Rintaliivit ympärys 50-55 ja kuppi n.L-M?
Tuollainen koko olisi mulle lultavasti sopiva jos olisi edes olemassa. Tarvitsisin tarpeeksi tiukan ympäryksen koska nämä tarvii tukea, kun ovat aika painavat ja roikkuvat. Ostin juuri aivan väärän kokoiset liivit jotka olivat kaupan sopivimmat 60I liian löysät ja kuppi jäi pieneksi. Tuntisin itseni varmemmaksi oikean kokoisissa liiveissä mutta niitä ei taida olla? Tietääkö kukaan?
Kommentit (77)
Kuinka pitkä olet? Paljonko puhallat keuhkoistasi PEF-arvoksi? Kellään aikuisella rintojen alta ympärys noin pieni oikeestI?
Sun pitää opetella ompelemaan rintaliivit. Vai onko Suomessa ompelijaa, joka tekee niitä mittojen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää opetella ompelemaan rintaliivit. Vai onko Suomessa ompelijaa, joka tekee niitä mittojen mukaan?
On moniakin, mutta ei oo varaa teetättää. Varmaan pitää opetella.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä olet? Paljonko puhallat keuhkoistasi PEF-arvoksi? Kellään aikuisella rintojen alta ympärys noin pieni oikeestI?
167
En tiedä pef arvoa
Mulla on siis ympärys rinnan alta 68cm eli ihan normaali, mutta rintaliivin ympärys 60 on aivan liian iso, menee heittämällä kireimpään hakaseen ja silti mahtuu 2 nyrkkiä väliin vaikka pitäisi mahtua vain kaksi sormea ja sekin vasta kun laittaa uusien rintsikoiden uloimpaan hakaseen.
Ettekö tiedä että rintaliivien ympäryksen pitäisi aina olla pienempi kuin ympärysmitan rinnan alta. Eihän nyt 68 ole mikään erityisen pieni rinnanalusympärys. Mun vyötärönympärys on 62cm ja ollut aikuisiällä alle 60 kin. Mulla on läskiä enkä ole hoikka tai edes kapean näköinen. Painankin 52kg ja lantionympärys on 93.
Minulla on napakat liivit ympärykseltään 75 cm ja olen 78 cm, laitan uudet liivit aina uloimpaan hakaseen, joten en usko ap:n selitykseen liivien oikeista mitoista. Joskus joudun jopa riisumaan liivit kotona iltapäivällä, kun tuntuu mukavammalta olla ilman.
Puolasta varmaan löytyy, esim. Ewa Michalak. Sieltä saa tilattua myös mittatilaustyönä.
Mullapa on 40X. En tosin pysty hengittämään ja tissien alla on iltaisin violetti ura, mutta silti.
Oikeasti jos sun ympärysmitta on 68, oikea koko ei ole 50-55...
Ap, tiedän jotain, mutta kerro vielä mitkä liivit olivat nuo sovittamasi, siis merkki ja malli (missä?)? Ja oliko koko 60 ja oliko kuppi I vai J ? Oliko tuo koko Eurokoko vai UK-koko?
Ja minkätyyppisiä liivejä etsit?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on napakat liivit ympärykseltään 75 cm ja olen 78 cm, laitan uudet liivit aina uloimpaan hakaseen, joten en usko ap:n selitykseen liivien oikeista mitoista. Joskus joudun jopa riisumaan liivit kotona iltapäivällä, kun tuntuu mukavammalta olla ilman.
Mihin et usko? Tarpeeksi tukevat eli tiukat liivit tuntuvat mukavalta. Meitä naisia on erilaisia. Mulla on läskiä rintojen alla ja sulla varmaan ei ainakaan niin paljon kuin mulla. Välillä pidän rintaliivejä joissa ympärys on 70 Jos muut on pesussa ja tykkään ottaa nekin yöksi pois. Rinnat näyttävät paremman muotoisilta mitä sopivammat liivit on päällä.
Useimmiten täällä Suomessa käytämme EU-kokoa, jossa ympärykset ilmoitetaan senttimetreinä: 55 (joka tosin valitettavasti on vielä tosi harvoin saatavilla), 60, 65, 70, 75 ja niin edespäin. Tämä luku kuvaa siis rinnan alta mitattua ympärystä senttimetreinä. Voit kuitenkin pyöristää oman mittasi reilustikin (jopa 15 cm) alaspäin, etenkin jos sinulla on rasvaa rintakehän ympärillä.
Lähde: bra nightmares blogi
Ap, brittiliiveissä Freya on aika tiukka ympärys, joten ehkä sulle kävisi UK koko 28, kuppi (jos arvioit oikein) olisi GG.
Muitakin merkkejä on joilla kokoa 28GG, esim Panache, Curvy Kate, Cleo.
Ehkä Freya Idol malli tukisi rintojasi?
Katso verkkokaupat Lumingerie (SF), Brastop, Bravissimo ja Figleaves (UK).
Minun mittani on kymmenen senttiä enemmän, mutta ongelmaksi tulee se, että kupit ovat yli puolet ympärysmitasta eli kaarituellisten kaaret kainalossa ja törröttävät rumasti edessä.
Tilanne on toivoton, joten suosittelen rintojen pienennysleikkaukseen hankkiutumista hyvissä ajoin.
Ennen sitä pienennä liivejä. Niitä on pienennettävä edestä, jotta kupit pysyvät jotakuinkin kohdallaan. Helpoimmin onnistuu ompelemalla kuppien alle joustamatonta nauhaa, vaikka aivan tavallista kanttinauhaa.
Onko 15 liivikauppias, joka yrittää uskotella K-kuppiselle, että kyllä sinulle GG sopii - kun isompaakaan ei ole myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, brittiliiveissä Freya on aika tiukka ympärys, joten ehkä sulle kävisi UK koko 28, kuppi (jos arvioit oikein) olisi GG.
Nämä uusimmat liivini ovat freyaa 60I ja tänään huomasin että kupit ovat vieläkin pienemmät kuin eilen Ajattelin sovituskopissa. Ympärys on liian iso. Jos kupit olisivat riittävän isot Tämä ympärys 60 tuntuisi vielä isommalta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mittani on kymmenen senttiä enemmän, mutta ongelmaksi tulee se, että kupit ovat yli puolet ympärysmitasta eli kaarituellisten kaaret kainalossa ja törröttävät rumasti edessä.
Joo mulla on kanssa monissa liiveissä sama ongelma kaarituet ovat kainaloissa mutta freyan liiveissä tätä ongelmaa ei ole. Onkohan niin että esim. changen mummoliivejä tehdessä niitä ei ole sovitettu kenelläkään?
Tilanne on toivoton, joten suosittelen rintojen pienennysleikkaukseen hankkiutumista hyvissä ajoin.
Siihen ei oo varaa, enkä edes halua.
Ennen sitä pienennä liivejä. Niitä on pienennettävä edestä, jotta kupit pysyvät jotakuinkin kohdallaan. Helpoimmin onnistuu ompelemalla kuppien alle joustamatonta nauhaa, vaikka aivan tavallista kanttinauhaa.
Onko 15 liivikauppias, joka yrittää uskotella K-kuppiselle, että kyllä sinulle GG sopii - kun isompaakaan ei ole myynnissä?
Tuohon törmää usein.
Vierailija kirjoitti:
Freyassa on kyllä päinvastoin tosi löydät ympärykset, ihan yksittäisissä malleissa on tiukat.
Ap, puolalainen comexim tekee kokoasi, ja vieläpä tekee pyynnöstä muutoksia liiveihin. Niillä on nettikauppa ja lähettävät Suomeen. Googleta nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Freyassa on kyllä päinvastoin tosi löydät ympärykset, ihan yksittäisissä malleissa on tiukat.
Ap, puolalainen comexim tekee kokoasi, ja vieläpä tekee pyynnöstä muutoksia liiveihin. Niillä on nettikauppa ja lähettävät Suomeen. Googleta nimi.
Kiitos Kiitos!!
Vierailija kirjoitti:
Brittiläisissä liivimerkeissä, kuten freya, käytetään brittiläistä standardia kokomerkinnöissä. Täten uk koko GG vastaa eu kuppikokoa J.
Ap, redditin ABraThatFits palstalta löydät varmasti apua!
Eikö kukaan?