Miksi käytte kuntosalilla vaikka ilmaiseksikin voi saada itsensä hyvään kuntoon?
Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Punttimimmi-33v kirjoitti:
Tykkään käydä salilla, koska kotiin ei saa tarvittavia levytsnkoja tms mavea ja kykyjä varten. Niille tarvitsisi myös telineet jne. Myös siksi, että kavereiden kanssa on kivempi treenata, penkkiäkin kovempi tehdä jos on varmistaja :) näen myös muita kilpailjoita ja heidän kanssan voi keskustella treeneistä, ruokavaliosta, offilla ja dieetillä olosta.
Nauroin tälle. Syötkös sä ruokaa vai ruokavaliota? Elätkö sä vai oletko sä aina joko offilla tai dieetillä?
XD
hohhoijaa taidat olla tyhmä:) totta kai ruokaa. Ruokavalio koostuu ruasta, joka on terveellistä ja puhdasta.
Taitaa olla nämä av-mamman kotitreenailut yhtä kurinalaisia kuin heidän jatkuvat laihdutuskuurinsakin. Kun vähän heiluttaa käsipainoa pari minuuttia niin siinähän ihan tuntee miten on taas viikon treenit tehty ja voikin palkita itsensä suklaakakulla ja salkkareilla.
No mua ei kiinnosta runkata painoja edestakaisin neljän seinän sisällä.
Liikun mielummin vähän mielikuvituksellisemmilla ja vauhdikkaammilla tavoilla. Samalla saa oikeasti toimivat ja jaksavat lihakset sekä liikkuvuutta. Lajeista parhaat ovat maastojuoksu ja seinäkiipeily. Talvella lisäksi hiihto ja retkiluistelu. Kehonpainotreeni riittää lihaskuntoiluksi.
Eikä näissä harrasteissa ehdi miettimään miltä oma tai toisen perse näyttää ja mitä on päällä.
Minulle se salin kk-maksu oli paras motivaattori. Kun kerran maksoin, piti käyttääkin, että sain rahalle kunnon vastineen. Nyt kun muutin paikkakunnalle, missä ei ole kunnon salia, ei ole mitään motivaatiotakaan. Lenkkeily (=kävely, polvet eivät kestä juoksua) on tylsää, ja valtatien viertä pimeässä kulkien liian vaarallista. Hiihto olisi kivaa, mutta eipä ole lunta tänä(kään) talvena paljoa näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä salilla, koska kotiin ei saa tarvittavia levytsnkoja tms mavea ja kykyjä varten. Niille tarvitsisi myös telineet jne. Myös siksi, että kavereiden kanssa on kivempi treenata, penkkiäkin kovempi tehdä jos on varmistaja :) näen myös muita kilpailjoita ja heidän kanssan voi keskustella treeneistä, ruokavaliosta, offilla ja dieetillä olosta.
Nauroin tälle. Syötkös sä ruokaa vai ruokavaliota? Elätkö sä vai oletko sä aina joko offilla tai dieetillä?
XD
hohhoijaa taidat olla tyhmä:) totta kai ruokaa. Ruokavalio koostuu ruasta, joka on terveellistä ja puhdasta.
Hohhoijaa itsellesi, sinulla ei taida olla sarkasmin tajua!
Heh! XD
Paitsi että et taida edes tietää mitä sarkasmi tarkoittaa, sen verran wt:ltä vaikutat XD
Vierailija kirjoitti:
XD
Usko tai elä, mutta sillä on merkitystä mitä syöt jos treenaat ja liikut:D et sinä mitä tahansa voi suuhusi silloin pistää varsinkin jos haluaa tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn juoksemassa 15-20 km lenkkejä ja kotona minulla on käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallo. En ymmärrä ollenkaan että on pakko salille mennä kun treenit voi hoitaa kotonakin. Varsinkin naiset kun eivät kovin isoja painoja tarvitse mitkä saa hyvin kotiinkin.
Mistä saa ilmaiseksi käsipainot, kahvakuulat ja jumppapallon? Painoja ja kuulia tietysti useita eri painoisia.
Itse maksan mielelläni siitä, että on kunnon laitteet, ilmastointi ja muita ihmisiä.
Onko se sinulle jostain syystä ongelma, että jotkut mielellään maksavat kuntosaliharrastuksestaan?
- Yksiössä ei olisi mahtunut, nyt kaksiossakaan ei valtavasti tilaa.
- Salilla on hyvät saunat, hierontatuolit, mukava venyttelynurkkaus, monipuolisesti välineitä ja vehkeitä.
- Kotoahan on mukava lähteä, varsinkin kun nyt aloitin etätyön eli työskentelen ainoastaan kotoa käsin.
- Näin E-kuppien tissien ja kroonisesti kuivien limakalvojen (nokka vuotaa 24/7 ja kurkku aina kuiva) lenkkeily on tuskaa. Plus vältän talvella ulkona oloa.
Sali maksaa 20e/kk, niin eipä tuosta nyt säästää tarvitse. Ja kotiin ei oikein viitsi hommata juoksumattoa, crosstraineria, smith-laitetta jne.
Väärä paikka säästää on harrastukset ja hyvinvointi. Toki on halvempia ja kalliimpia harrastuksia, mutta kyllä sitä rahaa aina jostain löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tykkää käydä salilla huomiohuoraamassa. On tullut huomattua. Vaikka kovasti naisten vartaloista pidänkin, ei niitä jaksa kokoaikaa olla näkemässä, etenkin salilla on ihan muut asiat mielessä kuin teidän pyöreät pyllyposkenne, ihan vain perseen heruttelijat tiedoksi :)
Kyllä sen salilla huomaa, kuinka naiset pukeutuu tissitoppeihin ja tiukkoihin housuihin että varmana perseen ja tissien muodot näkyy. Aika säälittävää mielestäni.
Mielestäni salille mennään treenaamaan, ei esittelemään itseään.
Ja tähän joku sanoo, että ei tartte katsoa jos noin häiritsee. Vähän vaikeaa olla näkemättä, kun ei sitä ihan silmät kiinnikään voi olla.
M30
Öh? Lökäreissä treenaminen nyt vaan ei ole mukavaa, treenivaatteet tuppaa olemaan aika tiukkoja.
Ja ihan samat vaatteet naisten kuntosalilla. Edes miestyöntekijät eivät ole siellä ikinä.
PS. Mikä tahansa toppi päälläni on "tissitoppi", koska rintani ovat niin isot.
Lajiani ei pysty kotona harjoittamaan. Paras
Vierailija kirjoitti:
XD
Usko tai elä, mutta sillä on merkitystä mitä syöt jos treenaat ja liikut:D et sinä mitä tahansa voi suuhusi silloin pistää varsinkin jos haluaa tuloksia.
TÄH?! ET OLE TOSISSASI, EN TODELLAKAAN OLE TÄTÄ TIENNYT!!!
(Just tää mua huvittaa näissä oman elämänsä pöösonaltreinereissä, ne kun kuvittelee olevansa ainoita joilla on se maaginen tietotaito siitä miten asiat hoidetaan ja miten kuuluu elää XD)
Koska lenkkeily+ kotitreeni ja sali eivät sulje toisiaan pois vaan päinvastoin, luovat yhdessä täydellisen kombinaation minulle. :)
Mulle on tärkeintä että kuntoilu on kivaa ja vaihtelevaa. Siksi lenkkeilen ja käyn salilla, jos en salille ehdi tai laiskottaa niin teen jotain pientä kahvakuulaa tai juttuja kotona. En saa niin hyvää lihastreeniä kotona mitä salilla saan, koska en jaksa perehtyä sen toteuttamiseen. Salilla ei tarvitse osata niin paljon saadakseen tehokkaan treenin.
Salilla jossa käyn on tosi rauhallista ja silti kivat tilat, sinne on helppo mennä ja saa tosi monipuolisia laitteita käyttöönsä. Mä tykkään ja kun tykkään niin viitsin tehdä ja se on kaikkein tärkeintä liikunnassa ja kuntoilussa, että sitä tekee.
Lenkkeily ja lihaskuntotreeni kotona muutamilla käsi- tai levypainoilla tai kahvakuulalla on ehdottomasti hyvää liikuntaa, mutta ei se kyllä mitenkään korvaa hyvinvarusteltua kuntosalia. Harvalla mahtuu niin paljon salikamaa kotiin, että niillä saa yhtä monipuolisen ja tehokkaan treenin tehtyä kuin salilla. Ihan peruskamppeetkin kuten esim. kyykkyteline ja penkki vievät aika paljon tilaa, saati jos tykkää käyttää laitteita. Ja maksaahan ne kotiin hankitut tavaratkin siinä missä salijäsenyys.
Ja newsflash aloittajalle: tavoitteellisesti lihasmassaa kasvattava nainenkin saa sitä rautaa lyödä lisää tankoon kehityksen myötä, ei niillä pikkupainoilla pärjää kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XD
TÄH?! ET OLE TOSISSASI, EN TODELLAKAAN OLE TÄTÄ TIENNYT!!!
(Just tää mua huvittaa näissä oman elämänsä pöösonaltreinereissä, ne kun kuvittelee olevansa ainoita joilla on se maaginen tietotaito siitä miten asiat hoidetaan ja miten kuuluu elää XD)
En minä luule mitään, vaan sinä taidat luulla.xD Itselläni on oma valmentaja ja kokemus fitness-kisoista ja sijoitukset siellä top6, että se siitä olan elämän Pt stä.
Vierailija kirjoitti:
XD
No Shit, Sherlock?!
*huutonaurua*
Vierailija kirjoitti:
XD
Olis kannattanu olla kommentoimatta. Teit itsesi typeräksi.
T. Toinen voimanostaja
No kenelle minä siellä metsälenkillä esittelisin p*rsettäni?! Karhuille?!