Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
1281/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään ei löydy kokkausarkkeja! Ei kai vaan niiden valmistusta ole lopetettu! Leivinarkki on siis leivinpaperia joka on 33 cm x 27 cm eli reilusti normaalia leivinpeltiarkkikokoa pienempi ja kätevään laatikkoon pakattu. 

Tämä!

SAGA kokkausarkki oli juuri sopivankokoinen voileipägrilliin. Valmiiksi taitettu ja väliin voi laittaa mitä tahansa grillattavaa.

Vierailija
1282/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Kariniemen kahden broilerinfileen pehmeämuoviin pakattu tuote on loppu, mutta eilen löysinkin sitä K-marketista. S-ryhmä on vain pullauttanut sen valikoimastaan, kuten aina parhaat tuotteet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Devitol-tipat. Nykyään saa vain kauhean makuisia purutabletteja joka apteekista. Samoin ne pienet mauttomat fludentit on lopetettu. On vain makufluoritabletteja. Inhoan niitä tekomakuja. Hyi.

Vierailija
1284/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkaisematon/siivuttamaton ruisleipä.

Vierailija
1285/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka lasipullossa! Enkä tarkoita mitään hifistelyetikoita vaan perus väkiviinaetikkaa jota voi käyttää siivoamiseenkin. Pirkka-sarjassa oli vielä reilu vuosi sitten, mutta ei ole enää siinäkään. Muoviin on siirrytty vaikka EU:n piti rajoittaa muovien käyttöä.

Vierailija
1286/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Garnier myy nykyään ihanaa banaanishampoota, suosittelen testaamaan. :) 

Itse olen kaivannut niitä herkullisia sulatejuustokolmioita, purkin kannessa nauravan lehmän kuva. Ihan toista kuin kitkerät kotimaiset sulatejuustot! No, ilokseni löysin näitä viime viikolla, nimittäin etnisestä marketista! Alanya Itiksessä myy, vieläpä kahta laatua ja eri pakkauskokoja! <3 32kpl rasia maksoi noin vitosen. 

Kiitos kun kerroit! Mä nimittäin olen vollottanut saman sulatejuuston perään 😃

Vierailija
1287/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti ketjussa mainittu monesti, mutta mihin ihmeeseen hävisi taas sipsihyllystä Kickersit :(

Muuten viime aikoina on tullut ilahduttavan paljon vanhoja lemppareita takaisin joko pysyvästi tai edes hetken iloksi. Maraboun kookossuklaan perään jaksoin vinkua varmaan lähemmäs kymmenen vuotta ja sitä on jälleen saanut yli vuoden ajan. Nallesipsit ja Fanny-vanukas tulivat takaisin ja nyt sai erätuotteena Lidlistä Inferno-pizzaakin. Vielä kun kaupan hyllyille palaisi edes hetkeksi Pariisin piiraat ja Naminami-vanukkaat. Sitä vihreässä purkissa olevaa kun saisi edes yhden maistiaiseksi taas...

Vanukkaista puheen ollen, Jacky-vanukkaista kaipaan myös sitä missä oli sekä suklaata että jonkunlaista kastikemaista vaniljaa (?). Oli punaisessa purkissa ja todella hyvää. Nykyisinkin saa suklaa/vanilja Jackya mutta ei se ole sitä samaa.

Kickersien muoto muuttui, on kyllä edelleen myynnissä

https://www.estrella.fi/portfolio/kickers_sourcream_and_onion/

Vierailija
1288/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion luumujogurtti ja Lidlin kermajogurtti, muistelen molempia lämmöllä ja kaipauksella. Nuo Lidlin jogut myytiin pikareissa jotka säilyivät avaamattomina huoneenlämmössä. Niitä oli muistaakseni 3-4 eri makua. Itse tuote oli superhyvää ja täyteläistä ja sopi loistavasti joko herkutteluun tai jälkiruoaksi.

Lidlistä sai myös tölkkeihin pakattua suklaan ja pähkinän makuista valmiskahvia, hitsi että oli hyvää jääkaappikylmänä.

Vierailija
1289/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miramen huulirasvoja. Toinen oli vaaleanpunainen ja toinen valkoinen, itse hylsy oli musta. Sekä toffeentuoksuinen huulirasva. Ennen huulirasvat oli parempia.

Vierailija
1290/1507 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttudomino! Pitkään aikaan en ole kaupoissa nähnyt.

Vai olenko vain käynyt väärissä kaupoissa?

Vierailija
1291/1507 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma-karpalosuklaa olikin liian hyvä tuote pidettäväksi valikoimassa. Taattua Fazer-logiikkaa 😠

Vierailija
1292/1507 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vk Vodkakick merkkinen vodka.

Ihan ylivoimaisen parasta vodkaa esim vodkakokikseen ja muihin vodka drinkkeihin sekä shotteihin.

Vierailija
1293/1507 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Garnier myy nykyään ihanaa banaanishampoota, suosittelen testaamaan. :) 

Itse olen kaivannut niitä herkullisia sulatejuustokolmioita, purkin kannessa nauravan lehmän kuva. Ihan toista kuin kitkerät kotimaiset sulatejuustot! No, ilokseni löysin näitä viime viikolla, nimittäin etnisestä marketista! Alanya Itiksessä myy, vieläpä kahta laatua ja eri pakkauskokoja! <3 32kpl rasia maksoi noin vitosen. 

Kiitos kun kerroit! Mä nimittäin olen vollottanut saman sulatejuuston perään 😃

eikö niitä juustoja ole Lidlissä? Sieltä oeln itse taannoin ostanut.

Vierailija
1294/1507 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valion luumujogurtti ja Lidlin kermajogurtti, muistelen molempia lämmöllä ja kaipauksella. Nuo Lidlin jogut myytiin pikareissa jotka säilyivät avaamattomina huoneenlämmössä. Niitä oli muistaakseni 3-4 eri makua. Itse tuote oli superhyvää ja täyteläistä ja sopi loistavasti joko herkutteluun tai jälkiruoaksi.

Lidlistä sai myös tölkkeihin pakattua suklaan ja pähkinän makuista valmiskahvia, hitsi että oli hyvää jääkaappikylmänä.

Juustoportin tekemää luumujugurttia myydään sekä pikarissa että tölkissä. Hyvää, erilainen rakenne kuin Valion jugurteissa.

Vierailija
1295/1507 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin puolukkapiirakka, pakkauksessa 2 foliota. Oli aiemmin ns kausituote-ei oo enää. Oli loistavan makuinen, ei liian makea.

Mustikkapiirakkaankin lisätty jotain valkoista möhnää.

Uskaltakoot lopettaa Fazerin sinisen suklaan!

Vierailija
1296/1507 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanon juusto-persiljasipsit, en muista koska poistuivat. Nam.

Vierailija
1297/1507 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?

Palmuöljyllä pilattu.

Vierailija
1298/1507 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

o

Vierailija
1299/1507 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pullot Meiran vihannes/juuresketsuppia.

Vierailija
1300/1507 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minirasiat Philadelphia-juustoa.