Raskausajan lihominen ahdistaa:(
Toinen lapsi tulossa ja painoa on jo nyt rv34 enemmän kuin esikoista synnyttämään lähtiessä! Viimeisellä kolmanneksella on lähtenyt ihan käsistä, iski ihan järjetön väsymys ja tulee syötyä herkkuja. Univelkaa on järjettömästi ja miehen tehdessä pitkää päivää jää esikoisen ja kodin hoito kokonaan minulle ja kotona olo uhmaikäisen kanssa on kyllä henkisesti paljon raskaampaa kun töissä olo. Syön siis lähes päivittäin herkkuja väsymykseen ja vitutukseen, lisäksi ennenaikaisten supistusten takia on kaikki raskas liikunta kielletty.
Ja tiedän kyllä ettei se painon nousu ole maailmanloppu ja että helposti ne kilot lähtee imettäessä, mutta silti on kokoajan hirveä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin! Ja vielä kuitenkin näin pitkä aika vauvan syntymään, tuntuu siltä että pää leviää ennen sitä:(
Kommentit (4)
Itsehän herkkusi syöt ja sehän väsyttää lisää, kun sokerit ja insuliinit tapissa.
Usein lopussa se painonnousu lopahtaa, jos keskivaiheilla on tullut kovalla vauhdilla. Mulla ollut näin kaikissa kolmessa raskaudessa. Rv 30 painoin 64,8kg ja nyt 7 viikkoa myöhemmin tasan 64kg. Painoa mulle tullut raskaudesta 11-15kg. Kyllähän se ahdistaa ja ällöttää.
Mulla ei maito noussut, ei siis paino pudonnut imetyksellä. Onkin tällä sotanorsulla 20 kg liikaa.
Itsehän olen 7. kuukaudella ja viimeksi punnitessa vielä alle lähtöpainon. :)