Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeää imettää julkisesti

Vierailija
14.02.2017 |

Minua ärsyttää vauvan imettäminen julkisesti. Aivan mielettömän röyhkeää.
Olen törmännyt imettävään esim. naiseen kaupankassalla, ravintolassa ja kauppakeskuksen vilinässä. Ja kun näistäkin jokaisesta paikasta löytyy wc-tila minne voisi kipaista imettämään.

Sitten yleinen lausahdus näiltä julkisesti imettäviltä on että "pervohan se on joka katsoo"... mutta ei se nyt ihan näin ole.
Sama asia kuin mies menisi kauppaan munat paljaana, sehän on luonnollinen tila miehelle, eikö sen näin ollen tulisi olla normaalia ja yhtä suotavaa kuin imettäminen kaupassa. Ja tämän jälkeen mies vielä tokaisisi "pervohan se on joka katsoo".
Mielestäni tällaisialla julkisesti vauvojaan imettävillä äideilllä on jo alunalkaen tarve paljastella omaa vartaloaan, se vain oikeutetaan imettämisellä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään (jos joskus lapsen saan) imettää julkisesti, En haluaisi ensinnäkään muiden häiriintyvän mutta samalla suojelisin itseäni joidenkin hörhöjen katseilta.

Eikä vaan olisi helpompaa kävellä sinne vessaan, tai muuhun yksityisempään paikkaan imettämään. Ja jos ei tämä onnistu, jos lapsi nyt välttämättä tarvitsee sen maidon heti siinä kauppajonossa niin miksei pumppaisi sitä äidinmaitoa pulloon tällaisia tilanteita varten?

Nyt hyvät julkisesti imettävät äidit, järjenkäyttö ja toisten ajatteleminen sallittua.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nää parkumiset täällä netissä. Huihai, olet vain yksi munaton trolli! Aion jatkossakin imettää julkisissa paikoissa, jos olemme vauvan kanssa liikenteessä ja hälle tulee nälkä.

Kun tulet minulle mussuttamaan jotain, niin näet imettävän äidin keskisormipystyssä. Onhan siinä jotain ihanan ristiriitaista <3

Jos imetät kahvilassa tai ravintolassa niin saat juoman päällesi.

Ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä.

Voi voi..ihan pelottaa.

Entä jos se on vahinko?

Siitä päättää oikeus.

Vierailija
82/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esimerkiksi joudun vaihtamaan kuukautissuojan julkisella paikalla, onko se ok? Siis tuli vaan tällainen mieleen, kun joskus ei pääse vessaan kaupungilla ollessa ja side tarttisi vaihtaa. Kuukautiset ovat luonnollinen asia, ja tavallaan kiireellisempi kuin imettäminen, koska tuskin vauva kuolee 15 min., jos etsii yksityisen paikan imettämiselle, mutta vaatteet saattavat tuhrautua ja epämukavuus kasvaa tuskastuttavalle tasolle, jos vuotoa tulee runsaasti eikä pääse vaihtamaan sidettä.

Onko ok, jos vaihdan siteen, vai pitääkö minun hävetä luonnollista naiseuttani ja piiloutua muiden katseilta? :D

Hölisisit muutenkin kuin vain lämpimiksesi. Et vaihtaisi sitä sidettä kaikkien nähden, vaikka saisitkin luvan. Joten turha edes keskustella tästä.

Sitä paitsi paljas alapää on täysin eri asia, kuin yksi rinta, josta ei edes näy sitä häveliästä nänniä, joka tissistä tekee irstaan (wtf). Vähemmän imettäessä näkyy paljasta pintaa, kuin teinitytön kesätopista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vertaatte/rinnastatte vauvan ruokkimista ja tamponin/terveyssiteen vaihtamista, kertoo kyllä enemmän teistä itsestänne kuin koko aiheesta.

Voiko noin yksinkertaisia ja rajoittuneita ihmisiä ollakaan!?

Vierailija
84/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kääntää katseen pois. Ongelma on nyt katsojalla (ja katsojan psyykkisellä puolella), ei imettäjällä. Joten ap, mene hoitoon :)

Vierailija
85/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää vauvan imettäminen julkisesti. Aivan mielettömän röyhkeää.

Olen törmännyt imettävään esim. naiseen kaupankassalla, ravintolassa ja kauppakeskuksen vilinässä. Ja kun näistäkin jokaisesta paikasta löytyy wc-tila minne voisi kipaista imettämään.

Nyt hyvät julkisesti imettävät äidit, järjenkäyttö ja toisten ajatteleminen sallittua.

Syötkö sinä itsekin evääsi siellä kauppakeskuksen vessassa pöntön päällä istuen?

Vierailija
86/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söisitkö ite vessassa? Niinpä.

Jos mä söisin utareesta, niin kyllä söisin vessassa.

Ja varmaan sitten antaisit lapsesikin syödä, siellä vessassa noron leijaillessa ilmassa.

Vierailija
87/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää on, että (julki-)imetyksen kiihkeimmät vastustajat ovat yleensä naisia, vaikka luulisi erityisesti naisia kiinnostavan naisten ja lasten oikeudet.

Rinnat eivät ole sukupuolielimet, joten niiden esittelyyn niitä ei voi verrata. Sitäpaitsi rintoja näkyy H&M mainoksissa enemmän kuin imettäessä.

Ahdistuuko kenties naiset siitä, että imetyksen näkeminen muistuttaa rintojen alkuperäisestä käyttötarkoituksesta? Muistuttaako se omasta lapsettomuudesta, seksuaalisesta epävarmuudesta vai tuoko se ikävän tunteen vanhemmille naisille, jotka muistavat sen rakkauden täyteisen tunteen kun jo aikuset lapset kerran oli pieniä ja rinnalla? Onko se kateutta?

Vai ollaanko me pahasti vieraantuneita luonnosta? Samalla tavalla kuolemastakin on vieraannuttu.

Kannustan kaikkia imettämään vauvojaan ja vaikka taaperoitaan. Julkisesti tai omassa rauhassa. Naisella on oikeus päättää imetyksestään.

Vierailija
88/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin hoitamaan imetyksen esim. sovituskopissa. Joskus ruuhkattoman kaupan ja sovitustilan löytäminen on vaikeaa. Lisäksoi tilan pitäisi olla niin tilava, että rattaat mahtuu mukaan, ettei tarvitse jättää tavaroita vahtimatta.Vessaan en kyllä mene koskaan. En viitsi laskea tavaroitani kusiselle lattialle, sotkea vaatteitani paskasessa wc-pöntössä jne.

Ravintolassa valitsen rauhallisen nurkan, ne karsinat on hyviä.

Jos en pääse muiden katseilta piiloon, mieti vaihtoehtoa jospa kipasen vaikka autolle tai sitten joudun keskelle kauppakeskuksen käytävää.

En piilottele itseäni muide kuin itseni takia. Mulla on niin osot rinnat, ettei niitä saa pidettyä piilossa. Lisäksi vauva on niin painava, että yksi käsi ei jaksa pitää sitä tukevassa asennossa riittävän pitkään. En saa harsoa tai huivia viriteltyä suojaksi ilman kolmatta kättä.

Mä näen todella harvoin julkisella paikalla imettäviä äitejä. Enkä yhtään sellaista tilannetta ole tullut eteen, että äiti olisi molemmat tissit pitkällään esittelemässä itseään vaikka vauva ei ole edes vielä nälkäinen.

Vierailija
89/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä imetysvastaisuutta, vaikka sitä nykyään näkee todella harvoin. Ehkä siihen ei enää ole niin tarvetta, kun ihmiset pääsevät liikkumaan paikasta toiseen nopeasti, kun on autot ja hyvät kulkuyhteydet.

Ap. olisi varmaan kuollut omaan pahoinvointiinsa, jos olisi elänyt ennen 80-lukua, kun ihmisten siirtyminen paikasta toiseen vaati aikaan ja siinä ajassa vauvalle tuli nälkä, eikä edes peittäviä imetysliiviä ollut.

Ennen vauvoja imetettiin rinnat paljaana, eikä se ketään häirinnyt, mutta silloin tosin naiset pukeutuivat paljon säädyllisimmin ja peittävämmin.

Ihmettelen, mikä ap. häiritsee imettämisessä, mutta samaan aikaan, jopa lapsettomat pukeutuvat tissit paljaana ja olkapäät näkyvillä, jopa työelämässä, joka ei aina ole kaunista katseltavaa. Puhumattakaan juhlapukeutumista, jossa ihannoidaan puolialastomuutta.

Osaatko ap. sanoa miksi näin?

No ei todellakaan ennen vanhaan imetetty rinnat paljaina jossain kaupoissa tai ravintoloissa. Se on ihan tämän nykyisen äitisukupolven tapa, muutama vuosikymmen sitten ei juuri kukaan olisi kaivanut rintaa esiin tuollaisissa paikoissa. Ehkä muualla sitten imetettiin vapaammin kuin nykyään, mutta ei aivan missä vaan. Ottamatta nyt siis kantaa siihen, onko nykyinen tyyli hyvä asia vai ei, mutta kaupassa ja ravintolassa imettävät eivät todellakaan ole vähentyneet katukuvasta omien äitiemme, isoäitiemme ja isoisoäitiemme ajoista.

Isoäitejämme imetettiin osaa vielä 3-vuotiainakin ihan katukuvassa, milloin nälkään ja milloin lohduksi. Silloin isommankin lapsen imetys oli normaalia ihan muiden edessä, puhumattakaan pienestä vauvasta.

Vierailija
90/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys on luonnollinen asia, joo.

Mut senkin voi hoitaa "siististi". Miksei voi laittaa vaikka jotain harsoa siihen päälle?

Suurin osa ympärillä olevista ihmisistä ei ole tippaakaan kiinnostunut sun tisseistä, sun vauvasta tai sen ruoka-ajasta. Miksi siis esittelet, etkä voi edes harsoa laittaa siihen päälle?

Mulla on 4 lasta, kaikki olen imettänyt. Aina julkisella paikalla ja kyläillessä on mukana harso tai vastaava.

Ei mun lapsen ruokailu ole mikään julkinen esitys.

4 lasta ja varmaan äitikavereitakin, etkä ole koskaan kuullut vauvasta joka repii harson pois? Vai oletko kaikkia imettänyt vain sen pari kuukautta? Aika harva esim. 7-8kk vauva suostuu harson takaa imeskelemään tissiä.

Vierailija
91/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ällöttää tuollainen. Pysyisivät kotona niitten kersojensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi