Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja, 64v menetti eläkesäästönsä huijarille

Vierailija
12.02.2017 |

Miten tyhmä voi ihminen olla? Miten joku voi uskoa tuollaista nettihuijarisoopaa? "Kirurgi Kabulista" kiinnostuu suominaisesta. Ja tämä Marja oli vielä joku akateeminen. Ihan käsittämätöntä, että jotkut kaatavat rahansa näille huijareille. En voisi kuvitellakaan.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on sitä täällä jo ihmetelty.

Vierailija
2/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä olla tottakaan. Ettei olisi näitä iltasanomien "tarinoita". Kyllähän noita tapahtuu mutta että näin paljon ja noin isoja summia. Kun eikö just ollu vastaava juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ollenkaan näitä vedätysotsikoita, joissa ihmiset "menettää" rahat tai heiltä "huijataan" rahat "tempuilla". Itse jutussa sitten aina sama tarina: hyvätahtoinen hölmö antaa itse rahansa jollekin yleensä tuntemattomalle tarinankertojalle.

Vierailija
4/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt mielessä että käytetäänkö noissa jotain oikeasti aivopesukikkoja tai jotain ihme manipulointeja, hypnooseja tms. Tarinat on niin käsittämättömiä. Pankki varoittaa että älä nyt härregud lähetä rahaa huijarille, mutta mitä vielä 200 000 kuin kankkulan kaivoon. Tai alkava muistisairaus tai joku muu aivorappeuma. Olisi mielenkiintoista laittaa tuollainen mielentilatutkimukseen ja tehdä fysiikkatutkimus, että onko noin suurelle tyhmyydelle joku selittävä tekijä. Tämäkin henkilö oli akateemissa ammatissa eli ei mikään heikkolahjaisuuskaan selitä.

Vierailija
5/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille kävi melkein yhtä kehnosti ja en voi kyllä tajuta, että miten voi edes melkein sortua tollaseen, tosin tämä huijari väitti olevansa eurooppalainen, mutta silti "Afrikassa töissä, rahat loppui ja ei ole edes pankkitiliä", mitä helvettiä? Halooo...jotku vaan on niin rakkaudennälkäisiä, että tekevät mitä tahansa kun joku vähän lepertelee. Surullista.

Vierailija
6/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta missä rikos jos itse vapaaehtoisesti antavat rahaa?

Vierailija
7/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt mielessä että käytetäänkö noissa jotain oikeasti aivopesukikkoja tai jotain ihme manipulointeja, hypnooseja tms. Tarinat on niin käsittämättömiä. Pankki varoittaa että älä nyt härregud lähetä rahaa huijarille, mutta mitä vielä 200 000 kuin kankkulan kaivoon. Tai alkava muistisairaus tai joku muu aivorappeuma. Olisi mielenkiintoista laittaa tuollainen mielentilatutkimukseen ja tehdä fysiikkatutkimus, että onko noin suurelle tyhmyydelle joku selittävä tekijä. Tämäkin henkilö oli akateemissa ammatissa eli ei mikään heikkolahjaisuuskaan selitä.

Ei ainakaan mun äidin kohdalla ollut kyse mistään tuollaisesta, ikävä kyllä. Mutta voihan siinä taustalla olla jonkinlainen psyykkinen ongelma kuitenkin kuten läheisriippuvuus tai muu vastaava "riippuvuus rakastumisen tunteesta" esim. aivot narikkaan kun ihastuu ja sitten mennään, jos se henkilö asuu samalla paikkakunnalla niin siihen liimaudutaan melkein 24/7 alusta saakka ja heti ensitreffien jälkeen se on maailman paras ihminen jossa ei ole yhtään vikaa ja menee kaiken muun ohitse.

Äitini kohdalla pankkivirkailija onneksi sai hänet ylipuhuttua. Itseäni häiritsee että päätyi edes niin pitkälle, että oli jo pankissa lähettämässä rahaa pankkitilittömälle Afrikkalaiselle.

Vierailija
8/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

annixx kirjoitti:

Toisaalta missä rikos jos itse vapaaehtoisesti antavat rahaa?

No tietysti siinä että rikollinen väittää olevansa joku muu kuin oikeasti on ja rakastavansa henkilöä jota ei rakasta ja rahat luvataan takaisin muttei anneta.

Vierailija
9/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ole yhtään kummempia huijareita kuin mitä uskonnolliset liikkeet pahimmillaan ovat. Uhreilla on yleensä joku kriisi takana, leskeys tai sairaus ja huijairit iskevät kiinni ja käyttävät uhrin henkistä lamaannusta hyväkseen.

Elämä tuntuu toivottomalta, yksinäiseltä ja turhalta ja yhtäkkiä saakin facebookista tai ovikelloa soittavasta saarnaajasta maailman parhaan ystävän, joka on ainoa joka on aidosti huolissaan ja välittää reppanasta.

Jos joku varoittaa, niin hän on vain kateellinen toisen onnesta ja onnellisuudesta.

Ennen kuin huomaakaan, niin rahat ovat menneet tai koko omaisuus testamentattu jollekin hihhuliliikkeelle.

Vierailija
10/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun äidin kohdalla ollut kyse mistään tuollaisesta, ikävä kyllä. Mutta voihan siinä taustalla olla jonkinlainen psyykkinen ongelma kuitenkin kuten läheisriippuvuus tai muu vastaava "riippuvuus rakastumisen tunteesta" esim. aivot narikkaan kun ihastuu ja sitten mennään, jos se henkilö asuu samalla paikkakunnalla niin siihen liimaudutaan melkein 24/7 alusta saakka ja heti ensitreffien jälkeen se on maailman paras ihminen jossa ei ole yhtään vikaa ja menee kaiken muun ohitse.

Äitini kohdalla pankkivirkailija onneksi sai hänet ylipuhuttua. Itseäni häiritsee että päätyi edes niin pitkälle, että oli jo pankissa lähettämässä rahaa pankkitilittömälle Afrikkalaiselle.

Oliko sun äiti ikinä skypeyhteydessä tähän henkilöön tai puheyhteydessä ees? Meinaan että voiko henkilön hypnotisioida skypen kautta ja määrätä sen jälkeen unohtamaan tulleensa hypnotisoiduksi? Noista iltiksen jutuista toisessa nainen oli matkustanut Berliiniin tapaamaan huijaria. Tiesikö äitisi yleisesti ottaen nigerialaishuijauksen vaaroista silloin kun tuo oli meneillään?

Vierailija
11/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimppi on kova sana.

Yhtä puolituttua yksinäistä vanhahkoa miestä pyöritti tamperelaiset äiti ja tytär, pimppiäkin sai mutta kalliiksi tuli, menetti kaikki omaisuutensa näille naikkosille.

Omaa tyhmyttä ei tuosta ketään muuta voi syyttää, ittepä antoi naisten vedättää, ei ollut ennen mikään köyhä mies, nyt on.

Vierailija
12/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ymmärtää, että nämä ovat ammattihuijareita ja hyviä työssään. Sekä nämä rakkaushuiijarit että uskovaiset enkeliaurannäkijät ja skientologit ja muut. Niillä ON käytössä aivopesutekniikoita ja ne hyökkäävät syystä tai toisesta herkillä olevan ihmisen kimppuun kun tällä on kriisi, on yksin ja epävarma. Se on niiden duuni, ja ne ovat hioneet homman huippuunsa. Joo en MINÄ osaisi huijata niin hyvin, mutta mun duunipa onkin jotain ihan muuta.

Vierailija
13/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksinäisiä ja huijarit tarjoavat heille huomiota ja rakkautta. Suominainen saa kehuja, joita ei ole koskaan elämässään saanut. Kyllähän siinä sydän sulaa..... ja tilit aukeavat.

Vierailija
14/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille kävi melkein yhtä kehnosti ja en voi kyllä tajuta, että miten voi edes melkein sortua tollaseen, tosin tämä huijari väitti olevansa eurooppalainen, mutta silti "Afrikassa töissä, rahat loppui ja ei ole edes pankkitiliä", mitä helvettiä? Halooo...jotku vaan on niin rakkaudennälkäisiä, että tekevät mitä tahansa kun joku vähän lepertelee. Surullista.

Yleensä ovat keski-ikäisiä tai vanhempia naisia. Sukulaisten, tuttavien, ystävien varoitukset eivät paljon paina. Luulevat tietävänsä paremmin, kun joku huijari osaa sanoa juuri ne asiat, joita nainen haluaa kuulla.

Vaikka näitä huijausjuttuja on ollut julkisuudessa vuosikaudet, niin aina löytyy näitä, jotka nielevät sen, että joku ulkomaalainen rakastuu heihin pelkän kuvan perusteella...  vaikka siis se naama on siinä facebook-kuvassa rehellisesti sanoen kuin petolinnun p*rse.

Vierailija
15/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon näitä juttuja on. Häpeän vuoksi eivät edes kehtaa ilmoittaa poliisille, nielevät typeryytensä mieluummin kuin kuuntelevat poliisin sanovan, että eikös näitä ole ollut lehdessäkin ja varotettu näistä.

Vierailija
16/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi lähettää rahaa jollekin pelkän nettituttavuuden perusteella? Sen nyt vielä jotenkin ymmärtäisi, jos huijarin on tavannut livenä ja rakastunut.

Vierailija
17/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo ole yhtään kummempia huijareita kuin mitä uskonnolliset liikkeet pahimmillaan ovat. Uhreilla on yleensä joku kriisi takana, leskeys tai sairaus ja huijairit iskevät kiinni ja käyttävät uhrin henkistä lamaannusta hyväkseen.

Elämä tuntuu toivottomalta, yksinäiseltä ja turhalta ja yhtäkkiä saakin facebookista tai ovikelloa soittavasta saarnaajasta maailman parhaan ystävän, joka on ainoa joka on aidosti huolissaan ja välittää reppanasta.

Jos joku varoittaa, niin hän on vain kateellinen toisen onnesta ja onnellisuudesta.

Ennen kuin huomaakaan, niin rahat ovat menneet tai koko omaisuus testamentattu jollekin hihhuliliikkeelle.

Samaa ihmisen tyhjää kohtaa väijyvät myös erilaiset mainostajat, parittajat, huumekauppiaat, isisin värvärit...

Olkaamme onnellisia neulovista kissamummoista tai aseista kieltäytyvistä pojankuikeloista. Heidän tyhjä aukkonsa on täytetty elämällä eikä kuolemalla.

Vierailija
18/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmistä tyhmin. Eikö hälytyskellot soineet kun aina vaan pyydettiin lisää rahaa?

Ja pankissa oikeen varoteltiin että älä lähetä.

Rouva heittelee satojatuhansia menemään..

19/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä huijatut ovat aina naisia? Vai eivätkö miehet tuttuun tyyliin uskalla kertoa näistä eteenpäin.

Vierailija
20/168 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saa jollain tavalla ilmi facebookin käyttäjätilin luomisessa annettavat tiedot. Olen 60 ja risat, nainen, suomalainen. Mun profiilissa ei ole mitään tietoa, ei kuvaa, ei yhtään päivitystä. Silti sain yksityisviestin, että joku Ahmed Lontoossa on pitkään seurannut minua kiinnostuneena. Nyt halusi, että vastaan hänen viestiinsä. En vastannut. Ajattelin, että olen juuri näiden rahahuijareiden kohderyhmää, ja että tilinluontitiedot kertovat sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme