Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Manfred -sipsit. Olivat numeron muotoisia ja muistaakseni Estrellan valmistamia.
Kissa -salmiakki.
Känkkä-Ränkkä -salmiakki.
Ei otsikon mukaisesti aivan lähivuosina poistunut, mutta kyllä vaan ne Pastirol-karkit pitäisi saada takaisin.
Enkä ole kyllä ainoa joka tätä toivoo.
Vanhoja haikailen, mutta menköön... Joskus vuosia sitten oli Ingmanin(?) silloisessa premiumjäätelö valikoimassa maku Swiss Almond. Oli sopivan pehmeää jäätelöä, juuri sopiva määrä kastiketta ja hyvän makuisia sattumia seassa. Ei ole vastaavaa tuotetta vielä löytynyt, vaikka sitä hartaudella olen etsinyt.
Uudempia markkinoilta karanneita tuotteita en oikein osaa kaivata, kun tuntuu olevan monellakin valmistajalla strategiana vetää suosikki markkinoilta ja tuoda se takaisin uudelleen brändättynä ja tavalla tai toisella vesitettynä, kuten useampikin tähän ketjuun vastanneista on valitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kingis karamellituutti, oli kuorrutettu sellaisella vaalenpunaisella kuorrutteela ja karemellikastiketta sisällä.
Rusinapaahtoleipä. Hellaksen suklaalevy, jossa jokaisessa rivissä oli erimakuista täytettä, Muistaako kukaan muu näitä?
Muistan1 Hellaksen Ruususuklaa!
Vielä ne vanhanmalliset suklaapalat, pyöreänurkkaiset, johon mahtui täytettä runsaasti. Palojen kuori rikkoutui herkästi, kun se pala oli korkea.
Myöhemmin palat muuttuivat suorakulmaisimmiksi ja se täytteen määrä väheni.
Sellainen tosi kermainen, pieniryyninen raejuusto, jota aikanaan sai. En ole nähnyt enää missään...
Kadonneista jäätelöistä on pakko mainita Mövenpickin hasselpähkinä-suklaa. Vieläkin katkera...
🇺🇦🇮🇱
Felix Special -ketsuppi, jonka mainostettiin olevan aikuiseen makuun. Paras ketsuppi ikinä
Vierailija kirjoitti:
Pepsi Gingerin joku jo mainitsikin.
Inkiväärin ja limen makuinen Skyr oli myös suurta herkkua.Lisäksi pakko mainita Fazerin TuttiFrutti-täytesuklaa (josta kyllä aikaa varmaan lähemmäs 10v). Samankokoinen levy kuin vielä myytävä salmiakkisuklaa, mutta suklaapalojen sisällä oranssia hedelmätäytettä. Täydellistä. Ai että, jos kerran vielä saisin maistaa ...
Tuota Tutti Frutti-suklaata muistelin sattumalta itsekin hiljattain. Tykkäsin kanssa ja näköjään muutama muukin, mutta aika ihmeesti sekin katosi.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten entinen kasvispizza! Se missä oli täytteenä porkkanaa, aurajuustoa ja herkkusieniä! Voi että kun vielä pääsisi maistamaan. Tykkään nykyisestäkin vegepizzasta ja hyvä että se sopii vegaaneillekin, mutta melkein voisin antaa vasemman jalan pikkuvarpaan tuosta porkkana-pizzasta! Ymmärrän kyllä, ettei saman valmistajan ole kannattavaa valmistaa kahdenlaista kasvispizzaa.
Se oli niin hyvää myös kylmänä!
HK:n potku. Sellasia pyöreitä purkkeja jossa oli lihapullia toisessa jotain nugettii
Rio cola mehujää
Portin piiras kinkku,jauheliha,
Semperin rosmariini näkkäri parasta ikinä niin todella hyvän makuinen ja gluteeniton. Samoin myös yksi myslinäkkäri poistui kokonaan kaupoista joka oli ihan taivaallista. Mutta ei.. suomalaiset rakastaa pahvilaatikon makuista kuivaa korppua.
Verilettujauhe, minuuttivellijauhe ja Valion Sileä - jogurtti. Olinko ainoa ostaja vai miksi näitä ei enää saa ?
ei nykyhömpötystä. kirjoitti:
HK:n potku. Sellasia pyöreitä purkkeja jossa oli lihapullia toisessa jotain nugettii
Rio cola mehujää
Portin piiras kinkku,jauheliha,
Ihanaa, että jokun muukin kaipaa Potkua! Mä kirjoitin siitä tuolla ketjun alkupäässä. Mun lemppari oli se kolmas, prinssinakit ja joku soossi. Ja onko Semperin rosmariininäkkärikin kadonnut? Voi itku sentäs, kerran kerkisin ostamaan, oli tosi hyviä!
Menee aiheen sivusta mutta monta ihanaa suklaata on kadonnut jo monta vuotta sitten mm. Suklaati, Daily, Jojo, Aku Ankan lakritsisuklaapatukka, Bajt, Raider (Twix maistuu minusta hiukan eriltä)
Minttu-kurkku Novelle kuplavesi, aivan ihanaa mut ilmeisesti sitä ei ostanut kukaan muu kuin minä ja nyt ei enää löydy 😂
Tota jonkun kaipaamaa Adidas Get Ready -deodoranttia näin just Lempäälän Ideaparkin Minimanissa tällä viikolla.
Kaffepulla kirjoitti:
Sellainen tosi kermainen, pieniryyninen raejuusto, jota aikanaan sai. En ole nähnyt enää missään...
Kadonneista jäätelöistä on pakko mainita Mövenpickin hasselpähkinä-suklaa. Vieläkin katkera...
Lidlistä saa sellaisissa pienissä purkeissa tuon tyylistä raejuustoa, on tosi hyvää.
Oliko ne nyt Taffelin X-tra barbecue shipsejä? Juuston ja barbecuen makuisia lastuja, oli ihan hitsin hyvejä!