Mä haluan, että mies tottelee minua, TAI perustelee, miksi hänen tapansa tehdä on parempi ja se, joka pitää valita
Mä tulen vihaiseksi sellaisesta, että mies vain tekee asiat niin kuin haluaa, parisuhteessa ei kuulu tehdä niin. Mä en ikinä tekis sellaista, mitä toinen kieltää. Mun mies ei ole kieltänyt minulta asioita, mutta jos olisi, niin en varmaan olisi enää yhdessä, jos en pystyisi luopumaan niistä. Tai mies ei ole käskenyt tekemään sellaista, jota mä en pysty tekemään, ja jos käskisikin, niin mä sanoisin, että ei johdu minusta, en vain pysty, niin mies sitten itse saa päättää, riittääkö se hänelle vai ei.
Mies suhtautuu asioihin niin, että voi tehdä miten haluaa, eikä tarvitse lupaa minulta. Minusta taas minunkin pitää hyväksyä se asia, lisäksi toivoisin, että jos en hyväksy, niin asiasta keskusteltaisiin, että mies saisi minut joko hyväksymään sen, tai tajuamaan, että mun ei kannata olla hänen kanssaan. Sen sijaan mies häivyttää sen, että tekee minun tahtoni vastaisesti, eikä tee kumpaakaan edellämainituista. Hiljaisuudessa siis vain toimii vastoin sitä, minkä mä hyväksyn.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajalla ei ole sanavaltaa perheessä.
En minä ole mikään vapaamatkustaja, vaan tilanne on miehen sopimattomuuden syytä. Kun ei halua sopia asioista, tehkööt yksin.
ap
Koska olet viimeksi tehnyt jotain kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole mikään vapaamatkustaja, vaan tilanne on miehen sopimattomuuden syytä. Kun ei halua sopia asioista, tehkööt yksin.
apKoska olet viimeksi tehnyt jotain kotona?
Käyn töissä, mies ei. Laitan silti ruokaa (mies ei laita mutta ruokkii lapsia ineksillä, miksi ei voisi opetella tekemään???) käyn kaupassa (mieskin käy, enemmän kuin minä, mutta ei koskaan suunnittele ostoksia kunnolla. Sitten sinne pitää ravata koko ajan) ja joskus pesen pyykkiä. Mies hoitaa pääasiassa lapset, mutta niin surkeasti, (kts. esimerkit) etten ole ainakaan levollinen. Antaa lasten tehdä läksyt juuri ennen nukkumaanmenoa, eikä iltapäivällä, jolloin en ole kotona sitä vaatimassa jne.
ap
Onko ap tullut mieleen että et omista miestäsi? Hän on ihminen johon olet rakastunut hänen valintojensa perusteella ennen parisuhdettanne. Et ole miehesi äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKoska olet viimeksi tehnyt jotain kotona?
Käyn töissä, mies ei. Laitan silti ruokaa (mies ei laita mutta ruokkii lapsia ineksillä, miksi ei voisi opetella tekemään???) käyn kaupassa (mieskin käy, enemmän kuin minä, mutta ei koskaan suunnittele ostoksia kunnolla. Sitten sinne pitää ravata koko ajan) ja joskus pesen pyykkiä. Mies hoitaa pääasiassa lapset, mutta niin surkeasti, (kts. esimerkit) etten ole ainakaan levollinen. Antaa lasten tehdä läksyt juuri ennen nukkumaanmenoa, eikä iltapäivällä, jolloin en ole kotona sitä vaatimassa jne.
ap
Koska kävit kaupassa?
Koska teit viimeksi ruokaa?
Koska pesut pyykkiä (muiden kuin omaasi tai edes omaasi)?
Laatenhoifosta et voi sanoa mitään. Kun et tee mitään
Joo onnea AP vain tulevaan pitkään sinkkuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tullut mieleen että et omista miestäsi? Hän on ihminen johon olet rakastunut hänen valintojensa perusteella ennen parisuhdettanne. Et ole miehesi äiti.
Ei kai äiditkään omista lapsiaan. Ei ainakaan pitäisi. En ole varsinaisesti koskaan rakastunut mieheeni, korkeintaan kiintynyt. Hän tietää sen.
ap
Niin minäkin,turha laittaa myrkkyä koneeseen enemmän kuin tarpeen.
Jokainen toimii tyylillään.
Onpas kovaa vääntöä.Kauankohan miehesi tuota katselee.Mitä väliä kuinka työt hoidetaan,pääasia että tulee tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulen vihaiseksi sellaisesta, että mies vain tekee asiat niin kuin haluaa, parisuhteessa ei kuulu tehdä niin. Mä en ikinä tekis sellaista, mitä toinen kieltää. Mun mies ei ole kieltänyt minulta asioita, mutta jos olisi, niin en varmaan olisi enää yhdessä, jos en pystyisi luopumaan niistä. Tai mies ei ole käskenyt tekemään sellaista, jota mä en pysty tekemään, ja jos käskisikin, niin mä sanoisin, että ei johdu minusta, en vain pysty, niin mies sitten itse saa päättää, riittääkö se hänelle vai ei.
Mies suhtautuu asioihin niin, että voi tehdä miten haluaa, eikä tarvitse lupaa minulta. Minusta taas minunkin pitää hyväksyä se asia, lisäksi toivoisin, että jos en hyväksy, niin asiasta keskusteltaisiin, että mies saisi minut joko hyväksymään sen, tai tajuamaan, että mun ei kannata olla hänen kanssaan. Sen sijaan mies häivyttää sen, että tekee minun tahtoni vastaisesti, eikä tee kumpaakaan edellämainituista. Hiljaisuudessa siis vain toimii vastoin sitä, minkä mä hyväksyn.
Huutista feminatsille.
Oletko Ap koskaan miettinyt kuinka SINÄ voisit toimia ollaksesi parempi puoliso tai äiti. Kuinka voisit muuttaa totuttuja tapojasi. Kaikki on kuitenkin SINUSTA itsestäsi kiinni, omia tapojaan ja käytöstään voi muuttaa. Toista ihmistä et voi muuttaa.
Ei näin. En tiedä uskooko miehesi Jumalaan, mutta ehkä hänen omatuntonsakin jo kertoo, että naisen ei kuulu hallita miestään. Vaimo on miehensä alamainen, mies on perheen pää. Tämä ei tarkoita alistamista, väkivaltaa ym. Vaan koska Jumala on säätänyt tämän järjestyksen perheen parhaaksi, myös sen naisen parhaaksi. Koska ei Aatamia petetty vaan Eeva petettiin.
(12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. 1 Tim. 2)
Mies ei halua keskustella moisista asioista, koska se tietää vuosien kokemuksella millainen saatanallinen vääntö jokaisesta pikkuasiasta tulee ja kaikki kotityöt jää tekemättä. Se tekee niin kuin itse katsoo parhaaksi, ummistaa korvat sun jäkätykseltä ja keskittyy lapsiin. Teille tulee ero viimeistään siinä vaiheessa kun lapset lähtee kotoa ja hyvä niin.
Ihmettelen ap:n saamia alapeukkuja: oli trolli tai, iso joukko naisia ajattelee parisuhteensa olevan tyydyttävä vain silloin, kun mies tottelee häntä ja on samaa mieltä hänen kanssaan. Dominoiva mies on kauhistus ja sika joka pitää heivata helvettiin heti, mutta dominoiva nainen on vahva ja häntä pitää ymmärtää eli ts. mies on tossukka, jolloin nainen kuvittelee suhteen olevan normaali ja toimiva! Tästä oli jo aikoja sitten tutkimuskin. Parisuhde toimii, kun jompi kumpi taipuu toisen tahtoon mutta vain silloin, kun se taipuja on mies. Mies on rahapussi, huoltomies, panopuu, ilmainen autokuski ja lastenlasten hoitaja ja kuskaaja. Aika moni keski-ikäinen ja sitä vanhemp nainen odottaa mieheltään tätä.
Ei aikuisten ihmisten kuulu "totella" toisiaan.
Tuo "totella minua" kuulostaa tosi kamalalta.
Lapsilelkin pitää perustella, eikä vaatia täydellistä tottelemista.
Minä tekisin näin tuon tiskikonebrobleeman kanssa: ostetaan kahta eri laatua tiskikoneenpesuainetta, kun minä käynnistän koneen, niin heitän sinne sen tabletin, kun mies käynnistää koneen, niin laittaa sitten sitä omaansa.
Ei tule katastrofia, eikä tavitse kummankaan totella eikä alistua.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua keskustella moisista asioista, koska se tietää vuosien kokemuksella millainen saatanallinen vääntö jokaisesta pikkuasiasta tulee ja kaikki kotityöt jää tekemättä. Se tekee niin kuin itse katsoo parhaaksi, ummistaa korvat sun jäkätykseltä ja keskittyy lapsiin. Teille tulee ero viimeistään siinä vaiheessa kun lapset lähtee kotoa ja hyvä niin.
Mä en tajua, että jos se vääntö häiritsee, niin miksei ota hattuaan ja häivy? Miksi halusi lapsia kanssani? En ota vastuulleni hänen heikkouttaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap:n saamia alapeukkuja: oli trolli tai, iso joukko naisia ajattelee parisuhteensa olevan tyydyttävä vain silloin, kun mies tottelee häntä ja on samaa mieltä hänen kanssaan. Dominoiva mies on kauhistus ja sika joka pitää heivata helvettiin heti, mutta dominoiva nainen on vahva ja häntä pitää ymmärtää eli ts. mies on tossukka, jolloin nainen kuvittelee suhteen olevan normaali ja toimiva! Tästä oli jo aikoja sitten tutkimuskin. Parisuhde toimii, kun jompi kumpi taipuu toisen tahtoon mutta vain silloin, kun se taipuja on mies. Mies on rahapussi, huoltomies, panopuu, ilmainen autokuski ja lastenlasten hoitaja ja kuskaaja. Aika moni keski-ikäinen ja sitä vanhemp nainen odottaa mieheltään tätä.
Pitkälti näin, paitsi ettei tartte olla elättäjä eikä panopuu tarvinnut olla, eikä ilmainen autokuski (mulle). Mä yritin jo suhteen alussa sanoa miehelle, että voisi olla sellainen kuin Jeeves, mutta mies luuli varmaan, että mä vitsailen :( No, tavallaan vitsailinkin, koska se se vasta ihme olisi ollut, jos ois sellainen halunnut olla, mutta häntä on varoitettu.
ap
Mä en tajua miksi tällainen ajattelu saa ihmiset niin takajaloilleen, sinkutkin. Miesten ei pidä antaa alistaa naisia, mieluummin toisin päin, jos tasavertaisuus on mahdotonta.
ap
Itse olet miehesi valinnut joten lopeta valittaminen ja ala tehdä niitä kotihommia omalla tavallasi. Hävettää naisena lukea noin vammaisia perusteluja. Kato nyt j-lauta jo peiliin ja kasva aikuiseksi sekä kanna vastuusi.