Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytte kuntosalilla vaikka ilmaiseksikin voi saada itsensä hyvään kuntoon?

Vierailija
14.02.2017 |

Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki tee just niinku minä teen? Miksei kaikki tykkää samasta ku minä? Miksei kaikkien kropat ja lihakset toimi samoin ku mun? Miksei kaikki lenkkeile ku minä lenkkeilen? Miksi ihmiset on erilaisia? Miks joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä? 

Vierailija
82/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette kuin mukuloita jotka kinaavat kumman pikkuauto on nopeampi alamäessä. Lopettakaa nyt, aikuiset ihmiset, nauru tässä tulee lukiessa. :D

Minuakin huvittaa nämä mammat, jotka väheksyvät ihmisiä, joille se treenaaminen on elämäntapa ja siinä samalla perheen hoitaminen onnistuu. Tekosyitä liikkumattomuuden av-mammoilla kyllä riittää.

Rehellisseti sanottuna ja neljä sm-kultaa voittanut.

Kyllä ne lapset ja puoliso jää pahasti paitsiolle kun treenimäärät ovat siinä yli 10h viikossa.

10h viikossa ei riitä vielä voittamaan mitään kilpailuja mutta niinkin pieni määrä jolla saadaan peruskuntoa kohotettua siihen tasoon että kroppa kestää kovemmat määrät liikuntaa aiheuttaa paljon kriisejä perheen sisällä ja lapset jäävät huomioimatta pahasti.

Siivoilut ja ruuanlaitot saa unohtaa suosiolla. Työnteko ehkä menee riippuu työpaikasta.

Eli urheilu intohimoisesti voi syrjäyttää myös työelämästäkin.

Juuri tässä tullaan siihen ettei mihinkään salille ole aikaa mennä jos lihaskunnon ja venyttelyt voi hoitaa olohuoneen matolla. Tämä on se fakta näissä rajatuissa olosuhteissa.

Matka salille on ajanhaaskausta ellei juokse sinne mutta juoksu voi haitata salitreeniä jos ei ole juoksupäivä tai jalkapäivä. Palautuminen kärsii.

Totuushan on että ne salit on rahastusta ja sielä käy vain elämysharrastajat. Mikäli ei ole täydessä valmennuksessa ja asu jossain urheilijasolussa siten ettei tarvitse miettiä mistä leipä tulee niin sali tulee vasta näissä tapauksissa järkeen.

Vähän naurattaa fitnessmuoti ja hössötys. Monille tuntuisi olevan ne vaatteet ja merkkisalit se juttu eikä itse urheilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki treenaa miten haluavat. Itse en halua pitää muutenkin pienessä kodissani tilaa vieviä jumppapalloja, kahvakuulia, painoja ja muita. Tykkään siitä että salilla on tilaa ja paljon erilaisia laitteita, myös ryhmäliikuntatunnit on kivoja.

Vierailija
84/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla saa monipuolista treeniä eri välineillä. Kaikkia käyttämiäni laitteita ei mitenkään voisi kotiin hankkia. Ja mites kaikki tangot eri kokoisine painoineen? Kun aikansa käy salilla, niin lihakset kehittyy, ja tarvitsee isompia painoja, pitäisikö kotiinkin sitten hankkia kaikkia kokoluokkia? Johonkin treeniin käytän esim. 6 kilon punnusta, kun taas jalkaprässiin ladon 150 kg. Ja muihin liikkeisiin kaikkea tuolta väliltä. Ei onnistuisi kotona.

Vierailija
85/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan kotona 4-5kk vuodessa. Asunto on liian pieni ja haisee tunkkaiselta hiiltä koko paikka eikä naapuritkaan tykkää kun hypin, joten treenaan ulkona. Talvella menen suosiolla salille :)

Vierailija
86/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä paikka säästää on harrastukset ja hyvinvointi. Toki on halvempia ja kalliimpia harrastuksia, mutta kyllä sitä rahaa aina jostain löytyy.

Juuri harrastus pitäisi olla sellaista ettei siihen pala rahaa paljoa.

Funakoshi oli pitkälti Kekkosen kanssa samaa mieltä että liikkumattomuudelle ei löydy muita syitä kuin tekosyitä.

Käytännössä karaten voi hallita wc:n kokoisessa tilassa tekemällä katan paloina. 

Eli jos ei jaksa lähteä dojolle niin se ei ole este olla harrastamasta karatea.

Ns salihiihtoa voi tehdä kävellessään jääkaapille tai vessaan. Maailmanmestarit katailussa harjoittelevat jatkuvasti jopa kauppaan lähtiessä. Zenkutsudachi moroteukea kaksi kilometria ja takaisin.

Käytännössä katasta löytyy aina joku liike mitä voi tehdä ahtaassa hississäkin.

Sinällään ap:n aloituksessa on totuus. Suurin osa maksaa täysin turhasta siihen nähden mitä liikkuu ja miten voisi liikkua ilmaiseksikin.

Vierailija
87/88 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.

Olen kamppailulajien expertti ja taustalla myös järjestysmiehen, vartijan, portsarin hommia.

Ei miehetkään painoja tarvitse. Talvella kasvatetaan massaa syömällä hyvin. Käsillä seistään ja tehdään punnerruksia siten että nenä osuu lattiaan. Siinä tulee se oman vartalon paino nostettua 110kg.

Leuanveto sama juttu. Jos menee liian helpoksi niin voi laittaa repun selkään ja mäyris sinne. Mitään muuta hyötyähän mäyriksestä ei olekaan. Alkoholi on luusereille. Ja jokainen nautittu olut on pilanut seuraavan treenipäivän. Tämä selvä?

Kysyttävää?

Ei painoja tarvita. Kyse on kekseliäisyydestä.

Nyrkkeilysäkinkin voi rakentaa itse metallisesta roskiksesta ja se täytetään soralla. Siihen voi sitten napsia niitä napakoita suoria.

Yksi kysymys. Onko sulla yhtään ystävää?

Haluaisitko lahjoittaa mäyriksen minulle? Saat vaikka kiviä vaihdossa sen verran kuin mäyris painaa.

Vierailija
88/88 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle riitä mikään 2kg käsipaino :D 

Haluan voimaa itselleni ja lihaksiin muotoja. Salille on lisäksi mukava mennä ja siellä ei tule kesksytyksiä treeniin. Kukaan ei kysy "mitä ruokaa, missä mun paita on, voitko heittää mut kaverille, mitä sä teet, meneekö sulla vielä pitkään jne."

Salilla saan olla sen 1,5h täysin omassa rauhassa äänikirjan kanssa. Joskus voi vaihtaa muiden treenaajien kanssa pari sanaa.

Meidän salilla on myös tatamialue, jossa voi käydä tekemäss vaikka kuperkeikkoja tai kärrynpyöriä. Ei onnistuisi kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä