Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pösö 307sw "autotohtorit"

Vierailija
11.02.2017 |

Noniin. Nyt joku autotohtori antaa mulle villin veikkauksen missä vika :)
Eli ostin auton, pääsin liikkeestä n. 400m päähän (mainitsi että takuu menee umpeen kun pääsen asfalttitielle ja sinnehän pääsin..), moottorin vikavaloaan syttyi. X) NOH, sitten alkoi myöhemmin ajotietokone herjaamaan saasteista ja nyt perä haisee pahalle. Siis kitkerälle.. en tiedä oikein mille. Plaah.. Koeajoin auton ja koeajon aikana ei mitään valoja palanut. Sammutin, käynnistin uudelleen ja ei silloinkaan mitään. Mutta tosiaan sitten se syttyi. Oliskohan vikakoodi nollattu ja syttyi uusiks, minun epäonneksesi tosiaan kun pihasta pois pääsin. Perskele kun ottaa päähän! Liike vielä!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diesel, jos on niin hiukkassuodatin voi olla tukossa tai muu ko. järjestelmän vika,egr,hehkutulpat,hehkurele... moottorivikavalo syttyy palamaan, ei tosin vaikuta ajoon ainakaan omassa autossa, palanut jo 3 vuotta :). Hiukkassuodatin polton aikana ja jälkeen haisee palanut kumi.

Vierailija
2/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, katsastukseen saan moottorivikavalon katoamaan kahdeksi käynnistys kerraksi, nollaamalla vikakoodit. Voi olla että tehneet liikkeessä saman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko diesel, jos on niin hiukkassuodatin voi olla tukossa tai muu ko. järjestelmän vika,egr,hehkutulpat,hehkurele... moottorivikavalo syttyy palamaan, ei tosin vaikuta ajoon ainakaan omassa autossa, palanut jo 3 vuotta :). Hiukkassuodatin polton aikana ja jälkeen haisee palanut kumi.

Just sellainen palanut kumi! Bensa kone, 2.0L. Katsastusmies ei varmaan anna mennä läpi jos palaa? :O (kesällä sekin edessä). Ei kolise, kilise, nytky tai mitään, mut haisee joo. Ja laturin hihna vähän vinkuu.

Vierailija
4/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko näytössä "antipollution fault"?

Vierailija
5/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan ovatkin tehneet, meinaan auto odotti käynnissä. Sit tsekkasin ja lähin ajolle, sammutin ja käynnistin ja ei mitään mutta sit seuraavalla kerralla sytty. On ne perkele ovelia!!! Mut tiedänpä ens kerralla sammuttaa ja käynnistää kahdesti ;)

Vois olla tuo suodatin juttu kyllä, lukee englanniks jotain koneessa mut en nyt muista mitä, jotain saasteista.

Vierailija
6/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko näytössä "antipollution fault"?

Luki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo antipollution fault -varoitus voi johtua myös pimenneistä sytytyspuolista, mutta aapeen tapauksessa syy saattaa löytyä hajonneesta katalysaattorista.

Useamman satasen arvoista remonttia pukkaa.

Vierailija
8/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko diesel, jos on niin hiukkassuodatin voi olla tukossa tai muu ko. järjestelmän vika,egr,hehkutulpat,hehkurele... moottorivikavalo syttyy palamaan, ei tosin vaikuta ajoon ainakaan omassa autossa, palanut jo 3 vuotta :). Hiukkassuodatin polton aikana ja jälkeen haisee palanut kumi.

Just sellainen palanut kumi! Bensa kone, 2.0L. Katsastusmies ei varmaan anna mennä läpi jos palaa? :O (kesällä sekin edessä). Ei kolise, kilise, nytky tai mitään, mut haisee joo. Ja laturin hihna vähän vinkuu.

Jotain vikaahan siellä on kun merkkivalo palaa ja jos pakokaasut haisee erikoiselle niin vika myös vaikuttaa moottorin toimintaan.

Kannattaisi korjauttaa se auto oikeasti eikä vaan katsastukseen kikkailla valoa pimeäksi, mahtaako mennä päästötesteistäkään läpi. Joku vika, esim. EGR venttiilin jumiutuminen kiinni asentoon ei vaikuta moottorin toimintaan oikeastaan mitenkään, lisää vain päästöjä ja hidastaa lämpenemistä.

Joku toinen vika, esimerkiksi ilmamäärämittarin tai lämpötila-anturin hajoaminen vaikuttaa moottorin toimintaan, vaikka se jotenkin kävisikin koska moottorinohjausjärjestelmässä on varakäyttöohjelmat vikojen varalle. Mutta ei se ole tarkoitettu ajettavaksi vuosia siten, vaan siihen että pääsee korjaamolle!

Seokset voi olla perseellään ja moottori esim. nakuttaa, palamatonta bensaa mennä katalysaattoriin tms. joka aiheuttaa myöhemmin lisää vaurioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie takas liikkeeseen asap, korjausvastuu on heillä.

Vierailija
10/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko diesel, jos on niin hiukkassuodatin voi olla tukossa tai muu ko. järjestelmän vika,egr,hehkutulpat,hehkurele... moottorivikavalo syttyy palamaan, ei tosin vaikuta ajoon ainakaan omassa autossa, palanut jo 3 vuotta :). Hiukkassuodatin polton aikana ja jälkeen haisee palanut kumi.

Just sellainen palanut kumi! Bensa kone, 2.0L. Katsastusmies ei varmaan anna mennä läpi jos palaa? :O (kesällä sekin edessä). Ei kolise, kilise, nytky tai mitään, mut haisee joo. Ja laturin hihna vähän vinkuu.

Jotain vikaahan siellä on kun merkkivalo palaa ja jos pakokaasut haisee erikoiselle niin vika myös vaikuttaa moottorin toimintaan.

Kannattaisi korjauttaa se auto oikeasti eikä vaan katsastukseen kikkailla valoa pimeäksi, mahtaako mennä päästötesteistäkään läpi. Joku vika, esim. EGR venttiilin jumiutuminen kiinni asentoon ei vaikuta moottorin toimintaan oikeastaan mitenkään, lisää vain päästöjä ja hidastaa lämpenemistä.

Joku toinen vika, esimerkiksi ilmamäärämittarin tai lämpötila-anturin hajoaminen vaikuttaa moottorin toimintaan, vaikka se jotenkin kävisikin koska moottorinohjausjärjestelmässä on varakäyttöohjelmat vikojen varalle. Mutta ei se ole tarkoitettu ajettavaksi vuosia siten, vaan siihen että pääsee korjaamolle!

Seokset voi olla perseellään ja moottori esim. nakuttaa, palamatonta bensaa mennä katalysaattoriin tms. joka aiheuttaa myöhemmin lisää vaurioita.

Varmaan kannattaa korjauttaa, mutta ostin auton kaksi päivää sitten. Tässä ole sellaisia kerinnyt. Auto ei haissut, kun sitä kattomassa kävin. Eikä haissu myöhemminkään samana päivänä. Hajun huomasin tänään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie takas liikkeeseen asap, korjausvastuu on heillä.

Sopparista lukee että on tarkistanut ajoneuvon ja hyväksyy sen sellaisenaan. Tosin en hyväksynyt sitä moottorivikavalojen kera... ja sanoi, että takuu päättyy kun pääsen asfalttitielle. Tuskinpa korjaavat..

Vierailija
12/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokaasujenkäsittelysysteemissä on häiriö tahi vika. Huoltoon, mars.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie takas liikkeeseen asap, korjausvastuu on heillä.

Sopparista lukee että on tarkistanut ajoneuvon ja hyväksyy sen sellaisenaan. Tosin en hyväksynyt sitä moottorivikavalojen kera... ja sanoi, että takuu päättyy kun pääsen asfalttitielle. Tuskinpa korjaavat..

Kuka tarkastaa auton kuten kummelin sketsissä? Kyllä tuollaiset viat kuuluu myyjän vastuulle.

Vierailija
14/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie takas liikkeeseen asap, korjausvastuu on heillä.

Sopparista lukee että on tarkistanut ajoneuvon ja hyväksyy sen sellaisenaan. Tosin en hyväksynyt sitä moottorivikavalojen kera... ja sanoi, että takuu päättyy kun pääsen asfalttitielle. Tuskinpa korjaavat..

Kuka tarkastaa auton kuten kummelin sketsissä? Kyllä tuollaiset viat kuuluu myyjän vastuulle.

Täytyy varmaan soitella ja kysellä. Aika vittumainen teko liikkeeltä kyllä jos vaan kuittasivat ne. Eipä tartte niiltä enää autoja ostaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopparista lukee että on tarkistanut ajoneuvon ja hyväksyy sen sellaisenaan. Tosin en hyväksynyt sitä moottorivikavalojen kera... ja sanoi, että takuu päättyy kun pääsen asfalttitielle. Tuskinpa korjaavat..

Ei noilla ole merkitystä, vastuussa ovat. Sinne takas ja faktat tiskiin. Mutta noissa tilanteissa kannattaa miettiä kompromissia, tilanteen mukaan, kulut esim puoliksi, jos summat kohtuullisia, kuin pitkät valitusajat kuluttajariitalautakunnan kautta. Niissäkin positiivisena ratkaisuna vain suositus, eivät voi velvoittaa.

Vika voi olla todella pienikin, tosin haju epäilyttää. Mutta lähtökohtaisesti vika voi olla missä tahansa. Vikakoodien luku ensimmäinen askel.

Kaikki saaste tai moottorin ohjaukseen liittyvät vikavalot hyvin todnäk johtaa hylkäämiseen katsastuksessa.

Vierailija
16/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin noi puolat ja ne oli meillä Renaultissa vikana tämän tästä. Ei ollut kallis korjata mutta kyllä otti aivoon, kun sai olla alvariinsa vaihtamassa, Aina tuosta hajusta tunnisti. Rellun jälkeen meillä oli vielä pösö, jossa sama juttu, sen jälkeen vaihdoimme japanilaiseen. Riitti toi vikailu.

Vierailija
17/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolat ei ole yleisesti kovin kalliita, ainakaan tarvike osina. Jos auton meinaa pitää pidempään, kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. Liki samoilla työkustannuksilla menee kuin yksikin.

Vierailija
18/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaikki jos vaan ei lompakko siihen kaadu :) Yleensäkkin vaihdatan kaikki molemmin puolin jos joku on hajoamassa jne. Ettei tartte sit kuukauden päästä mennä takas samasta asiasta... Käydään huomenna selvittelemässä vikakoodia mikä mahtaa olla. Sain autosta kyllä 10% alennuksen kun aloin hihnasta nillittää. Että eiköhän se nyt olis lähes puolet jo uudesta katistakin... työthän näissä eniten maksaa. Toivottavasti nyt ei oo mitään isompaa tai että siellä olis kaikki noi edellä mainitut viat xD (joka olis mun tuurille aivan tyypillistä...) Auto oli halpa, halvalla harvoin saa hyvää, mutta ajattelin sen nyt vähän kauemmin "kestävän" kun pari sataa metriä! :D Pitää se laturin hihna vaihtaa samaan syssyyn, vaikka vingunta onkin pientä, niin se ärsyttää :)

Ap

Vierailija
19/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatteko oikeasti tuosta vaan autoilla joissa on moottorissa sytytyspuolia pimeänä menemään ja nauratte sille että hajusta sen vaan huomaa?

Toivottavasti autoissanne on sen verran viisas moottorinohjausjärjestelmä että pimeäpuolaiseen sylinteriin ei ruiskuteta polttoainetta.

Vierailija
20/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EGR-venttiili, sanoisin. Voi olla vaikka nasta syöpynyt. Toinen vaihtoehto on katalysaattori. Liikkeen tule osallistua kustannuksiin, kuluttajaneuvojalle mars.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi