Paljonko teillä jää elämiseen rahaa / kk?
Eli lyhyesti ja selkeästi kertokaa:
- talouden hlömäärä (aik, lapset?)
- paljonko jää rahaa kuukaudessa pakollisten (kiinteät) kulujen jälkeen käytettäväksi, eli summa josta maksetaan ruoat, vaatteet, harrastukset...
- miten hyvin tulette summalla toimeen
Kiitos!
Kommentit (100)
Yksin asun. Jää n. 400 € laskujen (vuokra, vesi, sähkö, netti, kännykkä) jälkeen. En oo koskaan ollut tämän rikkaampi, joten en oikein osaa kuvitella elämää, jossa ton enempää rahaa tarvitsisi. Eli siis riittää hyvin elämiseen mulla. Tietysti välillä haaveilen yksittäisistä kalliista asioista kuten autosta tai kauneusleikkauksista, mutta kaikkea ei voi saada.
Netto n. 3200, vuoroviikkovanhempi. Lisäksi lapsilisät 306€ yhteisessä käytössä lasten toisen vanhemman kanssa, joten lasketaan puolet siitä omiksi tuloiksi. Kyllä sillä pärjää, rikastumaan ei pääse.
Asun yksin ja n. 1000 euroa jää pakollisten erien jälkeen
2+3, en tiedä mitä jää (en ole laskenut / katsonut) mutta tuntuu riittävän, kun eivät tiliä ole sulkeneet. Ehkä 8000...10000. Näyttää riittävän tällä elämänmenolla.
Meillä jää noin 5000 euroa. On yksi lapsi.
Kaksi aikuista ja yksi lapsi. Ansiotulot yhteensä netto 6000e ja pääomatulot netto 2400e. Ei lainaa ja omakotitalo omalla tontilla, joten asumiskulut melko maltilliset. Pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa jää säästöön noin 5000e.
Asun yksin, tosin ruokin myös miesystävääni pari kertaa viikossa. Käteen jää noin 275€ joka kuukausi ja hyvin tulen toimeen. Yleensä kuun lopussa on tilillä vähintään 30€. Ruokaan ja koulukirjoihin menee suurin osa rahoista
T opiskelija
Mulla jää opiskelijana käteen ruhtinaalliset 180€ vuokranmaksun jälkeen, enkä vielä ole nälkään kuollut. Toki hätätapauksessa pystyisin nostamaan lainaa, vielä ei ole tarvinnut.
2 aikuista (mies opiskelee työkkärin tuella ja minä töissä n.20h/viikko).
Pakollisen menojen (= kiinteät kulut) jälkeen jää reilu 1200 €.
Useat työssäkäyvätkin näyttävät elävän alle toimeentulotuen perusosan.
Nettotulot 8000 e, yksi kotona asuva lapsi, kaksi muuta (opiskeleva, töissä) joita silloin tällöin autellaan. Velkaan ym pakolliseen menee n 2300 e/kk, pärjätään.
Yksin asuva sinkku, pakollisten menojen jälkeen jää noin 600-700 e. Kyllähän tuolla shoppailee kuukausittain vähän vaatteita mutta suurin osa menee matkakassaan. Teen 2-4 ulkomaan matkaa vuodessa.
Pakollisten menojen jälkeen jää hieman yli 3000 euroa. Asun yksin.
Yksi aikuinen.
N. 115€ jää käteen kiinteästi tuista, mutta yleensä summa on enemmän jos olen tehnyt keikkaa. Eli n. 115-300€?
Aikamoista räpiköimistä joskus, mutta nälkään en ole kuollut.
Asun yksin mutta on lapsi ja uusi nainen. Ei mulla nyt sillai mene rahaa lapseen tai uuteen naiseen, eipä kyllä olis varaakaan. Koska kaikkien laskujen ja vuokrien jälkeen jää mulla rahaa noin 700e. Mut on toi minusta aika pieni raha jos miettii että kyllä sitä joskus haluaa uuden paidan tai käydä edes välillä ulkona syömässä. Niin ei tolla summalla kyllä kauaa ketkuttele.
2 aikuista ja 3 lasta. 1500 euroa jää ruokaan ja vaatteisiin yms. Ei kauheesti ylimääräistä jää. 600-700 menee ruokaan, en oikein tiedä mihin ne loput edes menee mutta tuntuu että aina kun rahaa meinaa johonkin jäädä niin tulee joku ylimääräinen meno johon ne rahat sitten hupenee.
Kaksi aikuista, kolme lasta. Kaikkien pakollisten menojen ja säästöön laitetun summan jälkeen jää käyttörahaa n. 1200€.
Riittää oikein hyvin.
Sipilän aikaan ei ole jäänyt rahaa yhtään säästöön
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja verojen jälkeen jää eläkkeestä noin 1958 euroa. Siitä maksan vuokran ja pakolliset muut menot, niin muuhun elämiseen jää noin 1000-1100 euroa kuukaudessa. Asunnon vuokra on kohtuullinen.
1,5k€ tuossa on vähennetty asuminen viime vuonna hankittu auto ja sen kaikki kulut, laskut ja ruoka.
Tosin tuosta 1,5 tonnista laitetaan vielä rahaa säästötilille ja sioituksiin. (Ehkä tonni)