Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju
Kommentit (533)
Ei hyvää päivää mitä keittiöpsykologiaa täällä...
Mitä sitten jos Sirpalla on ryppyjä kasvoilla, jos Teemu pitää kolmen sekunnin tauon ennen kuin sanoo miksi tykkää vaimostaan. Mun mies ei sais sanottua minuutinkaan aikana yhtään järkevää ja kaunista sanaa tunteistaan mua kohtaan TV kameroitten edessä/ tai vieraiden ihmisten katsellessa. . Silti me rakastetaan toisiamme.
Tämä Selänteen parikunta on hitsautunut vuosikymmenien aikana aika tiiviisti toisiinsa, sehän on selvä. Siinä varmaan katsotaan sormien läpi joitain juttuja koska elämä on muuten hyvää. Tehdään diili että hoidetaan tää yhdessä vaikka mikä tulisi. Onhan se myös luonnekysymys. Ei kaikista ole tuohon Sirpan elämään ja osaan. Ei hän valittanut eikä kaivannut Suomeen. Onko se paha asia että nauttii elämästä ja on tehnyt siitä sellaisen mikä tyydyttää molempia/kaikkia osapuolia?
Kuinka moni teistä rouvista tykkäisi kun mies toisi taaloja kotiin, jotta saisitte harrastaa ja tehdä jotain kevyttä työtä itse, ilmasto olisi omaan makuunne sopiva ja ei tarttisi miettiä mitä jos ei laskuja saa hoidettua? Lapsilla olisi parhaat koulut ja harrastukset? Sopeutuisittiko 20 vuoden aikana?
Harmi kun Räikkönen ei päästä tota kotiinsa. Sen jakson minäkin viitsisin kattoa.
Vierailija kirjoitti:
Teemu taisi puhua vielä kiihosta...
Molemmat taitavat pitää kulissia yllä. Sellanen vaikutelma vaan tuli.
Ei käy kumpaakaan kateeks missään mielessä. Raha ei tuo onnea eikä mielenrauhaa. Sirpan rankka elämä näkyy hänen kasvoissaan ja onko ollut alkoholismia joskus ? Kun ääni kuin riivinrautaa? Hyvin raspisen kova ääni, kuin olis vetänyt tupakkaa ja viinaksia vuosikymmeniä. Viskibasson ääni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Maria oli nyt niin vaisu? Ei ollut nyt yhtään niin "päällekäyvä" ja tenttaava kuin yleensä. Ei edes piilov*ttuillut.
Kaikissa näissä yökyläjutuissa mitä olen nähnyt käyttäytynyt samalla lailla. Päässyt aika lähelle haastateltavia olemalla oma kömpelö itsensä hassuine vaatteineen, saanut ihmiset avautumaan noin enemmän kuin olisivat tehneet jos olisi hyökännyt. Toisaalta ollut inhimillinen ettei niitä heikoimpia lyönyt, Nykäsen ahdistus näkyi päälle ilman asian sorkkimista, Sirpa itse höläytteli ja kameran dokumentoima perhedynamiikka näytti asioita joita ei olisi saatu muuten kaivettua. Jos uima-altaassa pulikoiminen oli mukavaa, monet muut tilanteet olivat surullisia. Pulikoida voisi kuukauden tai puoli vuotta, kyllä sitten kaipaisi takaisin omaan elämään, ei minulle elämäksi riittäisi olla rouva Teemu Selänne, ainakaan noilla ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää mitä keittiöpsykologiaa täällä...
Mitä sitten jos Sirpalla on ryppyjä kasvoilla, jos Teemu pitää kolmen sekunnin tauon ennen kuin sanoo miksi tykkää vaimostaan. Mun mies ei sais sanottua minuutinkaan aikana yhtään järkevää ja kaunista sanaa tunteistaan mua kohtaan TV kameroitten edessä/ tai vieraiden ihmisten katsellessa. . Silti me rakastetaan toisiamme.
Tämä Selänteen parikunta on hitsautunut vuosikymmenien aikana aika tiiviisti toisiinsa, sehän on selvä. Siinä varmaan katsotaan sormien läpi joitain juttuja koska elämä on muuten hyvää. Tehdään diili että hoidetaan tää yhdessä vaikka mikä tulisi. Onhan se myös luonnekysymys. Ei kaikista ole tuohon Sirpan elämään ja osaan. Ei hän valittanut eikä kaivannut Suomeen. Onko se paha asia että nauttii elämästä ja on tehnyt siitä sellaisen mikä tyydyttää molempia/kaikkia osapuolia?
Kuinka moni teistä rouvista tykkäisi kun mies toisi taaloja kotiin, jotta saisitte harrastaa ja tehdä jotain kevyttä työtä itse, ilmasto olisi omaan makuunne sopiva ja ei tarttisi miettiä mitä jos ei laskuja saa hoidettua? Lapsilla olisi parhaat koulut ja harrastukset? Sopeutuisittiko 20 vuoden aikana?
Ihanaa,ihanaa, tarvittiin 186 kommenttia, että joku sanoo jotakin järkevää.
Mammat ei koskaan yllätä ja naurussa suin saa lukea kommentteja, jossa pahansupaisuus ja ilkeys paistaa tänne asti, mahtaa oma elämäkin olla kurjaa, eikä pelkästään Sirpan, niin kuin he ajattelevat.
Mitä tulee Sirpan kotona oloon ja sitä kuorossa haukutaan, niin samaiset mammat itse tuhlaavat aikansa tänne hömppiä kirjoittaessa.
Kyllä ihmismieli on ihmeellinen ja pahansupainen ja ilkeä, jos joku antaa ymmärtää olevansa tyytyväinen valintoihinsa.
Aina kun Veitola vierailee pariskunnan luona, kävellään munankuorilla. Selänteet, viime jakson Nykäset, aiemmin Palanderit. (Muistutti paljon Palander-jaksoa tämä.) Ratian ja Saagimin luonakin oli outo tunnelma, mutta Saagimin ansiosta eri tavalla outo. Saagim ei alistuneena pelännyt, että Maria vittuilisi tai kysyisi jotain kiusallista, vaan painoi itse päälle. Hyökkäys on paras puolustus.
Cheekin luona oli rennompi tunnelma.
Miksi Maria ei ranchin portilla pelännyt, "onkohan Sirpa kännissä"? Vrt. Nykäs-jakso.
Sirpa saa ihan rauhassa olla tyytyväinen omiin valintoihinsa, mutta hänen kaksinaamaisuutensa oli se, mikä minua puistatti! Arvostelee kovaan ääneen työssäkäyviä äitejä, ja miltei samaan hengenvetoon toteaa pyrkivänsä vain olemaan hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemu taisi puhua vielä kiihosta...
Molemmat taitavat pitää kulissia yllä. Sellanen vaikutelma vaan tuli.
Ei käy kumpaakaan kateeks missään mielessä. Raha ei tuo onnea eikä mielenrauhaa. Sirpan rankka elämä näkyy hänen kasvoissaan ja onko ollut alkoholismia joskus ? Kun ääni kuin riivinrautaa? Hyvin raspisen kova ääni, kuin olis vetänyt tupakkaa ja viinaksia vuosikymmeniä. Viskibasson ääni.
Voi olla että oli myös kipeänä, mutta kiinnitin samaan huomiota. Joillakin on myös luonnostaan tai tyylinä käheä ääni. Hain juuri panimosokeria kaupasta kun pullotan mikropanimon tuotteita ja minulla on flunssa kun pyysin vielä tupakkaa käheällä äänellä vilkaisi myyjä minua kuin ajatellen jotain ennakkoluuloista.
Kai nyt naistenmiehen vaimolla silarit pitää ollakin...
Vierailija kirjoitti:
Aina kun Veitola vierailee pariskunnan luona, kävellään munankuorilla. Selänteet, viime jakson Nykäset, aiemmin Palanderit. (Muistutti paljon Palander-jaksoa tämä.) Ratian ja Saagimin luonakin oli outo tunnelma, mutta Saagimin ansiosta eri tavalla outo. Saagim ei alistuneena pelännyt, että Maria vittuilisi tai kysyisi jotain kiusallista, vaan painoi itse päälle. Hyökkäys on paras puolustus.
Cheekin luona oli rennompi tunnelma.
Miksi Maria ei ranchin portilla pelännyt, "onkohan Sirpa kännissä"? Vrt. Nykäs-jakso.
Kotirouvan seitinohut känni on hieman helpommin sulatettava kuin Nykäsen repäisyt. Noissa kun lähipiiri on todistettavasti joutunut paikkaltavaksi, pahimmillaan joku rouvista häämatkallaan. En minäkään ilman varovaisuutta menisi Nykäsen kotiin kun ne totaaliraittiit päivät taisivat jäädä Susanna Ruotsalaissuhteen jälkeen. Voi kun Matti kykenisi jättämään viinan kokonaan ja hankkisi apua itselleen.
Ei tarvitse kun piipahtaa mammapalstalla, niin tietää, mistä lapset ja nuoret ottavan mallin toistensa haukkumiseen ja kiusaamiseen.
Se kielenkäyttö ja asenne tulee omilta vanhemmiltaan.
Sitten ihmetellään, jos oma piltti sattuu kiusaamisen ja halvennuksen kohteeksi, vaikka samaa sontaa vanhemmat käyttävät muista.
Tässäkin tapauksessa Selänteet elävät normaalia perhe-elämää, paitsi varallisuutensa puolesta, mutta sekin saa paljon halveksintaa ja rumaa kielenkäyttöä.
Missä on käytöstavat ja hienotunteisuus.
Ennen juoruakat juoruilivat pienissä piireissä, nyt se tehdään somessa, kahta kauheammin ja pahansuopaisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Maria vierailee Sirpan luona. Ei Teemun luona.
Ahaa, Teemu asuu siis muualla?
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tuo Teemu! Yök. Narsistinen mielikuva.
Toi Sirpa on ihan tahdoton kotirouva. Haluaa tehdä kaiken miellyttääkseen miestään. Yrittää kokea itsensä jotenkin tärkeäksi korostamalla äitiyttään ja sitä, miten aina antaa miehelleen tämän niin tahtoessa. Pirun säälittävää.
Toi kiukuttelu jota kuvaili on varmaan hänen tapansa kokea jotenkin, että hän saa muka päättää elämästään.
Kynnysmatto.
Millä lailla se on kynnysmatto jos on VALINNUT nuo asiat elämässään? Potkitko sä aina omia valintojasi vastaan, vai opetteletko sopeutumaan niihin? Ei ole minusta Sirpa huonosti valinnut elämässään. Missä ihmeessä se kynnysmatto on, sun päässäsikö?
En jaksanut lukea läheskään koko ketjua joten en tiedä, onko tästä jo mainittu ja huomasiko muut, mutta Sirpahan oli selvästi alkoholisoitumassa. Been there, done that, siksi varmaan huomasin niin selkeästi merkit.
Lisäksi hän vaikutti jotenkin onnettomalta ja yksinäiseltä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Tekis jotain tukalleen. Eikö se ole jo kymmenet vuodet ollut tuollainen värjätty, huonosti leikattu pehko?
Marian tukkako?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jolle tuli parempi kuva Sirpasta? Ihan ihminenhän se vaikuttaa olevan eikä onneksi mikään tossukka tai ylipinnallinen kiiltokuva-akka.
Niin olishan se kamalaa, jos kiiltokuvamaisen komealla miehellä olis kiiltokuvamaisen kaunis vaimo.
Vierailija kirjoitti:
"Maksoin laskut ja tein lounaan. Jos niitä en ois tehny, niin olisin ihan että paska minä"
Jep. On ihanan tekevä olo kun saa päivässä laskut maksettua ja tehtyä lounaan. Luoja tuota naista.
Täällä palstalla on monia jotka eivät saa edess noita asioita tehtyä päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea läheskään koko ketjua joten en tiedä, onko tästä jo mainittu ja huomasiko muut, mutta Sirpahan oli selvästi alkoholisoitumassa. Been there, done that, siksi varmaan huomasin niin selkeästi merkit.
Lisäksi hän vaikutti jotenkin onnettomalta ja yksinäiseltä. Surullista.
No ei välttämättä pahasti, vaikkakin tunnistan tuossa myös itseni ennen kuin sain lapset. Alkoholi tuo varmaan lohtua, mutta alkoholistiksi siitä voi olla vielä piiiitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa saa ihan rauhassa olla tyytyväinen omiin valintoihinsa, mutta hänen kaksinaamaisuutensa oli se, mikä minua puistatti! Arvostelee kovaan ääneen työssäkäyviä äitejä, ja miltei samaan hengenvetoon toteaa pyrkivänsä vain olemaan hyvä ihminen.
Ihanko oikeasti Sirpa Selänne on tullut sinun työssäkäyntiä ja tekemisiä arvostelemaan?
Jos tarkoitat eilistä ohjelmaa, niin oikeasti se on viihdeohjelma ja toimittajan tehtävä on saada ohjelmalleen mahdollisimman suuret katsojaluvut ja rahaa maikkarille ja esitettävä sellaisia kysymyksiä haastatettavalle, että ne herättää katsojassa mielenkiintoa ohjelmaa kohtaan.
Jos Maria ja Sirpa olisivat puhuneen, vaikka Suomen talvesta ja molemmat olisivat olleet kaikista samaa mieltä, ei keskustelua olisi syntynyt, eikä olisi myöskään ohjelmalle katsojia.
Kysymykset ja keskustelut ovat varmasti ohjelmantuottajan kanssa käyty läpi etukäteen moneen kertaan. Ja mitä lasketaan ulos ja mitä leikataan.
Jotain suhteellisuuden tajua tv esitettyihin ohjelmiin.
Selänteiden ohjelmaa katsoessa tuli mieleen kaverin lapsuus varuskunnassa pienessä kaupungissa. Upseerien rouvat olivat kotiäitejä ja kokoontuivat joka päivä kahville jonkun rouvan kotiin. Ottivat siinä samalla pienet liköörit kahvin kanssa jotka muuttuivat päiväkänniksi lasten tullessa koulusta. Tietysti välillä joku rouva joutui paitsioon kemuista, koska jonkun mies oli käynyt panemassa naapurin rouvaa.