Naurattaa kun jotkut kehuskelee "vihreillä" silmillään
Vaikka todellisuudessa silmät sellaiset sinivihersekoitukset. Mutta onhan se vihreys pakko nostaa ja jalustalle, ettei vaan leimaantuisi supisuomalaiseksi siniharmaasilmäksi
T. Aidosti vihersilmäinen
Kommentit (210)
En ole törmännyt vastaavaan. Ruskeasilmäisenä saan kyllä toistuvasti kuulla oletuksia että "niinku sullahan on nuo piilarit(värilliset siis)" ja "minkä väriset silmät sulla OIKEASTI on". Ei ne ruskeat nyt niin ihmeelliset luulisi olevan.
Minulla on vedenvihreät. Auringonvalossa vihreät, luonnonvalossa tiskivedenväriset, itkiessä turkoosit. Pupillin ympärillä kapea oranssihtava rengas. Kai se oikea nimitys on hazel. Tykkään eniten vihreistä, joten likinäköisenä joskus käytän keltaisia värillisiä piilareita, jotka muuttavat värin vihertävämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Hauska keskustelu :D minulla siis itse siniset silmät, ja muistan kun joskus ala-asteella minulle sanottiin että silmäni näyttää siltä kun katsoisi uimaaltaan pohjaan johon aurinko paistaa :D Tää on jääny mieleen koska oli mun mielestä kaunis ja erilainen kehu. Nyt piitkästä aikaa oikeasti katsoin silmiäni, ja ne ovat nyt tummanharmaat, joissa menee vaalean harmaata kuviota, joka melkein näyttää valkoiselta tossa kontrastissa, ja iiriksen ympärillä menee rusehtavan harmaata, hyvin haalea ja huomaamaton rengas. Onpas minulla kauniit silmät, omasta mielestäni. Silmät on muutenkin kauniita :)
Joskus valaistus vaikuttaa asiaan. Kaveripiiristä löytyy henkilö, kenen silmät keinovalossa ja auringonpaisteessa näyttävät eri värisiltä. Eli sinisiltä tai harmailta. Sitä en muista, kummin päin. Oletus, että keinovalossa harmailta.
Vieläkö passiin kirjataan silmien väri?
Minulla on todella ruskeat silmät, melkein mustat ja niistä saan aina kehuja :) Suomessa ruskeat silmät ovat harvinaisemmat, minäkin olen aina ollut luokkani (kouluaikoina) ja työyhteisöni ainoa ruskeasilmäinen. Olen siis täysin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella ruskeat silmät, melkein mustat ja niistä saan aina kehuja :) Suomessa ruskeat silmät ovat harvinaisemmat, minäkin olen aina ollut luokkani (kouluaikoina) ja työyhteisöni ainoa ruskeasilmäinen. Olen siis täysin suomalainen.
Missä päin Suomea? Onhan meitä ruskeasilmäisiä aika paljon.
Nuori afgaanityttö National Enquirerissa, kuuluisa kuva. Hänellä on todella vihreät silmät.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/63/ae/06/63ae0646ff3b6ef…
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt vastaavaan. Ruskeasilmäisenä saan kyllä toistuvasti kuulla oletuksia että "niinku sullahan on nuo piilarit(värilliset siis)" ja "minkä väriset silmät sulla OIKEASTI on". Ei ne ruskeat nyt niin ihmeelliset luulisi olevan.
Hääh. Ruskeahan on ihan perus.
Naurattaako oikein vedet silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkirjojen vai geenitestin perusteella.. ? ;)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vedenvihreät. Auringonvalossa vihreät, luonnonvalossa tiskivedenväriset, itkiessä turkoosit. Pupillin ympärillä kapea oranssihtava rengas. Kai se oikea nimitys on hazel. Tykkään eniten vihreistä, joten likinäköisenä joskus käytän keltaisia värillisiä piilareita, jotka muuttavat värin vihertävämmäksi.
Minä vihreäsilmäisenä saan keltaisilla piilareilla ruskeat silmät, en vihreämpiä?
Olkaa te vihreäsilmäisiä, mulla onkin sinikeltaiset silmät! Nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääh. Ruskeahan on ihan perus.
Niinhän se on. Koulussa tosin olen aina ollut luokkani/ryhmäni ainoa ruskeasilmäinen,sama työyhteisöissä. Mutta kyllähän kaikki suomalaiset sen tietää,että maailmalla ovat yleisin silmien väri. Ehkä se ihmettely/oletukset on johtunut sitten enemmän siitä että silmäni ovat todella tummanruskeat,lähes mustat. Muuta syytä en keksi. Viimeksi kampaajalla käydessä kampaaja oletti minulla olevan värilliset piilarit.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eye_color
Englannin kielisen wikipedian mukaan Suomessa on suhteellisesti eniten sinisilmäisiä, jopa 89%:lla on siniset silmät. Joidenkin tilastojen mukaan luku on hieman pienempi, mutta joka tapauksessa korkea se on ja kyllähän sen huomaa kun muiden silmiä katsoo.
Kaikilla lähisuvussani on (harmaan)siniset silmät, paitsi mulla on vihreät ja veljelläni sellaset ruskeanvihreät. Monen ihmisten silmiä saa aina "ihmetellä" että minkä väriset ne nyt on kun joskus näyttää sinisiltä tai harmailta, mutta mun silmien kohdalla sellaista kiistaa ei oo ikinä ollu, joten kun jotkut väittää että puhtaasti vihreän värisiä silmiä ei ole niin kyllä vaan on. Silmäni ovat selvästi vihreät, paitsi valokuvat joskus hämää, koska mulla on todella tummanvihreät silmät (mutt siis edelleenkin, vihreät eikä yhtään ruskehtavat), joten huonossa valaistuksessa valokuvissa mun silmät näyttää ihan pikimustilta, mikä on tosi tyhmän näköistä kun mulla on blondit hiukset.
Mielestäni vihreät silmät ovat kauniit, ja usein ihailen varsinkin tummahiuksisia joilla on vihreät silmät, mutt itseni kohdalla en pidä niitä mitenkään kaunistavina, en tiedä mulla taitaa olla vain huono itsetunto :/
Tämä bloggari on kyllä just tämmönen. Kehuskelee kun hänellä on harvinaiset vihreät silmät. Katsokaa ja arvioikaa itse *face palm*
Mulla on ruohonvihreät silmät ja kaikki väittää että käytän piilareita koska kade
https://owlcation.com/stem/Rarest-Eye-Color-in-Humans
Itse asiassa vihreä silmienväri ON ihmisillä kaikista harvinaisin. Sininen väri on paljon yleisempi, vaikka täällä jotkut "asiantuntijat" faktana kuuluttaa sinisiä harvinaisimmiksi. Ei muuta, jatkakaa :D
Vierailija kirjoitti:
https://owlcation.com/stem/Rarest-Eye-Color-in-Humans
Itse asiassa vihreä silmienväri ON ihmisillä kaikista harvinaisin. Sininen väri on paljon yleisempi, vaikka täällä jotkut "asiantuntijat" faktana kuuluttaa sinisiä harvinaisimmiksi. Ei muuta, jatkakaa :D
Ja sitten kun tuota lukee pidemmälle, niin sanotaan, että amber (meripihka?) on ainakin yhtä harvinainen ellei harvinaisempikin kuin vihreä.
Hauska keskustelu :D minulla siis itse siniset silmät, ja muistan kun joskus ala-asteella minulle sanottiin että silmäni näyttää siltä kun katsoisi uimaaltaan pohjaan johon aurinko paistaa :D Tää on jääny mieleen koska oli mun mielestä kaunis ja erilainen kehu. Nyt piitkästä aikaa oikeasti katsoin silmiäni, ja ne ovat nyt tummanharmaat, joissa menee vaalean harmaata kuviota, joka melkein näyttää valkoiselta tossa kontrastissa, ja iiriksen ympärillä menee rusehtavan harmaata, hyvin haalea ja huomaamaton rengas. Onpas minulla kauniit silmät, omasta mielestäni. Silmät on muutenkin kauniita :)