Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAS viikolla 15??

18.03.2006 |

Hei!

Pitkän hoito- ja palstatauon jälkeen palaan takaisin tänne. Näyttää siltä, että suurin osa kanssani aiemmin piinailleista on siirtynyt odottavien palstalle :) joten lyhyt esittely lienee paikallaan.

Hoitoja takana yli kaksi vuotta (4 inssiä, 1 IVF, 1 ICSI ja 1 PAS) ilman plussaa. Lapsettomuuden syy mun endo. Viime PAS kesäkuussa, sen jälkeen joulukuussa lapa ja ärhäkän endon kuivattelua Zoladexilla. Tänään aloitin Zumenonin, pas suunnitteilla viikolle 15. Löytyisikö muita mukaan piiniskavereiksi??

terkuin, Anki

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiuhtiainen! Kerrassaan mahtavaa! Olin niin varma että plussaat.

Itselleni ei käynyt yhtä onnekkaasti. Menkat alkoivat jo viikko ennen kuin veritestin piti olla :(((

Hurjan lyhyeksi minulla aina tämä piina jää. Ei edes luget pitäneet vuotoa poissa yhtään kauempaa.

Miten muut? Pidän peukkuja paremmasta kohtalosta!

Vierailija
22/47 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka - onko sinulla alkanut jo ihan kunnon vuoto?? Pahoitteluni siitä, ettei hoito tuottanut toivottua tulosta ;(( On se niin väärin...

Itselläni on hieman samanlainen tilanne kuin sinulla. Pp8 tuli hieman kirkasta vuotoa ja se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin eli olen jatkanut lugeja normaalisti ja aion jatkaakin testipäivään (pe) asti, mikäli vuoto ei tule lugejen läpi kunnolla. Uskoisin jopa jonkinlaiseen kiinnittymisvuototeoriaan, mikäli ei kahdella edellisellä kerralla olisi käynyt samalla tavalla (PASissa samanlainen pikavuoto tuli pp9 ja IVFssä pp10, eli aina vain aikaistuu).

Olen ihmeissäni tästä, sillä nämä liian aikaiset vuodot ovat tulleet vasta näissä kolmessa viimeisessä hoidossa, jotka on tehty VLssa. Aiemmat hoitomme tehtiin Felicitaksessa ja tällaista ei esiintynyt vaan vuoto alkoi vasta luget lopetettuani, kuten kuuluukin. En tietenkään usko, että hoitopaikalla olisi mitään merkitystä, mutta olen miettinyt, että ainakin PASien kohdalla ratkaisevaa on se, että aiemmin ne on tehty sumujen kanssa, mutta nämä 2 viimeistä ilman.

Tuskaista tämä kuitenkin on :( Pakkasessa on enää 2 alkioita, sitten täytyy taas miettiä, jatkaako vaiko ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teillä onnisti! Monesko piinispäivä testasitkaan??

Pahoitteluni Milkalle, jos vuoto on kunnolla alkanut.

Itse täällä vietän piinisaikaa hirveen flunssan kourissa. Viime tiistaina siirrettiin 7 ja 4 soluiset alkiot, joista ainakin toiselle tehtiin alkiokuorenavaus. Pakkaseen ei jäänyt mitään.

Mitään oireita ei ole, tai sitten tältä flunssalta en niitä huomaa. Testipäivä olisi jo perjantai( veritesti), mutta meinaan tyynesti odottaa maanantaihin.

-anki-

Vierailija
24/47 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin olen takaisin työpaikalla loman ja aamun kokousten jälkeen ja tietty oli pakko heti sähköpostien lukemisen jälkeen syöksyä tänne katsomaan mitä teille kaikille kuuluu.

Mulla oli siirto 1.4. joten eikös se viime perjantai, jolloin testasin, ollut pp 13? Mutta testi oli siis joku ihan megaherkkä, eilen kun testasin Aconilla (25 IU), tuli aika ikävän hailakka viiva edelleen. Minähän tässä sitten olen jo loihtinut itselleni vaikka mitä kohdun ulkopuolista tai tuulimunaraskautta tai jotain, en uskalla vielä uskoa että kaikki menee hyvin ja että tämä todella on totta. Torstaina menen veritestiin.

Milka, olen älyttömän pahoillani että sulle tuli vuotoa. Tuliko ihan kunnon tulva vai voiko vielä ajatella että joku olisi pysynyt siellä?

Ompputarha, eihän tuommoinen pieni, ohimenevä vuoto vielä tarkoita katastrofia... Yritä jaksaa testiin asti.

Anki, seitsemänsoluinen kuulostaa hienolta! Toivottavasti ainakin toinen pysyy kiinni.

Pitelen täällä peukkuja kaikkien puolesta, että vielä tulisi positiivinen lopputulos ihan kaikille!

Vierailija
25/47 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävät vaiheet teillä kaikilla. Pidän kovasti peukkuja.

Minä valmistaudun jo uuteen passiin ja tällä kertaa lääkkeelliseen. Aloitin lääkityksen jo su eli kp2. Muuten olisin suosinut lääkkeetöntä, mutta olisi laskujeni mukaan mahdollinen siirto mennyt vappuun eli koko kierto ohi ja se tuntui liian pahalta.

Plussasäteitä ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~!!!!

Vierailija
26/47 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILKA - isot pahoitteluni!! Hienoa kuitenkin, että olet jo täysillä suunnannut kohti uutta ;)

ANKI - oletko malttanut olla testaamatta? Peukkuja!!

TIUHTIAINEN - sun plussasta on nyt tovi.. Millä mielellä olet? Osaatko relata yhtään? Edelleenkin ONNEA!!!

Minä olen pyörällä päästäni! Tänä aamuna (pp16) testasin ja sain tikkuun KAKSI viivaa!! Enpä olisi ikinä uskonut, että nelisoluisella kolmosluokan alkiolla olisi mahdollisuutta plussaan. Kahden keskenmenon kokeneena olen varovainen odotuksissani, mutta olen päättänyt, että suren vasta, jos surtavaa tulee - nyt iloitsen tästä, mitä on annettu!

Hyvää vapunodotusta kaikille teille!!

Vierailija
27/47 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun teilläkin onnistui! Onnea Odotukseen :)

Testasin eilen ihan puhtaan negan. Käyn tänään verikokeessa tarkistuttamassa hcg:n että saan tietää oliko kiinnittymisyritystäkään. Tällä hetkellä en usko, että jatkan enää hoitoja. Vaikka tuntuukin hirveältä ajatella, ettei koskaan näkisi sitä plussaa raskaustestissä, kokisi raskausaikaa, synnytystä ja imetystä. Tai pääsisi etsimään tuttuja piirteitä lapsen luonteesta ja ulkonäöstä.

kiitokset piinisseurasta ja hyvää jatkoa teille kaikille!

anki

Vierailija
28/47 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta!!! Olipa meillä sitten kuitenkin hedelmällinen pino, laskujeni mukaan aktiivisesti piinailleista puolet plussasi!? Millaiset fiilikset?

Mä en oikein vieläkään ole osannut asennoitua tähän odotukseen. Kai se on niin näkymätöntä vielä, tissit vaan on isot ja kipeet mutta muuten kaikki oireet on haalistuneet. Noh, puoliso tosin väittää että mulla on hirveitä mielialavaihteluita, mutta siihen en usko yhtään :-)

Meillä oli viime viikolla draamaa kuten tuossa jo Helille kirjoitinkin hänen omassa avauksessaan eli mulla alkoi tuhrutella pientä vuotoa ja kipuja oli, pelkäsin jo hetken pahinta. Se kuitenkin loppui, hcg oli ihan viitearvon ylärajalla ja pikaisesti tehdyssä ultrassa näkyi ainakin yksi täppä, mahdollisesti kaksikin, oikeassa paikassa eikä torvissa mitään. Lääkärin mukaan kaikki on ihan hyvin. Saapa nähdä mitä sitten 5.5. tehtävä oikea ultra näyttää, että onko siellä yksi vai kaksi pikkuista sydäntä lepattamassa vai eikö sitten enää yhtään. Yritän kyllä lohduttaa itseäni koko ajan että kuitenkin valtaosassa tapauksia ihmiset tulee raskaaksi ja sitten ne saa lapsen ilman mitään sen ihmeempää, joten ehkä meilläkin voisi nyt olla vaikeudet edes vähäksi aikaa ohi.

Ankille ja Milkalle valoa tulevaisuuteen, oli se sitten hoidoissa tai ilman. Yrittäkää jaksaa. Voimahalauksin,

Tiuhtiainen

Vierailija
29/47 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nopeasti kuulumiset heittelee ja asiat muuttuu. Nyt nimittäin meillä tehdään vähän niin kuin keskenmenoa, hirveää vuotoa hyytymineen, kipuja ja kaikkea. Ei kivaa. Taidan mennä illalla naikkarille päivystykseen jos tää ei lopu :-(

Vierailija
30/47 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen naistenklinikalla ja niinhän se oli että kohtu oli jo tyhjä. Nyt pitää sitten vaan itkeä tämä läpi ja miettiä jatkoa. Toivottavasti Ompputarhalla menee paremmin ja teillä muillakin jatkossa!

Vierailija
31/47 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestanne, siis todella pahoillani!!! Se on niiiiiin väärin, kun ensin annetaan ja sitten julmasti otetaan pois. Puhu ja itke, se helpottaa vaikkei tietenkään vie surua kokonaan pois - olet ajatuksissani!

Vierailija
32/47 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vihdoin, ihme ja kumma, alkoi tänään kuukautiset vaikka olin jo luopunut toivosta ja maanantaina aloitin Terot (kp tänään 46...). Näyttäisi siis, että meillä ehkä siirto tulee jo tuonne viikolle 13/14, mutta kun näytti olevan aika hiljaista PAS-pinojen suhteen niin ajattelin tarjoutua piiniskaveriksi, jos kelpaa. Mulla käytössä Zumenon, kolmasti päivässä 2 mg.

Tarkistin tässä välissä sun ap viestin, eli sulla on kanssa Zumenon, ja silti oletat että siirto on vasta viikolla 15? Koska sulla on ultra? Mun pitäis huomenna varata se tonne kp 12 tienoille.

Meidän taustaa, hoidoissa oltu hiukka yli vuosi. Kolme inssiä, yks IFV ja siitä nyt eka PAS. Mulla ei ole ovulaatiota vissiin lainkaan luomusti (paitsi jostain tosi oudosta syystä heti IVF seuraavana kierrossa, mikä meni " hukkaan" ) tai sit on aniharvoin. Jos on, se on liian myöhään kierrossa ja progesteroni joka tapauksessa jää liian alhaiseksi sen jälkeen eli hormonituella tässä on kaikki tehty. Me käytetään luovutettuja siittiöitä.

Vierailija
33/47 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kauan kun viimeksi olen palstaillut, ettei oikein meinaa sujua...

Kiva kun vastasit, eikä ollenkaan haittaa vaikka teillä siirto olisi aiemmin.

Olen jo varannutkin ultra-ajan maanantaille 27.3, eli 10 Zumenon päivä. Alunperin siirron piti olla viikon 14 lopulla, mutta se ei työmatkan vuoksi käy joten siirto on nyt sitten viikon 15 alussa. Lääkkeellisessä siirrossa aikataulua voi nähtävästi venyttää.

Mulla on Zumenonin annostus sama kun sinullakin. Onko sulle tullut mitään oireita? Mulla kaikki on sujunut hyvin.

anki

Vierailija
34/47 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten samanlainen hoitohistoria tiuhtiaisen kanssa, meillä myös takana kolme inssiä ja yks ivf, jonka eka PAS nyt tulossa:)

Suhtaudun tähän mahdolliseen passiin siksi varovaisesti, että tarkoitus on yrittää luonnolliseen kirtoon ja jos ovuloin niin se tehdään ja jos en niin menee harakoille. En oikein tiedä tosta omasta ovuloimisesta niin päätettiin lääkärín kans että kokeillaan kerran ja sit seuraavaan kiertoon lääkkeet jos en onnaa nyt. Toinen epävarmuustekijä tässä on aikataulu, olen menossa viikolla 15 työkeikalle toiselle paikkakunnalle ja jotta pas ehdittäis tehdä ennen sitä pitäis menkkojen jo alkaa pikkuhiljaa... vielä ei kuulu, mutta oireiden perusteella olen toiveekas.

Onko teille muille muuten aikeissa siirtää yksi vai kaksi alkiota? Puhuttiin lääkärin kanssa että meille siirrettäis nyt kaksi, tuoresiirrossa siirrettiin vain yksi (top)alkio. Ihan kiva olis minusta se kahden siirto jos se lisäis mahiksia kun jo kaksi plussatonta vuotta takana. Jos siis siirtoon nyt edes päästään ja selviävät sulatuksesta.

Vierailija
35/47 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Ajattelin pinotuta tähän ketjuun, sillä toivon pääseväni passiin viikolla 14. Takana on 2clomi-inssiä ja kaksi pistos-inssiä ja yksi icsi. Eka pas on suunnitteilla ja luonnolliseen kiertoon. Menkat alkoivat tänään ja ultra on ensi to eli 30.3. Pakkasessa on 5 alkiota joiden varmaan en voi paljon toivoa laittaa. 1-nelisoluinen, loput 2-soluisia, luokkaa 2 ja 3. Yhtä alkiota silti vaan lähdetään tod. näk. siirtämään jos sinne asti päästään. Meillä on lapsettomuutta takana 2½vuotta joten olisin kyllä jo kahden alkion kannalla. Mietin myös sitä, olisiko pas järkevää=varmempaa tehdä lääkkeellisenä. Lääkäri vaan kovasti oli luonnollisen kierron kannalla kun ekaa tehdään. Pyysin reseptit kotiin, mutta en niitä ole siis nyt ottamassa. Lääkäri kehui limistäni nyt icsi:n jälkitarkastuksessa tällä viikolla, joten toivottavasti sen suhteen ei ole ongelmia.

Anki, Omenakuu ja Tiuhtiainen mukavaa pas-matkaa ja pidän peukkuja lopputuloksen suhteen!

Vierailija
36/47 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä takana juuri epäonnistunut PAS. Vuoto ei ole vielä alkanut (alkaa varmaan viimeistään ylihuomenna), joten olin tänään yhteydessä klinikkaan, josta kerrottiin, että uusi hoito voidaan tehdä jo tulevaan kiertoon, jipii! Meillä kyseessä lääkkeellinen PAS, joten aloitan kp2 Progynovat ja ultran jälkeen (kp 10) Lugesteronit. Mikäli vuoto nyt siis alkaa odotetussa aikataulussa, niin siirto on kp 17 eli pääsiäisviikon alussa.

MILKA - lääkärit tosiaan lähes aina haluavat ensin kokeilla PASia luonnolliseen kiertoon. Mulle on aina tehty lääkkelliseen, koska muutama yritys on kaatunut siihen, että ovulaatio on ajoittunut niin, että siirto olisi osunut viikonloppuun.

Meidän taustaa: hoidot alkoivat syksyllä 2001. 1. IVF tuotti plussan, kaksosraskauden ja keskenmenon. 2. PAS myöskin plussa, mutta keskenmeno siitäkin. 3. PAS nega, 2. IVF tärppäsi 2002, vauva syntyi syksyllä 2003. Kakkoskierrokselle siirryimme loppuvuodesta 2004. Hoitoja tehty verkkaisaan tahtiin - 3xPAS ja 1xIVF, kaikki negaa.

Vierailija
37/47 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu töissä yhtä hemmettiä. Nyt onneksi vähän rauhallisempi päivä, joten pystyy keskittymään näihin tärkeimpiin asioihin :-)

Mulla on ollut nyt sen 46 pävän kierron jälkeen oikea megavuoto. Normaalisti vuoto on kolme päivää ja päälle ehkä 1-2 tuhrupävää. Nyt olen vuotanut lauantaina tuohrua, sunnuntaina isompaa tuhrua ja sit hanat auki ja vieläkin tiputtelee. Hermo menee... Pelottaa ettei limis ehdi kasvaa tarpeeksi ensi keskiviikon (29.3.) ultraan! Me ollaan lähdössä ulkomaille puoleksitoista viikoksi 6.4. jota ennen pitäisi saada kaikki kuntoon. En ole huomannut Zumenoneista mitään sivuoireita, mikä on poikkeuksellisen mukavaa.

Sen takia varmaan suositellaan luonnolliseen kiertoon tekoa, kun silloin voi mennä elimistön " omaan tahtiin" . Onhan se vähän tylsää, että on tiedossa hormonit rv 7 asti, jos tärppää, kivempi olis vaan hehkutella sitä raskautta ilman että tarttee muistaa aamuin illoin niitä puikuloita... Vaikka marginaalisen pieni vaiva se on, jos tosiaan kävis niin että tärppäis. Toisaalta on myös kiva että pääsee tekemään aktiivisesti jotain heti alusta asti, eikä vaan tartte odotella että tuleeko se ovis sieltä vai ei.

Millaisella mielialalla piinailette? Mä olen varovaisen toiveikas. Olen nähnyt melkein joka yö viikonlopusta lähtien vauvaunia. Yleensä niin että on käyty siirrossa ja sit nähdään tyyppi ultraäänessä, joskus on ollut synnytys, kerran oli jo kolmevuotias lapsi ja olin kakkosesta raskaana.

Kivaa, että meitä on jo pieni porukka koolla! Voimahalaukset kaikille ja positiivista odottelua.

Vierailija
38/47 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaks olis tarkoitus siirtää. Meillä kävi hyvin IVF:ssä, saatiin aika paljon kavereita. En kysynyt luokituksia, mutta ilmeisesti kaikki on vähintään 4-soluisia ja niitä on yhteensä seitsemän olkea, neljässä kaksi ja kolme on yksinään eli vielä on 11 jäljellä.

Mulle tuli tässä paripäivää sitten semmoinen hurja hellyysolo niitä pakkasessa olevia kohtaan. Ajatella, että vaikka kaikki muu tuntuu omassa kropassa olevan krempallaan, niin sittenkin minusta otetut solut onnistuivat jakautumaan. Olen aiemmin aina suhtautunut niihin jonain abstrakteina solumöykkyinä, irrallisina itsestäni ja elämästä kuin joku soluviljely, joka tehdään vaikka sairauden diagnoimiseksi. Nyt niistä yhtäkkiä onkin muodostunut mun ajatuksissa ihan oikeita lapsen alkuja.

Vierailija
39/47 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että näinkin paljon löytyi piiniskamuja! ja lisää vielä mahtuu mukaan.

Olen ollut viikon verran talvilomalla, joten viesteily on jäänyt vähäiseksi. Zumeja syön nyt 6:tta päivää, ja kaikki on mennyt ihmeen hyvin. Jonkin verran vatsaa nippailee, ja tietenkin pelottaa että jos endo siellä kovin villiintyy...

Mullakin edellinen pas tehtiin luonnolliseen kiertoon. Nyt sitten lähinnä tuon endon kuivattelun vuoksi tämä lääkkeelliseen. On kuulemma paremmat onnistumismahdollisuudet.

Ja kaksi alkiota on tarkoitus tälläkin kerralla siirtää. Toivottavasti nyt tärppäisi. Pakkasessa on vain neljä jäljellä. Tarkoitus on siirtää vielä nuo neljä, ja luopua hoidoista jos ei tärppää.

Mites teillä on ultrat?? Mulla ensi ma ja tiuhtiaisella taisi olla ke, mutta entäs milka, omenakuu ja ompputarha??

lomaterkuin, anki

Vierailija
40/47 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja ei kuulu vieläkään kp 33/28-33 ja koska olen lähdössä työreissuun vko:lla 15 niin eipä taideta ehtiä siirtoon ennen sitä. Toisaalta tarkoitus oli kokeilla onnistuuko luonnolliseen kiertoon siirto joten olisin ihan tyytyväinen palkkään informaatioonkin siitä. Eli aattelin käydä kuitenkin ultrassa ja tikuttaa sit ovista että nähdään oisko siirron voinu tehdä ja kannattaako ens kierrossa koittaa vielä luonnolliseen vai tehdäänkö lääkkeiden avulla. Näissä hoidoissa tylsintä (pettymysten lisäksi) on nää aikataulu jutut. Harmittaa tosi paljon jos jollain kierrolla ei pääse edes yrittämään ja homma polkee paikoillaan. Toisaalta kun kierto ei ole kellontarkka ei voi kuukausia etukäteen laskea tulevien hoitojen aikatauluja. Eikä voi taas koko muuta elämää laittaa " tauolle" varmuuden vuoksi niin että ei suunnittelis ollenkaan työmatkoja, lomareissuja ym...

Mut toivotaan onnea meille kaikille :)