Pyörätuolissa istuva nöyryytettiin kyyneliin Prisman kassalla
Pyörätuolissa istuva mies yritti ostaa maanantaina talvikengät maksusitoumuksella, mutta joutui Prisman kassalla ikävän tilanteen eteen. Prisma pahoittelee tapahtunutta.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201702152200071322_uu.shtml
Onneksi sentään joltain löytyy selkärankaa: "- Ei tässä selitykset auta. Kun on käynyt virhe, se on korjattava ja sillä siisti, Neva-aho-Simonsen toteaa."
Kommentit (239)
Turhaan siis ryöpytettiin se kassahenkilö somessa - teki kuten huono sääntö käski!
Onneksi oli hyväsydäminen ihminen paikalla, sai mies kenkänsä.
Kyllä mä ihmettelen kun olen ollut töissä S-ryhmän kaupoissa, myös tuossa kyseisessä, niin ohjeistus on ollut se, ettei maksusitoumuksen ylittävää voi maksaa itse. Ja niin se on ollut ja siitä ei ole joustettu. Ilmeisesti vain sen takia muutettiin nyt asiaa kun meni Iltapaskoihin asti tämä.
Kumma juttu, että eri Prismoissa eri ohjeet tuollaisessa. Itse olin juuri eilen Prisman kassalla ja edessäni oleva maksoi osan ostoksistaan maksusitoumuksella ja ylimenevän osan rahalla. Sanoi itse, että hänellä on maksusitoumus ja loput maksaa käteisenä, siksi tiedä tuon. Ei ollut mitään ongelmaa maksun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kyseessä oli ihminen, joka oli nuorempana erittäin vittumainen mies? Psykopaatti manipulaattori?
Ai niin, että parempi olla myymättä, jos onkin veemäinen ihminen?
Varmuuden vuoksi ei myydä.
"Mehän ei Prismassa myydä, asiakas saattoi olla ennen pyörätuoliin joutumista psykopaatti " .
😂 Hyvä Prisma.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että eri Prismoissa eri ohjeet tuollaisessa. Itse olin juuri eilen Prisman kassalla ja edessäni oleva maksoi osan ostoksistaan maksusitoumuksella ja ylimenevän osan rahalla. Sanoi itse, että hänellä on maksusitoumus ja loput maksaa käteisenä, siksi tiedä tuon. Ei ollut mitään ongelmaa maksun suhteen.
Tiedän myös satavarmasti, että on onnistunut. Läheiseni ollut sekä kassana että maksusitoumuksien saajana.
Tuli kyllä todella surullinen olo. Olen itsekin nuorempana ollut monessa kaupassa kassalla ja ihan parasta työssä oli nimenomaan se, että sai joskus asiakkaankin hyvälle mielelle, edes pöhnässä oleville ei epäystävällisiä olla, vaikka eivät kaljaa saisikaan..
Onko se kiire kaikilla työssäolevilla, mikä saa ihmiset voimaan pahoin ja johonkinhan se purkautuu. Työssäkäyvillä on liikaa hommaa ja työttömillä liikaa aikaa.
Ohis, osa-aikatyöt mahdollisiksi kaikille halukkaille! On toiminut Tanskassakin, miksei toimisi meillä? Elämänlaatu paranisi kertaheitolla sadoilla tuhansilla ihmisillä. Saamapuolelta siirtyisi porukkaa antajapuolelle, kaikki voittavat!
Kiitos hallituksen (ja nolojen maksusitoumusten) köyhät kulkee suomessa kohta ilman kenkiä.
Apteekissa ne ääliöimmät neidit hihittelee hämmästellen varmaan hihaansa kun joku raasu joutuu särkylääkkeensä hakemaan tiskiltä sähköisellä sitoumuksella tyyliin kattokaa tuoki on maksusitoumusasiakas ei uskois....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kyseessä oli ihminen, joka oli nuorempana erittäin vittumainen mies? Psykopaatti manipulaattori?
Ai niin, että parempi olla myymättä, jos onkin veemäinen ihminen?
Varmuuden vuoksi ei myydä.
"Mehän ei Prismassa myydä, asiakas saattoi olla ennen pyörätuoliin joutumista psykopaatti " .
😂 Hyvä Prisma.
Ei rehelliset työtäpelkäämättömät vaarit rullaile maksusitoumukset kourassa ympäriinsä. Tai sitten kyseessä oli kilttimies vm. 1930.
Paskamainen tilanne, mutta kassoilla ei ole oikeasti mitään oikeutta joustaa jostain annetuista idioottisäännöistä. Niin kuin kaikki tietää kolmikymppisiltä pitää kysellä papereita ja sitten on näitä muitakin aivan vajaita sääntöjä. Potkuilla uhataan jos käyttää omaa järkeä.
Miten pyörätuolissa istuminen vaikuttaa tähän? Miksi se lukee otsikossa?
Minusta on parempi ettei kenellekään anna joustoa. Muuten se kuuluisi kaikille. Tämän takia en edes kaupan kassalla toivota hyvää päivänjatkoa kenellekään, koska seuraava asiakas voisi ihmetellä jos en hänelle sitä sanoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eri puolilla Suomea olevat Prismat kuuluu aivan eri Osuuskauppoihin ja lisäksi ihan lähiesimiehetkin keksii kaikenlaisia sääntöjä jatkuvasti, joten varmasti on eri käytäntöjä. Sanoohan sen nyt järkikin ettei tuo mistään johtotasolta tuollainen sääntö tule.
Mä en taas tajua tuota somettamista. Lähettiköhän se lady ensin palautetta Prismaan? Jos ei vastausta kuulu, niin sitten vasta viikon parin päästä julkinen selkkaus.
Onneksi kuitenkin asiat selvisi ja toivottavasti mies saa hyvitystä nolaamisestaan.
Mikäs se "reilun tarjouksen " silmälasiliike muute oli joka kans nöyryytti ja kyykytti maksusitoumusasiakasta.
Tarjoukseen kuului aurinkolasit kaupan päälle silmälasien ostajalle.
Ääliö myyjä oli napannut silmälasit ostaneelle maksusitoumusasiakkaalta aurinkolasit pois kun "sua tää tarjous ei tietenkään koske koska olet maksusitoumusasiakas".
Voi jumalauta kun pitää olla veemäistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Näin on helppo tehdä (ja tehdään) kun asiakas ostaa paljon halpoja asioita, ts. ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Tällöin ostokset voidaan pilkkoa kahteen, joista toinen maksetaan laskulle (maksusitoumus) ja toisen asiakas maksaa itse. Nyt kyseessä oli yksi tuote, jota ei voi pilkkoa kahteen ostokseen. Itse tiedän Prisman kassalla töissä olleena, että systeemi ei anna maksaa vain osaa laskulle - koko ostos pitää mennä laskulle tai ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Miten pyörätuolissa istuminen vaikuttaa tähän? Miksi se lukee otsikossa?
Haettiin sääliä ja korostettiin asiakkaan kurjuutta. Uutinen oli kokonainen tarina tunteineen päivineen.
Voiko tuota edes tehdä siinä kassajärjestelmässä?
Mielestäni kahdessa joita itse olen käyttänyt niin tuo ei olisi edes mahdollista mutta nämä nyt on ihan eri kaupoissa eikä tuossa ketjussa, mutta tuntuu kurjalta tuon kassahenkilön ja vastaavankin puolesta jos nyt selitetään että on virheellinen ohjeistus jos kerran koko systeemi ei tuohon taivu. Onko yhtään Prisman kassaa paikalla, onnistuuko edes tuo?
Koska se on aivan selvä että jos kassa ryhtyy ottamaan rahoja ohi kassan, niin se on automaattisesti potkut, en ainakaan itse uskaltaisi tehdä sitä koska se on joka paikassa ankarasti kielletty.
Olisiko nuo joustomahdollisuudet olleet tilanteita, joissa isommat ostokset on voinut jakaa kahdelle kuitille? Kenkiähän ei oikein voi puolittaa samalla tavalla kuin jotain ruokaostoksia.
Kokemuksia Prisman kassalta: keski-ikäisen ruokaostosten joukossa on kotikaljaa, jossa prosentteja 0,5. Kello näyttää illalla puoli kymmentä. Nuori kassaneiti pätee, eikä myy. Ihmettelyä, mutta kassa väittää olevansa oikeassa. Jonoa takana, seurataan episodia, kotikalja jää kassa haaviin myymättä. Asiakas poistuu nolona ja tarkistaa myöhemmin tiedon netistä, että kyseinen kotikalja olisi pitänyt myydä klo 21 jälkeen. Prisman kassat!!?
Valitettavasti tuota silmienpyörittelyä on nähty eräässäkin apteekissa sähköisen maksusitoumusasiakkaan kohdalla.
Mikäli vastaavaa havaitaan voitte olla varmoja että ko apteekki missä henkilökunta epäasiallisesti palvelee asiakkaitaan laitetaan faceen yksityiskohtaisesti kuvaillen ko ilmeilyt.
Onpa siinä nimihirviö.