Mieheni exän hautajaisten muistotilaisuus
Suku on päätänyt pitää mieheni ex puolison hautajaisten muistotilaisuuden meillä ( on tämän kahden lapsen koti) aikuiset lapset asuvat omillaan. Asia oli lähinnä ilmoitusluontoinen. Enkä sinänsä ole sitä vastaan koska tilaisuus on mieheni tyttärelle tärkeä. Mutta minun oletetaan keittävän kahvit ja kattamaan pöydät ja tekemään tarjottavat. Itse olin suunitellut että häivyn hautajaisten ajaksi. Vaikka periaatteessa minun ei tavitsisi kotoani lähteä, mutta en kyllä ajatellut että järjestelyt jäävät minulle.
Kommentit (88)
No kai olet ottanut asian puheeksi heidän kanssaan? Vai oletatko että lukevat ajatuksesi? Ilmeisesti he ovat pyytäneet sinua järjestämään tarjoilut sun muut, mitä vastasit heille? Vai oletitko vaan ettö he odottavat tällaista?
Tekisin itsekin kohteliaasti selväksi, että en ole paikalla tuona päivänä.
no ei hoida kun kukaan ei halua maksaa mistään
ei ole kukaan pyytänyt, ovat sanoneet mitä tuovat, mutta kukaan ei ole maininnut kahvia, ei muitakaan juomia ei astioita yms. ja on sanottu että meidän puolelta varmaan myös tehdään jotain, eli siis minä. kukaan ei ole kysynyt tai ehdottanut että tulee vaikka laittamaan astiat ym valmiiksi. itseasiassa ei ole edes kysytty riittääkö astiaastomme vieraille
Juttele miehesi kanssa ja kerro, että otat sille päivälle hatkat. Miehesi voi sitten hoitaa sinne piian.
No pääasia, että porukassa on nyt yksi vähemmän.
Kuka olettaa?
Parempi tosiaan että häivyt, olettaja voi alkaa haastamaan riitaa jos saa selville ettet ole järkännyt mitään...
miehelläni ei ole ketään piikoja ketä voisi paikalle hoitaa, ei hänkään ole tilanteesta innoissaan. tyttären takia tässä joustetaan. mutta ei kumpikaan älytty että kuvittelevat meidän hoitavan bileet
Eikö miehesi osaa keittää kahvia?
Keskustele tästä asiasta nyt miehesi kanssa perusteellisesti ja hän puhukoon sitten muiden hautajaisvieraiden kanssa. Ja jos kukaan ei kykene järjestämään, niin mitkä ovat vaihtoehdot, esim. voiko kirkon yhteydessä järjestää tms.?
Minulle ei olisi kova homma järjestää tarjottavia. Tekisin ison kasan leipiä (tai voikeipäkakun) ja ison täytekakun (esim. kaksi kääretorttupohjaa, joiden väliin hilloa ja kermaa ja päälle kermaa ja marjoja). Olen pienemmästäkin syystä, kuten Tupperware-kutsut tms. järjestänyt vielä hienompia tarjottavia. Ehkä voisit ilmoittaa omaisille, ettet ole oikein keittiöihmisiä ja pyydä heitä tuomaan kakut ym. mukana. Ymmärtävät, kun kerrot mistä kiikastaa.
Vierailija kirjoitti:
No pääasia, että porukassa on nyt yksi vähemmän.
:,D
Tämä järjestely olisi ok, jos mun ei olisi tarkoitus kadota, eikä muut odota, että teen kaiken.
Kyllä meillä voidaan järjestää, mutta palvelut hoitaa muu taho kuin minä. Se onnistuu.
Äitipuoleni hautajaiset hoitaisin oikein mielelläni.
Kerro itse, ettei teillä ole astioita, jos tilanne on tosiaan sellainen. Asennetta kehottaisin muuttamaan ihan ensimmäiseksi. Olet itse valinnut miehen, jolla on lapsia ja sinun on kunnioitettava heidän äitinsä muistoa.
Vierailija kirjoitti:
ei ole kukaan pyytänyt, ovat sanoneet mitä tuovat, mutta kukaan ei ole maininnut kahvia, ei muitakaan juomia ei astioita yms. ja on sanottu että meidän puolelta varmaan myös tehdään jotain, eli siis minä. kukaan ei ole kysynyt tai ehdottanut että tulee vaikka laittamaan astiat ym valmiiksi. itseasiassa ei ole edes kysytty riittääkö astiaastomme vieraille
Harvassa ovat ihmiset, jotka kysyvät, ettå onko lautasia tarpeeksi... Kuolinpesä hoitaa noi maksut...
Oletko se sinä joka tästä kirjoitti jo aikaisemmin kun kyseinen ex heitti lusikan nurkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sinä joka tästä kirjoitti jo aikaisemmin kun kyseinen ex heitti lusikan nurkkaan?
Tanssii haudalla.
mä olen keittiöihminen, tää ei vaan ole mun rasti!
Häipyisin minäkin. Pitopalvelu voi hoitaa