PAS viikolla 15??
Hei!
Pitkän hoito- ja palstatauon jälkeen palaan takaisin tänne. Näyttää siltä, että suurin osa kanssani aiemmin piinailleista on siirtynyt odottavien palstalle :) joten lyhyt esittely lienee paikallaan.
Hoitoja takana yli kaksi vuotta (4 inssiä, 1 IVF, 1 ICSI ja 1 PAS) ilman plussaa. Lapsettomuuden syy mun endo. Viime PAS kesäkuussa, sen jälkeen joulukuussa lapa ja ärhäkän endon kuivattelua Zoladexilla. Tänään aloitin Zumenonin, pas suunnitteilla viikolle 15. Löytyisikö muita mukaan piiniskavereiksi??
terkuin, Anki
Kommentit (47)
Anki, kirjoititkin että vähän nippailee ja epäilet endoa. Eikös se nimenomaan estrogeenista innostu? *kaivelee muistin kätköjä*... Mulla ei ole erityisesti mitään muuta tuntemuksia, kuin että liman eritys on ihan huippuluokkaa. Pitäis vissiin touhuilla nyt aktiivisesti ettei mene hyvät luonnon liukkarit hukkaan :-)
Toivotaan että teillä Anki nyt vihdoin tärppää. On varmaan ihan kamalaa kun alkaa oma takaraja häämöttää ja pakkaskaverit vähenee.
Muistaako kukaan muuten, miten suuri osa alkioista keskimäärin selviää hengissä? Entä mitä luulette, jos " kaksosista" toinen ei sulatusta kestä niin sulattaisko ne sit yhden yksittäisen lisäksi jos vaan vaatii että kaks pitää laittaa?
Miksi ei Ompputarhan lääkäri suostu siirtämään kahta? Onko teillä jotain erityisiä riskejä? Meillä se oli lähinnä ilmoitusasia (johon lääkäri totesi että tehdään sitten ne kaksoset, kyllähän te niiden kanssa jaksatte... ihanaa että joku on optimisti munkin puolesta).
Omenakuu, toivottavasti venyy niin pitkälle kuukautisten alku että pääset sitten työreissun jälkeen siirtoon! Mulla kanssa on ottanut päähän tää odottelu. Kaikista kamalinta oli kun tosiaan IVF:n jälkeen näytti että about ekaa kertaa elämässä on tulossa todistettavasti luomuovis ja limakalvokin oli oikein hyvässä kunnossa ja lääkäri vaan sanoi että ei voi mitään, pakko pitää yksi kierto väliä. Silloin tuntui että on tosi epistä.
Milka, ootko yleensä ovuloinut? Sithän toi luonnollinen siirto voi olla tosi hyvä ratkaisu sulle.
Nyt tämä hermokimppu lähtee kotia kohti viikonlopun viettoon. Ensi viikolla näihin ajatuksiin, näihin tunnelmiin, nyt Helsinki vaikenee mutta vain hetkeksi.
Anki, kirjoititkin että vähän nippailee ja epäilet endon riehaantuvan. Eikös se nimenomaan estrogeenista innostu? *kaivelee muistin kätköjä*... Mulla ei ole erityisesti mitään muuta tuntemuksia Zumeista, kuin että liman eritys on ihan huippuluokkaa. Pitäis vissiin touhuilla nyt aktiivisesti ettei mene hyvät luonnon liukkarit hukkaan :-)
Toivotaan että teillä Anki nyt vihdoin tärppää. On varmaan ihan kamalaa kun alkaa oma takaraja häämöttää ja pakkaskaverit vähenee.
Muistaako kukaan muuten, miten suuri osa alkioista keskimäärin selviää hengissä? Entä mitä luulette, jos " kaksosista" toinen ei sulatusta kestä niin sulattaisko ne sit yhden yksittäisen lisäksi jos vaan vaatii että kaks pitää laittaa?
Miksi ei Ompputarhan lääkäri suostu siirtämään kahta? Onko teillä jotain erityisiä riskejä? Meillä se oli lähinnä ilmoitusasia (johon lääkäri totesi että tehdään sitten ne kaksoset, kyllähän te niiden kanssa jaksatte... ihanaa että joku on optimisti munkin puolesta).
Omenakuu, toivottavasti venyy niin pitkälle kuukautisten alku että pääset sitten työreissun jälkeen siirtoon! Mulla kanssa on ottanut päähän tää odottelu. Kaikista kamalinta oli kun tosiaan IVF:n jälkeen näytti että about ekaa kertaa elämässä on tulossa todistettavasti luomuovis ja limakalvokin oli oikein hyvässä kunnossa ja lääkäri vaan sanoi että ei voi mitään, pakko pitää yksi kierto väliä. Silloin tuntui että on tosi epistä.
Milka, ootko yleensä ovuloinut? Sithän toi luonnollinen siirto voi olla tosi hyvä ratkaisu sulle.
Nyt tämä hermokimppu lähtee kotia kohti viikonlopun viettoon. Ensi viikolla näihin ajatuksiin, näihin tunnelmiin, nyt Helsinki vaikenee mutta vain hetkeksi.
kone kiukuttelee. Kai sekin on mielessään jo viikonloppua viettämässä. Tää vaan sanoi että " vastaaminen ei onnistunut sillä viesti on siirretty tai poistettu" tai jotain kivaa ja sit mä räpelsin ja tässä tulos.
Meidän lääkärin mielestä mulle on " turhaa" siirtää kahta alkiota, kun raskautumisprosentti on ollut edellisissä hoidoissa niin hyvä. Taustani siis on, että ensimmäisessä IVFssä siirrettiin 2 alkiota, molemmat kiinnittyi ja sain keskenmenon. Seuraavaksi oli PAS, jossa siirrettiin 2, toinen kiinnittyi ja sain keskenmenon. 2. PAS (siirrettiin 1) oli nega, 2. IVFssä siirrettiin yksi huippualkio, tuli plussa ja vauva syntyi.
Toisella kierroksella kaikki yritykset (1 IVF ja 3xPAS) ovat olleet yhden alkion siirtoja. Nyt kuitenkin meillä on pakkasessa kahdessa oljessa molemmissa 2 alkiota ja koska Väestöliitto ei uudelleenpakasta alkioita, niin en kyllä anna heittää alkioita roskiin, jos vaikkapa kävisi niin hyvä tuuri, että kahdesta alkiosta molemmat selviytyisi.
Ompputarha, kurjaa että on tullut noin monta keskenmenoa. Silti on hienoa että ne kiinnittyy ja siis raskaaksi tuleminen on ihan mahdollista! Mulla on alkanut hiipiä ahdistus ja epäusko, pelkään puoli tosissani että mulla onkin joku mystinen syndrooma joka estää raskaaksi tulon ja sitä vaan yrittää ja yrittää vuosikaudet ilman mitään tulosta... Huh. Toivottavasti näin ei käy.
Aurinkoista päivää kaikille,
Tiuhtis
Hei!
Tänään katseltiin eka kerran ultrassa, miten limis on Zumenoniin reagoinut yhdeksän päivän syömisen jälkeen. Limakalvo oli vasta 5,7 mm ja nyt sitten nostettiin annostusta perjantaihin asti 4 tabl/pvä ja perjantaista eteenpäin 5/pvä...Voi kun muistaisi kaikki tabletit popsia! Seuraavan kerran ultrataan sitten ensi maanantaina.
Pikkuhiljaa päivien kuluessa alkaa enemmän ja enemmän jännittämään kasvaako limis ja selviääkö alkiot sulatuksesta.
Tulkaahan sitten kertomaan viimeistään ultrakuulumisia!
hyvää alkanutta viikkoa toivotellen
anki
Mulla alkoi tänään vuoto, joten huomenna aloitan popsimaan Progynovaa 3tbl. päivässä ja ultra on n. kp 10 (varaan ajan maanantaina). Siirto mitä luultavimmin kp 17, eli 10.4. Siis jos siirtoon ylipäänsä päästään.. Pakkasessa 4 alkiota kahdessa oljessa ja ajattelin kysyä, josko suostuisivat siirtämään kaksi. Epäilen kyllä, ettei lääkäri suostu.