Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vispikerma ei vispattuna pysy kauaa kuohkeana? Eilen tein ja nyt jo lötköä

Vierailija
14.02.2017 |

Vatkasin siis eilen vispikerman jämäkäksi vaahdoksi. Nyt se on jo semmosta jonkin verran vetelää, miksi se kuohkeus ei pysy kauemmin??

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin sunnuntaina kakkuun ja vieläkin näyttää hyvältä. Kyseessä flora vispi.

Vierailija
2/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Milbonaa mutta olen Floraakin käyttäny ja samanlailla käy senkin kanssa.

Vatkaanko mä vaan yksinkertaisesti liian vähän aikaa??

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin sunnuntaina kakkuun ja vieläkin näyttää hyvältä. Kyseessä flora vispi.

Mutta eihän tuo ole kermaa.

Vierailija
4/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos föönaat tukan tiistaiaamuna, niin onko se kuohkea vielä keskiviikkona? Eiköhän se ole ihan fysiikan laki, että kaasu pyrkii pakenemaan. Kokeile sekoittaa kermavaahtoon vaikkapa mascarponea.

Vierailija
5/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispikerma vaan on tommosta, käytä kuohukermaa, se pysyy.

Vierailija
6/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sekotan kuohukermaan aina maitorahkaa, pysyy kerma jämäkämpänä kakunkin päällä, ja makukin on raikkaampi.

Vierailija
7/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vatkaa käsin? Koneella tulee kestävämpi lopputulos. Tai sitten kerma oli liian lämmintä/säilytys liian lämpimässä/alunperin huonosti vatkattu.

Vierailija
8/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkövatkaimella vatkaan. Jääkaapissa ollut pitkään se kerma.

Täytyy kokeilla seuraavan kerran vatkata vielä kauemmin.

Lettujen päälle käytän ja ärsyttää kun on sellasta vetistä paskaa..

AP

Vierailija
9/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy enää kuohukermakaan.

Muistan vielä sen ajan, kun kakussa pysyi kermavaahto ihan hyvänä monta päivää eikä se sulanut niin kuin nyt. Ei onnistu enää se, että tekee kakun koristelua vaille valmiiksi ja kerman vaahdoksi jääkaappiin, ja laittaa sen kakun päälle seuraavana päivänä ennen tarjoilua.

Kai kerman käsittely on muuttunut jotenkin, melkein kaikissa on karrageenia ja vaahto ei ole enää seuraavana päivänä vaahtoa, jos ei laita jotain liivatetta.

Vai onko joku onnistunut tekemään kestävää kermavaahtoa?

Kun vatkaat tarpeeksi kauan, sinullla on kermavaahdon sijasta voita. Myös ryynimäiseksi vatkaantunut kermavaahto sulaa.

Vierailija
10/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran vatkasin oikein urakalla vispikermaa kun itseäkin vituttanut kun vaahto ei pysy kauaa. Siitähän tuli voimaista :D Että ei kannata liikaa vatkata.

Jotain paskaa noihin on työnnetty ettei ne mitään oikeita kermoja enään edes olekaan.. Kyllä kunnon aito kerma pysyy kuohkeana kauemmin kuin yhden päivän. Harmi kun sellaisia kunnon kermoja ei enään ole.

Vierailija
11/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysy enää kuohukermakaan.

Muistan vielä sen ajan, kun kakussa pysyi kermavaahto ihan hyvänä monta päivää eikä se sulanut niin kuin nyt. Ei onnistu enää se, että tekee kakun koristelua vaille valmiiksi ja kerman vaahdoksi jääkaappiin, ja laittaa sen kakun päälle seuraavana päivänä ennen tarjoilua.

Kai kerman käsittely on muuttunut jotenkin, melkein kaikissa on karrageenia ja vaahto ei ole enää seuraavana päivänä vaahtoa, jos ei laita jotain liivatetta.

Vai onko joku onnistunut tekemään kestävää kermavaahtoa?

Kun vatkaat tarpeeksi kauan, sinullla on kermavaahdon sijasta voita. Myös ryynimäiseksi vatkaantunut kermavaahto sulaa.

Käytä kuohukermaa, jossa ei ole sitä karrageenia.

Vierailija
12/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuohukermaa ja nyt olen huomannut,, ettei se pysy vaahtona.

Luulin vatkanneeni liian vähän, mutta nyt näyttää.kermassa olevan jotain outoa.825

Vierailija
13/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alpro pysyy kovana ja jää paljon kevyempi tunne 

Vierailija
14/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kuohukermaa ja nyt olen huomannut,, ettei se pysy vaahtona.

Luulin vatkanneeni liian vähän, mutta nyt näyttää.kermassa olevan jotain outoa.825

Ei siinä muuta outoa ole kuin karrageeni, valitse kerma, jossa sitä ei ole.

Vierailija
15/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se kerma kwstäisikin kuohkeaksi viikon ei minusta maku ole sitä mitä kehtaa syödä eli kerma syödään heti...

Käyttäkää luomukermaa tai sellaista mihin ei mitään ole lisätty sillä lisäaineet on aina ylimääräisiä

Vierailija
16/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alpro pysyy kovana ja jää paljon kevyempi tunne 

Mutta se ei ole kermaa.

Vierailija
17/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lisää kermavaahtoon jotain jauhetta kun laittaa sitä kakun koristeeksi. Tietäisikö joku mitä se voi olla? Muistelisin että ehkä vanilliini...jotain.

Vierailija
18/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoi, kermavaahto alkaa maistumaan nopeasti ällöttävälle. Lapsena tykkäsin kyllä kermakakusta, mutta kun se meni jääkaappiin ilmoitin etten siihen enää koske. Yäk. Syön myös melkein mitä vaan mutten tahallisesti pilattua kermakakkua.

Vierailija
19/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini lisää kermavaahtoon jotain jauhetta kun laittaa sitä kakun koristeeksi. Tietäisikö joku mitä se voi olla? Muistelisin että ehkä vanilliini...jotain.

Vaniljakreemijauhe.

Vierailija
20/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaniljakreemijauhe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän