Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet katunut lasten saamista: helpotti tunne lasten kasvaessa?

Vierailija
18.02.2017 |

Millaista elämäsi on nyt?
Muutenkin kokemukset aiheesta kiinnostavat, joten sana on vapaa.

Kommentit (782)

Vierailija
181/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset sitte kelpaa taas ku ollaa sairaana yksin ku puoliso kuollu tai vanhainkodissa ainaista yksinäisyyttä kärsitään. Tämän oon vanhustenhoitajana saanut niin monta kertaa todeta. Mitä vanhukset katuu? Sitä kun ei kohdellut lapsiaan niin ku olis pitänyt. Sitä kun ei ole lapsia. Mikä tekee vanhuksen onnelliseksi ja mitä vanhus odottaa joka päivä? Se ku lapsi ja lapsen lapsi tulee kyläilee. Se on ainut asia mitä ne odottaa. Voi sitä kyynelten määrää joitte lapset ei käy koska huonot välit/tarjonnut huonon lapsuuden. Yksi pappa osti aina valmiiksi suklaata jospa nyt tänä pyhänä kävisi. Mutta ei, ei käynyt.

Te jotka kadutte lapsianne ni toivotaa että pitkä ja yksinäinyn vahuus on sitte sen kaike arvosta. Toivotaa että lapsenne huomaa ettei heitä haluttu ja hylkää teidät elämästä pois!

Ei ole todellista, että tähänkin ketjuun joku tunkee lapsettomuus-aiheen natsikorttinsa, eli yksinäisen vanhuuden. Ihan tosissako pälli kuvittelet, että kaikki turhaan vierailua odottavat vanhukset ovat tarjonneet jälkikasvulleen huonon lapsuuden. Tiesin, että monet lähihoitajat eivät ole penaalin terävimpiä kyniä, mutta tämä on jo pohjanoteeeraus.

Vierailija
182/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte vissiin onnellisia jos lapsenne kuolis pois........ taitas hautajaisten sijaa olla bileet. Vai mitä sanotte mammat jotka kadutte lapsianne??????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun lapseni saa elää rakastavassa kodissa, eikä kukaan kadu häntä vaan on kiitollinen hänestä. Sääli niitä pieniä jotka eivät saa.

Vierailija
184/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä ketjussako muka teräviä kyniä nää lapsi valittajat.

Vierailija
185/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on sanonut ettei liiemmin nauttinut äitiydestä, varsinkaan kun minusta ei tullut sellainen kuin hän etukäteen oli toivonut/olettanut. Itse taistelin pitkään "paineita" vastaan ryhtyä vanhemmaksi, kaikki sanoivat että kadun jos en tee lapsia. Ainakaan nyt kolmekymppisenä en kadu mitään. Koen että olisi väärin tehdä lapsia vain paineen alaisena, olisi aika kamala lapsuus, joten parempi näin päin. En ymmärrä miksi mitenkään olisi parempi tehdä lapsia vaikkei halua, kuin jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
186/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt!! kirjoitti:

Ette ole oikeasti enää tosissanne, lastenne vihaajat!! JÄRKYTTÄVÄÄ luettavaa tämä ketju. Kyllä ihmiskunnan tuho on lähellä ja saakin jo tulla, kun sadat äidit yhteen ääneen, yhdessä ketjussa pokkana selittävät katuvansa lastensa syntymää! Mitä muuta teidän lapsiraukoista voi kasvaa kuin tunnekylmiä rikollisia?? 

Pahin lukemani ketju, ever =( 

ps mutta jos tämän edes jonkun "mut ku MÄ haluun" tyypin herättää tajuamaan, ettei niitä lapsia kannata hankkia vain omaa imagoa pönkittämään, on tästä edes jotain hyötyä. 

Katumus ja viha ovat kaksi aivan eri asiaa.

Näyttää siltä, että ketjussa tuntojaan purkaneet äidit ovat jopa hieman tavallista älykkäämpiä, velvollisuudentuntoisia ja ajattelevaisempia. Monet osaavat erottaa pettymyksen ja katumuksen tunteet lapsistaan - siis eivät syytä lapsiaan tilanteesta taikka vihaa heitä. Monen viesteistä paistaa myöskin pyrkimys hyvään vanhemmuuteen.

Sitten nämä tuomitsijat... Noh, heillä ei näytä olevan sen vertaa kykyä ymmärtää asioita hienovaraisesti tai esimerkiksi kulttuurin ja yhteiskunnan vaikutusta näihin asioihin. Tai sitä, että lapsiaan voi rakastaa vaikka heidän saamistaan katuukin. Heille tulee tarve tuomita Huono Äiti, vaikka tämä ei olisi eläessään tehnyt mitään väärää lapsiaan kohtaan.

He eivät ymmärrä, että avoin keskustelukulttuuri sekä tukee näiden äitien jaksamista että auttaa muita vanhemmuutta pohtivia tekemään parempia päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Itse asiassa julkisuudessa tästä asiasta ovat aiemmin puhuneet menestyneet, urasuuntautuneet ja älykkäät naiset. Se kertonee itsessään jo jotain.

Vierailija
187/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista, että tähänkin ketjuun joku tunkee lapsettomuus-aiheen natsikorttinsa, eli yksinäisen vanhuuden. Ihan tosissako pälli kuvittelet, että kaikki turhaan vierailua odottavat vanhukset ovat tarjonneet jälkikasvulleen huonon lapsuuden. Tiesin, että monet lähihoitajat eivät ole penaalin terävimpiä kyniä, mutta tämä on jo pohjanoteeeraus.

Kuule pälli..ihan itse nämä vanhukset ovat siitä kertoneet. Monesti saa lohduttaa itkevää vamhusta joka katuu. Vai kuvittelitko että keksi sen, hah! " Terävä kynä" sieltä huutelee. Hahah

Vierailija
188/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt!! kirjoitti:

Ette ole oikeasti enää tosissanne, lastenne vihaajat!! JÄRKYTTÄVÄÄ luettavaa tämä ketju. Kyllä ihmiskunnan tuho on lähellä ja saakin jo tulla, kun sadat äidit yhteen ääneen, yhdessä ketjussa pokkana selittävät katuvansa lastensa syntymää! Mitä muuta teidän lapsiraukoista voi kasvaa kuin tunnekylmiä rikollisia?? 

ps mutta jos tämän edes jonkun "mut ku MÄ haluun" tyypin herättää tajuamaan, ettei niitä lapsia kannata hankkia vain omaa imagoa pönkittämään, on tästä edes jotain hyötyä. 

Näyttää siltä, että ketjussa tuntojaan purkaneet äidit ovat jopa hieman tavallista älykkäämpiä, velvollisuudentuntoisia ja ajattelevaisempia. Monet osaavat erottaa pettymyksen ja katumuksen tunteet lapsistaan - siis eivät syytä lapsiaan tilanteesta taikka vihaa heitä. Monen viesteistä paistaa myöskin pyrkimys hyvään vanhemmuuteen.

Sitten nämä tuomitsijat... Noh, heillä ei näytä olevan sen vertaa kykyä ymmärtää asioita hienovaraisesti tai esimerkiksi kulttuurin ja yhteiskunnan vaikutusta näihin asioihin. Tai sitä, että lapsiaan voi rakastaa vaikka heidän saamistaan katuukin. Heille tulee tarve tuomita Huono Äiti, vaikka tämä ei olisi eläessään tehnyt mitään väärää lapsiaan kohtaan.

He eivät ymmärrä, että avoin keskustelukulttuuri sekä tukee näiden äitien jaksamista että auttaa muita vanhemmuutta pohtivia tekemään parempia päätöksiä oman elämänsä suhteen.

Itse asiassa julkisuudessa tästä asiasta ovat aiemmin puhuneet menestyneet, urasuuntautuneet ja älykkäät naiset. Se kertonee itsessään jo jotain.

Joo, esimerkiksi kivikissaäiti, harvinaisen älykäs, velvollisuudentuntoinen ja ajatteleva :)

Vierailija
189/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt!! kirjoitti:

Vierailija
190/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

190 pahoittelee tuplapostausta, palsta kävi hitaalla!

Vierailija
191/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte vissiin onnellisia jos lapsenne kuolis pois........ taitas hautajaisten sijaa olla bileet. Vai mitä sanotte mammat jotka kadutte lapsianne??????

Aika monella vastanneella lasten katumiseen näyttää liittyvän kiinteästi riittämättömyyden ja syyllisyyden tunteet, kun ei koe olevansa riittävän hyvä vanhempi. Voi myös katua lasten tuomista nykyisen kaltaiseen maailmaan. Molemmissa tapauksissa on täysin mahdollista rakastaa lapsiaan, mutta tämä ajatus taitaa olla liian monimutkainen käsiteltäväksi?

Vierailija
192/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että toivotte ettei lapsenne koskaan olisi syntynytkään, heijastuu ja vaikuttaa häneen erittäin vahingollisesti. Lapsi vaistoo ja tunnistaa, kun häntä ei rakasteta - ja miten se sitten vaikuttaakaan kehitykseen..hmm.. Muistakaa se, itsekeskeiset idiootit.

Vierailija
193/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule pälli..ihan itse nämä vanhukset ovat siitä kertoneet. Monesti saa lohduttaa itkevää vamhusta joka katuu. Vai kuvittelitko että keksi sen, hah! " Terävä kynä" sieltä huutelee. Hahah

Ja ratkaisuehdotuksesi asiaan on, että nekin jotka jo etukäteen suhtautuvat lapsenhankintaan kielteisesti sitkeästi hankkivat sen lapsen seuraneidiksi, jotta elämän viisi viimeistä ja sairainta vuotta eivät olisi täysin surkeita? Juuri tällaisella roskalla ylläpidetään käsitystä, että kaikkien toimivat vehkeet omistavien tulee tehdä lapsia varalle.

Vierailija
194/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt!! kirjoitti:

Joo, esimerkiksi kivikissaäiti, harvinaisen älykäs, velvollisuudentuntoinen ja ajatteleva :)

Kyllä mä oon. Älykäs, ajatteleva ja riittävän velvollisuudentuntoinen.

t.kivikissaäiti

Vierailija
195/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat vihaajat mitä sanovat, tästä ketjusta on ollut minulle apua. Olen seurannut ketjua eilisestä lähtien, ja tänään on ollut jotenkin helpompi olla. Tuntuu kuin olisin saanut suuren taakan harteiltani ja ymmärrän paremmin, miksi viimeiset vuodet ovat olleet niin raskaita kuin ovat. Olen itse asiassa pystynyt olemaan tänään parempi äiti lapsilleni. On helpotus kuulla, että en ole yksin ja että minussa ei välttämättä ole mitään perustavanlaatuista vikaa.

Vierailija
196/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että toivotte ettei lapsenne koskaan olisi syntynytkään, heijastuu ja vaikuttaa häneen erittäin vahingollisesti. Lapsi vaistoo ja tunnistaa, kun häntä ei rakasteta - ja miten se sitten vaikuttaakaan kehitykseen..hmm.. Muistakaa se, itsekeskeiset idiootit.

Kumpikohan lapsi sä kuvittelet sen olleen, joka on aloittanut juuri nyt suosituimpana ketjuna listalla keikkuvan aloituksen? Inhottu vai rakastettu lapsi?

(Myöhemmin ketjua lukeville vinkiksi: sen otsikko kuuluu "Juoruillaan ja kauhistellaan täällä tosielämän pettämisjuttuja :D"

Vierailija
197/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ratkaisuehdotuksesi asiaan on, että nekin jotka jo etukäteen suhtautuvat lapsenhankintaan kielteisesti sitkeästi hankkivat sen lapsen seuraneidiksi, jotta elämän viisi viimeistä ja sairainta vuotta eivät olisi täysin surkeita? Juuri tällaisella roskalla ylläpidetään käsitystä, että kaikkien toimivat vehkeet omistavien tulee tehdä lapsia varalle.

Juuri näin! Kaiken lisäksi ei ole mitään takeita siitä, että lapset kävisivät katsomassa siltikään. Ehkä eivät ehdi tai jaksa. Asuvat ulkomailla. Kuolevat ennenaikaisesti... Kukaan ei voi omistaa lapsiaan.

Vierailija
198/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helppo päätös, jos saisin valita, vietänkö esim. vankilassa (saa olla ihan helppo avovankilakin, mistä pääsee lomille jne. esim. ikävuodet 30-50 vai ikävuodet 80-83.

Vierailija
199/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni sanonut, että sellasten jotka ei halua lapsia pitäisi hankkia. Ei todellakaa. Jokainen hankkii, jos haluaa.

Mutta jos hankkii ni kannattaa miettiä miten kohtelee ja rakastaako ni ei tarvii vanhana katua. Sitä joutuu jo liikaa todistamaa vierestä!

Vierailija
200/782 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan lapsi sä kuvittelet sen olleen, joka on aloittanut juuri nyt suosituimpana ketjuna listalla keikkuvan aloituksen? Inhottu vai rakastettu lapsi?

(Myöhemmin ketjua lukeville vinkiksi: sen otsikko kuuluu "Juoruillaan ja kauhistellaan täällä tosielämän pettämisjuttuja :D"

Ja kummanlaiset siihen osallistuvat?

(Itse en avaa tuollaisia paskaketjuja koskaan, ja mun äiti ei tykännyt minusta, kun olin pieni. Ehkä se opetti jotain. Vaikka kadunkin äitiyttä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi