Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen virallinen hedelmällisyysluku on vain 1,57

tehkää enemmän lapsia
13.02.2017 |

Tuo lukema on jo hyvin alhainen. Vielä 2010 se oli 1,87 joten melkoinen pudotus on tullut. Toi on jo kansallinen hätätila koska kansa kuolee pois! Miksi tuota oikeaa lukua ei sanota julkisuudessa vaan ihmisten pitää se googlesta etsiä? https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Finland

Kommentit (333)

Vierailija
321/333 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks joskus 70-luvulla ollu samat lukemat? ei se maailma siihen kaadu jos syntyvyys välillä pienenee xD

70-luvulla se ei ollut niin paha koska se oli ensimmäinen kerta kun suomessa syntyvyys meni alhaiseksi ja 60-luvulla syntyi paljon lapsia ja suuret ikäluokatkin oli nuoria niin alhainen syntyvyys ei ollut ongelma koska synnytysikäisiä naisia oli niin paljon. Mutta nyt syntyvyys on ollut suomessa 50 vuotta alle 2 ja nyt toi että se laskee noin alhaiseksi on paha ongelma

Vierailija
322/333 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mitä se sinua liikuttaa, jos esim. 2179 "meitä" on vain kaksi tai kolme miljoonaa? En usko ylipäätään kansallisvaltioiden olevan enää mikään käsite 2100-vuosisadalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/333 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Mitä se sinua liikuttaa, jos esim. 2179 "meitä" on vain kaksi tai kolme miljoonaa? En usko ylipäätään kansallisvaltioiden olevan enää mikään käsite 2100-vuosisadalla.

Just..

324/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin tulevaisuudessa 2 lasta jos saisin ton suunnitellun sektion. Muuten varmaan 0, mua ahdistaa kun synnytyksessä ei anneta kunnollisia puudutteita/ puudutteista pihdataan ja sen takia haluan sektion. Jos voisin olla VARMA siitä, että saisin loistavat kipulääkkeet alatiesynnytykseen niin ongelmaa ei olisi. 

Kyllä saa puudutteita. Mä olen saanut molemmilla kerroilla epiduraalipuudutuksen. Olen pyytänyt juuri niin paljon puudutusta kuin olen tarvinnut. Mikä sua pelottaa siinä synnytyksessä?

Ja oikeasti sektio voi johtaa pahoihin komplikaatioihin. Mulla on yksi tuttu joka makasi sektion aiheuttamien komplikaatioiden vuoksi kolme kuukautta vauvansa kanssa sairaalassa. Äitiä operoitiin eikä päässyt edes sängystä ylös hoitamaan vauvaa.

Mä olen synnyttänyt 3,2 kiloisen ja 4,2 kiloisen vauvan. Ensimmäinen oli 50 cm ja toinen oli 53 cm. Arvaat varmaan kumpi oli tyttö ja kumpi oli poika?

325/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin muutaman sivun tätä ja sektio mainittiin useampaan otteeseen. Näyttää siltä, että tulevaisuuden sukupolvissa synnytyspelko on harvinaisempaa. Niin se evoluutio toimii.

Hyvä pointti. Rohkea ihminen saa rohkeita lapsia.

Vierailija
326/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuvittelisin että tämä asia huolestuttaisi lähinnä niitä, jotka ovat jo lapsia tehneet sillä ne lapsethan kaikki seuraukset tulevat kohtaamaan tulevaisuudessa. Lapsettomat taas ehtivät kuolla alta pois ennen suuria mullistuksia (toivottavasti), joten tämä ei niinkään meitä kosketa. Itsekin olen jo yli 32-vuotias, joten ei tässä kovin montaa vuosikymmentä enää tarvitse sitkutella kun emme me edes eläkkeelle tule pääsemään koskaan.

Vierailija
327/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
328/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset lapsentekoiässä olevat ja siihen tulevat miehet eivät tee muuta kuin pelaa tietokoneella eivätkä pysty ottamaan vastuuta yksinkertaisimmistakaan kotitöistä. Palkkatöitä nyt ei ole kenellekään, sukupuolesta riippumatta, mutta joka tapauksessa peräkammareissa kasvaa nyt varsinainen pullamössömiesten sukupolvi. Kuka helvetti sellaisen kanssa haluaisi tehdä lapsen?

95% niin sanotuista kotitöistä on naisten itse keksimiä kotkotuksia.

Ruokaa ei todellakaan tarvitse tehdä joka päivä. Siivota ei todellakaan joudu tekemään joka päivä. Pyykkäämiseen riittää kerta viikkoon ja senkin tekee koneet jne.

Ihmisillä on liikaa roinaa jonka takia sitä siivoamista on liikaa. 99% normaalin kodin tavaroista voisi heittää mäkeen. Asunnot on myös liian suuria. Mitä isompi asunto sitä enemmän siivottavaa.

Pyykkäämistä kerta viikkoon lapsiperheessä? :D joo o...

Minä itse asiassa pesen pyykit kerran viikossa. Lasten vaatteet kyllä vaihdamme joka päivä, mutta niitä vaatteita olen ostanut tarpeeksi juuri siksi, etten joutuisi pyykkäämään useammin, kuin kerran viikossa. En tiedä kuinka yleistä tämä on :) Mutta yritän siis tehdä suurimman osan kotitöistä viikonloppuisin. Toki viikollakin joutuu pakostakin siivoamaan, mutta koko perheen pyykit aina perjantai-iltana!

Vierailija
329/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset lapsentekoiässä olevat ja siihen tulevat miehet eivät tee muuta kuin pelaa tietokoneella eivätkä pysty ottamaan vastuuta yksinkertaisimmistakaan kotitöistä. Palkkatöitä nyt ei ole kenellekään, sukupuolesta riippumatta, mutta joka tapauksessa peräkammareissa kasvaa nyt varsinainen pullamössömiesten sukupolvi. Kuka helvetti sellaisen kanssa haluaisi tehdä lapsen?

95% niin sanotuista kotitöistä on naisten itse keksimiä kotkotuksia.

Ruokaa ei todellakaan tarvitse tehdä joka päivä. Siivota ei todellakaan joudu tekemään joka päivä. Pyykkäämiseen riittää kerta viikkoon ja senkin tekee koneet jne.

Ihmisillä on liikaa roinaa jonka takia sitä siivoamista on liikaa. 99% normaalin kodin tavaroista voisi heittää mäkeen. Asunnot on myös liian suuria. Mitä isompi asunto sitä enemmän siivottavaa.

Pyykkäämistä kerta viikkoon lapsiperheessä? :D joo o...

Minä itse asiassa pesen pyykit kerran viikossa. Lasten vaatteet kyllä vaihdamme joka päivä, mutta niitä vaatteita olen ostanut tarpeeksi juuri siksi, etten joutuisi pyykkäämään useammin, kuin kerran viikossa. En tiedä kuinka yleistä tämä on :) Mutta yritän siis tehdä suurimman osan kotitöistä viikonloppuisin. Toki viikollakin joutuu pakostakin siivoamaan, mutta koko perheen pyykit aina perjantai-iltana!

Fiksua. En tajua miksi joku valitaa vaikka joutuisikin pyykkäämään joka päivä, se ei todellakaan ole iso homma

Vierailija
330/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla enää eurooppalaisittain korkean syntyvyden maa

Ollaan. Eteläeuroopan maissa  tuo luku on 1,2 samoin puolassa ja romaniassa

Vierailija
331/333 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks joskus 70-luvulla ollu samat lukemat? ei se maailma siihen kaadu jos syntyvyys välillä pienenee xD

Ei kaadu ei mutta eipä sitten ole eläkkeen maksajiakaan kun pienet ikäluokat ei pysty elättämään suurta eläkeläisjoukkoa

Vierailija
332/333 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua yh:ksi.

vastoin tahtoaan sinkku N28

laihduta ja laske kriteerejä niin et kauaa oo sinkku

Vierailija
333/333 |
19.03.2017 |