Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Se iso Grandiosan pitsa jossa oli paprikaa ja jotain kinkunkaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Chifonet rättejä ei enää myydä
Eikös Lidlissä ole joku vastaava tuote, ainakin näyttää ihan samalta?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Fazerin kanelilla maustettu paahtoleipä. Oli hyvää ja keittiöön tuli aina ihana tuoksu, kun niitä paahtoi.
Kuulostaa hyvältä, tekisi mieli maistaa, vaikka voihan sitä ripotella leivän päälle kanelia kai.
Itse paistan paahtoleipää voissa ja ripottelen kanelia ja sokeria päälle....nam. Ihanaa kahvin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisellä reseptillä valmistetut Bliw-saippuat (tosin poistuivat jo useampi vuosi sitten). Nämä nykyiset litkut eivät vaahtoa, kuluvat puolta nopeammin ja liukastavat pesuhuoneen lattian.
Kaipaan niitä todella. Nimenomaan niitä pieniä pisaranmuotoisia muovipulloja, joista oli helppo pusertaa saippuaa ulos. En pidä mistään. Pieniin pulloihin olisi hyvin voinut lisätä saippuaa täytepakkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisellä reseptillä valmistetut Bliw-saippuat (tosin poistuivat jo useampi vuosi sitten). Nämä nykyiset litkut eivät vaahtoa, kuluvat puolta nopeammin ja liukastavat pesuhuoneen lattian.
Kaipaan niitä todella. Nimenomaan niitä pieniä pisaranmuotoisia muovipulloja, joista oli helppo pusertaa saippuaa ulos. En pidä mistään. Pieniin pulloihin olisi hyvin voinut lisätä saippuaa täytepakkauksista.
Siis en pidä pumppupulloista.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Lidlissä ole joku vastaava tuote, ainakin näyttää ihan samalta?
En juurikaan käy Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Toimivat ketsuppipullot.
Viimeksi ostin lidlin, se on ok ketsuppi mutta kammottava sotkija oli viimeisin, nykyinen purkin suu ei toiminut hyvin, ensin ei tullut mitään ja sitten purskahtaa iso määrä kerralla ja ketsuppia lentää muuallekin.
Meiran ketsuppipullo on nyt tehty niin lötköksi ettei toimi hyvin koska kun jos sitä pitää kiinni leveemmältä osalta niin puristuu sen verran että kun kannen avaa niin purskauttaa heti ulos ketsuppia. Joutuu miettimään mistä kohtaa purkkia pitää kiinni, eli jäykemmistä kulmista.
Tuotesuunnittelun kukkanen...
Ihmetyttää mihin Ricola tee on kadonnut kaupasta kokonaan. Niitä on olemassa ihan eri laatuja, joita saisi ulkomailta ja se tuttu vihreä purkki.
Toffo-karkit. Kunnollista toffeeta ei ole missään, vain joitain kermakarkkeja. 90% karkkihyllystä on suklaata.
Sunsilk hoitoaine oranssissa pullossa. Ei kadonnut mutta tuotteet muuttuivat eriksi.
Hammastahna Pepsodent spearmint tms, se vaaleanvihreä tahna.
Nyt on joku Xylitol- töhnä sen tilalla, ihan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tulin tänne kirjoittamaan. Pitääkö niitä ulkomailta tilata?
Vierailija kirjoitti:
Se iso Grandiosan pitsa jossa oli paprikaa ja jotain kinkunkaltaista.
Tätä minäkin olen kaivannut! Naudanlihasuikale vaihdettiin kinkkuun ja maku muuttui ällöttäväksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tulin tänne kirjoittamaan. Pitääkö niitä ulkomailta tilata?
Olen nähnyt chifonetin näköisiä rullaan pakattuna (siis repäistään katkoviivan kohdalta itse). Olikohan Tokmannissa tai Puuilossa.
Itse käytän chifonetin sijasta Sini-tuotteen valkoisia, sileitä pikasiivousliinoja. Minusta ne tuntuvat paljon paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan salmiakkilakritsipussia, myytiin Suomessa jossain kaupassa muutama vuosi sitten. Sinimusta pussi muistaakseni ja osittain läpinäkyvä, olikohan ruotsalainen tm. vastaava ja pussissa oli mustia ja ruskeita, suolaisia salmiakkeja ja makeita, sekaisin kaikkea.
Mistä tätä pussia löytäisi, myydäänkö sitä enää missään?
Hyvää makumaasta salmiakki?