Mies! Ilmoita pituutesi heti esittelytekstissä Tinderissä,
niin sun ei tule paha mieli, kun mä kysyn sitä joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ja rehellisesti. Huomaan kyllä tavatessa, jos et olekaan 183 cm vaan 173 cm.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos en halua vaikuttaa siltä että haen ulkonäkökeskeisiä ja pinnallisia naisia, koska en itsekään ole sellainen mies? Kyllähän suurelle osalle naisille on kiinnostava tieto myös miten paljon mulla on omaisuutta ja miten isot tulot, mutta enpä siltikään näitä tietoja kerro, koska en halua vaikuttaa toisenlaiselta mieheltä kuin mitä olen. Kyllä miehiäkin naisten kuppikoot kiinnostaa, mutta se ei tarkoita että nainen saisi plussaa siitä jos ilmoittaa kuppikokonsa profiilitekstissään.
Ei pituus ole mikään yksityisasia eikä intiimiasia. Se on silmin havaittavissa. Onko sinusta parempi, että kiinnostut jostain naisesta ja hän sinusta, tapaatte ja nainen pitää sinua liian lyhyenä/pitkänä ja lemppaa sinut sitten? Miksi haluat paikan päälle toteamaan, että olipa pinnallinen nainen? Hukkaan heitettyä aikaa ja mielipahaa. Sinun aikaasi, sinun mielipahaasi. En minä ainakaan halua loukata ketään, mutta tuo kriteeri on minulle merkitsevä.
ApMutta kyllä on oikeasti todella pinnallista ja yhteen yksityiskohtaan jumiutunut ihminen, jos pituus on se kynnyskysymys. Täytyy toivoa, että ihmisenä kehittymistä ja henkistä kasvua olisi luvassa ko kriteeriin jumiutunuttam
Aika pitkiä aloituksia tulee, jos jokaiseen aloitukseen pitäisi laittaa kaikki kriteerit ja näkökulmat. Voi puhua yhdestä kerrallaan.
Mun nykyinen ei kertonut pituuttaan profiilissaan, ei tosin Tinderissä vaan vähän "vakavammalla" saitilla, joten arvelin olevan varmaan lyhyt. Olikin sitten mua lyhyempi, ehkä 165 cm. Alussa ajattelin vähän "jaiks!" (oon itse 169 cm) mutta pidin hänestä niin paljon, että halusin nähdä uudestaan joka tapauksessa. Ollaan nyt seukattu kolmisen kuukautta ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Oon aina ennen toivonut miehen olevan itseä pidempi, mutta nyt oon huomannu, että väliäkö tuolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas miehet herkkänahkaisia. Onko sitten kiva mennä treffeille ja lukea naisen naamasta että on pettymys??
En tiedä kumpi pettyy pahemmin, se joka katsoo vai se jota katsotaan. Voin sanoa, että on aika hirveää seistä toisen edessä, kun hän arviottaa sinut huonoksi. Siinä käy itselläkin mielessä, että mikähän yliolento tuokin kuvittelee olevansa, kun asettaa itsensä kahden ihmisen kohtaamisessa tuomarin asemaan. Arvottaa ja antaa pisteet ilmeellään.
Mitähän ap sanoisi, kun treffikumppani arvoittaisi hiukset, naaman, takamuksen, reidet, hampaat, koulutuksen ja muut ja sitten ap voisi toisen naamaa katsomalla nähdä omat pisteet? Sinä ihmisenä olisit pettymys hänelle, ulkonäkösi takia. Etkä olisi avannut edes suutasi.
Ihminen, jolle tuollainen käytös ei sovi ei ole herkkänahkainen. Hänellä on itsekunnioitusta.150cm tai 130kg tai kalju henkilö on ihminen eikä pettymys. Kohtele häntä sellaisena.
Voi luoja :D kiva että sinulle kelpaa kumppaniksi ihan kuka tahansa, mutta kaikille ei.
En minä kaikkien kanssa seurustelisi, mutta jos tapaan hyvän ja ystävällinen ihmisen, niin en minä pettynyt ole, oli minkä näköinen tahansa tämä henkilö. Tulee päivä jolloin sinäkin olet pettymys muille ja toivon mukaan myös huomaat sen.
Ehkä ymmärät joskus asian paremmin kun sinulla on vaikka lapsi, jonka saapuessa jonnekin, muut pettyvät. Ei vaan ole tarpeeksi jotain.
Me kaikki olemme joskus jollekulle pettymys; vielä useammin se, jota ei noteerata tai toivota. Eikä se toinen tee väärin. Se, että joku ei pidä minusta, ei tee minusta huonoa eikä hänestä väärintekijää.
ApEt selvästi ymmärrä mistä puhun. Jos nainen saapuu paikalle ja mies katsoo naista ja pettyy hänen rintojensa kokoon. Tekee sen vielä hyvin selväksi, niin sinusta siinä ei ole ongelmaa? Hänhän ilmaisee vain makunsa.
Näitä esimerkkejä olisisi tuhansia. Milloin sinua katsotaan pettyneenä, koska nenäsi ei ole suora, milloin koska etunimesi on ruma. milloin koska toisella on liian suuret kädet tai liian pienet jalat tai istut pyörätuolissa.
Teinit varsinkin ovat taitavia tässä pettymyksien osoittamisessa. V**** sä oot lauta, en koski sunhun pitkällä tikullakaan. Nauretaan vielä päälle, jos toinen vaikka kysyisi vanhojentanssiin.
Se on vaan huonoa käytöstä osoittaa toisen ulkonäköä kohtaan pettymystä. Eikä se ole terveen itsetunnon omaavan aikuisen käytöstä. Kaikkien kanssa ei tarvitse seurustella, mutta toista kohtaan voi sentään edes yrittää olla kunnioittava.Juu kyllä, mutta tämä ei liity mitenkään aiheeseen. Selkeät mieltymykset eivät sulje pois hyviä käytöstapoja.
ApVastaus liittyy siihen viestiin mihin vastasin. Siinä ilmaiset selkeästi, että jos mies ei ilmaise pituuttaan, saapuu paikalle, sinä petyt ja näytät sen. Vika ei ole sinussa vaan miehessä. Mitäs on lyhyt, herkkähipiäinen ja liian tyhmä ymmärtääkseen, että pituus merkkaa sinulle, eikä kirjoita alkujaan pituutta esittelyynsä, jotta sinä voit säästää aikaasi ja valkata paremmin.
Kerro missä kohtaa ne sinun hyvät käytöstapasi näkyvät?Pettymys osoittuu sillä, että uusia treffejä ei tule ja ensimmäisetkin saattavat jäädä lyhyiksi, koska jatkoa ei ole luvassa. Ei tyly tarvitse eikä saakaan olla. Tämä ei tietenkään koske minua, koska me molemmat tiedämme, että kirjoitin jo aloituksessani, että kysyn itselleni merkitsevät yksityisseikat jo etukäteen, ennen treffejä. Älä jaksa saivarrella enempää.
Ap
Siihen on syy miksi kärsit vielä tästä ongelmasta ja joudut selailemaan nettiprofiileja. Eikä kyse ole siitä etteikö maailmassa olisi pitkiä miehiä. Sinussa on jotain ihan kuten alle 185cm miehissä on sinulle, jotain joka ei heille kelpaa.
No, joku päivä niitä mikroilmeitä katsomalla sekin selviää sinulle mikä sinussa on suuri pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen paljasta myös omassa ilmoituksessa pinnallisuutesi sen suhteen voiko miehen pituus olla ehtona suhteen muodostumiselle tai seksuaaliselle kanssakäymiselle. Helpottaa molempia sukupuolia ja alkukarsintaa.
Se vaihe on ohitettu sillä, että sä kerrot sen pituutesi. Suhun ottaa yhteyttä vain ne, joille kelpaat.
ApOlet väärässä. Pitkäkin mies voi haluta välttää pituusfanaattisia naisia.
Eli mies jättäköön sen tiedon jatkossakin kertomatta, ja sinä kysyt jatkossakin sitä miehen pituutta ennen kuin lähdet treffeille, niin vältytte tapaamasta toisianne puolin ja toisin.
Jeps, olen 188 cm mutten todellakaan laita pituutta profiiliin. Vastenmielisiä tollaset naiset jotka pitävät jotain hyvin toissijaista ulkoista piirrettä jonain kynnyskysymyksenä.
Et ole, olet lyhyt mies.
Vierailija kirjoitti:
Tän takia, te olette sinkkuja. Tämän päivän deittailu tuntuu näin sivuta päin katsottuna ulkokuorien shoppailulta. Ei ole olemassa täydellistä ihmistä, jolla olisi täydellinen ulkokuori ja sielu. Otatko mielummin 190 cm kusipään vai 175 cm unelmien miehen? (minun mieheni on 174 cm. Hän on täydellinen mies, jolla on kaunis sielu). Suhteen toimimiseen tarvitaan ihan muuta kun pituutta.
Otan mieluummin 190 cm unelmien miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin sun ei tule paha mieli, kun mä kysyn sitä joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ja rehellisesti. Huomaan kyllä tavatessa, jos et olekaan 183 cm vaan 173 cm.
Söpöä miten naiset eivät ole lainkaan ulkonäkökeskeisiä :-D
Mies ei saa vaatiaa laihaa naista, koska on typerää keskittyä ulkonäköön mutta nainen saa vaatia pitkän miehen.
Kuka ihme on kieltänyt miehiä vaatimasta laihaa naista?? Tuleekohan tämä sinulle suurenakin yllätyksenä, mutta suurin osa miehistä vaatii naiselta hoikkuutta, sporttisuutta tai vähintään "itsestään huolta pitämistä", joka kuulemma tarkoittaa hoikkuutta/normaalipainoa.
Ja kyllä minusta on typerää keskittyä ulkonäköön. Kaikki eivät ole kanssani samaa mieltä. Jotkut naiset ovat ulkonäkökeskeisiä ja jotkut eivät. Jotkut miehet ovat ulkonäkökeskeisiä ja jotkut eivät. Ei kai tämä aikuiselle ihmiselle yllätys ole.
Se nyt ei vielä ole mitenkään erityisen ulkonäkökeskeistä, jos haluaa että mies on se pidempi pariskunnasta. Se nyt vaan on vähän sellainen perusoletus, vaikka mikä jeesus kokisi olevansa.
Eli olet sarjaseurustelija, joka ei joko kelpaa kenellekään pidemmäksi aikaa tai sitten sulle ei kelpaa ketään? Onko sulla ns. ovi koko ajan vähän auki, jos sattuisi joku vähän parempi tulla vastaan? Tekisi varmasti ihan hyvää olla välillä hetki itsekseenkin ja miettiä onko se pituus sittenkään niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas miehet herkkänahkaisia. Onko sitten kiva mennä treffeille ja lukea naisen naamasta että on pettymys??
En tiedä kumpi pettyy pahemmin, se joka katsoo vai se jota katsotaan. Voin sanoa, että on aika hirveää seistä toisen edessä, kun hän arviottaa sinut huonoksi. Siinä käy itselläkin mielessä, että mikähän yliolento tuokin kuvittelee olevansa, kun asettaa itsensä kahden ihmisen kohtaamisessa tuomarin asemaan. Arvottaa ja antaa pisteet ilmeellään.
Mitähän ap sanoisi, kun treffikumppani arvoittaisi hiukset, naaman, takamuksen, reidet, hampaat, koulutuksen ja muut ja sitten ap voisi toisen naamaa katsomalla nähdä omat pisteet? Sinä ihmisenä olisit pettymys hänelle, ulkonäkösi takia. Etkä olisi avannut edes suutasi.
Ihminen, jolle tuollainen käytös ei sovi ei ole herkkänahkainen. Hänellä on itsekunnioitusta.150cm tai 130kg tai kalju henkilö on ihminen eikä pettymys. Kohtele häntä sellaisena.
Voi luoja :D kiva että sinulle kelpaa kumppaniksi ihan kuka tahansa, mutta kaikille ei.
En minä kaikkien kanssa seurustelisi, mutta jos tapaan hyvän ja ystävällinen ihmisen, niin en minä pettynyt ole, oli minkä näköinen tahansa tämä henkilö. Tulee päivä jolloin sinäkin olet pettymys muille ja toivon mukaan myös huomaat sen.
Ehkä ymmärät joskus asian paremmin kun sinulla on vaikka lapsi, jonka saapuessa jonnekin, muut pettyvät. Ei vaan ole tarpeeksi jotain.
Me kaikki olemme joskus jollekulle pettymys; vielä useammin se, jota ei noteerata tai toivota. Eikä se toinen tee väärin. Se, että joku ei pidä minusta, ei tee minusta huonoa eikä hänestä väärintekijää.
ApEt selvästi ymmärrä mistä puhun. Jos nainen saapuu paikalle ja mies katsoo naista ja pettyy hänen rintojensa kokoon. Tekee sen vielä hyvin selväksi, niin sinusta siinä ei ole ongelmaa? Hänhän ilmaisee vain makunsa.
Näitä esimerkkejä olisisi tuhansia. Milloin sinua katsotaan pettyneenä, koska nenäsi ei ole suora, milloin koska etunimesi on ruma. milloin koska toisella on liian suuret kädet tai liian pienet jalat tai istut pyörätuolissa.
Teinit varsinkin ovat taitavia tässä pettymyksien osoittamisessa. V**** sä oot lauta, en koski sunhun pitkällä tikullakaan. Nauretaan vielä päälle, jos toinen vaikka kysyisi vanhojentanssiin.
Se on vaan huonoa käytöstä osoittaa toisen ulkonäköä kohtaan pettymystä. Eikä se ole terveen itsetunnon omaavan aikuisen käytöstä. Kaikkien kanssa ei tarvitse seurustella, mutta toista kohtaan voi sentään edes yrittää olla kunnioittava.Juu kyllä, mutta tämä ei liity mitenkään aiheeseen. Selkeät mieltymykset eivät sulje pois hyviä käytöstapoja.
ApVastaus liittyy siihen viestiin mihin vastasin. Siinä ilmaiset selkeästi, että jos mies ei ilmaise pituuttaan, saapuu paikalle, sinä petyt ja näytät sen. Vika ei ole sinussa vaan miehessä. Mitäs on lyhyt, herkkähipiäinen ja liian tyhmä ymmärtääkseen, että pituus merkkaa sinulle, eikä kirjoita alkujaan pituutta esittelyynsä, jotta sinä voit säästää aikaasi ja valkata paremmin.
Kerro missä kohtaa ne sinun hyvät käytöstapasi näkyvät?Pettymys osoittuu sillä, että uusia treffejä ei tule ja ensimmäisetkin saattavat jäädä lyhyiksi, koska jatkoa ei ole luvassa. Ei tyly tarvitse eikä saakaan olla. Tämä ei tietenkään koske minua, koska me molemmat tiedämme, että kirjoitin jo aloituksessani, että kysyn itselleni merkitsevät yksityisseikat jo etukäteen, ennen treffejä. Älä jaksa saivarrella enempää.
ApSiihen on syy miksi kärsit vielä tästä ongelmasta ja joudut selailemaan nettiprofiileja. Eikä kyse ole siitä etteikö maailmassa olisi pitkiä miehiä. Sinussa on jotain ihan kuten alle 185cm miehissä on sinulle, jotain joka ei heille kelpaa.
No, joku päivä niitä mikroilmeitä katsomalla sekin selviää sinulle mikä sinussa on suuri pettymys.
Ei kai se pelkkä pituus mikään suhdekriteeri kenellekään ole. Eikä lyhyyden hyväksyminen ole suora tie onneen.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sarjaseurustelija, joka ei joko kelpaa kenellekään pidemmäksi aikaa tai sitten sulle ei kelpaa ketään? Onko sulla ns. ovi koko ajan vähän auki, jos sattuisi joku vähän parempi tulla vastaan? Tekisi varmasti ihan hyvää olla välillä hetki itsekseenkin ja miettiä onko se pituus sittenkään niin tärkeää.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän joltain teinimeiningiltä ilmoittaa tuollaisia asioita deittiprofiilissa. Pinnallista ja noloa. Luulisi, että parisuhteen kannalta siinä kumppaniehdokkaassa on muita vähän merkityksellisempiä asioita, joita haluaisi tietää ensin. Eli mun mielestä ei kannata laittaa sitä pituutta tai painoa esittelytekstiin. Antaa muuten tyypistä tosi juntin kuvan, enkä kiinnostuisi yhtään.
N28
Entäs ne naiset (niitä on paljon!), jotka ilmoittavat pituutensa ja lisäävät perään +korot. Esim 168cm + korot. Pitäisikö paino ilmoittaa vaikka 80kg + reppu? :D
Vierailija kirjoitti:
Olen jo oppinut että jotenkin oudosti monet yli 175 senttiset pyöristävät itsensä 180 senttiin.
Koska 180 (tai 6 feet eli 182cm hömppämaissa) on niin monelle se maaginen raja. Lisäksi naiset on huonoja arvioimaan mittoja. 160cm nainen ei erota 5cm eroa 180 sentistä ylös eikä alas.
Miehet tekevät niin, koska se toimii. Alle 180cm on ihan turha hakea mitään seuraa netistä. Ehkä Tinderissä ei siksi ole pituusfiltteriä.
Jaa, kyllä minulle on 176 sentillä ja sen profiilissa ilmoittamalla löytynyt seurustelukumppaneita netistä. Ei tietenkään niistä, joille tuo on jostain syystä liian vähän, mutta sellaisia nyt en ole hakenutkaan. Ja minäkin haluan olla se pidempi osapuoli parisuhteessa mielellään, niin se vaan menee.
Meillä kaikilla on useampia kriteereitä kumppania etsiessä, miksi jäädä jumittamaan tuohon yhteen asiaan ja vikisemään, että se ei saisi olla muiden kriteerien joukossa?
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä (lyhyenä 172cm miehenä) ymmärrän täysin sen että pitkät naiset haluavat pitkän miehen. Itsestänikin olisi outoa jos olisi yli 10cm pidempi nainen kumppanina. Eniten kummastuttaa se, että monet naisista ketkä tahtovat pitkän miehen ovat oikeasti itse tosi lyhyitä, 150-160cm.
Mutta olen itsekin sitä mieltä, että koska tinderissä käytännössä aina mies joutuu sen viestin laittamaan, niin naiset joille pituus on minkäänlainen kriteeri voisivat sen profiiliinsa laittaa. Vai onko pelko siinä että sitten ei ne pitkätkään kiinnostu kun pinnallisuus ilmenee heti kättelyssä? Mene ja tiedä.
On tosiaan tullut tinderissä vastaan useampia naisia, jotka laittavat pituutensa + korot. Nainen on ollut esim. 167cm ja itse olen 175cm, niin en kelpaa. Kysyin mielenkiinnosta, että käyttääkö sitten 24/7 korkoja, niin vastasi että ei käytä kuin juhlissa ehkä kerran pari vuodessa. Ymmärrän, ettei lyhyempi mies innosta, mutta tuollainen menee hieman yli.
Itsekin joskus teininä tapasin tyyppiä, jonka kanssa oli juteltu netissä. No, hän kertoi pituutensa, joka oli pidempi kuin minun. Olen 158 cm. No livenä tavatessamme hän oli lyhyempi kuin minä kengätkin jalassa.
Rupesin miettimään, mistä kaikesta muusta hän on valehdellut.
Itse kun olen näin lyhyt, niin haluan pitemmän miehen, jottei lapsista tule ihan kääpiöitä.
Ja kannattaa pistää kuva kanssa. Tapasin erään, jolla ei ollut kuvaa profiilissa ja antoi vasta kysyttäessä. No kuvan perusteella hän vaikutti ihan ok. Mutta tavatessamme, hän ei näyttänyt kuvaltaan: erivärinen ja erilainen tukka ja eri ihonväri. Eikä ollutkaan niin mieleeni.
Joten kannattaa olla rehellinen kuvauksissaan, se säästää kaikkien aikaa ja vaivaa.
Ohoh, joku on nostanut vanhan aloitukseni. Olipas tässä kipakoita vastauksia aikanaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen paljasta myös omassa ilmoituksessa pinnallisuutesi sen suhteen voiko miehen pituus olla ehtona suhteen muodostumiselle tai seksuaaliselle kanssakäymiselle. Helpottaa molempia sukupuolia ja alkukarsintaa.
Se vaihe on ohitettu sillä, että sä kerrot sen pituutesi. Suhun ottaa yhteyttä vain ne, joille kelpaat.
Eli mies jättäköön sen tiedon jatkossakin kertomatta, ja sinä kysyt jatkossakin sitä miehen pituutta ennen kuin lähdet treffeille, niin vältytte tapaamasta toisianne puolin ja toisin.
Jeps, olen 188 cm mutten todellakaan laita pituutta profiiliin. Vastenmielisiä tollaset naiset jotka pitävät jotain hyvin toissijaista ulkoista piirrettä jonain kynnyskysymyksenä.
Älä nyt vaan sano, että swaippaat naisia oikealle ulkonäön perusteella?!? Olet ällöttävän pinnallinen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vaan sano, että swaippaat naisia oikealle ulkonäön perusteella?!? Olet ällöttävän pinnallinen!!
Minä olen hoikka nainen. Kun käytin Tinderiä, annoin tykkäykset profiilitekstin perusteella. Ja kiersin kaukaa ne miehet, jotka kertoivat hoikkuuteni olevan keskeinen syy heille kiinnostua minusta. Ymmärrän oikein hyvin, miksi pitkä mieskin voi haluta karttaa niitä naisia, joille pituus on tärkeä parinvalintakriteeri.
Onneksi minun ei tarvitse vaivata päätäni tämmöisillä asioilla =)
MGTOW!
En ole muuttanut mieltäni vieläkään. Itseäni lyhyempi mies ei vedä minua puoleensa. Seurustelin tässä välissä ja hetki sitten latasin taas Tinderin. Nyt miehillä onkin valtaosalla pituus profiilissaan.
Ap
Ei mulle kukaan ole nillittänyt, jos kysyn pituutta, miehet kysyy itsekin
Tuskinpa kyse on yhteen yksityiskohtaan jumiutumista vaan yhdestä kriteeristä. En usko, että ap:lle kelpaa kuka tahansa pitkä mies. Itselle ehdoton turn off on esim. ylipaino, mutta muitakin kriteereitä on. Swaippaan tukevat naiset suoraan vasuriin. Silti en ole valmis suhteeseen kaikkien hoikkien kanssa.