Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 tunnin työviikko takana

N
10.02.2017 |

Eikö tämä ole vähän sairasta? En siis ole vuorotöissä vaan työsopimuksessa asiantuntijatyötä 37,5 H viikossa. Mutta "sesonkina" kuulemma ok tehdä ylitöitä 2-4 kk tähän tahtiin ja putkeen. Ilman ylityökorotuksia. Jos hyvin käy niin viikonloppuna yksi vapaapäivä. Alalla ei ole työehtosopimusta. Eniten harmittaa nuorten puolesta. Tulevat koulusta harjoitteluun, eivätkä vähäisen työelämäkokemuksen vuoksi tajua, että ei ole ok tehdä harjoittelijarahalla tällaista duunia. Että ihan joka työpaikassa ei ole tämä meininki.
Itse olen niin rikki ja poikki ja ikävöin lapsia kun heitän näen vain päivän viikossa. Olen niin väsynyt, että mieleen tulee jo itsetuhoisia ajatuksia. Ja jos irtisanoudun, jään tyhjän päälle ja joudun silti jatkamaan tätä kuukauden irtisanominajan. Työttömänä joudun myös 3 kk karenssiin. Aika umpikuja.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla :( Olen it-alalla, ja joudun tekemään kotona toisen työpäivän konttoripäivän perään selvitäkseni töistäni :( Tiimistäni on tällä hetkellä jo puolet porukasta uupumuslomalla, mikä ennestään lisää meidän vielä sinnittelevien työtaakkaa :(

Vierailija
2/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla :( Olen it-alalla, ja joudun tekemään kotona toisen työpäivän konttoripäivän perään selvitäkseni töistäni :( Tiimistäni on tällä hetkellä jo puolet porukasta uupumuslomalla, mikä ennestään lisää meidän vielä sinnittelevien työtaakkaa :(

Meillä ei edes voi juuri tehdä etätöitä. Viikonlopun ylityötkin konttorilla. Mutta firman kannattavuus on loistava, kun yhden palkalla ostetaan kahden työtunnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimii! :( kaikki vielä jonain päivänä palkitaan! Nostan hattua teille raatajille kun itsekin sitä joutunut kestämään.

Vierailija
4/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimii! :( kaikki vielä jonain päivänä palkitaan! Nostan hattua teille raatajille kun itsekin sitä joutunut kestämään.

vaan ei palkita. Tunnolliset puurtajat eivät ole niitä joita palkitaan. Tämä työ ei vie minua eteenpäin uralla. Nolottaa, että pitkällä kokemuksella ja osaamisella päädyin hommaan, jossa tarvitaan ainoastaan perslihaksia. Tiedä itsekin, että minua käytetään hyväksi. Samalla kun vievät mehut, varastavat myös lapsiltani. Tiedän, että tämä on järjetöntä, mutta olen niin ylikierroksilla ja sekaisin, että voisin yrittää itsaria. Vaikka tiedän teon julmuuden ja järjettömyyden lasteni kannalta.

Vierailija
5/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikalla ihannoidaan sitä, että konttorissa on väkeä vielä klo 02 aamulla. Esimiehet näyttävät rehtiä esimerkkiä meilailemalla alaisille ja asiakkaille kello kolmelta aamulla. Tätä sairasta raatamista pidetään sankaruuden merkkinä. Kokemus ei ole arvossa, koska nuori jaksaa paremmin, eikä kotona ole riippakiveä jota perheeksikin kutsutaan.

Vierailija
6/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taas tämä avaus? Juuri puitiin pari viikkoa sitten konsultin työsi puhki pahki.

Vierailija
7/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens sitte sesongin ulkopuolella? Millaset ajat? Kai sitä jossain asiantuntijahommissa nimenomaan painetaan hullusti välillä johtuen joko työn projektiluonteesta tai muista ulkoa asetetuista rajoista (esim. pörssiyhtiöiden raportoinnit). Hyvässä firmassa sitten huilitaan kun helpottaa, miinusviikkoja ja arkivapaita.

Vierailija
8/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua kyllä meilata asiakkaille tai kelle vaan yöllä.

Vierailija
9/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi taas tämä avaus? Juuri puitiin pari viikkoa sitten konsultin työsi puhki pahki.

Katsos kun ei ne ongelmat ole kadonneet. Kiitos sun kommenttejasi ei kaivata.

Vierailija
10/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens sitte sesongin ulkopuolella? Millaset ajat? Kai sitä jossain asiantuntijahommissa nimenomaan painetaan hullusti välillä johtuen joko työn projektiluonteesta tai muista ulkoa asetetuista rajoista (esim. pörssiyhtiöiden raportoinnit). Hyvässä firmassa sitten huilitaan kun helpottaa, miinusviikkoja ja arkivapaita.

joo mutta ei tätä tahtia jaksa esim neljää kuukautta.

Vierailija
11/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kuvitelmaa koko juttu.

Jos ei ole, niin etsi nyt herran tähden uusi työ sen sijaan, että kerjäät sääliä Vauva-palstalla. Yksikään kyvykäs konsultti ei ole tuollainen ratkaisukeskeisyyden vastakohta.

Vierailija
12/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kk on aika pitkä aika olla poissa pienten lasten elämästä. Kun käytännössä lapsia ei näe heidän ollessa hereillä. Näen lapsia aamulla vajaan tunnin kun vien hoitoon. Ja sitten lauantaisin. Siitäkin päivästä nukun puolet kun viikolla harvemmin saan nukkua 4-5 H enempää. Viime yönä kolmella tunnilla.

Vierailija
13/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet?

Vierailija
14/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta ei tätä tahtia jaksa esim neljää kuukautta.

Se on kyllä totta. Miks ei ole lisäkäsiä töissä? Tekeekö kaikki hulluna?

Vierailija
15/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on suht terve työpaikka. Noudatetaan lakia ja kulttuurikin on terve ja ketään ei painosteta tekemään ilmaista työtä. No se on jokaisen oma valinta jos haluaa tulla hyväksikäytetyksi ja mahdollistaa osaltaan tuon sairaan tavan.

Vierailija
16/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kuvitelmaa koko juttu.

Jos ei ole, niin etsi nyt herran tähden uusi työ sen sijaan, että kerjäät sääliä Vauva-palstalla. Yksikään kyvykäs konsultti ei ole tuollainen ratkaisukeskeisyyden vastakohta.

Missä välissä kirjoitan hakemukset? Entä käyn haastatteluissa? Tai annan parastani kroonisessa univajeessa. Ja kuule kyvykäs ei tarvitse olla. Tätä voi tehdä ilman työkokemusta tai osaamista jos vain perslihakset on rautaa.

Vierailija
17/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vähän samantyyppisessä tilanteessa. Päädyin pitämään puolen vuoden sapattivapaan, jonka alkuosan käytin rääkistä toipumiseen ja loppuosan sen miettimiseen, mikä elämässä on tärkeää. Löysin itselleni tasapainon (kevyempi mutta samantasoinen työ), ja nyt sekä ehdin että jaksan työni lisäksi nähdä lapsiani ja pitää huolta terveydestäni.

Itsemurha ei ole vaihtoehto - vuorottelu/opinto/sapattivapaa, kunnon pitkä sairausloma (puhu lääkärille uupumuksesta ja epätoivoisista ajatuksistasi) tai irtisanoutuminen ovat.

Vierailija
18/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaan ei palkita. Tunnolliset puurtajat eivät ole niitä joita palkitaan. Tämä työ ei vie minua eteenpäin uralla. Nolottaa, että pitkällä kokemuksella ja osaamisella päädyin hommaan, jossa tarvitaan ainoastaan perslihaksia. Tiedä itsekin, että minua käytetään hyväksi. Samalla kun vievät mehut, varastavat myös lapsiltani. Tiedän, että tämä on järjetöntä, mutta olen niin ylikierroksilla ja sekaisin, että voisin yrittää itsaria. Vaikka tiedän teon julmuuden ja järjettömyyden lasteni kannalta.

Jos kokemusta ja osaamista kerta on, niin työn vaihtaminen ei ole kuin parin puhelinsoiton ja lounaan vaativa homma. Eihän tuossa touhussasi ole mitään järkeä nyt.

Vierailija
19/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tapahtuu jos teet vaikka 50h/vko tai 40h/vko?

Vierailija
20/81 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N kirjoitti:

Eikö tämä ole vähän sairasta? En siis ole vuorotöissä vaan työsopimuksessa asiantuntijatyötä 37,5 H viikossa. Mutta "sesonkina" kuulemma ok tehdä ylitöitä 2-4 kk tähän tahtiin ja putkeen. Ilman ylityökorotuksia. Jos hyvin käy niin viikonloppuna yksi vapaapäivä. Alalla ei ole työehtosopimusta. Eniten harmittaa nuorten puolesta. Tulevat koulusta harjoitteluun, eivätkä vähäisen työelämäkokemuksen vuoksi tajua, että ei ole ok tehdä harjoittelijarahalla tällaista duunia. Että ihan joka työpaikassa ei ole tämä meininki.

Itse olen niin rikki ja poikki ja ikävöin lapsia kun heitän näen vain päivän viikossa. Olen niin väsynyt, että mieleen tulee jo itsetuhoisia ajatuksia. Ja jos irtisanoudun, jään tyhjän päälle ja joudun silti jatkamaan tätä kuukauden irtisanominajan. Työttömänä joudun myös 3 kk karenssiin. Aika umpikuja.

Harjottelijaraha? teen 3kk työharjottelun ilman mitään palkkaa,mutta saan 3kk työkokemusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi