Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja, 64v menetti eläkesäästönsä huijarille

Vierailija
12.02.2017 |

Miten tyhmä voi ihminen olla? Miten joku voi uskoa tuollaista nettihuijarisoopaa? "Kirurgi Kabulista" kiinnostuu suominaisesta. Ja tämä Marja oli vielä joku akateeminen. Ihan käsittämätöntä, että jotkut kaatavat rahansa näille huijareille. En voisi kuvitellakaan.

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen on noin tyhmä, ettei tuollaista tajua, niin joutaa menettää rahansa. Tässä tapauksessahan oli vielä se, ettei uskaltanut miehelle kertoa.

Ehkä mies lemppaa "fiksun" akateemisen rouvansa, tai sitten täytyy olla niin paljon irrallista rahaa perheessä, ettei se tunnu missään.

Tyhmintä asiassa on, että kertoo lehdistölle oman hölmöytensä. Voiko tuollaisia oikeasti olla, vai onko tämä vain tarinaa.

Vierailija
142/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menetin eläkesäästöni", "ystävyyttä paperilla", miten tämä vaikuttaa käännöstekstiltä jos on tositarina Suomesta? Kerropa täällä kyttäävä Iltiksen toimittaja se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin tai muita yhteiskunnan resursseja ei pidä lainkaan käyttää näiden tyhmien ihmisten lopulta tekemiin rikosilmoituksiin. Päin vastoin, tuollainen tyhmyys pitäisi säätää rangaistavaksi. Esim. pankkivirkailijan pitäisi ilmiantaa nämä hölmöt poliisille ja hölmön pitäisi saada oikeudessa rangaistus tyhmyydestä.

Veikkaan, että tällöin hölmökin saattaisi pysähtyä miettimään ajoissa.

Vierailija
144/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin varmaan kyse numeroista. Etsitään facesta hirveä määrä vanhempia sinkkunaisia. Laitetaan 1000 samanlaista viestiä. Ehkä 10 vastaa, joista yksi ehkä useammin. Hän on sitten ns. luonnonvalinnalla valittu herkkäuskoinen rakkaudenkipeä hölmö. Huijareilla on varmaan hyvin laaja kokemus siitä, mikä toimii, kun oikeanlainen huijattava on saatu tähtäimeen.

Se toimii varmaankin juuri näin. Laitetaan sama viesti sadoille naisille ja toivotaan, että joku heistä sattuu vastaamaan, jolloin homma pääsee käyntiin.

Minulle on tullut muutama myös, mutten ole edes lukenut niitä, saati sitten vastannut. Olen itse nelikymppinen nainen, mutta ikääni ei ole voinut FB:sta nähdä. Löysin vielä tälläisen minulle FB:ssa  tulleiden filtteröityneiden viestien joukosta, tullut joulukuussa 2013:

"Hello to you, nice to meet you here today, my name is Jeff, i am from united state but right now in Afghanistan serving as a peace keeping but right now almost have my retirement , that was why i am here looking for my life partner to settle the rest of my life with ,because i don't want to be single for ever."

Vierailija
145/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se on niin naisissa on paljon sellaisia jotka alapäänsä vietävissä varsinkin kun on ulkomaalaisesta kyse ja jos iho on vähän tummempi

Vierailija
146/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna rahaa edes livenä nähdylle deitille tai kustanna kahvikupposesta kuin oman osani. Jos toinen osapuoli pyytäisi maksamaan omansa, olisi se viimeinen tapaaminen.

Vierailija
147/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen nainen on näin tyhmä. Ei näitä muualla näin paljoa tapahdu

Vierailija
148/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menetin eläkesäästöni", "ystävyyttä paperilla", miten tämä vaikuttaa käännöstekstiltä jos on tositarina Suomesta? Kerropa täällä kyttäävä Iltiksen toimittaja se.

Googlaamalla aiheesta löytyy juttuja maailmalta. Mm. Englannissa joku nainen on Daily Mailin jutun mukaan menettänyt 400 000 puntaa. Laita hakusanaksi "fake american officer serving Afganistan" tms., niin löytyy.

Tässä kuvia amerikkalaissotilaiden feikkisivustosta:

http://asp.tacticalgear.com/the-wall-of-shame/

Eli kyllä tämä on kansainvälinen juttu, ja voi olla, että ovat käännösjuttuja ihan varoituksen vuoksi.

Vierailija
149/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisilla ulkomaankomennuksen sotilailla on hyvä palkka, koska riskeeravat henkensä. Ei sellaisen tarvitse netissä huudella rahan perään ventovieraille. Luulisi jo terveen järjen tässä pelaavan.

Vierailija
150/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt mielessä että käytetäänkö noissa jotain oikeasti aivopesukikkoja tai jotain ihme manipulointeja, hypnooseja tms. Tarinat on niin käsittämättömiä. Pankki varoittaa että älä nyt härregud lähetä rahaa huijarille, mutta mitä vielä 200 000 kuin kankkulan kaivoon. Tai alkava muistisairaus tai joku muu aivorappeuma. Olisi mielenkiintoista laittaa tuollainen mielentilatutkimukseen ja tehdä fysiikkatutkimus, että onko noin suurelle tyhmyydelle joku selittävä tekijä. Tämäkin henkilö oli akateemissa ammatissa eli ei mikään heikkolahjaisuuskaan selitä.

Erilaisia "aivopesukeinoja" niissä nimenomaan käytetään. Ensin rakennetaan luottamusta. Sitten saadaan uhri tekemään jokin pieni ja suhteellisen harmiton myönnytys, maksusuoritus tai pikkuvippi. Pikkuhiljaa mennään pidemmälle ja pidemmälle, kun onkin sitten jo talo myyty ja rahat lähetetty jonnekin ulkomaiselle tilille.

Käsittämättömältähän tuo tuntuu, mutta ihmiset ovat usein helposti manipuloitavissa, kun tietää mitä tekee.

Vierailija
151/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille kävi melkein yhtä kehnosti ja en voi kyllä tajuta, että miten voi edes melkein sortua tollaseen, tosin tämä huijari väitti olevansa eurooppalainen, mutta silti "Afrikassa töissä, rahat loppui ja ei ole edes pankkitiliä", mitä helvettiä? Halooo...jotku vaan on niin rakkaudennälkäisiä, että tekevät mitä tahansa kun joku vähän lepertelee. Surullista.

Näitä tapauksia on yllättävän paljon.

Lisäksi on sitten aina välillä kaikenlaisia wincapitoja ja muita vastaavia pyramidihuijauksia, joihin lähtee mukaan fiksuinakin pidettyjä henkilöitä.

Vierailija
152/168 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että minustakin vaikutti myös tekaistulta jostain syystä. Jotenkin tarinan Suomen päässä tapahtunut tuntui epäuskottavalta. Miten vaimo on pystynyt tekemään noin merkittäviä taloudellisia juttuja aviomiehen tietämättä? Vaikka kyseessä olisi millainen jöröttäjäpariskunta, jotka eivät olisi enää vaihtaneet sanaakaan v. 95 jälkeen, niin kyllä nuo rouvan toistuvat "pankkibisnekset" olisivat jossain vaiheessa  kiinnittäneet samassa taloudessa asuvan huomion. Muuten tuo tarina oli kuin oppikirjaesimerkki catfish scam huijauksesta, joista on jenkeissä paljon kokemusta.

Vierailija
153/168 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kypsä nainen ja löytänyt sielunkumppanin Gambiasta. Olemme tosi rakastuneita. Kaikki ei ole huijareita kuten ei minunkaan nuori viriili  poikakaverini Gambiasta.

Hänon voittanut lotossa ja tarvii rahaa voiton lunastamiseen ja sitten tulee Suomeen ja mennään naimisiin.

Pitää mennä tekemään tilisiirtoa hänelle Gambiaan.

Että näinkinpäin joskus että joskus tarina voikin olla totta ja varmaan kateeksi käy kun me aletaan elämään lottovoitolla.

Ei mulla muuta.

Hei sinä kypsä nainen joka reilu kahdeksan vuotta sitten löysit gambialaisen sielunkumppanin. Kerro nyt ihmeessä meille uteliaille (mieluusti kuvien kera), miten auvoisesti se yhteiselo on sujunut. 

Vierailija
154/168 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kypsä nainen ja löytänyt sielunkumppanin Gambiasta. Olemme tosi rakastuneita. Kaikki ei ole huijareita kuten ei minunkaan nuori viriili  poikakaverini Gambiasta.

Hänon voittanut lotossa ja tarvii rahaa voiton lunastamiseen ja sitten tulee Suomeen ja mennään naimisiin.

Pitää mennä tekemään tilisiirtoa hänelle Gambiaan.

Että näinkinpäin joskus että joskus tarina voikin olla totta ja varmaan kateeksi käy kun me aletaan elämään lottovoitolla.

Ei mulla muuta.

Hei sinä kypsä nainen joka reilu kahdeksan vuotta sitten löysit gambialaisen sielunkumppanin. Kerro nyt ihmeessä meille uteliaille (mieluusti kuvien kera), miten auvoisesti se yhteiselo on sujunut. 

Luuletko saavasi vastauksen.

Kypsä nainen on jo vanhainkodissa.

Vierailija
155/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras-m kirjoitti:

Miksi nämä huijatut ovat aina naisia? Vai eivätkö miehet tuttuun tyyliin uskalla kertoa näistä eteenpäin.

Eivät ole aina naisia. Tuossahan joku kertoi jostakin eläkeläismiehestä, joka menetti rahansa äidille ja tyttärelle.

Vierailija
156/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ajankohtainen aihe, vaikka aloitettu 8 vuotta sitten. Nyt kirurgi on Ukrainassa.

Vierailija
157/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ollenkaan näitä vedätysotsikoita, joissa ihmiset "menettää" rahat tai heiltä "huijataan" rahat "tempuilla". Itse jutussa sitten aina sama tarina: hyvätahtoinen hölmö antaa itse rahansa jollekin yleensä tuntemattomalle tarinankertojalle.

Hyvästä tarinasta pitää maksaa hyvä hinta!

Vierailija
158/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tää huijari nyt se kuuluisa Marjan poimija?

Vierailija
159/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko saavasi vastauksen.

Kypsä nainen on jo vanhainkodissa.

EI muuten ole.

Siellä savimajassa asuu kahden vuohen ja poikavauvan kanssa, joka on jo 35+

Vierailija
160/168 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain suomalainen nainen on näin tyhmä. Ei näitä muualla näin paljoa tapahdu

Kyllä tapahtuu ihan kaikkialla. Suomalaiset ovat olleet toistaiseksi jopa ihan kohtuullisessa turvassa verrattuna englanninkielisiin maihin, koska herätyskellot soivat vieraskielisten tekstien kanssa.  Valitettavasti käännösohjelmat ovat niin paljon kehittyneet, etteivät suomalaisetkaan enää ole turvassa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi