Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateus on tunne jota kaikki joskus kokevat. Mistä sinä olet viimeksi ollut kateellinen?

Vierailija
15.02.2017 |

En usko ihmisiä, jotka väittävät etteivät ikinä ole tunteneet kateutta mistään. Aivan varmasti ovat, eri asia sitten myöntävätkö he tätä itselleen. Tietenkin jotkut tuntevat kateutta enemmän kuin toiset, mutta jokainen on ainakin kerran elämässään sitä tuntenut.

Minä olin viimeksi kateellinen ihmisille siitä, että suurimmalla osalla on elämässä jokin tarkoitus, oma paikka maailmassa, mutta minä menetin terveyteni. Sosiaalista piiriä ja mitään elämää ei ole, koska jaksamista ei ole yhtään. Kaikki energia menee perustoimiin, kuten tiskaamiseen, hampaiden harjaamiseen ja ruokakaupassa käyntiin. En jaksa mitään ylimääräistä ja olen tosi kateellinen niille, jotka jaksavat ja vielä sen päälle ylläpitää sosiaalista elämää, pystyvät käymään töissä ja vielä harrastamaankin.

Mistä sinä olet viimeksi ollut kateellinen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tyttöystävän seksuaalisuudesta. Ollaan juteltu asiasta paljon ja oon aika kateellinen, haluaisin itselleni samanlaisen himokkaan, innokkaan ja erittäin kokeilunhaluisen seksikumppanin.

Vierailija
22/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen (ja katkera), että sisarukseni ovat terveitä kun taas itse olen monisairas. Tässäkin kuussa jo 7 käyntiä sairaalassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille lapsille, saavat rauhassa viilettää ja mennä ja olla. Ei vastuuta, ei kiirettä. Päivät kuluu leikkiessä ja oppiessa, ihanaa elämää.

Vierailija
24/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä oon eniten kateellinen semmosille tosi hoikille naisille, joilla on luomuna ihan jäätävät tissit. Se tuntuu epäreilulta.

Vierailija
25/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Positiivisesti kateellisia" ollaan mieheni kanssa tuttavaperheelle, jolla on 6 ihanaa lasta ja molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja. Meillä on asiat hyvin, 3 ihanaa lasta, myöskin akateemisia...mutta olisimme mielellään saaneet vielä pari lasta lisää. 

Huomasin, että en koskaan ole ollut kateellinen ihmisille, joilla joko ei ole lapsia tai on vain 1-2. 

Vierailija
26/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tunsin viimeksi pientä kateutta, kun katsoin kaverini perheonnea. En sillä tavalla, että se myrkyttäisi ilmapiiriä, vaan sellaisella "aivan ihanaa, olisipa itselläkin..."-tyylillä. Tosin he ovat kyllä aidosti niin onnellisia, että sen kateuden tunteen ohella tunnen toki myös iloa heidän puolestaan ja toivon heille kaikkea hyvää (ja itselleni ;D).

Vierailija
27/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille joilla on ihana onnellinen perhe, tyyliin vaikka Victoria ja Daniel. Olen yhden lapsen yksinhuolta enkä olisi sellaista kohtaloa halunnut.. En oikein osaa kadehtia muuta.. Lapsen puolesta tuntuu niin pahalta kun ei ole isää ja sisarusta/sisaruksia.

Vierailija
28/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katselin Shanina Shaikin kuvia ja hetken mietiskelin miltähän se tuntuisi olla noin kaunis nainen!

Ja laskuja maksaessani ( muutama euro jäi ruokaan ja bensaan ) olin aavistuksen kateellinen niille, joilla on varaa ylimääräiseen esim.omaan hevoseen, matkusteluun, hierojiin, kampaajalle jne. Kuvittelin itsekin olevani aikuisena matkusteleva hevosenomistaja, jolla on upeat hiukset ja huollettu kroppa ;)

Niin ja itsevarmoja ja myös hyväosaisia ihmisiä kadehdin kanssa, koska olen epävarmuudessani ja arkuudessani alisuoriutunut elämässäni, vaikka lahjoja olisi ollut moneenkin ja jotain järkeä päässä. Mutta mulla kateus ehkä enemmänkin ihailua, miten jollakin niin hyvin asiat, kateus taitaa olla väärä sana mun tunteille.

Hyvästä ihosta taidan olla ihan aidosti kateellinen, kun tarkemmin mietin. Ei ole kiva olla aknearpinen vanheneva nainen isoilla ihohuokosilla ja ruusufinnillä. Muuttaa ulkonäköä huonompaan suuntaan aika tavalla. Ja kyllä, olen hoidossa ihotautilääkärillä, mutta olen ns.toivoton tapaus.

Vierailija
29/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen veljeni nykyiselle vaimolle. Hän on virolainen ja osaa puhua täysin eestinkielen lisäksi suomea ja venäjää.

Minulle on tullut mieleen (no ei ihan vakavasti!), että olisiko se ollut niin paha, jos Neuvostoliitto olisi aikanaan vallannutkin Suomen. Sitten myöhemmin Eestin lailla olisimme vapautuneet ja osaisimme nyt kaikki sitten suomenkielen lisäksi venäjää täysin. Ja se turha ruatti olisi jäänyt unholaan.

Vierailija
30/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalleni, kun sillä on niin helppo ja makea elämä.

Vierailija
31/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla häivähti kateus mielessä kun tuli instassa vastaan Maria Veitolan lomakuva filippiineiltä. Meillä ei ikinä ole varaa matkustaa mihinkään kauas moneksi viikoksi. No helpottaa se vähän että viikon loma Kroatiassa buukattuna kesäksi ja sekään ei ole itsestäänselvyys että on varaa edes siihen. Ja toisaalta meidän nuorin lapsi on niin pieni ettei edes kiinnostaisi lentää hänen kanssaan filippiineille 😄 ehkä parin kolmen vuoden päästä! Piti silti vähän kadehtia!

Vierailija
32/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Envy was a common experience. More than three fourths of all study participants reported experiencing envy in the last year, with slightly more women (79.4 percent) than men (74.1 percent).

The experience declined with age: About 80 percent of people younger than 30 reported feeling envious in the last year. By ages 50 and over, that figure went down to 69 percent.

Overwhelmingly, people envied others of their own gender.

“It surprised us,” Harris said, “how consistently men envied other men and women, women. Even in domains like financial and occupational success, where you can imagine that a woman might envy a man his better pay or status, that wasn’t usually the case.”

Men envied occupational success more often than women (41.4 percent to 24.5), while women (23.8 percent) envied looks more often than men (13.5).

Vierailija
33/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen perhekerhossa kun katselin muiden terveitä, kävelemään opettelevia lapsia ja kuuntelin, kuinka murheet ovat vähän katkonaiset yöt ja kuolaaminen hampaiden teon vuoksi.

Mun lapsi on niin sairas, että kävelee tai kommunikoi tuskin koskaan. Tunsin riipaisevaa kateutta.

Vierailija
34/47 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina kateellinen niille keillä on puoliso ja saavat lapsia. Itse oon yksin ja en löydä ketään. :(

Vierailija
35/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille naisille, jotka ovat saaneet ottaa heikon ihmisen roolin. Minä olen saanut tiukan maalaiskasvatuksen, jonka mukaan naisen pitää pystyä samoihin fyysisiin ponnistuksiin mitä miehenkin. Koskaan ei saa sanoa "en pysty" tai "en osaa".

Tasapuolisuuden vuoksi sanottakoon, että onhan noita osaamattomia ja avuttomia miehissäkin. Mutta kun en ystävysty miesten kanssa, on minulle tavallaan ihan sama millaisia ihmisiä he ovat.

Vierailija
36/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi ollut kateellinen ihmisille, jotka pystyvät aidosti sanomaan olevansa onnellisia ja terveitä. Mietin tuossa eilen illalla, että olen viimeksi ala-asteikäisenä tuntenut oloni onnelliseksi pidemmän aikaa kuin parin viikon ajan.

Vierailija
37/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille palkattiin töihin uusia, jotka pääsivät heti korkeampiin työtehtäviin ilman mitään koulutusta. Ne paikat lupailtiin meille aiemmin aloittaneille "sitten kun tilanne tasaantuu".

Vierailija
38/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärvistelen paskassa suhteessa ja kaverilla on nuori hyvin paljon amber heardin oloinen nuori nainen.

Kaveri vielä pitää huonosti sitä,on jonkinlainen pelimies,ryyppää ja bilettää jatkuvasti.

Kyllä vituttaa,mutta ei mahda mitään.

Vierailija
39/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen perhekerhossa kun katselin muiden terveitä, kävelemään opettelevia lapsia ja kuuntelin, kuinka murheet ovat vähän katkonaiset yöt ja kuolaaminen hampaiden teon vuoksi.

Mun lapsi on niin sairas, että kävelee tai kommunikoi tuskin koskaan. Tunsin riipaisevaa kateutta.

Jos yhtään helpottaa niin voit yrittää tehdä toisen lapsen.

Meillä onneksi on mennyt niin että raskausmyrkytyksen takia lapsi sektioitiin liian pienenä ja lääkärit ym. Pelottelivat mitä kaikkia mahdollisia vaivoja, sairauksia lapsella voi olla.

Pitkä sairaalajakso ja mitä kaikkia vaikeuksia alkuun oli,nyt on kohta 5v iloinen reipas täysin terve lapsi mikä ottanut kasvussakin ikäisensä kiinni.

Vierailija
40/47 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen:

- muiden (ainakin ulospäin näyttää siltä) toimivat parisuhteet.

- terveys (itsellä paljon terveysongelmia)

- isommat rinnat (omani ovat pienet ja hassun muotoiset)

- rento suhtautuminen elämään (itsellä ei tunnu onnistuvan, vaikka kuinka yritän)