Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeää imettää julkisesti

Vierailija
14.02.2017 |

Minua ärsyttää vauvan imettäminen julkisesti. Aivan mielettömän röyhkeää.
Olen törmännyt imettävään esim. naiseen kaupankassalla, ravintolassa ja kauppakeskuksen vilinässä. Ja kun näistäkin jokaisesta paikasta löytyy wc-tila minne voisi kipaista imettämään.

Sitten yleinen lausahdus näiltä julkisesti imettäviltä on että "pervohan se on joka katsoo"... mutta ei se nyt ihan näin ole.
Sama asia kuin mies menisi kauppaan munat paljaana, sehän on luonnollinen tila miehelle, eikö sen näin ollen tulisi olla normaalia ja yhtä suotavaa kuin imettäminen kaupassa. Ja tämän jälkeen mies vielä tokaisisi "pervohan se on joka katsoo".
Mielestäni tällaisialla julkisesti vauvojaan imettävillä äideilllä on jo alunalkaen tarve paljastella omaa vartaloaan, se vain oikeutetaan imettämisellä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään (jos joskus lapsen saan) imettää julkisesti, En haluaisi ensinnäkään muiden häiriintyvän mutta samalla suojelisin itseäni joidenkin hörhöjen katseilta.

Eikä vaan olisi helpompaa kävellä sinne vessaan, tai muuhun yksityisempään paikkaan imettämään. Ja jos ei tämä onnistu, jos lapsi nyt välttämättä tarvitsee sen maidon heti siinä kauppajonossa niin miksei pumppaisi sitä äidinmaitoa pulloon tällaisia tilanteita varten?

Nyt hyvät julkisesti imettävät äidit, järjenkäyttö ja toisten ajatteleminen sallittua.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!! Mitä jos mä näyttelisin pimppaani tuol kassajonossa! Nii et kattokaa tätä pimppaa! Ja tissejä näyttäsin! Et mikä oikeus äidillä on?

Vierailija
62/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se vauva pitäisi imettää kodin ulkopuolella? Jos varaa vessan imetystä varten, tulee kyllä kiukkuisia katseita kun on vessassa 10-15 min. Ei yleisiä vessoja kuulu käyttää imetykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo!! Mitä jos mä näyttelisin pimppaani tuol kassajonossa! Nii et kattokaa tätä pimppaa! Ja tissejä näyttäsin! Et mikä oikeus äidillä on?

Äidillä on oikeus ruokkia lapsensa. Sinä tuskin pillullas ketään ruokit.

Vierailija
64/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiku pimppa ja pippeli ja tissit! Hyyyiii!

Vierailija
65/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että julkisesti imettäminen on häiritsevää ja muita loukkaavaa.

Vierailija
66/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäitien on saatava viettää aikaansa vauvan kanssa ostoskeskuksissa norkoillen, tai muuten he kokevat, että heidät yritetään nitistää ja alistaa kotiin nyrkin ja hellan väliin. Ja nimenomaan siinä ostoskeskuksessa, missä huvittaa, ei voi vaatia suosimaan sellaisia paikkoja, joissa on hyvät erilliset lastenhoitotilat. Muita tapoja olla sosiaalinen ei juuri ole. Sitten on hyvä lähteä vaunuilla juuri ruuhka-aikaan julkisilla takaisin kotiin päin, jotta ehtii sinne juuri ennen töistä palaavaa miestä, ja komentaa mies imuroimaan ja tekemään ruokaa, kun itsellä on ollut koko päivän kädet täynnä hommia vauvan kanssa.

Vierailija
67/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa sitten, missä saa imettää! Vastaukseksi ei kelpaa vessa, sillä itsekin valittaisitte jos joutuisite jonottamaan vartin vessaan pääsyä imettäjän takia.

Kuulostaa muutenkin karmealta että yksi ihmisryhmän ei saisi syödä julkisilla paikoilla. Mitäs jos itsekin syötte vastedes yleisissä vessoissa?

Vierailija
68/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teri Niittikö sieltä postuumisti huutelee?

Vierailija
69/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on hyvät imetystilat? Ei juuri missään. Junissa, lentokoneissa ja busseissa ei ole, kauppakeskuksissa vähän paremmin mutta ei aina. Vauvalle voi tulla nälkä koska tahansa, eikä vauvalle voi sanoa että odota vielä puoli tuntia. Mieluummin tyytyväinen vauva kuin kirkuva.

Vierailija
70/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää vauvan imettäminen julkisesti. Aivan mielettömän röyhkeää.

Olen törmännyt imettävään esim. naiseen kaupankassalla, ravintolassa ja kauppakeskuksen vilinässä. Ja kun näistäkin jokaisesta paikasta löytyy wc-tila minne voisi kipaista imettämään.

Sitten yleinen lausahdus näiltä julkisesti imettäviltä on että "pervohan se on joka katsoo"... mutta ei se nyt ihan näin ole.

Sama asia kuin mies menisi kauppaan munat paljaana, sehän on luonnollinen tila miehelle, eikö sen näin ollen tulisi olla normaalia ja yhtä suotavaa kuin imettäminen kaupassa. Ja tämän jälkeen mies vielä tokaisisi "pervohan se on joka katsoo".

Mielestäni tällaisialla julkisesti vauvojaan imettävillä äideilllä on jo alunalkaen tarve paljastella omaa vartaloaan, se vain oikeutetaan imettämisellä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään (jos joskus lapsen saan) imettää julkisesti, En haluaisi ensinnäkään muiden häiriintyvän mutta samalla suojelisin itseäni joidenkin hörhöjen katseilta.

Eikä vaan olisi helpompaa kävellä sinne vessaan, tai muuhun yksityisempään paikkaan imettämään. Ja jos ei tämä onnistu, jos lapsi nyt välttämättä tarvitsee sen maidon heti siinä kauppajonossa niin miksei pumppaisi sitä äidinmaitoa pulloon tällaisia tilanteita varten?

Nyt hyvät julkisesti imettävät äidit, järjenkäyttö ja toisten ajatteleminen sallittua.

Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö!!!!!!

Vierailija
71/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän naurattaa nää tyypit, jotka niin kovasti julistaa imetyksen törkeydestä :D Tai rinnastaa sen johonkin sukupuolielinten vilautteluun :D Ei tarvi hei yliseksualisoida kaikkea. Vaikka provojahan te ootte.

Vierailija
72/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rinnat nyt ovat biologisesti imetystä varten. En ymmärrä miten vauvan ruokkiminen voi ulkopuolisia niin häiritä, etenkin jos osaa tehdä sen peittävästi?

Oikeastiko ne rinnat teitä häiritsee vai se ajatus siitä, että se vauva imee niitä? Nämä valittajat voisivat mennä itseensä, ihan kuin eivät olisi ennen tissejä nähneet.

Uimahallissakaan ei varmaan voi käydä kun siellä näkee vieraita tissejä suihkussa?

Ja näin noro-kaudella pitäisi vauva ruokkia vessassa, jossa muut käyvät oksentamassa ja ripulilla? Samalla kun sinne oven taakse muodostuu ärsyyntyneiden jonottajien joukko?

Vierailija
73/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin kulunut aihe, eikö nyt muuta sotaa keksittäisi tälle päivälle.

Vierailija
74/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että julkisesti imettäminen on häiritsevää ja muita loukkaavaa.

Mielipideasioitahan nämä on. Joidenkin mielestä naisen hiusten näkyminen on häiritsevää ja mielipiteen tasavertainen sanominen loukkaavaa. Istuvat housut on jo ihan törkeää julkeutta ja katsekontaktista seuraa kuolemanrangaistus. Onneksi mun ei tarvitse käytännön tasolla välittää mistään näistä mielipiteistä Suomessa.

Vierailija
75/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi joudun vaihtamaan kuukautissuojan julkisella paikalla, onko se ok? Siis tuli vaan tällainen mieleen, kun joskus ei pääse vessaan kaupungilla ollessa ja side tarttisi vaihtaa. Kuukautiset ovat luonnollinen asia, ja tavallaan kiireellisempi kuin imettäminen, koska tuskin vauva kuolee 15 min., jos etsii yksityisen paikan imettämiselle, mutta vaatteet saattavat tuhrautua ja epämukavuus kasvaa tuskastuttavalle tasolle, jos vuotoa tulee runsaasti eikä pääse vaihtamaan sidettä.

Onko ok, jos vaihdan siteen, vai pitääkö minun hävetä luonnollista naiseuttani ja piiloutua muiden katseilta? :D

Vierailija
76/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautissuojan vaihtaminen julkisella paikalla on yhtä ok kuin imettäminen julkisella paikalla, JOS hätä vaatii eikä löydy wc:tä läheltä. Kunhan tekee sen mahdollisimman häveliäästi, peittäen intiimejä paikkoja. Eikä häveliäisyys oli naiseuden häpeämistä, vaan yleistä ajattelevaisuutta.

Vierailija
77/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esimerkiksi joudun vaihtamaan kuukautissuojan julkisella paikalla, onko se ok? Siis tuli vaan tällainen mieleen, kun joskus ei pääse vessaan kaupungilla ollessa ja side tarttisi vaihtaa. Kuukautiset ovat luonnollinen asia, ja tavallaan kiireellisempi kuin imettäminen, koska tuskin vauva kuolee 15 min., jos etsii yksityisen paikan imettämiselle, mutta vaatteet saattavat tuhrautua ja epämukavuus kasvaa tuskastuttavalle tasolle, jos vuotoa tulee runsaasti eikä pääse vaihtamaan sidettä.

Onko ok, jos vaihdan siteen, vai pitääkö minun hävetä luonnollista naiseuttani ja piiloutua muiden katseilta? :D

Ei siteen vaihtaminen ole niin kiireellistä kuin imetys. Minun vauvani ei suostunut ilman temppuilua syömään jos joutui odottamaan liian kauan rintaa, lisäksi se kipu joka täyttyvistä rinnoista aiheutui oli miltein sietämätöntä, vauvan oli myös vaikea saada otetta liian täysistä rinnoista jolloin jouduin käsin lypsämään rintoja tyhjemmiksi (en toki julkisesti lypsänyt😉). Lisäksi liian täydet rinnat saattavat suihkuta runsaasti ja aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja ja vaikeuksia saada syödyksi.

Aikuinen nainen osaa varmasti ennakoida kuinka paljon vuotoa tulee ja hakeutua vessaan vaihtamaan siteen ennen vaatteiden tuhriutumista, lisäksi bidee-suihkun käyttö on mahdollista vain vessassa.

Toisaalta jos vauva olisi vamppyyri ja tarvitsisi elääkseen vertasi 🤔

Vierailija
78/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et hyväksy jonkun vauvan imetystä julkisella paikalla, et hyväksy hänen imetystään lainkaan. Pahoittelen, mutta se menee vaan ihan suoraan niin. P.S. Älä hanki lapsia, kaikkien ei tarvitse.

Minkä tyyppisen julki-imetyksen ei-hyväksyminen tämän imetysvastaisuuden määrää? Kun mä en hyväksynyt sitä riippariaan esittelevää kävelevää imettäjää, niin oonko mä nyt imetysvastainen?

Eli tärkeää on siis se että rinta on riippari?

Jos ei olisi niin, sittenkö se julki- imetys olisi ok?

Vierailija
79/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on luonnollinen asia, joo.

Mut senkin voi hoitaa "siististi". Miksei voi laittaa vaikka jotain harsoa siihen päälle?

Suurin osa ympärillä olevista ihmisistä ei ole tippaakaan kiinnostunut sun tisseistä, sun vauvasta tai sen ruoka-ajasta. Miksi siis esittelet, etkä voi edes harsoa laittaa siihen päälle?

Mulla on 4 lasta, kaikki olen imettänyt. Aina julkisella paikalla ja kyläillessä on mukana harso tai vastaava.

Ei mun lapsen ruokailu ole mikään julkinen esitys.

Vierailija
80/91 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään syö kassajonossa tai bussissa.

Ruokailuun on omat paikkansa. Enkä nyt tarkoita vessaa.

Nää pimpsan ja munien esittelyt menee nyt hiukan liiallisuuksiin.

Täällä on selvästi 2 kategoriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän