Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kurjaa olette kokeneet Tukholmassa?

Vierailija
19.02.2017 |

Itse olen hyvin vakavasti suunnitellut sinne muuttamista. Käydään useita kertoja vuodessa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lounasravintolassa otin tummaa leipää, mutta se oli semmoista makeaa mössöä, melkein kakkua. Arvaa harmitiko?

Vierailija
2/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisuomalainen asenne. Harkitset muuttamista johonkin ja jossain nettipalstalla kyselet negatiivisia kokemuksia. No,pahimpaan kannattaa aina varautua, niin ei tule sitten pettymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Tukholmasta, laiva lähti juuri kohti Helsinkiä. Kiva paikka, mutta asunnot on aika kalliita. Katselimme Södermalmilla useammankin kiinteistönvälitystoimiston ikkunoita ja neliöhinnat pyörivät 10.000€/m2 molemmin puolin.

Vierailija
4/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perisuomalainen asenne. Harkitset muuttamista johonkin ja jossain nettipalstalla kyselet negatiivisia kokemuksia. No,pahimpaan kannattaa aina varautua, niin ei tule sitten pettymyksiä.

Tuli nyt vaan mieleen tosta aiemmasta. Ihmiset vaan muodostaa mielipiteitä ilman faktaa. Olen asunut työn takia useaan otteeseen Tukholmassa jo lyhyissä pätkissä. Vakituinen muutto ehkä vasta lasten ollessa isompia.

Vierailija
5/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aromipesä meinattiin varastaa siellä. Onneksi eivät saaneet, ne penteleet!

Vierailija
6/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyohjus kirjoitti:

Terveisiä Tukholmasta, laiva lähti juuri kohti Helsinkiä. Kiva paikka, mutta asunnot on aika kalliita. Katselimme Södermalmilla useammankin kiinteistönvälitystoimiston ikkunoita ja neliöhinnat pyörivät 10.000€/m2 molemmin puolin.

Niinhän ne on. Kallista Helsingissäkin on, kohta riittää pienempi kaksio kodiksi.

Vierailija
7/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyypillistä: huomasin olevani lyhyt ja epämuodikas.

Vierailija
8/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva paikka kaikinpuolin, mutta lähes jokainen ihminen kävelee päin. Semi-kovaa. Aina.

Vierailija
9/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas hyödyllisiä vastauksia ap:lle. Kaksi edes vähän mielekästä vastausta, loput nussuttaa pakolaisista. Eiköhän ap tiedä Tukholman asukastilanteen, jos on siellä asunut.

Vierailija
10/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä amerikkalaisessa firmassa ja kävelin Tukholman keskustassa Grodan ravintolaan silloisen pomoni kanssa kun kännissä oleva lauma suomalaismiehiä alkoi huutelemaan törkeyksiä. Olisin voinut vajota maan alle.

Vierailija
11/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny kuin Ruotsin-laivalla, mutta en ole kokenut mitään kurjaa. Ei eroa Helsingistä oikeastaan mitenkään.

Vierailija
12/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistit pahan! Olen katsellut Tukholmaa vain turistiperspektiivistä, joten kokemuksistani ei ole varmaan pahemmin apua ap:lle. Ainoat "ikävät kokemukset", jotka millään keksin, ovat narkkarin (käsivarsi kiristyssiteessä) näkeminen Sergelin torilla ja suomeksi laulavan juopon näkeminen jossain Söderin tanhuvilla. En oikeasti keksi Tukholmasta mitään negatiivista. Ehkä siellä tulee lievä alemmuudentunne paikallista väestöä katsellessa? :)

Vierailija
13/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lounasravintolassa otin tummaa leipää, mutta se oli semmoista makeaa mössöä, melkein kakkua. Arvaa harmitiko?

Se on Saaristolais leipää.

Vierailija
14/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka, yksi maailman suosikkikaupungeistani, New Yorkin ja Berliinin lisäksi. Asuin siellä joskus 20 v sitten, Spångassa.

Vierailija
15/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikeaa löytää baari, joka olisi auki jo aamulla yhdeksältä.

Vierailija
16/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ruotsalaisia matkailijoita Suomessa upeilla autoilla ja veneillä. Sen perusteella tiedän, että Tukholmassa hieno väkeä ja kiva asua.

Ai niin, yksikään Suomessa näkemäni ruotsalainen ei edes ollut mamu joten kaikki on hyvin Tukholmassa.

Vierailija
17/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alby (Botkyrkan kunnassa) on hieno lähiö (pääsee T-banalla).

Vierailija
18/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Ringvägenillä ja Götgatanilla lähes 15 vuotta ja ei ikinä takaisin.  Riehuvia, metelöiviä ja rikollisia maahanmuuttajia joka paikka täynnä. Itäkeskus tai steissi potenssiin 10.

Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa provota täyttä paskaa. 20 vuotta olen Södermalmilla asunut (Högbergstan, Götgatan, Kocksgatan) eikä todellakaan ole mitään ongelmia ollut, eikä tämä todellakaan ole mikään Itäkeskus.

Vierailija
19/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä myöhässä, suurimmalla osalla Tuhkolmalaisnuorilla on haave muuttaa ulkomaille asumaan ja TV ohjelmat on täynnä tälläisten perheiden seurantaa, mm seurataan perheitä Kaliforniasta ja Floridasta ja lehdet on täynnä juttuja ulkomailla asuvista bloggareista ja DJ:sta ja pankkiireistä ja IT yrittäjistä ja Start-UP yrittäjistä, Prinsessat muuttaa ulkomaille ja ja ja.....

Kukaan Tuhkolmalainen nuori ei aio jäädä Ruotsiin asumaan

Suomessa Lontoon Saara ja Kalifornian Saara on harvinainen poikkeus, Tukholmassa kaikki muuttaa ulkomaille.

Nim. Ex Tukholmalainen jonka lapset ja lasten kaikki vanhat lukio kaverit ovat jo muuttaneet ulkomaille (ei Suomeen)

Vierailija
20/27 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Ringvägenillä ja Götgatanilla lähes 15 vuotta ja ei ikinä takaisin.  Riehuvia, metelöiviä ja rikollisia maahanmuuttajia joka paikka täynnä. Itäkeskus tai steissi potenssiin 10.

Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa provota täyttä paskaa. 20 vuotta olen Södermalmilla asunut (Högbergstan, Götgatan, Kocksgatan) eikä todellakaan ole mitään ongelmia ollut, eikä tämä todellakaan ole mikään Itäkeskus.

Ai palstapersuko ottaisi asioista selvää? Sehän haittaisi hänen öyhötystään ihan älyttömästi, mitä sinä tuollaisia nyt ehdottelet?