Miksi käytte kuntosalilla vaikka ilmaiseksikin voi saada itsensä hyvään kuntoon?
Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.
Kommentit (88)
Määritteletkö vaikka nyt ensin, mikä on mielestäsi "hyvä kunto". Kaikki ei kaikkea ymmärrä. Salille ei myöskään todellakaan ole mikään pakko mennä.
Useimpien ihmisten kurinalaisuus ei riitä kotijumppaan niin tehokkaasti, että se vastaisi tai ylittäisi kuntosalin mahdollisuudet.
Kai se monelle on tärkeetä että pääsee lähtemään jonnekin jossa liikkua, kotona ei välttämättä saa aikaiseksi. Samoin sosiaalinen aspekti on merkittävä motivaattori. Kaverin kanssa on kivempi treenata.
Tykkään treenata ilmastoidussa salissa ammattilaisen opastamana. Salilla käynti on myös sosiaalinen tapahtuma, pukkarissa jutellaan monesti treenin jälkeen pitkät pätkät.
Ja toki tajuan, ettei nämä syyni kelpaa sinulle niin voit jättää sen jankuttamisen aloittamassa.
Mun syitä:
-kotonani ei ole tarpeeksi tilaa treenille
-kotona on kaikkea muuta, joka voi keskeyttää treenin, salilla keskitytään vain treeniin
-en saa kotiin sellaisia laitteita ja välineitä, joita salilla on, minusta olisi pitemmän päälle tylsää treenata vain parilla kahvakuulalla tms.
-haluan myös lisää voimaa, siksi minulle ei sovi sellainen pelkkä lihaskuntoa ylläpitävä treeni
-kuntosalilla teen myös venyttelyitä ja liikkuvuusharjoitteita, näihinkään minulle ei olisi tilaa/välineitä/keskittymistä kotioloissa
-kun on -20 astetta ulkona, on hyvä juosta kuntosalin juoksumatolla
Jos tarkoitus olisi vain tehdä kerran viikossa treeni, joka tukisi tuota lenkkeilyharrastusta, silloin varmasti tuo kotitreeni voisi toimia ihan hyvin.
Tykkään käydä salilla, missä on helposti säädettävät laitteet koko kropalle ja muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.
Ovatko nuo mainitsemasi laitteet ilmaisia? Jos haluaisin jatkaa tavoiteellista ja lihaskasvuun tähtäävää treeniä täysipainoisesti kotona joutuisin investoimaan ainakin penkin, kyykkytelineen, levytangon tai pari ja 150kg edestä painoja. Käsipainojakin olisi hyvä olla ainakin 30kg asti, tähän riittää kyllä säädettävät jos jaksaa kokoaika olla niitä ruuvaamassa. Nyt käyn taloyhtiön salilla 0e kuussa. (Tai no, sisältynee tavallaan vuokraan)
M26
Helpointa vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä ovesta ulos lenkille. Salilla jos käyn, niin minulla menee pelkästään matkoihin yli tunti. Jos teen tunnin treenin lämmittelyineen ja venytyksineen, koko reissuun menee 2h 30 min. Ei minulla ole aina aikaa tuollaiseen, varsinkin jos sattuu olemaan muutenkin kiire ilta. Jos sali olisi lähempänä, niin saattaisin käydä myös siellä. Lisäksi kuntosaleissa ahdistaa kalliit maksut ja usein riiputtava pakkojäsenyys.
Unohdit ap, että lenkkitossut, kahvakuulat ja jumppapallo eivät ole ilmaisia.:)
Mä käyn salilla siksi, koska saan käydä työpaikan salilla ilmaiseksi. Tyhmäähän se ois kotona jollain kahvakuulalla jumpata, kun on kunnon sali käytössä.
Kun meen salille niin teen jotain. Kotona voin kaivaa käsipainot ja viiden minuutin jälkeen oon jo valmis. Eli itsekuriongelma kotona. Mä oon samaa mieltä, että ei saleja tarvita kunnon ylläpitoon tai kasvattamiseen, mutta salilla tulee oltua tehokkaampi. Eli henkisesti hataran ihmisen paikka.
Persettä en myöskään mene esitteleen, ja vaikka menisin, niin tuskin kukaan katsoisi. Sen verran on ylimääräistä tavaraa kulkeutunut elämän mukana lanteille.
Tykkään käydä salilla, koska kotiin ei saa tarvittavia levytsnkoja tms mavea ja kykyjä varten. Niille tarvitsisi myös telineet jne. Myös siksi, että kavereiden kanssa on kivempi treenata, penkkiäkin kovempi tehdä jos on varmistaja :) näen myös muita kilpailjoita ja heidän kanssan voi keskustella treeneistä, ruokavaliosta, offilla ja dieetillä olosta.
Koska tuollainen ap:n kaltainen "treenailu" on ihan pelleilyä.
T: Salimake
Punttimimmi-33v kirjoitti:
Tykkään käydä salilla, koska kotiin ei saa tarvittavia levytsnkoja tms mavea ja kykyjä varten. Niille tarvitsisi myös telineet jne. Myös siksi, että kavereiden kanssa on kivempi treenata, penkkiäkin kovempi tehdä jos on varmistaja :) näen myös muita kilpailjoita ja heidän kanssan voi keskustella treeneistä, ruokavaliosta, offilla ja dieetillä olosta.
Mavea ja kyykkyjä, ihana kännykän tekstinsyöttö:D
Vierailija kirjoitti:
Koska tuollainen ap:n kaltainen "treenailu" on ihan pelleilyä.
T: Salimake
Olen ihan samaa mieltä!
Naiset tykkää käydä salilla huomiohuoraamassa. On tullut huomattua. Vaikka kovasti naisten vartaloista pidänkin, ei niitä jaksa kokoaikaa olla näkemässä, etenkin salilla on ihan muut asiat mielessä kuin teidän pyöreät pyllyposkenne, ihan vain perseen heruttelijat tiedoksi :)
Kyllä sen salilla huomaa, kuinka naiset pukeutuu tissitoppeihin ja tiukkoihin housuihin että varmana perseen ja tissien muodot näkyy. Aika säälittävää mielestäni.
Mielestäni salille mennään treenaamaan, ei esittelemään itseään.
Ja tähän joku sanoo, että ei tartte katsoa jos noin häiritsee. Vähän vaikeaa olla näkemättä, kun ei sitä ihan silmät kiinnikään voi olla.
M30
Punttimimmi-33v kirjoitti:
Nauroin tälle. Syötkös sä ruokaa vai ruokavaliota? Elätkö sä vai oletko sä aina joko offilla tai dieetillä?
XD
Olen itsekin miettinyt samaa kuin ap että eikö sitä kotona vois treenata mutta salilla on sen verran monipuolisesti laitteita sun muuta välinettä että koen kuitenkin että siellä kannattaa käydä.
Tällä palstalla turha asiasta keskustella. Kun kerroin että olen ihan kehonpainovastuksilla ja 2kg käsipainoilla saanut lisää lihasmassaa (mittanauhan lukema kutistunut, vaa'an lukema kasvanut) niin sain täystyrmäyksen että VAIN saliharjoittelu kasvattaa lihaksia, kaikki muu on harhaluuloa.