Mä haluan, että mies tottelee minua, TAI perustelee, miksi hänen tapansa tehdä on parempi ja se, joka pitää valita
Mä tulen vihaiseksi sellaisesta, että mies vain tekee asiat niin kuin haluaa, parisuhteessa ei kuulu tehdä niin. Mä en ikinä tekis sellaista, mitä toinen kieltää. Mun mies ei ole kieltänyt minulta asioita, mutta jos olisi, niin en varmaan olisi enää yhdessä, jos en pystyisi luopumaan niistä. Tai mies ei ole käskenyt tekemään sellaista, jota mä en pysty tekemään, ja jos käskisikin, niin mä sanoisin, että ei johdu minusta, en vain pysty, niin mies sitten itse saa päättää, riittääkö se hänelle vai ei.
Mies suhtautuu asioihin niin, että voi tehdä miten haluaa, eikä tarvitse lupaa minulta. Minusta taas minunkin pitää hyväksyä se asia, lisäksi toivoisin, että jos en hyväksy, niin asiasta keskusteltaisiin, että mies saisi minut joko hyväksymään sen, tai tajuamaan, että mun ei kannata olla hänen kanssaan. Sen sijaan mies häivyttää sen, että tekee minun tahtoni vastaisesti, eikä tee kumpaakaan edellämainituista. Hiljaisuudessa siis vain toimii vastoin sitä, minkä mä hyväksyn.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jos pitäisi alistua kannalle, joka on huono, ja omani olisi parempi ja haluaisin elää niin, eroaisin, jos taas hyväksyä kanta, jossa on järkeä, en tietenkään eroaisi.
apAlistua? Ei parisuhde ole valtataistelua jossa eri osapuolet alistuu toisen kannalle. Et tosiaankaan ole parisuhdekelpoinen yksilö.
Näennäinenkin toisen vikoihin suostuminen on vain alistumista sille tosiasialle, ettei saanut parempaa prinssiä tai prinsessaa.
ap
Tuosta omasta mouhoamisestasi päätellen et ole itsekään mitään prinssiä tavannut, kun valittamista riittää jo siitä, että mies ei ole koirasi, joka tekee mitä käsketään. Säälin miestäsi.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa esimerkin, jossa olet tehnyt kompromissin?
Asuinpaikan valinta.
apKerro tarkemmin, missä asiassa teit kompromissin asuinpaikan suhteen? Mitä olisit halunnut ja miten miehesi halu erosi omastasi ja mihin päädyitte? Tekikö molemmat kompromissin vai sinä pelkästään?
Mies voi huonosti vanhassa asuinpaikassa. Minä taas enemmän nykyisessä. Tosin sitä ei tiennyt varmaksi ennalta. Mutta perhe ei toimisi lainkaan, jos mies on se enemmän pahoinvoiva.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jos pitäisi alistua kannalle, joka on huono, ja omani olisi parempi ja haluaisin elää niin, eroaisin, jos taas hyväksyä kanta, jossa on järkeä, en tietenkään eroaisi.
apAlistua? Ei parisuhde ole valtataistelua jossa eri osapuolet alistuu toisen kannalle. Et tosiaankaan ole parisuhdekelpoinen yksilö.
Näennäinenkin toisen vikoihin suostuminen on vain alistumista sille tosiasialle, ettei saanut parempaa prinssiä tai prinsessaa.
apTuosta omasta mouhoamisestasi päätellen et ole itsekään mitään prinssiä tavannut, kun valittamista riittää jo siitä, että mies ei ole koirasi, joka tekee mitä käsketään. Säälin miestäsi.
N40
En olekaan :(( En tykännyt seksistä kun piti löytää kumppani ja miespaskat ei huoli silloin.
ap
Mee nyt kivikissaäiti pois täältä, olet pilannut koko perheesi elämän jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hei! Pidä toi linja!
Sua ei varmaan haittaa, että sut pannaan kiertoon kahden viikon välein.
Päinvastoin. Jos syyllistää toista sopivasti, epäsuoraan, paljastamatta että syyllistää koska se saa miehen sekaisin, niin päinvastoin. Miehet miettii, mikä heissä on vikana, kjäh kjäh.
ap
Sinä olet sekaisin. Miksi haluat tehdä rakastamallesi ihmiselle tuollaista? Vai onko kyse siitä ettet oikeasti rakasta vaan näet miehen vaan välineenä tahtosi täyttämiseen? Uskoisin että suhteestanne puuttuu molemminpuolinen kunnioitus ja rakkaus ihan kokonaan ja syysi olla miehen kanssa on vain että "koska muillakin on parisuhde". Se on hiton väärin teitä kumpaakin kohtaan. Miehen tehtävä ei ole täyttää sinun odotuksiasi koska hän ei ole niistä vastuussa vaan sinä itse. Miehen tehtävä ei ole tehdä sinua onnelliseksi vaan sinun itsesi. Niin kauan kun olet itse onneton tulet projisoimaan sitä pahaa oloasi lähipiiriisi tehden heidätkin onnettomiksia. Ongelma on omassa päässäsi, ei ympäristössä.Koita tajuta vaikka peiliin kurkkaaminen satuttaakin egoasi.
Siis voitko nyt kertoa ihan esimerkkejä näistä tilanteista? Mun on vaikea saada mieleen ainuttakaan tällaista tapaa tai tekemistä, missä ehdottomasti pitäisi noudattaa jotain tiettyä mallia joka kerta. Meillä on ihan sama miten siivotaan, pyykätään tai kokataan, kunhan ne tulee jotenkin tehtyä. Naurettavaa tehdä jostain pikkuasioista elämää suurempia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pitää hyväksyä myös se sinusta huonokin vaihtoehto/toimintatapa, ihan vain siksi, ettei homma mene siihen, että mies on jokus seksiorjasi joka tottelee kaikkia käskyjä ja mahdollistaa lapsensaantisi. Miehesi on myös aikuinen ihminen ja hällä on omat tavat ja omat käsitykset asioista, joskus voi antaa periksi ihan vain siitäkin syystä, että kunnioitat ja arvostat omaa puolisoasi.
Siis mikäli haluat paristuheessa elää, on sinulla vaihtoehtokin, voit aina elää yksin. Tosin nyt on jo liian myöhäistä, sinulla on lapsikin, jolle aiheutat traumat jos kohtelet häntä kuten kohtelet miestäsi. Et oikeastaan voi enää peräytyä yksinelämiseen, ellet sitten luovuta lapsesi huoltajuutta miehellesi.
Tämän ketjun perusteella, voi lapsiparkaa :( Elää äidin kanssa joka on täysin ehdoton omissa mieltymyksissään ja kouluttaa lapsestaan orjan itselleen. Voin sieluni silmin nähdä ap:n raivoamassa lapselleen kun lapsi ei imuroinut niin täydellisesti kuin ap haluaisi.
Ja itseasiassa vaikka lopputulos olisikin täydellinen niin raivotaan siitä että ei aloittanut imuroimista vasemmalta vaan oikealta, ei mennyt oikeassa järjestyksessä, kesti liian vähän aikaa tai liian kauan, piti imurin putkesta väärin kiinni tai muuta yhtä tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Mee nyt kivikissaäiti pois täältä, olet pilannut koko perheesi elämän jo!
Hmm.
AP on neuroottinen friikki - check.
Kaikissa muissa on vikaa paitsi AP:ssa - check.
AP:n ongelmat ovat oman pään sisällä, mutta kuitenkin AP:n mielestä selkeästi jonkun toisen aiheuttamia - check.
AP spämmää ketjun hetkessä täyteen kymmeniä ja kymmeniä viestejä - check.
Joo, eiköhän tää ollu tässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis voitko nyt kertoa ihan esimerkkejä näistä tilanteista? Mun on vaikea saada mieleen ainuttakaan tällaista tapaa tai tekemistä, missä ehdottomasti pitäisi noudattaa jotain tiettyä mallia joka kerta. Meillä on ihan sama miten siivotaan, pyykätään tai kokataan, kunhan ne tulee jotenkin tehtyä. Naurettavaa tehdä jostain pikkuasioista elämää suurempia.
En pyytänyt ratkomaan tilanteita, joten tuskin niiden avaaminen merkitsee.
ap
Jos lopputulos on sama niin mitä väliä kuinka se on saavutettu?
Luulen tuollaisen syövän parisuhteen puhki, ennemmin tai myöhemmin ja tuskin voi olla onnellinen.
Onko mitä väliä, onko kaapissa mukin korvat oikealla vai vasemmalla puolella.
Tai miten tiskikone on täytetty, kunhan tulee puhtaita astioita.
Eikä normaalissa parisuhteessa tarvitse perustella onko joku tapa parempi kuin toinen, vaan lopputulos on tärkein ja sen sen voi tehdä monella eri tavalla, kun ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa.
Ap, painupa nyt v**tuun sieltä lässyttämästä!! :D
Äitihullu jos et osallistu kotona mihinkään. Et kodinhoitoon tai lastenhoitoon, sinulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuinka asiat tehdään.
Jos haluat että asiat tehdään toisin, ainoa keino on tehdä se ihan itse
Virtahepo istuu sohvalla ja palstailee. Mies tekee kotitöitä. Mutta väärin. Virtahepo kyllä tietää paremman tavan. Se on hänen tapansa. Teoreettisesti tietää. Itse ei heiluta muuta kuin suutaan ja pahaa oloa kaikille
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu jos et osallistu kotona mihinkään. Et kodinhoitoon tai lastenhoitoon, sinulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuinka asiat tehdään.
Jos haluat että asiat tehdään toisin, ainoa keino on tehdä se ihan itse
Minusta tämä on surullista. Miten hyvältä sekään toisesta mahtaisi tuntua?
ap
Vapaamatkustajalla ei ole sanavaltaa perheessä.
Parasta on että lähdet ja annat perheellesi rauhan
Muuta keinoa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajalla ei ole sanavaltaa perheessä.
En minä ole mikään vapaamatkustaja, vaan tilanne on miehen sopimattomuuden syytä. Kun ei halua sopia asioista, tehkööt yksin.
ap
Kerro tarkemmin, missä asiassa teit kompromissin asuinpaikan suhteen? Mitä olisit halunnut ja miten miehesi halu erosi omastasi ja mihin päädyitte? Tekikö molemmat kompromissin vai sinä pelkästään?