Mä haluan, että mies tottelee minua, TAI perustelee, miksi hänen tapansa tehdä on parempi ja se, joka pitää valita
Mä tulen vihaiseksi sellaisesta, että mies vain tekee asiat niin kuin haluaa, parisuhteessa ei kuulu tehdä niin. Mä en ikinä tekis sellaista, mitä toinen kieltää. Mun mies ei ole kieltänyt minulta asioita, mutta jos olisi, niin en varmaan olisi enää yhdessä, jos en pystyisi luopumaan niistä. Tai mies ei ole käskenyt tekemään sellaista, jota mä en pysty tekemään, ja jos käskisikin, niin mä sanoisin, että ei johdu minusta, en vain pysty, niin mies sitten itse saa päättää, riittääkö se hänelle vai ei.
Mies suhtautuu asioihin niin, että voi tehdä miten haluaa, eikä tarvitse lupaa minulta. Minusta taas minunkin pitää hyväksyä se asia, lisäksi toivoisin, että jos en hyväksy, niin asiasta keskusteltaisiin, että mies saisi minut joko hyväksymään sen, tai tajuamaan, että mun ei kannata olla hänen kanssaan. Sen sijaan mies häivyttää sen, että tekee minun tahtoni vastaisesti, eikä tee kumpaakaan edellämainituista. Hiljaisuudessa siis vain toimii vastoin sitä, minkä mä hyväksyn.
Kommentit (119)
Mies laittaa tiskikoneeseen usein vain puolikkaan pesuainetabletin, jos kone ei ole täynnä.
Ei tee pyydettyjä asioita, eikä perustele, miksi niitä ei kuulunut tehdä.
3 oli siis ap. Meillä e käytetä niitä tyhmiä tabletteja, vaan jauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei pidä tehdä mitä sinä haluatv vaan mitä hän itse haluaa.
Sinulla ei ole mitään päätäntävaltaa miehen asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Jos on ryhtynyt parisuhteseen jonkun kanssa, on otettava se toinen huomioon. Eli, jos minä pyydän jotain, ja se ei hänelle sovi, on puhuttava siitä ja saatava oma kanta voittamaan. Muuten on ihan vitun huonosti kumppaniaan kohteleva itsekäs ääliö. Toiselle pitää sopia se, mitä sä teet. Ei se muuten toimi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän koskee sinkkuja. Jos haluaa ajatella noin, pysy sinkkuna.
ap
Toista voi kunnioittaa, mutta myöskään sinä et voi sanella ja "pyydellä" ja sitten vain olettaa, että toisen pitää totella. Aivan naurettava ajatus. Miehesi todennäköisesti pohtii, miksi sinä esität vaatimuksia etkä ajattele hänen kantaansa lainkaan. Oletat vaan, että asioiden tulee mennä sinun esittämälläsi tavalla. Eli tosiaan, ette varmaankaan kuulu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Toista voi kunnioittaa, mutta myöskään sinä et voi sanella ja "pyydellä" ja sitten vain olettaa, että toisen pitää totella. Aivan naurettava ajatus. Miehesi todennäköisesti pohtii, miksi sinä esität vaatimuksia etkä ajattele hänen kantaansa lainkaan. Oletat vaan, että asioiden tulee mennä sinun esittämälläsi tavalla. Eli tosiaan, ette varmaankaan kuulu yhteen.
Mitenköhän se asia "pohtimalla" itsekseen paranee? Suora puhe on ainoa, jolla selviää nuo jutut.
ap
Mies ei ole sanonut, että odottaa minun ajattelevan ihan itsekseen, ilman hänen valaisemistaan, miten toivoo, asioita hänenkin kannaltaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Jos on ryhtynyt parisuhteseen jonkun kanssa, on otettava se toinen huomioon. Eli, jos minä pyydän jotain, ja se ei hänelle sovi, on puhuttava siitä ja saatava oma kanta voittamaan. Muuten on ihan vitun huonosti kumppaniaan kohteleva itsekäs ääliö. Toiselle pitää sopia se, mitä sä teet. Ei se muuten toimi.
ap
Miten sinä otat miehesi huomioon? Nyt vaikuttaa kuin mies olisi sulla töissä ja sun työnjohdon alaisena. Kuule ei se parisuhde sitä tarkoita että SINÄ määräät kaikesta.
Vaikeeta on sinulla. Sen huomaa jo aloituksesta. Pitää selittää yksinkertainen asia monimutkaisesti. 0/5
AP on trolli.
Ei parisuhteessa voi toista ihmistä määrätä. Ainoastaan erityisissä asioissa voi sanoa että tuota en halua että teet mutta ne pitää olla erittäin merkitysellisiä ja todella perusteltuja. Sama pitää myös aina koskea myös sinua.
Missään olosuhteessa et voi määrätä toista missään.
Olet käsittänyt sopimisen ja neuvottelemisen aivan väärin. Et voi pyytää toiselta itse asiassa yhtään mitään. Tai toki voit, mutta toisella on täysi oikeus olla toimimatta niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiten sinä otat miehesi huomioon? Nyt vaikuttaa kuin mies olisi sulla töissä ja sun työnjohdon alaisena. Kuule ei se parisuhde sitä tarkoita että SINÄ määräät kaikesta.
Minä kerroin sen jo aloitusviestissä. Kerron toiselle, millainen olen ja mitä ajattelen.
ap
No, helpompaa olisi olla suhteessa jos olettaa että kumpikin on aikuinen, järkevästi toimiva ihminen, ja että asioita voi tehdä monella tavalla.
Miksi olet ottanut tuon työnjohtajan roolin itsellesi? Kuulostaa aika raskaalta tavalta tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
AP on trolli.
Ei parisuhteessa voi toista ihmistä määrätä. Ainoastaan erityisissä asioissa voi sanoa että tuota en halua että teet mutta ne pitää olla erittäin merkitysellisiä ja todella perusteltuja. Sama pitää myös aina koskea myös sinua.
Missään olosuhteessa et voi määrätä toista missään.
Lue mitä otsikossa lukee tai-sanan jälkeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiten sinä otat miehesi huomioon? Nyt vaikuttaa kuin mies olisi sulla töissä ja sun työnjohdon alaisena. Kuule ei se parisuhde sitä tarkoita että SINÄ määräät kaikesta.
Minä kerroin sen jo aloitusviestissä. Kerron toiselle, millainen olen ja mitä ajattelen.
ap
Apua, olet aivan kujalla! Tuo ei ole toisen huomioimista. Ei sinnepäinkään. Minkälainen malli sulla on parisuhteista ylipäänsä? Kumpaa vanhempaa kotonasi käskytettiin?
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt sopimisen ja neuvottelemisen aivan väärin. Et voi pyytää toiselta itse asiassa yhtään mitään. Tai toki voit, mutta toisella on täysi oikeus olla toimimatta niin.
Ei parisuhteessa. Siinä on pakko sopia asioista, että miten ne tehdään.
ap
Mitä miehesi tekee? Juo liikaa vai siivoaa väärin? 🙄