttivät lapsilleen roskaa ja antoivat näiden sen myötä lihoa, alkoivat lapsetkin sairastua aikuistyypin diabetekseen. Siinä vaihteessa sairautta alettiin kutsua 2. tyypin diabetekseksi. Varmaan siksi ettei huonoista elintavoista itse itsensä sairastuttaneet pahoita mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.
Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa
Jännä kyllä, noin 90% 2. tyypin diabetikoista on ylipainoisia. Ei se ruokavalio kovin kunnossa voi olla jos paino ei normaalilukemissa pysy. Nään työssäni päivittäin 2. tyypin diabeetikoita, joten mulla on perustekin tälle arviolle :)
Olen diabeteshoitaja ja noin puolet mun asiakkaista on ylipainoisia. Ei tietenkään mitään eksaktia, mutta tuntui olevan sunkin luvut hatusta vedettyjä.
Sama havainto farmaseuttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sen tuossa toteat: geeneistä. Olet kuitenkin suurta vähemmistöä, enemmistö diabeetikoista on mässäillyt ja löhöillyt itsensä sairaaksi.
Lihomisen merkityksestä kertoo paljon se että kakkosdiabetestä ei juuri ollut muutama vuosikymmen sitten.Ykköseen D-vitamiinin puutteella on selvä vaikutus.
JAA ETTÄKÖ IHAN PARANEE :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään pysty enää ostamaan kyseistä lääkettä. Siirryn insuliiniin. Elämäntaparemontti on tehty jo vuosia sitten, mutta arvoihin ei vaikuta.
Mikä lääke sulla on? Mulla on myös metforem joka on edullinen, sen pystyn ostamaan, mutta muita lääkkeitä en :(
Lisäksi kolestrolilääkitys ja verenpainelääkitys, mutta verenpaine on siinä hilkulla että tartteeko ees lääkkeitä, mutta diabeetikolle kuitenkin ihan hyvä olla sekin. Pakko soitella lääkärille ja kysellä jotain halvempaa lääkettä tai sitten se insuliini, en kyllä vielä siihen haluaisi mennä
-ap-
Tai mitä jos vaan söisit itsesi terveeksi? Kaikki tarvitsemasi lääkkeet ovat seurausta huonoista ruokailu- ja elintavoista, sinun ei ole pakko olla noin "sairas".
Tyypin 2-diabetes on elintasosairaus. Miehen D2 parani kun hän pudotti noin 10 kiloa, ei tullut takaisin diabetes eivätkä kilot. Lääkärit pitävät itseaiheutettuna elintasosairautena.
Vierailija kirjoitti:
JAA ETTÄKÖ IHAN PARANEE :D
Joo, kyllä paranee.
Tämäkin "ongelma" on syntynyt reilu vuosi sitten, kun poliittiset päättäjät päättivät palauttaa alkuomavastuun, eli vuoden alussa ensimmäinen 50 euron ostos pitää maksaa omasta pussista, yhteiskunta ei osallistu sen maksuun. Tämä näkyy erityisesti kalliita lääkkeitä käyttävien vuoden ensimmäisissä lääkeostoissa, lääkelaskun loppulasku voi tulla yllätyksenä. Ikävä tilanne, valitettasti emme voi asialle mitään.
- apteekin työntekijä