Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MyHeritage DNA-testi - kokemuksia?

Vierailija
17.02.2017 |

Onko kukaan tehnyt? Yllättivätkö tulokset tai olivatko kauhean ympäripyöreitä? Kiinnostaisi hirveästi tehdä, koska en mm. tunne toista puolta suvustani (oletan siltä puolen löytyvän muutakin kuin eurooppalaista alkuperää). Testillä selvitetään siis sukujuuria eikä isyyttä näin selvennykseksi. Ajattelin, että voisi olla myös hauska lahja jollekin sukututkimusta harrastavalle. Mietin vain onko hintansa väärti? :)

https://www.myheritage.fi/dna/410037881

Vastaava testi YouTubessa:

Kommentit (278)

Vierailija
1/278 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin DNA-testin puolitoista kuukautta sitten. Rahat kelpasi mutta testiä ei tullut. Onneksi maksoin PayPalin kautta ja sain rahani takaisin kun riitautin asian.

Huijarifirma.

Vierailija
2/278 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tämän testin ja sivustolta löytyi heti vajaa 200 dna-matchiä. Etnisyysarviossa tuli vain että olet 100% suomalainen...että olipa yllätys. Aikaa meni noin 6 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/278 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin mieluummin FamilyTree DNA:ta, koska siellä on SuomiDNA-projekti (ja muitakin projekteja, joihin voi liittyä) ja sen takia paljon suomalaisia. Itsellä on siellä useita testejä. 

www.familytreedna.com

Vierailija
4/278 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisen testin tilaa niin meneekö tulokset automaattisesti jollekin nettisivulle?

Vierailija
5/278 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kokeilla mutta luotettava testi vielä hakusessa, joka tapauksessa siellä pitäisi näkyä jotain "erikoista" koska käsittääkseni olen 1/8 joku muu kuin perussuomalainen :-). Isänpuolen suku hakusessa siis, sukututkimus tyssännyt isänäitiin. Jotain salajuttuja siellä siis joista olen vähän ohimennen kuullutkin.

Vierailija
6/278 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

21/4 2017 DNA testi, puutteelliset ohjeet outoa menettelyä

maksoin, sain koeputket ja postitin ohjeen mukaan. Muutaman viikon kuluttua tuli ilmoitus, että DNA putkeni ovat saapuneet.

3 kk myöhemmin tuli pyyntö koodeista, ne olivat kiinni näyteputkien kyljessä, ja nyt ne samat koodit : kirjain-numerosarja - pitäisi lähettää heille sähköpostina, jotta analyysin voisi aktivoida !

Sähköposti tulee kyllä minulle perille ja siellä tiedetään tietenkin minun nimi. Samoin sähköpostiini tuli ilmoitus nimenomaan minun näyteputkien saapumisesta, siis ne tunnistettiin.

Onko tämä DNA testi huijausta ja pyritäänkö laskuttamaan useita kertoja?

vihjeeksi ja ohjeeksi

Vierailija
7/278 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman testitulokseni viikko sitten. Sillä selvisi etninen alkuperä ja reilut 250 dna-matchiä pääasiassa Suomesta, mutta myös Pohjoismaista ja Pohjois-Amerikasta. Paketissa oli kyllä selvät ohjeet miten toimia ja missä järjestyksessä, ne piti vain lukea. Paketti piti ensin aktivoida omilla sivuilla purkin kyljessä olevalla koodilla. Sitten näytteenotto ja paketti postiin. Noin neljä viikkoa ja testitulokset löytyi omilta sivuilta. Mielestäni kaikki meni niinkuin odotinkin, enkä tunne itseäni huijatuksi.

Vierailija
8/278 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Igenean kautta äitilinjan testin, isälinjaahan nainen ei voi testata, vaan sen testin täytyy tehdä joko veli tai isä. No, ei ollut yllätys, että haploryhmä on H,  eivät edes tarkemmin kertoneet, miten äitilinjan juuret ovat samaan aikaan slaavilaiset ja germaanit. Paljon matcheja oli Brittein saarilla, manner-Euroopan pohjoisemmissa osissa ja Ruotsissa. 

Vierailija
9/278 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä mieluiten Family Tree DNA:n kautta. Luotettava firma ja tuloksista saa enemmän irti kuin MyHeritagen vastaavista. Itse teetin Family Tree DNA:lla ja siirsin tulokset myös MyHeritageen.

Vierailija
10/278 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,1% eskimo/inuiitti kirjoitti:

Sain oman testitulokseni viikko sitten. Sillä selvisi etninen alkuperä ja reilut 250 dna-matchiä pääasiassa Suomesta, mutta myös Pohjoismaista ja Pohjois-Amerikasta. Paketissa oli kyllä selvät ohjeet miten toimia ja missä järjestyksessä, ne piti vain lukea. Paketti piti ensin aktivoida omilla sivuilla purkin kyljessä olevalla koodilla. Sitten näytteenotto ja paketti postiin. Noin neljä viikkoa ja testitulokset löytyi omilta sivuilta. Mielestäni kaikki meni niinkuin odotinkin, enkä tunne itseäni huijatuksi.

Eli ne väitti, että sinussa on intiaaniverta?

(Luultavimmin suomalaiset muuttaneet P-A, mutta hauska tulos.)

Vierailija
11/278 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MyHeritage – Broken Promises and Matching Issues

Posted on February 21, 2017

My Heritage, now nine months into their DNA foray, so far has proven to be a disappointment. The problems are twofold.

-MyHeritage has matching issues, combined with absolutely no tools to be able to work with results. Their product certainly doesn’t seem to be ready for prime time.

-Worse yet, MyHeritage has reneged on a promise made to early uploaders that Ethnicity Reports would be free. MyHeritage used the DNA of the early uploaders to build their matching data base, then changed their mind about providing the promised free ethnicity reports.

https://dna-explained.com/2017/02/21/myheritage-broken-promises-and-mat…

Vierailija
12/278 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein myös testin ja olin 3eri etnisyyttä mm.inuittia mikä yllätti eniten. Nyt kun firma uudisti dna etnisyysarvion versioon 0.95beta tulokset muuttuivat selkeästi aivan erilaiseksi. Olinkin sitten 2 etnisyyttä ja toinen ei todellakaan ollut näiden 3:n jo annetun mukaisia. Yllättäen olinkin vain 1% skotti / wales / irkku. Miten tämä tulos peittoaa 15,6% & 2,4% tulokset?? Kumpi tulos nyt sit on luotettavampi, kysyn vaan. Hyvä puoli oli että sain ladattua raaka datan muihin palvelimiin. Mutta haploryhmä jäi arvoitukseksi.

Vierailija
13/278 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen miten luottamuksella täytätte omia ja sukujenne tietoja ja lähetätte vielä oman DNA:n jonkun puljun käyttöön...

Samaan aikaan osa ihmisitä ei halua käyttää edes kauppojen asiakkuuskorttja, koska eivät halua itsestään tiedostoja mihinkään.

Kovin monella tyylillä toimitaan :)

Vierailija
14/278 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,1% eskimo/inuiitti kirjoitti:

Eli ne väitti, että sinussa on intiaaniverta?

(Luultavimmin suomalaiset muuttaneet P-A, mutta hauska tulos.)

Joskus ihmisten tyhmyys vetää tämmöisen sanavalmiinkin täysin sanattomaksi. Tuo kursiivilla merkitty teksti tulee viemään vielä yöuneni miettiessäni ihmiskunnan tulevaisuutta. 

Vierailija
15/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin bussissa erään naisen saaneen täsmälleen saman tuloksen: inuiitti-ja irkkugeenejä. 

Vierailija
16/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tilata. Mutta kun luin netistä arvioita siitä, että eri tuloksia tulee eri valmistajien testeillä, niin jätin tilaamatta. Ei ole vielä tarpeeksi tarkka ja luotettava testi mielestäni.

Vierailija
17/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla testata, jos vaikka olisin sukua Lehtolan Kaille:(

Vierailija
18/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua epäilyttää että mihin tietokantoihin se DNA-näyte tallentuu... ja olen varma että johonkin se tallentuu. En ole edes foliohattu, realistinen vain :D

Vierailija
19/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua epäilyttää että mihin tietokantoihin se DNA-näyte tallentuu... ja olen varma että johonkin se tallentuu. En ole edes foliohattu, realistinen vain :D

No mitäs siitä vaikka tallentuisikin? Luuletko, että jotain siellä kiinnostaisi tutkia juuri SINUN taustojasi? Kuvitteletko olevasi niin tärkeä?

Vai pelkäätkö, että jäät rikoksistasi kiinni :D

Vierailija
20/278 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs siitä vaikka tallentuisikin? Luuletko, että jotain siellä kiinnostaisi tutkia juuri SINUN taustojasi? Kuvitteletko olevasi niin tärkeä?

Vai pelkäätkö, että jäät rikoksistasi kiinni :D

Onko sulla koskaan käynyt mielessä se että toiset arvostavat yksityisyyttään vähän enemmän kuin sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi