Haluaisitko mieluummin kolme tyttöä vai poikaa?
Kommentit (79)
Ei mitään väliä. Ehkä tyttöjä, niin yrittäisin kasvattaa heistä tekijänaisia.
No jos nyt pitäis valita niin poikia, kun mulla jo kaksi poikaa on, enkä noita mihinkään vaihtais. Mukavastihan noita menis vielä kolmaskin. Ei lasten sukupuolella ole väliä, enemmänkin se persoonallisuus merkitsee, jokaista lasta rakastaa omana itsenään ja persoonanaan.
Aina ollut sellainen olo, että 2 tai 3 poikaa olisi sellainen alitajuinen ideaali. :) Olisiko tästä ollut helpompi laittaa alapeukku/yläpeukku -vaihtoehdot kuitenkin tuohon ekaan viestiin?
Vierailija kirjoitti:
Mun työssä ongelmanuorten kanssa pojat on kyllä yliedustettuina suhteessa tyttöihin. Tytöillä ongelmat liittyy yleensä murrosikään, joka on luonnollinen ja ohimenevä vaihe elämässä. Poikien ongelmat on jotenkin vaikeampia, niiden syyt löytyvät jostain syvemmältä kuin ikäkaudesta ja ovat siten myös hankalammin ratkaistavissa.
Kyllä! Minä myös työn puolesta näitä näen. Pojilla ongelmat todella paljon suurempia. Edellä joku kirjoitti tyttären teinikiukuttelusta ja draamasta. Tuo on oikeasti tosi pientä todellisiin ongelmiin verrattuna. Teidän tyttö on teini ja käyttäytyy siten mutta todennäköisesti normaali kiva aikuinen hänestä tulee. Nämä mun hoitamat, pääosin pojat, on semmoisessa syrjäytymiskierteessä jo alakoulusta asti että ei meinaa olla keinoja auttaa.
Minäkin vastaan siis että ottaisin tytöt. Itsellä on kyllä molempia eikä omilla pojilla ole ongelmia mutta tilastollisesti todennäköisemmin ongelmakäytöstä on pojilla, sama aikuisena.
Ihan sama, kohtelisin ja rakastaisin heitä silti samalla tavalla.
Kolme poikaa ja tyttö löytyvät täältä.
Kun oli vain pojat, olisin ehdottomasti vastannut, että kolme poikaa.
Mutta meidän tyttökin on niin ihana 😍, että onneksi ei tarvitse päättää.
Toisaalta minulla on sisko ja se draama ja tappellu oli traumatisoivaa (siskon vika...). En siksi ole haaveillut useammasta tytöstä.
Oma tyttöni on hyväntahtoinen ja jollain tapaa epätyttömäinen (kuten minä 😇). Leikkii paljon poikienkin kanssa, eikä kieroile. Vertaan nyt naapuruston tyttöihin, joista osa on valitettavasti kieroja kuin korkkiruuvit ja siskokset tappelee keskenään jatkuvasti. Löytyy toki mukaviakin tyttöjä ja varmasti kieroja poikia.
Omat lapsemme eivät pahemmin tappele keskenään (eivätkä kyllä muidenkaan kanssa).
Blaa blaa blaa...
Ihan sama. Kaikki käy.
Pidän omat.
Hyvää yötä.
Jos ajatellaan aikuisikää niin tyttäret olis kivemmat. Mua ahdistaa anoppi-miniä suhteet ja ehkä tyttärien elämässä voisi jotenkin helpommin olla läsnä. Esim siis jos tytär olisi raskaana niin voisin hyvinkin usein soitella ja kysyä kuulumisia ja ostella juttuja vauvalle. Pojan vaimolle soittelu ja vauvajuttujen ostelu voisi häntä ärsyttää. Siis ihan spekulaatiota vaan 😁 kumpikin on ihan yhtä kiva kuitenki.
Meillä kolme poikaa (nuoria aikuisia miehiä nyt) ja ihan ok. Pojilla saa tyttäriä, ainakin meillä, kaikki ovat heteroita. Ihanat tyttöystävät kaikilla.
Tyttöjä! Meillä on kaksi tytärtä ja olen miettinyt, että jos kolmas lapsi joskus saadaan, toivon hänenkin olevan tyttö 😇
Onko tällaisia pöhköpäitä vielä olemassa!
Käsittämätöntä, että sukupuolella olisi minkäänlaista merkitystä.
T. Mummeli
Itsellä kolme tyttöä ja yksi poika. Hyvä niin.
En osaa sanoa. Mulla on molemmat.
Jos olisi pakko valita niin tytöt. Mulla on poika ja tyttö ja tyytyväinen olen :). Kolmatta ei tule.
Meillä on kaksi poikaa, joten kolmaskin poika olisi ollut tervetullut. Mies ei kuitenkaan innostunut kolmannesta lapsesta, joten kahdella mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjä. Tytöt helpompia kasvattaa, menestyvät poikia paremmin kouluissakin jne...
Sulle ei selkeesti oo kokemusta 😂
No minulla on! Meillä on kolme tyttöä ja kyllä, ovat helpompia kasvattaa kuin pojat. Tuttavaperheessä on kolme poikaa ja poikien kanssa on koko ajan ollut jos mitä säätöä. Tytöillä koulut meni hyvin , ammatit löyty jne. toisin kuin näillä pojilla.
Kolme tyttöä. Jotka mulla jo onkin.
Poikia.
Ja ne aikuiset tytöt auttavat vanhempiaan ja muita sukulaisia kun heidät on siihen kasvatettu ja pakotettu. Tyttöjä patistettiin ennen auttamaan juhlissa, lastenhoidossa jne. Poikia ei saanut vaivata.
Toivottavasti tästä ollaan jo luopumassa, sillä ei se automaattisesti tarkoita että huolehtii koska on nainen. Naisia on pidetty kurissa sillä että annettu ymmärtää että autettava on. Tasa-arvoisesti jos kasvatettaisiin niin pojatkin olisivat pienestä pitäen aina olleet apureina vaikka suvun juhlissa.
Yksi ihana tyttö mulla jo onkin, niin ottaisin mielelläni kaksi samanmoista lisää eli kolme tyttöä ottaisin. :D