Paljonko saat työeläkettä, miten pärjäät?
Minua kiinnostaa asia, eläkeelle jääntini siintää parin vuoden päässä.
Tulen saamaan n. 1700 € bruttoeläkkeen. Minulla on oma asunto, maksan siis vain yhtiövastiketta, joka sisältää veden ja lämmön.
Mietiskelen paljon, kuinkahan pärjään.
Onko täällä jo eläkkeellä olevia, paljonko saat eläkettä , miten pärjäät?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä muutan kyllä johonkin komeroon josta maksan satasen kuussa niin pärjään takuueläkkeellä
Ai niin, sitäkään ei varmaan ole kun olen eläkeiässä. Onkohan koko järjestelmä pystyssä edes?
Mä häivyn Espanjaan tai Portugaliin ja hommaan sieltä päin sen kopperon. Voi elää edes jotenkin ihmisarvoisesti = ostaa kaupasta ruokaa. Olen vasta 51v, joten en tiedä miten käy eläkkeiden, tulenko saamaan koskaan mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä muutan kyllä johonkin komeroon josta maksan satasen kuussa niin pärjään takuueläkkeellä
Ai niin, sitäkään ei varmaan ole kun olen eläkeiässä. Onkohan koko järjestelmä pystyssä edes?
Mä häivyn Espanjaan tai Portugaliin ja hommaan sieltä päin sen kopperon. Voi elää edes jotenkin ihmisarvoisesti = ostaa kaupasta ruokaa. Olen vasta 51v, joten en tiedä miten käy eläkkeiden, tulenko saamaan koskaan mitään?
Eläkettä saadaa, jos on maksajia.
Huonolta näyttää syntyvyystilastojen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vtun köyhä kirjoitti:
Netto tk-eläke 1300 e/kk, vuokra 900 e/kk, lääkkeet 100 - 200 e/kk. Lopusta maksetaan sähköt, kotivakuutus, netti & puhelin. Eipä jää paljoa ruokaan tai muuhun huvitukseen - ruokahan on vain huvitusta!
Eikö tuohon saa asumislisää ja toimeentulotuen mukaan ruokaan ym. pitäisi jäädä hieman yli 400€/henkilö?
Saisi, n. 2,08 euroa. Ei siis kannata, koska jo liitteiden hankinta maksaa enemmän. Olen muissakin jutuissa väliinputoaja syntymävuoteni ja sairauksieni takia, joten ihan hiukkasen joskus rassaa joidenkin 'paremmin asiansa hoitaneiden' kätkätys. Mutta jotenkin siis pärjäillään.
Netto hieman yli 2000/kk, oma asunto, oma auto. Pärjään, niin kauan kuin terveysmenot pysyvät nykyisellään. Säästöön vähän, matkustukseen menee.
"Sairaseläkkeellä" on yhdyssana, pystymme matkustelemaan (ei matkustella). Kamalaa lukea huonoa suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 65 euroa työeläkettä. Lisäksi kansaneläke, takuueläke, näiden kaikkien yhteissumma 753e. Tästähän leikattiin tänä vuonna. Lisäksi asumistuki 39e, sitä leikattiin jo aiemmin puolet.
Huonosti pärjään tietysti, asuntolaina huonokuntoisesta mörskästä pitää maksaa, kuten kiinteistöverot, sähkölämmitys, jätehuolto, auraus jne.
Kas, tämähän olen kai minä vuosia sitten.
Työeläke on nyt 68e, kansaneläke 665e. Takuueläke 106e. Asumistuki
10.24. Yhteensä siis 847e.
Näin on , olemme mieheni kanssa samassa tilanteessa, samat eläkkeet.
Käyn itse vielä eläkkeen lisäksi työssä osa-aikaisesti.
Tienaan 500-700 e kuukaudessa.
Ei sairauksia eikä velkoja.
Jää vielä säästöönkin.