Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörätuolissa istuva nöyryytettiin kyyneliin Prisman kassalla

Vierailija
15.02.2017 |

Pyörätuolissa istuva mies yritti ostaa maanantaina talvikengät maksusitoumuksella, mutta joutui Prisman kassalla ikävän tilanteen eteen. Prisma pahoittelee tapahtunutta.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201702152200071322_uu.shtml

Onneksi sentään joltain löytyy selkärankaa: "- Ei tässä selitykset auta. Kun on käynyt virhe, se on korjattava ja sillä siisti, Neva-aho-Simonsen toteaa."

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallituksen (ja nolojen maksusitoumusten) köyhät kulkee suomessa kohta ilman kenkiä.

Apteekissa ne ääliöimmät neidit hihittelee hämmästellen varmaan hihaansa kun joku raasu joutuu särkylääkkeensä hakemaan tiskiltä  sähköisellä sitoumuksella tyyliin kattokaa tuoki on maksusitoumusasiakas ei uskois....

Minulla sattui aivan ihana asiakaspalvelija apteekissa kohdalle, kaksi kertaa olen asioinut apteekissa ja vähän nolottaa asioida maksusitoumusasiakkaana mutta ovat olleet ystävällisiä. Viime kerralla oli erityisen mukava asiakaspalvelija (farmaseutteja).

Vierailija
22/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, että eri Prismoissa eri ohjeet tuollaisessa. Itse olin juuri eilen Prisman kassalla ja edessäni oleva maksoi osan ostoksistaan maksusitoumuksella ja ylimenevän osan rahalla. Sanoi itse, että hänellä on maksusitoumus ja loput maksaa käteisenä, siksi tiedä tuon. Ei ollut mitään ongelmaa maksun suhteen. 

Näin on helppo tehdä (ja tehdään) kun asiakas ostaa paljon halpoja asioita, ts. ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Tällöin ostokset voidaan pilkkoa kahteen, joista toinen maksetaan laskulle (maksusitoumus) ja toisen asiakas maksaa itse. Nyt kyseessä oli yksi tuote, jota ei voi pilkkoa kahteen ostokseen. Itse tiedän Prisman kassalla töissä olleena, että systeemi ei anna maksaa vain osaa laskulle - koko ostos pitää mennä laskulle tai ei onnistu.

Arvasin. Tässähän se siis on vika, ei ole mitään virhettä ohjeistuksessa vaan tämä ei ole edes kassajärjestelmässä mahdollista. TODELLA kurjaa että tämä laitetaan nyt sen kassan viaksi! Eikö Prisma olisi nyt anteeksipyynnön velkaa ko. kassahenkilölle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä toki pidän tapahtunutta kurjana ja on harmillista, että asiakas pahoitti mielensä noin pahasti. Mutta... En oikein hyväksy tuota, että "kassahenkilö nöyryytti kyyneliin". Tapahtumakuvauksesta ei käy ilmi, että kassahenkilö olisi ollut tyly tai ilkeä, hän vain perusteli miksei voi toimia niin kuin asiakas toivoi. Uskon että sitä olisi korostettu, jos asiakaspalvelija olisi ollut jotenkin vittumainen tai ylenkatsova.

Vasta synnyttäneenä hormonimyrskyissä rupesin itkemään, kun Siwan kassa ei voinut antaa pakettiani, koska olin unohtanut ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan. En koe, että myyjä nöyryytti minut kyyneliin, vaikka itkemään rupesinkin. 

Vierailija
24/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Prisman kassalta: keski-ikäisen ruokaostosten joukossa on kotikaljaa, jossa prosentteja 0,5. Kello näyttää illalla puoli kymmentä. Nuori kassaneiti pätee, eikä myy. Ihmettelyä, mutta kassa väittää olevansa oikeassa. Jonoa takana, seurataan episodia, kotikalja jää kassa haaviin myymättä. Asiakas poistuu nolona ja tarkistaa myöhemmin tiedon netistä, että kyseinen kotikalja olisi pitänyt myydä klo 21 jälkeen. Prisman kassat!!?

Jos kassajärjestelmä sanoo ettei voi myydä niin kassa ei voi sitä ohittaa! Tuosta pitää laittaa palautetta sinne ylemmälle johdolle koska kassa ei voi siihen vaikuttaa.

Vierailija
25/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko nuo joustomahdollisuudet olleet tilanteita, joissa isommat ostokset on voinut jakaa kahdelle kuitille? Kenkiähän ei oikein voi puolittaa samalla tavalla kuin jotain ruokaostoksia.

Miksei myyjää "ohjeistettu" että kyseisissä tapauksissa toinen kengänkorko vaan irroitetaan se tekee noin 4 euroa. Sitten kattaa maksusitoumuksen jos vielä nauhat otetaan veks.

Katetta pitää jäädä  kaupalle muuten ei kannata.

Ja antaa jonon seisoa, menköön muualle jos on niin vaikeaa jonottaa.

Vierailija
26/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se "reilun tarjouksen "  silmälasiliike muute oli joka kans nöyryytti ja kyykytti maksusitoumusasiakasta.

Tarjoukseen kuului aurinkolasit kaupan päälle silmälasien ostajalle.

Ääliö myyjä oli napannut silmälasit ostaneelle maksusitoumusasiakkaalta aurinkolasit pois kun "sua tää tarjous ei tietenkään koske koska olet maksusitoumusasiakas".

Voi jumalauta kun pitää olla veemäistä touhua.

Oikeesti?! Miten julmia voivatkaan jotkut olla?!

Pistää vihaksi.

Vierailija
27/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketju vois skarpata ja opettaa asiakastyössä oleville ihan käyttäytymisen perusjuttuja!

Vierailija
28/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, että vammaisia pitäisi sääliä enemmän kuin muita ihmisiä. Olisiko asia jotenkin eri, jos mies olisi kävellyt omilla jaloillaan? Terveisin itsekin vammainen.

Vierailija
29/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahan sai kaiketi jo potkut, joten eikö tämän voisi antaa olla?

Vierailija
30/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, että eri Prismoissa eri ohjeet tuollaisessa. Itse olin juuri eilen Prisman kassalla ja edessäni oleva maksoi osan ostoksistaan maksusitoumuksella ja ylimenevän osan rahalla. Sanoi itse, että hänellä on maksusitoumus ja loput maksaa käteisenä, siksi tiedä tuon. Ei ollut mitään ongelmaa maksun suhteen. 

Näin on helppo tehdä (ja tehdään) kun asiakas ostaa paljon halpoja asioita, ts. ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Tällöin ostokset voidaan pilkkoa kahteen, joista toinen maksetaan laskulle (maksusitoumus) ja toisen asiakas maksaa itse. Nyt kyseessä oli yksi tuote, jota ei voi pilkkoa kahteen ostokseen. Itse tiedän Prisman kassalla töissä olleena, että systeemi ei anna maksaa vain osaa laskulle - koko ostos pitää mennä laskulle tai ei onnistu.

Arvasin. Tässähän se siis on vika, ei ole mitään virhettä ohjeistuksessa vaan tämä ei ole edes kassajärjestelmässä mahdollista. TODELLA kurjaa että tämä laitetaan nyt sen kassan viaksi! Eikö Prisma olisi nyt anteeksipyynnön velkaa ko. kassahenkilölle??

Joo. Viekää sille hedelmäkori.

Vierailija
31/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei onnistuisi maksusitoumuksella? Voihan lahjakorttiakin käyttää noin. Maksaa ylimenevän osuuden itse.

Vierailija
32/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä perheemme oli toimeentulotukiasiakas ja maksusitoumuksella oli äärimmäisen noloa asioida lähikaupassa. Ensin piti yrittää katsoa ettei olisi muita asiakkaita jonossa ja usein tietenkin taakseni muodostui sitten jono. Maksusitoumuksella oli nöyryyttävä maksaa. Silloin kyllä raha kelpasi jos piti maksaa hieman yli menevä osa rahana. Lahjakorteissa sama juttu, on todella vaikea ostaa jotain esimerkiksi tasan kahdellakymmenellä tai kymmenellä eurolla ja sen vuoksi on helpottavaa jos voi maksaa lopun rahalla tai kortilla. En tuollaista sääntöä tiennytkään että ei saisi ylimenevää osuutta maksaa itse. Todella vaikeaksi tehdään toimeentuloasiakkaille ostosten tekeminen.

Vierailija
33/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun bonukset saa mun puolesta työntää vaikka hanuriin.

Vierailija
34/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallituksen (ja nolojen maksusitoumusten) köyhät kulkee suomessa kohta ilman kenkiä.

Apteekissa ne ääliöimmät neidit hihittelee hämmästellen varmaan hihaansa kun joku raasu joutuu särkylääkkeensä hakemaan tiskiltä  sähköisellä sitoumuksella tyyliin kattokaa tuoki on maksusitoumusasiakas ei uskois....

Ei hihitellä. Miksi ei uskoisi, sitäpaitsi? Kolmannekseen, korkeintaan paheksutaan ja sekin osin siksi, että kellään ei ole ikinä niin kiire, kuin ihmisellä, jolle ne lääkkeet ei edes maksa mitään. Mistä lie johtuu? Jos ei niistä maksa niin ei ne yhtään nopeammin silti tuu.

Vierailija
35/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kaupassa työskennelleenä voin kertoa että firman sääntöjen ja ohjeiden rikkominen voi ja myöskin  on johtanut irtisanomiseen. Kassamyyjä ei saa ajatella tai soveltaa. Ainakaan jos haluaa olla varma työsuhteestaan. Myymälöiden välillä oli kuitenkin poikkeavaa ohjeistusta.

Vierailija
36/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas skemmasia ja vajakkeja suosittiin

Vierailija
37/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajärjestelmä ei taivu tuohon että osa maksetaan ns. tililaskuna ja osa käteisenä. Jos ostoksia on useampia niin tottakai asiakas voi tehdä kaksi kassatapahtumaa kuten ylläoleva kirjoittaja tuossa selitti.

Ikävää, että kassatyöntekijä saa nyt kuraa suotta niskaansa.

Esimerkiksi, tuolloinhan joku isompaan ostokseen maksusitoumuksen saanut voisi ostaa tuplasti kalliimman laitteen laittaen omiaan vaikka enemmän kuin maksusitoumuksen arvo on.

Se nyt varmaan ei kuitenkaan ole tarkoitus.

Vierailija
38/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Prisman kassalta: keski-ikäisen ruokaostosten joukossa on kotikaljaa, jossa prosentteja 0,5. Kello näyttää illalla puoli kymmentä. Nuori kassaneiti pätee, eikä myy. Ihmettelyä, mutta kassa väittää olevansa oikeassa. Jonoa takana, seurataan episodia, kotikalja jää kassa haaviin myymättä. Asiakas poistuu nolona ja tarkistaa myöhemmin tiedon netistä, että kyseinen kotikalja olisi pitänyt myydä klo 21 jälkeen. Prisman kassat!!?

Jos kassajärjestelmä sanoo ettei voi myydä niin kassa ei voi sitä ohittaa! Tuosta pitää laittaa palautetta sinne ylemmälle johdolle koska kassa ei voi siihen vaikuttaa.

Oikeastaan kassa voi kyseisen varoituksen ohittaa manuaalisesti, mutta saa potkut tämän jälkeen jos ei ole hyvää syytä, esim. pelkäsi henkensä edestä tms.

Vierailija
39/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajärjestelmät ovat todellakin jäykkiä. Yritin ostaa tuotteen kaupasta, ja koska sitä ei oltu syötetty järjestelmään eikä sitä saatu siihen hätään syötettyä, en voinut sitä ostaa.

Vierailija
40/239 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole kassajärjestelmässä mahdollista? Itse olen töissä S-ryhmän kassalla ja todellakin on mahdollista lyödä kassaan 70 euroa tuoteryhmään kengät ja maksaa se maksusitoumuksella ja toiselle kuitille 4 euroa tuoteryhmään kengät ja maksaa se käteisellä. Eikö muka prismassa lyödä koskaan viivakoodittomia tuotteita tuoteryhmiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi