80 tunnin työviikko takana
Eikö tämä ole vähän sairasta? En siis ole vuorotöissä vaan työsopimuksessa asiantuntijatyötä 37,5 H viikossa. Mutta "sesonkina" kuulemma ok tehdä ylitöitä 2-4 kk tähän tahtiin ja putkeen. Ilman ylityökorotuksia. Jos hyvin käy niin viikonloppuna yksi vapaapäivä. Alalla ei ole työehtosopimusta. Eniten harmittaa nuorten puolesta. Tulevat koulusta harjoitteluun, eivätkä vähäisen työelämäkokemuksen vuoksi tajua, että ei ole ok tehdä harjoittelijarahalla tällaista duunia. Että ihan joka työpaikassa ei ole tämä meininki.
Itse olen niin rikki ja poikki ja ikävöin lapsia kun heitän näen vain päivän viikossa. Olen niin väsynyt, että mieleen tulee jo itsetuhoisia ajatuksia. Ja jos irtisanoudun, jään tyhjän päälle ja joudun silti jatkamaan tätä kuukauden irtisanominajan. Työttömänä joudun myös 3 kk karenssiin. Aika umpikuja.
Kenellä esimiehellä kestää omatunto tollaista laittomuutta? Siinä kun joku päätyy suljetulle osastolle / pitkälle sairauslomalle tms: kulut firmalle on taatusti suuremmat kuin saavutetut säästöt