Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä jää elämiseen rahaa / kk?

Vierailija
19.02.2017 |

Eli lyhyesti ja selkeästi kertokaa:

- talouden hlömäärä (aik, lapset?)
- paljonko jää rahaa kuukaudessa pakollisten (kiinteät) kulujen jälkeen käytettäväksi, eli summa josta maksetaan ruoat, vaatteet, harrastukset...
- miten hyvin tulette summalla toimeen

Kiitos!

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla about 1600e/kk tällä hetkellä. Miehellä 400-3000e/kk (provikat vaihtelee). Vauva tulossa kesällä, tilanne muuttumassa omien tulojen kannalta ja lisää menoja tulossa.

Vierailija
42/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 aikuinen, 1 lapsi ja 1 koira. Elämiseen jää n. 1500 e ja hyvin pärjätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2500 e vuokran ja laskujen jälkeen. Ei muita elätettäviä kuin itseni, ei lainoja.

Vierailija
44/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 nuori nainen. Tulona opintotuki. Vuokranmaksun jälkeen jää käteen noin 50 euroa. Kesät rehkin töissä niin saa elettyä ihan mukavasti säästöillä.

Vierailija
45/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 2 alle kouluikäistä lasta.

Mun palkka 6000, josta nettoa n 3600 e. Tästä maksan asuntolainanlyhennyksen 1300 e. Loput, eli noin 2300 e jää ns. yli.

Mies tienaa nettona noin 4500 e/kk, ja maksaa mun auton ja oman opintolainansa lyhennyksiä + asumiseen liittyviä laskuja (vesi, sähkö, tontin vuokra, jätehuolto, nuohooja, vakuutukset jne) suunnilleen saman verran kuin mä talolainaa.

Eli ruuan, vaatteiden, harrastusten jne jälkeen säästöön jää ihan helpostikin tonni per aikuinen per kk. Näillä on tehty remonttia, matkusteltu ja sijoitettu osakkeisiin. Välillä mietin oisko järkevämpää lyhentää asuntolainaa nopeammin.

Vierailija
46/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 työssäkäyvää aikuista, 3-6 lasta (uusperhe). Pakollisten kulujen ja auton kulujen jälkeen jää ruokaan n.350e. Vaatteisiin tms humputteluun otetaan ruokarahasta jos on pakko. Rahaa jää "yli" käytännössä 0-50e, jos tuollaisen 50e verran saakin joskus säästöön, heti seuraavassa kuussa tulee varmasti esim lääkärikäynti tai lapsen kouluretki joka sen vie. Heikosti pärjäämme.

Vierailija
47/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä 2 aikuista, tällä hetkellä 1 lapsi, koira ja kaksi kissaa. Vauva tulossa lähiaikoina.

Meillä on sellainen tapa, että talon lainanlyhennyksen, autojen lainanlyhennyksien sekä muiden kuukausittaisten pakollisten laskujen jälkeen laitetaan joka kuukausi 700e syrjään toiselle tilille joka on meidän yhteinen (muutenkin kyllä yhteiset rahat). Tältä tililtä maksetaan kaikki vakuutusmaksut (auto-, koti, vauva- lapsen tapaturma-, ja koiravakuutus), ajoneuvo- sekä dieselverot, lapsen harrastus- ja kisamaksut sekä omakotitalon kulut eli sähkö, vesi, jäte ja kiinteistövero ym. Kun joka kk laittaa ton kiinteän summan syrjään, on aina varaa maksaa heti laskut kun ne tulee eikä ne heilauta talouttaa suuntaan eikä toiseen :) myös kaikki ylimääränen raha säästetään sinne tilille ja sieltä voi sitten aina maksella isompia ostoksia tarpeen tullen, esim kodinkoneet ja joka vuosi lapsen vaate- ja varustemenot ym. Käyttötileillä meillä on rahaa joka kuukausi about 1300e käyttää ruokaan, bensaan ja lääkkeisiin. Toiselta tililtä sitten ottaa ja maksaa jos jotain tarvitsee hankkia, säästöön jää se sitten mitä jää. Mies tekee säännöllisesti ylitöitä ja siitä jää mukavasti joka vuosi säästöön. Lapselle säästetään vielä erilliselle tilille joka kk.

Vierailija
48/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

49/100 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten menojen jälkeen jää vähän yli 900 €. Yhden hengen talous. Siitä maksetaan ruuat, harrastukset, vaatteet + muut mahdolliset ostokset, Netflix ja mitä muuta sitten onkaan. Jää joka säästöönkin eli hyvin pärjään. 

Vierailija
50/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 työssäkäyvää aikuista, 3-6 lasta (uusperhe). Pakollisten kulujen ja auton kulujen jälkeen jää ruokaan n.350e. Vaatteisiin tms humputteluun otetaan ruokarahasta jos on pakko. Rahaa jää "yli" käytännössä 0-50e, jos tuollaisen 50e verran saakin joskus säästöön, heti seuraavassa kuussa tulee varmasti esim lääkärikäynti tai lapsen kouluretki joka sen vie. Heikosti pärjäämme.

Täällä sama. Minulla on tarkka excel jossa on jo monen vuoden sähkölaskut, koulukuvausta jne.

Lisäansiota saan, kun saan ystäviltäni kirppistavaraa, myin jouluna hirveesti omatehtyjä joulukortteja jne. Harrastan vaihdantataloutta. Tein syksyllä yli 20 kranssi ja laitoin kuvan fb.hen.

Ystäväni tulivat kylään ja sain joululahjan ja he jokainen kranssin ja loput myin töissä.

Sain korteista ja kranaseista lähes 500 e, eli on vajaa 50 e kk, olisin saanut sillä bussilipun lähes vuodeksi, nyt tulee joku katosremontti ja arvio on n 5000 e perhe.

No, se lisätään yhtiövastikkeen päälle ja tuolla saan maksettua alun, seuraava korttien myyntitilaisuus on n 10 kk päästä.

Aina kun saat vähän kerättyä rahaa, tai paljonkin, jotain tapahtuu,

Meillä pesukonekin on alkanut jättää vettä sisälle, kone on vanha ja pariin kertaan on tuttu sähkömies korjannut. Olin, hölmö minä, haaveillut 799 e koneesta. Haaveeksi jää. Ostan käytetyn torilta, kun tämä simahtaa lopullisesti,

Vierailija
51/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Minulla on tarkka excel jossa on jo monen vuoden sähkölaskut, koulukuvausta jne.

Lisäansiota saan, kun saan ystäviltäni kirppistavaraa, myin jouluna hirveesti omatehtyjä joulukortteja jne. Harrastan vaihdantataloutta. Tein syksyllä yli 20 kranssi ja laitoin kuvan fb.hen.

Ystäväni tulivat kylään ja sain joululahjan ja he jokainen kranssin ja loput myin töissä.

Sain korteista ja kranaseista lähes 500 e, eli on vajaa 50 e kk, olisin saanut sillä bussilipun lähes vuodeksi, nyt tulee joku katosremontti ja arvio on n 5000 e perhe.

No, se lisätään yhtiövastikkeen päälle ja tuolla saan maksettua alun, seuraava korttien myyntitilaisuus on n 10 kk päästä.

Aina kun saat vähän kerättyä rahaa, tai paljonkin, jotain tapahtuu,

Meillä pesukonekin on alkanut jättää vettä sisälle, kone on vanha ja pariin kertaan on tuttu sähkömies korjannut. Olin, hölmö minä, haaveillut 799 e koneesta. Haaveeksi jää. Ostan käytetyn torilta, kun tämä simahtaa lopullisesti,

Myin just paljon kivi-tuikkuja ja sain rahaa kivasti, tuikkuja oli lähes 50 kpl.

Kummankin lapsen paras ystävä piti synttärit , halusivat ostaa tietyn lahjan ja pojan jalka kasvoi, piti ostaa talvikengät ja sisäpelikengät . Sinne meni rahat.

Olen myynyt kotoa kaiken tarpeettoman, meillä ei ole kirpputoritavaraa kuin pinossa menossa kirpparille, kaikilla tavaroilla on paikkansa jne. Sitten kun päätin nyt voisin myydä näitä tuikkuja , tulee yllättäviä menoja. Olen aikoinaan tuikkuja vaihtanut, antanut kotoa tarpeetonta tilalle, eli nämä oli helppo realisoida ja jäi niitä vielä kotiin kauneimmat värit.

Mutta tää on niin totta, vähän kun on rahaa, menoja tulee.

Vierailija
52/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tuloja. Joku 30 000 on mulla nyt rahaa ja sillä pitäis muutama vuosi selvitä.

Vierailija
53/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää pakollisten menojen jälkeen (asunto, auto, laskut) noin 8000,- josta 500,- menee ruokaan eikä muita kuluja. Kivasti jää säästöön. en ymmärrä sitä että niitä joilla jää enemmän elämiseen pidetään etuoikeutettuina. Sen rahan eteen on tehtävä töitä, ei sitä ilmaiseksi mistään saa. Muutama vuosi sitten tulomme olivat kymmenen kertaa vähemmän ja tähän on tultu koska ollaan hyviä työssämme ja tehneet oikeita muutoksia elämässämme ja meitä on siis kuusi. Tein hommia myös silloin kun lapset oli pieniä eikä kukaan ollut auttamassa. Eivät olleet myöskään hoidossa.

Vierailija
54/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää käteen reilu 2000€, kaksi aikuista + 1 (kohta 2) lasta 

Vierailija
55/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää noin 2900 € verojen ja pakollisten eläke- ja sairausvakuutusmaksujen jälkeen.

Vierailija
56/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan yhteiselle tilille 2400, siitä maksetaan kaikki juoksevat kulut. Mies maksaa asuntolainaa (hänen asuntonsa)1750 e/kk, mä sijoitan 1000 e kuussa ja kummallakin jää tonni omaan käyttöön/matkoihin säästettäväksi.

Vierailija
57/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on töissä ja minä olen kotihoidontuella vauvan kanssa kotona. Nettotulot yhteensä 2900 euroa, joista suurin osa miehen palkkatuloa, joku 400 euroa minun ja vauvan tukia.

Asumiseen menee n. 800 euroa, joista vajaa 400 euroa lainan lyhennystä. Eli sellaiset 2100 euroa jää elämiseen asumisen jälkeen. 

Tuosta 2100 eurosta menee varmaankin se 1000 euroa ruokiin, vakuutuksiin, auton ylläpito+bensat, puhelinlaskut, lääkkeet jne. Eli sellainen 1000 euroa jää viivan alle pakollisten menojen jälkeen. Joka kuukausi säästetään ja sijoitetaan vähintään 200 euroa erilaisiin rahastoihin. 

Vierailija
58/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N+M nettotulot yhteensä n. 2000, asumisen (laina, sähkö, vesi), autot (2, pakko pitää kumpaakin) ja henkilökohtaisten puhelin-, sairaskassa- yms. laskujen jälkeen n. 500-700e/kk riippuen hieman siitä, miten vähällä autoin käytöllä on pärjätty. Tällä summalla sitten sapuskat kahdelle, hygienia- ja pesutarvikkeet, kaikki mitä nyt arjessa tarvitsee... Pärjätään ihan ok kun vähän katsotaan, mitä syödään, vältetään turhaa ajelua ja jos ei osu vuosittainen nuohous, kiinteistövero, jätemaksut jne. kerralla saman kuukauden ajalle. Lapsista haaveillaan, mutta ei olisi yksinkertaisesti varaa :(

Vierailija
59/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
60/100 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N+M nettotulot yhteensä n. 2000, asumisen (laina, sähkö, vesi), autot (2, pakko pitää kumpaakin) ja henkilökohtaisten puhelin-, sairaskassa- yms. laskujen jälkeen n. 500-700e/kk riippuen hieman siitä, miten vähällä autoin käytöllä on pärjätty. Tällä summalla sitten sapuskat kahdelle, hygienia- ja pesutarvikkeet, kaikki mitä nyt arjessa tarvitsee... Pärjätään ihan ok kun vähän katsotaan, mitä syödään, vältetään turhaa ajelua ja jos ei osu vuosittainen nuohous, kiinteistövero, jätemaksut jne. kerralla saman kuukauden ajalle. Lapsista haaveillaan, mutta ei olisi yksinkertaisesti varaa :(

Miten voi nettotulot kahdella työssäkäyvällä olla vain 2000€? En usko ja ilmeisesti molemmat ovat töissä, koska on kaksi autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi