80 tunnin työviikko takana
Eikö tämä ole vähän sairasta? En siis ole vuorotöissä vaan työsopimuksessa asiantuntijatyötä 37,5 H viikossa. Mutta "sesonkina" kuulemma ok tehdä ylitöitä 2-4 kk tähän tahtiin ja putkeen. Ilman ylityökorotuksia. Jos hyvin käy niin viikonloppuna yksi vapaapäivä. Alalla ei ole työehtosopimusta. Eniten harmittaa nuorten puolesta. Tulevat koulusta harjoitteluun, eivätkä vähäisen työelämäkokemuksen vuoksi tajua, että ei ole ok tehdä harjoittelijarahalla tällaista duunia. Että ihan joka työpaikassa ei ole tämä meininki.
Itse olen niin rikki ja poikki ja ikävöin lapsia kun heitän näen vain päivän viikossa. Olen niin väsynyt, että mieleen tulee jo itsetuhoisia ajatuksia. Ja jos irtisanoudun, jään tyhjän päälle ja joudun silti jatkamaan tätä kuukauden irtisanominajan. Työttömänä joudun myös 3 kk karenssiin. Aika umpikuja.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimii! :( kaikki vielä jonain päivänä palkitaan! Nostan hattua teille raatajille kun itsekin sitä joutunut kestämään.
vaan ei palkita. Tunnolliset puurtajat eivät ole niitä joita palkitaan. Tämä työ ei vie minua eteenpäin uralla. Nolottaa, että pitkällä kokemuksella ja osaamisella päädyin hommaan, jossa tarvitaan ainoastaan perslihaksia. Tiedä itsekin, että minua käytetään hyväksi. Samalla kun vievät mehut, varastavat myös lapsiltani. Tiedän, että tämä on järjetöntä, mutta olen niin ylikierroksilla ja sekaisin, että voisin yrittää itsaria. Vaikka tiedän teon julmuuden ja järjettömyyden lasteni kannalta.
Jos kokemusta ja osaamista kerta on, niin työn vaihtaminen ei ole kuin parin puhelinsoiton ja lounaan vaativa homma. Eihän tuossa touhussasi ole mitään järkeä nyt.
Millä planeetalla elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas tämä avaus? Juuri puitiin pari viikkoa sitten konsultin työsi puhki pahki.
Katsos kun ei ne ongelmat ole kadonneet. Kiitos sun kommenttejasi ei kaivata.
Taitaa olla kuvitelmaa koko juttu.
Jos ei ole, niin etsi nyt herran tähden uusi työ sen sijaan, että kerjäät sääliä Vauva-palstalla. Yksikään kyvykäs konsultti ei ole tuollainen ratkaisukeskeisyyden vastakohta.
Missä välissä kirjoitan hakemukset? Entä käyn haastatteluissa? Tai annan parastani kroonisessa univajeessa. Ja kuule kyvykäs ei tarvitse olla. Tätä voi tehdä ilman työkokemusta tai osaamista jos vain perslihakset on rautaa.
Ejei mitään hakemuksia, jos kokemusta ja osaamista on. Kai sinä tuolla taustalla tiedät, miten töitä saadaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimii! :( kaikki vielä jonain päivänä palkitaan! Nostan hattua teille raatajille kun itsekin sitä joutunut kestämään.
vaan ei palkita. Tunnolliset puurtajat eivät ole niitä joita palkitaan. Tämä työ ei vie minua eteenpäin uralla. Nolottaa, että pitkällä kokemuksella ja osaamisella päädyin hommaan, jossa tarvitaan ainoastaan perslihaksia. Tiedä itsekin, että minua käytetään hyväksi. Samalla kun vievät mehut, varastavat myös lapsiltani. Tiedän, että tämä on järjetöntä, mutta olen niin ylikierroksilla ja sekaisin, että voisin yrittää itsaria. Vaikka tiedän teon julmuuden ja järjettömyyden lasteni kannalta.
Jos kokemusta ja osaamista kerta on, niin työn vaihtaminen ei ole kuin parin puhelinsoiton ja lounaan vaativa homma. Eihän tuossa touhussasi ole mitään järkeä nyt.
Millä planeetalla elät?
Headhunting-bisnes kasvaa kaksinumeroisia prosentteja vuodessa. Ajattele, monia oikeen erikseen kysellään uusiin paikkoihin! Siihen nähden ei ole mikään kovin iso juttu soittaa kollegoille ja asiakkaille kysyäkseen, että onko tietoa mistään kiinnostavasta.
Mitä tapahtuu jos et tee ylitöitä? Meillä pomo yritti, en suostunut. Teen joskus mutta vain jos se oikeasti käy minulle. Vaadin että tunnit merkataan ylös ja saan niistä rahakorvauksen. Ei tullut potkuja.
Vierailija kirjoitti:
Sanon vain sivusta, että itsellä oli sama, aloin oireilla pahasti, lääkärissä juostiin ja söin nappeja, lopulta irtisanouduin. Nyt olen työttömänä, onnellisempi kuin aikoihin, alan saada elämästä kiinni ja saan tehtyä suunnitelmia ja asioita uuden, paremman työn ja elämän eteen. Työn takia ei kannata menettää terveyttään ja elämäänsä.
Mites karenssi, jos itse irtisanoudun? Miten elän 3 kk ilman mitään tuloa tai korvausta? On lapset, asuntolaina, lasten hoitomaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä planeetalla elät?
Headhunting-bisnes kasvaa kaksinumeroisia prosentteja vuodessa. Ajattele, monia oikeen erikseen kysellään uusiin paikkoihin! Siihen nähden ei ole mikään kovin iso juttu soittaa kollegoille ja asiakkaille kysyäkseen, että onko tietoa mistään kiinnostavasta.
Alalla on korkea työttömyysaste. Satoja hakemuksia yhteen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas tämä avaus? Juuri puitiin pari viikkoa sitten konsultin työsi puhki pahki.
Jos ei ole, niin etsi nyt herran tähden uusi työ sen sijaan, että kerjäät sääliä Vauva-palstalla. Yksikään kyvykäs konsultti ei ole tuollainen ratkaisukeskeisyyden vastakohta.
Missä välissä kirjoitan hakemukset? Entä käyn haastatteluissa? Tai annan parastani kroonisessa univajeessa. Ja kuule kyvykäs ei tarvitse olla. Tätä voi tehdä ilman työkokemusta tai osaamista jos vain perslihakset on rautaa.
Sairauslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ejei mitään hakemuksia, jos kokemusta ja osaamista on. Kai sinä tuolla taustalla tiedät, miten töitä saadaan?
Miten sinä tiedät alasta, jota vain arvailet? Satun tietämään työnhausta yhtä sun toista ja kyllä mun profiililla se todennäköinen on avoimesti ilmoitettu työpaikka. Jos ei vuotta ehdi odottaa.
Olin kerran vastaavassa tilanteessa ja teimme ns lakon ison tiimin kanssa. Laskimme ylityöt ja paljonko se on käännettynä henkilöiksi normaalilla työviikolla. Tämän esitimme esimiesportaalle ja totesimme että meidän osalta ylityöt loppuu päivänä x.
Porukkaa sitten lopulta palkattiin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tämä työ voi olla? Tiedän kyllä pitkän päivän työpaikkoja, mutta ne ovat nimenomaan erittäin haluttuja ja vaativia hommia (investointipankit, johdon konsultit, yritysjuridiikka esimerkiksi).
Yhteys työsuojelupiiriin? Vaikka ei ole työehtosopimusta, niin työaikalakia on silti noudatettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä tiedät alasta, jota vain arvailet? Satun tietämään työnhausta yhtä sun toista ja kyllä mun profiililla se todennäköinen on avoimesti ilmoitettu työpaikka. Jos ei vuotta ehdi odottaa.
Voitko edes karkeasti kertoa sen alasi, niin voimme auttaa? Vai haluatko vain vetää monologia ongelmistasi? Käy sekin.
Et kai vain tilkkari ole? Sellaista se on. Koko kesä sitten lomalla.
No mä jaksoin reilun vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä planeetalla elät?
Jaa että soitan nykyisille kolmelle asiakkaalle, sanon, että jättäisin tän teidän projektin kesken ja tulisin teille tai muille töihin? Tämän kieltää jo toimeksiantosopimus. Enkä sitä paitsi haluaisi töihin näihin paikkoihin, jossa sähelletään tehottomasti ja teetetään alihankkijalla sitten ylitöitä että oma nahka pelastuu. Vaaditaan kuu taivaalta, vaikka itse ei pysytä sovitussa. Sinne!
Ei ole noudatettava työaikalakia, jos työsopimuksessa on erikseen kerrottu, että tässä työssä ei työaikalakia sovelleta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noudatettava työaikalakia, jos työsopimuksessa on erikseen kerrottu, että tässä työssä ei työaikalakia sovelleta.
Ei TES:llä tai työsopimuksella voi sopia lakia HUONOMPIA oloja; ainoastaan parempia.
Vierailija kirjoitti:
No tuota tuskin voi sopia, mutta jos ei noudateta työehtosopimusta, on jo tilanne hankala. Lakia on noudatettava, siitä ei voi irtisanoutua. Silti porsaanreikiä löytyy. Esim sopimuksessani lukee, että tehtävien hoitamiseksi voi joutua tekemään ylitöitä.
vaikka mitä, yli kymmenen vuoden koulukiusaaminen ja seksuaalista hyväksikäyttöä menneisyydessä, toivon että voisin aloittaa terapian mahdollisimman pian... voimia kaikille teille muillekin jotka näiden kanssa painitte!
Vierailija kirjoitti:
Et kai vain tilkkari ole? Sellaista se on. Koko kesä sitten lomalla.
No mä jaksoin reilun vuoden.
no kun meillä kesällä voi pitää max 5 vkoa. 4 viikkoa normitöissäkin saisi. Että ihan viikon pidempi loma 4 kk ylitöillä. Ja jos nyt olen töissä 8.30-24 noin keskimäärin, niin kiireajan ulkopuolella 8.30-19 ehkä. Mutta normipäivä oli joskus marraskuun alussa viimeksi.
Sanon vain sivusta, että itsellä oli sama, aloin oireilla pahasti, lääkärissä juostiin ja söin nappeja, lopulta irtisanouduin. Nyt olen työttömänä, onnellisempi kuin aikoihin, alan saada elämästä kiinni ja saan tehtyä suunnitelmia ja asioita uuden, paremman työn ja elämän eteen. Työn takia ei kannata menettää terveyttään ja elämäänsä.