Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateus on tunne jota kaikki joskus kokevat. Mistä sinä olet viimeksi ollut kateellinen?

Vierailija
15.02.2017 |

En usko ihmisiä, jotka väittävät etteivät ikinä ole tunteneet kateutta mistään. Aivan varmasti ovat, eri asia sitten myöntävätkö he tätä itselleen. Tietenkin jotkut tuntevat kateutta enemmän kuin toiset, mutta jokainen on ainakin kerran elämässään sitä tuntenut.

Minä olin viimeksi kateellinen ihmisille siitä, että suurimmalla osalla on elämässä jokin tarkoitus, oma paikka maailmassa, mutta minä menetin terveyteni. Sosiaalista piiriä ja mitään elämää ei ole, koska jaksamista ei ole yhtään. Kaikki energia menee perustoimiin, kuten tiskaamiseen, hampaiden harjaamiseen ja ruokakaupassa käyntiin. En jaksa mitään ylimääräistä ja olen tosi kateellinen niille, jotka jaksavat ja vielä sen päälle ylläpitää sosiaalista elämää, pystyvät käymään töissä ja vielä harrastamaankin.

Mistä sinä olet viimeksi ollut kateellinen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen niille:

Joilla helppo työ

Jotka vapaapäivänä jaksavat tehdä muutakin kuin palautua kivuitta, säryittä ja ilman heivetinmoista väsymystä

Jotka apua saavat ja tukiverkosto hyvä

Joilla terveys hyvä

Joilla hyvä tuuri

Joilla rahaa tarpeeksi arjen menoihin

Jotka ystävystyvät helposti

Kateellinen, mutta tyytyväinen että joillakin on nuo asiat hyvin.

Vierailija
42/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen niille:

Joilla helppo työ

Jotka vapaapäivänä jaksavat tehdä muutakin kuin palautua kivuitta, säryittä ja ilman heivetinmoista väsymystä

Jotka apua saavat ja tukiverkosto hyvä

Joilla terveys hyvä

Joilla hyvä tuuri

Joilla rahaa tarpeeksi arjen menoihin

Jotka ystävystyvät helposti

Kateellinen, mutta tyytyväinen että joillakin on nuo asiat hyvin.

Ihmiset vaan harvoin osaa arvostaa tuollaista onneaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kateellinen oudoista jutuista. Esim. nyt kaverille joka sai juuri vauvan, että hän elää tuota elämänvaihetta. Omituista tässä on se että en todellakaan halua enää vauvaa enkä vauva-aikaa. Jotenkin silti niin haikea olo.

Ja ihmisten omakotitaloista. Ja me myimme omamme koska ei tykätty sen tyyppisestä asumisesta, mutta edelleen se näyttää niin kivalle.

Ja kaverilleni joka on opettaja ja rakastaa työtään. Enkä edes pahimmissa painajaisissa itse haluaisi olla opettaja. Mutta kun hän on niin onnellinen siinä työssä, omalla paikallaan ja arvostettu.

Ehkä kadehdin sitä että toiset on löytäneet ne asiat jotka heille sopii ja itse olen jonkin sortin kiertolainen, en tunne sopivani mihinkään. Kun saan jotain, haluan jotain muuta.

Vierailija
44/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla kadehdin kaveriani. Hän on pieni, siro, hyvin kaunis nainen, jolla on maailman rakastavin aviomies, onnellinen parisuhde ja hurmaava yksivuotias tytär. Itse olen iso ja romuluinen, ruma nainen jolla ei koskaan ole ollut parisuhdetta. Tahtoisin kovasti oman perheen, mutta en edes osaa kuvitella enää että se olisi mahdollista.

Vierailija
45/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika usein kateellinen ja monista asioista. Esimerkiksi siitä, että jollain on parempi vartalo kuin minulla, parempi työ, enemmän rahaa, komeampi talo, intohimoisemmalta vaikuttava parisuhde... Onneksi nuo kaikki ovat yleensä vain sellaisia ohimeneviä kateuden hetkiä, enkä jää niihin vellomaan. Ylipäänsä olen tyytyväinen omaankin elämääni.

Vierailija
46/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kadehdin rahaa, vaikka ei mekään köyhiä olla. Mutta me raadetaan niska limassa joka pennin eteen. Kadehdin niitä, jotka syntyy kultalusikka suussa, saa kaiken valmiina laittamatta tikkua ristiin. Ja toisaalta ihmetyttää, miten kateutta käytetään tulonjakopolitiikasta ja verotuksesta keskusteltaessa jonkinlaisena yleispätevänä vasta-argumenttina. Ei se, että joku on kateellinen tarkoita sitä, että häntä olisi väistämättä kohdeltu oikeudenmukaisesti. Itseasiassa päinvastoin, jos yhteiset pelimerkit jaetaan epäoikeudenmukaisesti, niin on melkoisen todennäköistä että tämä aiheettaa kateutta.

Ja tämä ei tarkoita sitä, että välittäisin vain rahasta. Kaikki tärkeämmät jutut (joita on paljon) on vaan onneksi kunnossa, eikä turhemmilla jutuilla ole väliä.

Vierailija
47/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin hemmetin kateellinen niille, jotka saa tehdä töitä unelma-alallaan ja saa siitä vielä sopivasti palkkaa pärjääkseen.