Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne jäi diabetes yms lääkkeet apteekkiin. 165 euroa olisi ollut hinta, ei ole vain varaa vaikka työssäkäyvä olenkin

Vierailija
19.02.2017 |

3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.

Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?

Kommentit (333)

Vierailija
21/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverilla kakkostyypin diabetes. Syö hirvittävät määrät leipää, margariinia, hedelmiä, keksejä, pullaa, jne. Lautasellaan näkee tosi harvoin salaattia tai mitään kasviksia, perunaa, riisiä ja makaronia mättää urakalla. Hoikka on mutta ruokavalio ihan pielessä. Hokee mulle joka päivä että rasvaa pitää välttää, rasvaa pitää välttää. Tekis mieli lohkaista että kokeiles välttää hiilareita. Saattais yllättyä olostaan.

Vierailija
22/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabetes on myös periytyvä sairaus. Olen koko elämäni ollut normaali painoinen, mutta erittäin todennäköistä tulen sairastumaan jo sairauteen. Kummankin raskauden aikana todettu raskausajan diabetes eli ei se paino aina ole koko totuus. Omavastuu noissa lääkkeissä on todella kohtuuton. Miettimään mitä se hoitamaton sairaus tulee yhteiskunnalle maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-tyypin diabetes on myös periytyvä sairaus. Olen koko elämäni ollut normaali painoinen, mutta erittäin todennäköistä tulen sairastumaan jo sairauteen. Kummankin raskauden aikana todettu raskausajan diabetes eli ei se paino aina ole koko totuus. Omavastuu noissa lääkkeissä on todella kohtuuton. Miettimään mitä se hoitamaton sairaus tulee yhteiskunnalle maksamaan.

Mulla myös toisen vanhemman puolelta kaikilla diabetes oli ylipainoa tai ei. Viimeistään 40v tullut jokaiselle

-ap-

Vierailija
24/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Älä ole ilman lääkkeitä. Tosiaan sun pitää pyytää maksusitoumus niinkuin joku neuvoikin.

Maksusitoomuksen saa vain varaton henkilö ja sitä ennen kaikki muu on myytävä.

Jos henkilö tekee normaalin työpäivän, vaikka olisikin pienituloinen, jäät tukien ulkopuolelle.

Naapurin täti kertoi myös lopettavansa lääkkeiden käytön, kun eläke ei enää riitä kuluihin ja halua käyttää muutaman tonnin säästöjään, jotka hän on säästänyt "arkkurahaksi" eli hautauskuluihin. Eikä sitä ennen ole asiaa sossuun.

Vierailija
25/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Jännä kyllä, noin 90% 2. tyypin diabetikoista on ylipainoisia. Ei se ruokavalio kovin kunnossa voi olla jos paino ei normaalilukemissa pysy. Nään työssäni päivittäin 2. tyypin diabeetikoita, joten mulla on perustekin tälle arviolle :)

Lihavuus ei kuitenkaan ole syy, vaan seuraus. Minä taas sanoisin että noin 30% on lihavia. Voihan tietysti olla, että sinulle anorektikko on se mihin vertaat.

Vierailija
26/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös toisen vanhemman puolelta kaikilla diabetes oli ylipainoa tai ei. Viimeistään 40v tullut jokaiselle

-ap-

Periytyvyys on 40-70% ja tosiaan, usein tulee vaikka kuinka eläisi "terveellisesti".

Vierailija
27/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa varautua lääkkeiden hintoihin? Jos on joku pitkäaikaissairaus, luulisi tietävän mitä ne lääkkeet maksaa, ja osaisi säästää niitä varten.

Luulis ja luulis, mulla on reuma mihin syön 3 eri lääkettä, kilpirauhasen vajaatoiminta johon syön lääkettä, astmaan tarviin lääkkeitä + rasvat ja systeemit atooppiseen ihoon joka on tosi huonona talvisin. Jos noi kaikki luppuu kerralla niin vähän täytyy miettiä mitä niistä sitten tarvin.

Vierailija
28/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tälläinen laiha, kuivan kesän orava akka, jolla todettiin diabetes.Ei johdu lihavuudesta eikä elintavoista. Johtuu kuulemma perimästä. Pienellä eläkkeellä on pakko lopettaa auttava lääke.

Vierailija
29/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihava niin laihtuminen auttaa.

Vierailija
30/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minää maksoin pari viikkoa sitten reilut 400 euroa lääkkeistäni ja koska Kelan katto ei tullut kerralla täyteen, joudun maksamaan ensi kerralla parin viikon päästä uudestaan tuon 400 euroa, minkä jälkeen voin hakea Kelalta korvauksen katon (605 euroa) yli menevästä osuudesta... Kyseessä siis lääke, joka on sen verran kallis, ettei sitä saa kuin kuukauden annos, joten siksi seuraava ostokerta tulee niin pian.

Mutta tämän jälkeen saankin sitten lääkkeen 2,5 eurolla kuussa, mistä olen tietysti kiitollinen, eipä muuten olisi varaa.

Vierailija
31/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Ottaisit oikeasti selvää ja lukisit aiheesta. Ruokavalio ei todellakaan ole kunnossa, jos on 2-tyypin diabetes. Surullista, kun länsimaiseen lääketieteeseen uskotaan näin sokeasti joissain asioissa.

Mitä tutkimustietoa suosittelet, käy millä tahansa kielillä, vaikka latinaksi.

Voisin kertoa naapurilleni, joka on verisuonikirurgi, elää terveellistä ja kurinalaista elämää, sairastaa 2-tyypin diabetesta, myös hänen lähes 40v. tyttärensä ja jo nyt edesmennyt miehen äiti. Kertoi sairauden johtuvan geeneistä.

Minua kiinnostaa mikä on sinun koulutuksesi ja lääketiett.osaamisesi, voisin hänelle vinkata sinusta, kun sinulla on homma hanskassa.

Vierailija
32/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kyllä, noin 90% 2. tyypin diabetikoista on ylipainoisia. Ei se ruokavalio kovin kunnossa voi olla jos paino ei normaalilukemissa pysy. Nään työssäni päivittäin 2. tyypin diabeetikoita, joten mulla on perustekin tälle arviolle :)

Lihavuus ei kuitenkaan ole syy, vaan seuraus. Minä taas sanoisin että noin 30% on lihavia. Voihan tietysti olla, että sinulle anorektikko on se mihin vertaat.

Kyllä minulle riitti 10kg laihdutus korjaamaan sokeriarvot.Ravintotekijöillä on myös vaikutusta.

Vierailija
33/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lihava niin laihtuminen auttaa.

Ehkä alkuvaiheessa hieman, mutta muutamassa vuodessa tilanne on sama kuin alussa. Karppaajat kertovat saaneensa DB2 remissioon ruokavaliolla, mutta tutkimuksista en tiedä.

Vierailija
34/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa varautua lääkkeiden hintoihin? Jos on joku pitkäaikaissairaus, luulisi tietävän mitä ne lääkkeet maksaa, ja osaisi säästää niitä varten.

Tietyn tyylisille ihmisille lääkkeiden loppuminen, lasten syntymäpäivät, joulu, kesäloma ja kaikki jokavuotiset tapahtumat ja ruljanssit tulevat aina yllättäen ja pyytämättä. Ei voi auttaa.

Vierailija
35/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.

Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.

Vierailija
36/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko lihava?

Vierailija
37/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riitti 10kg laihdutus korjaamaan sokeriarvot.Ravintotekijöillä on myös vaikutusta.

Eli insuliiniresistenssi parani (heikentynyt glukoosin sietokyky), mutta tuskin vielä oli diabetekseksi luokiteltu? Toivotaan, että tila pysyy myöhemminkin.

Vierailija
38/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta niin paranet kirjoitti:

Joidenkin lääkkeet maksaa 200 000 euroa vuodessa eikä tarvitse maksaa mitään. Tämän vuoksi hieman halvemmissa lääkkeissä on omavastuu ja osan joutuu maksamaan itse.

Aikuistyypin diabeteksessa on se hyvä puoli että laihdutamalla tauti paranee. Suosittelen siis kuntokuuria ja laihdutusta. Valtio voisi nostaa ruoan veroa niin ihmiset eivät söisi itseänsä läskikasoiksi ja sairastuisi diabetekseen.

Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen mielikuvan, että diabetes 2 voisi parantua?

Vierailija
39/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.

Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?

55 €/kk.

1.83 €/pvä

Vierailija
40/333 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko sinä saat palkkaa ja mihin rahasi menevät? Tarkat euromäärät kiitos, niin katsotaan, että miten saadaan rahasi riittämään lääkkeisiin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi