Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Milkan Tuc-suklaa! Pari vuotta sitten myytiin, mutta nyt ei ainakaan Hämeenlinnasta enää löydy :( Ulkomailta löysin ja eihän sitä tiedä vaikka esim pk-seudulla sitä vielä olis
Näitä myytiin ehkä n 10 vuotta sitten eli ei mikään uusin kaverin mut joskus oli sellasissa punasissa purkeissa sellasia jätskipalloja (ehkä 2 cm halkasija) jotka oli päällystetty suklaalla, ne oli hyviä mut ne pakkaukset oli tosi usein kaupassa auki ja niitä palloja syöty sieltä:(
Lidlin bearnaisekastike! Siis se kylmänä syötävä pyöreässä purkissa. Koko kesänä en ole sitä saanut ja täällä Vaasassa on kolme Lidliä. Tosi kurjaa jos sitä ei enää tule myyntiin!
Ostin Torniosta useamman kerran. Ihan huippua, mutta loppui ihan yhtäkkiä.
Freemanin kookosshampoo ja hoitoaine. Ikävä 💔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästiin Ilta-Sanomiin :D
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005790817.html
Kaipaan lehtiä, joissa oli asiantuntevia artikkeleita ja itse tuotettua sisältöä, en nykyroskaa jossa kaiken maailman jonnat pöllivät aineiston täältä ja vielä ala-arvoisesti alustaen.
^Ja mammarageissa sössin lainauksen. Sori siitä.
Freemanin Plum & Pumice- jalkakuorintaa, jota käytin kasvoille. Ihanan järeät takeet! Ylipäänsä hyviä kuorintavoiteita on vaikea löytää.
🇺🇦🇮🇱
Valion puolukkajäätelö. Oli vain kausimaku.
Kaffepulla kirjoitti:
Freemanin Plum & Pumice- jalkakuorintaa, jota käytin kasvoille. Ihanan järeät takeet! Ylipäänsä hyviä kuorintavoiteita on vaikea löytää.
Jos tykkää jämäkästä mekaanisesta kuorinnasta, kannattaa ostaa sellainen paristolla toimiva kasvoharja sitä varten. Ei tarvitse olla niitä kalliita, Tokmanninkin laite jynssää kyllä naaman puhtaaksi. Vartalolle kannattaa hommata kunnon luffa tai vastaava.
Rakeelliset kuorinnat tulevat vain häviämään entisestään, kun mikromuovit hävitetään kosmetiikasta.
Atrian lihapullat kastikkeessa -säilyke oli niiiin parasta! 😋
En ole löytänyt enää Somersby-siideriä luomuna. Ihan ehdottomasti paras siideri ikinä, enkä yleensä edes tykkää siideristä!
Kokkikartanon lihapullat kermakastikkeessa. Ilmeisesti tukuissa myydään edelleen, mutta ei kuluttajille. Laiskana päivinä ostin tuollaisen sekä pakkauksen heidän valmismuusiaan ja lisukkeeksi pakasteherneitä, niin pienen perheeni päivällinen oli sillä sumplittu. Einekseksi herkullista ja laadukasta.
Maraboun Digestive-suklaalevy. Ihan parasta keksisuklaata.
Vierailija kirjoitti:
Milkan Tuc-suklaa! Pari vuotta sitten myytiin, mutta nyt ei ainakaan Hämeenlinnasta enää löydy :( Ulkomailta löysin ja eihän sitä tiedä vaikka esim pk-seudulla sitä vielä olis
Ei ole täälläkään näkynyt. Marabou-versiota, eli samaa tavaraa, näin vielä puoli vuotta sitten mutta sekin katosi.
Mutta Milkaa saa Tallinnasta ja laivoilta. Itse en tykkää Tucista vaan siitä toisesta, suolattomasta. Ostan Tallinnasta aina kasan.
Fantasi kirjoitti:
Fanta Shokata.. (seljankukan tms makuinen)
Lidlistä saa seljankukkalimpparia. Ei tietenkään sama asia mutta hyvää se ainakin on.
Miten te ehdittekin kaikki karkit ja mehut maistaa, kaakaosta puhumattakaan... Minä syön karkkia äärimmäisen harvoin ja silloinkin riittää yksi suklaapatukka, ei mitään levyä tai jumbopussia. Mehuja ja kaakaota en juo ollenkaan. Käsittämätöntä, että joku niitäkin litkuja elämäänsä tarvitsee. Vanukkaista en edes aloita, en käsitä kuinka joku aikuinen voi niistä tykätä.
Kaikki kamalaa lisäaine- ja sokerimönjää. Tutustukaapa joskus pakkausselosteisiin!
Fazerin kahvikrispi suklaata. Se oli todella hyvää, söin sitä vaikka olen laktoosille herkkä. Kouluajoilta muistan ihanat luumutyynyt joita ruokkiksella käytiin ostamassa lähikaupasta.
Vaniljajäätelöpuikko jonka kuorrutus maistui kolalle.