Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju

Vierailija
08.02.2017 |

Jutellaan tässä :)

Alkaa nyt :)

Kommentit (533)

Vierailija
161/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ollut sekä hyvää viihdettä että osoitus siitä kuinka tyhmiä, ymmärtämättömiä ja kateellisia ihmiset ovat.

Vierailija
162/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tärkeintä on olla hyvä ihminen" :D

Jep! Ensin haukuttuaan suu vaahdossa työssäkäyvät äidit. Juuri niin toimii hyvä ihminen. ;D

Eikös näin ajattele myös suomalaiset mammat. Ainakin Eu-tilastojen mukaan Suomessa on eniten kotiäitejä. Hoitavat vauvaa kotona lähes vuoden (n. 98% äideistä) ja yli puolet kun lapsi täyttää 3v. Jonka tietysti mahdollistaa lainsäädäntö, kun työpaikka ei mene alta pois.

Jenkeissä äitiysloma kuukauden (4 vk), pitkät työpäivät 10-12h, eikä päivähoitojärjestelmää ole ja kouluunkin lapsi menee aikaisemmin kuin Suomessa. Olen siinä mielessä Sirpan kanssa samaa mieltä, että pienen lapsen paras paikka on oma koti ja ymmärrän hänen mielipiteensä, kun se vielä taloudellisesti on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tuo Teemu! Yök. Narsistinen mielikuva.

Toi Sirpa on ihan tahdoton kotirouva. Haluaa tehdä kaiken miellyttääkseen miestään. Yrittää kokea itsensä jotenkin tärkeäksi korostamalla äitiyttään ja sitä, miten aina antaa miehelleen tämän niin tahtoessa. Pirun säälittävää.

Toi kiukuttelu jota kuvaili on varmaan hänen tapansa kokea jotenkin, että hän saa muka päättää elämästään.

Kynnysmatto.

Vierailija
164/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku uskaltaa sanoa suoraan et haluaa hoitaa omat lapsensa, onhan se paljon hienompaa kuin raijata kersansa muiden hoidettavaksi! Ohjelmaa en nähnyt. Jokainen valitsee itse mikä on lapsille parasta ja voiko parempaa olla kuin oma äiti hoitajana. Meillä Suomessa sitä ei vaan niin moni halua eikä edes jaksa, mutta lapsia vaan on pakko hankkia. Kyllä, olen ollut kotiäitinä jo 15 vuotta vuotta. lapsia kaksi eikä olla edes miljonäärejä eikä saada yhteiskunnan tukia. Ihan parasta, ei kukaan olisi ollut heille parempi hoitaja kuin minä, senverran arvostan myös itseäni.

Vierailija
165/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaalta vaikutti tuo parisuhde. Aivan 40-lukulaiset sukupuoliroolit joita korosti varsinkin alistettu (tai itse kiltisti alistunut) rouva.

Hänen pitää tietenkin päteä sillä pyhällä äitiydellä ja seksillä kun ei ole muuta annettavaa eikä pätemisen aihetta. Koko elämä on kotia ja lapsia ja harrastamista ja miehen tyytyväisenä pitämistä. Tuolle pöntölle miehelle sellainen tuntuu hyvin sopivan.

Itse en ikinä haluaisi naista, jota en koe tasavertaiseksi. Kun molemmat ovat fiksuja, pärjääviä ja koti ja muu elämä jaetaan yhdessä, seksikin on parempaa ja saa tuntea, että voi elää parhaan ystävän ja puolison kanssa.

Tunnen työni kautta näitä rikkaiden miesten kotirouvia - kyllä he ovat hyvin onnettomia tyhjässä elämässään.

En nähnyt mitään lämpöä puolisoiden välillä. Se intohimon korostaminen näytti ihan teatterilta.

Vierailija
166/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan krapula kun Teemu sai ihan yksin viedä lapset kouluun... :D

Mua nauratti tää sama, ensin oli mainostanut kuinka he aina vievät yhdessä Veeran kouluun. Sitten aamulla se kääntyikin niin, että on kato hyvä laittaa toi eläkkeellä oleva mies töihin! :D

Olisiko Mariakin pitänyt ottaa mukaan vai jättää ranchille?

Eiköhän se siellä ois nukkumassa pärjännyt. :) Kuitenkin vasta herättyään kuuli, että ai Teemu vei.

Vierailija
167/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpan piti mainita, että kyllähän on tehnyt oikeita töitä oliko vammaisten parissa. Ihan 6 kk ennen opiskeluja. Itse olisi pienenä halunnut ratsastaa, mutta vanhemmilla ei ollut varaa siihen. Huono osaisia haluaisi auttaa, mutta ei voi. Eli kyllä Sirpa on nyt hyvä ihminen. Harmi, että nuo auttamishalut jää vaan ajatuksen tasolle:)

Tiedän, ettei hyväntekeväisyys jää ajatusten tasolle, Selänteet on Suomessa monessa hyväntekeväisyysprojektissa mukana, mutta he eivät, niin kuin muutkaan halua siitä tehdä numeroa, vaan se on pyyteetöntä auttamista lasten ja nuorten parissa esim.vähävaraiset perheet, liikuntaharrastukset jne. Olleet mukana jo kauan.

Vierailija
168/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienojuttu kirjoitti:

että joku uskaltaa sanoa suoraan et haluaa hoitaa omat lapsensa, onhan se paljon hienompaa kuin raijata kersansa muiden hoidettavaksi! Ohjelmaa en nähnyt. Jokainen valitsee itse mikä on lapsille parasta ja voiko parempaa olla kuin oma äiti hoitajana. Meillä Suomessa sitä ei vaan niin moni halua eikä edes jaksa, mutta lapsia vaan on pakko hankkia. Kyllä, olen ollut kotiäitinä jo 15 vuotta vuotta. lapsia kaksi eikä olla edes miljonäärejä eikä saada yhteiskunnan tukia. Ihan parasta, ei kukaan olisi ollut heille parempi hoitaja kuin minä, senverran arvostan myös itseäni.

Tässä olikin se että jopa Teemu yritti pehmentää humalaisen vaimonsa sanomista ÄITI,ÄITI voi olla se lapselle tärkein, voisihan se olla toisinkin päin että mies olisi kotona ja vaimo tienata.

Vierailija
169/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tärkeintä on olla hyvä ihminen" :D

Jep! Ensin haukuttuaan suu vaahdossa työssäkäyvät äidit. Juuri niin toimii hyvä ihminen. ;D

Eikös näin ajattele myös suomalaiset mammat. Ainakin Eu-tilastojen mukaan Suomessa on eniten kotiäitejä. Hoitavat vauvaa kotona lähes vuoden (n. 98% äideistä) ja yli puolet kun lapsi täyttää 3v. Jonka tietysti mahdollistaa lainsäädäntö, kun työpaikka ei mene alta pois.

Jenkeissä äitiysloma kuukauden (4 vk), pitkät työpäivät 10-12h, eikä päivähoitojärjestelmää ole ja kouluunkin lapsi menee aikaisemmin kuin Suomessa. Olen siinä mielessä Sirpan kanssa samaa mieltä, että pienen lapsen paras paikka on oma koti ja ymmärrän hänen mielipiteensä, kun se vielä taloudellisesti on mahdollista.

Kyllä se työpaikka menee alta, jos ei sinne palaa kun nuorin lapsi täyttää sen kolme. Itsekin palasin töihin, kun lapset olivat 5v. ja 3v. Se viiden vuoden kotonaolokin vaati jo melkoista penninvenyttämistä. Se on niin hyvä sieltä pilvilinnoista huudella! Ja mauttomuuden huippuna Sirpalta se, etteivät he muka olisi rikkaita. Voi hyvää päivää, miten hän on todellisuudesta vieraantunut. Sitä kyllä ihmettelen, miksei Veitola piikitellyt tuttuun tyyliinsä. Ois nyt vähän ravistellut Sirpaa, että olettehan te nyt ihan h*lvetin rikkaita!!!

Vierailija
170/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa niin tekeminen ei taatusti lopu kesken ilman työssäkäyntiä. Ei ainakaan minulla loppuisi.

Ei minullakaan. Tekisin juuri noin kuin hekin. Golfia, tennistä, salia. Hyvää ruokaa ja nauttimista ilmastosta. Onko ihminen niin yksioikoinen, että ainoa asia mielessä millä saa päivän täyttymään on painaa niska limassa duunia? Tuossa tietenkin voi olla se riski, että tissuttelu lisääntyy huomaamatta. Tuskin Selänteillä juodaan mitään kyykkyviinejä. Nuo hyvät kyllä solahtavat kurkusta alas lähes huomaamatta. 

Vierailija
171/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin arvio antaa Selänteen omaisuuden arvoksi 40 miljoonaa dollaria. Siinä pienelläkin korolla sijoitukset tuottavat mukavasti vuodessa. 

Vierailija
172/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin arvio antaa Selänteen omaisuuden arvoksi 40 miljoonaa dollaria. Siinä pienelläkin korolla sijoitukset tuottavat mukavasti vuodessa. 

Juu ei tartte Sirpan duuniin mennä. Kunhan puhuu lämpimikseen!

Vierailija
173/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienojuttu kirjoitti:

Tässä olikin se että jopa Teemu yritti pehmentää humalaisen vaimonsa sanomista ÄITI,ÄITI voi olla se lapselle tärkein, voisihan se olla toisinkin päin että mies olisi kotona ja vaimo tienata.

Ongelma vain on, etteivät miehet pysty imettämään ja moni on vauvan kanssa hukassa.

Jos äiti ei mene töihin kuukauden pituisen äitiysloman jälkeen, työsuhde päättyy eli valinnan mahdollisuuden ovat olemattomat, toisin kuin Suomessa.

Ikävä kyllä äiti on se joka voi lasta imettää, ei mies.

Kun lukee näitä kommentteja, monet ovat jenkkiläisten järjestelmästä ulkona kuin lumiukot.

Vierailija
174/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammat vois ottaa Marialta mallia ja oppia. Vaikka ei ole mitään yhteistä Sirpan kanssa niin ei silti dissaa ja hauku toista kuten av-mammalla on tapana.

Ihmiset ovat erilaisia ja mikä on hyvä toiselle ei ole välttämättä hyvä jollekin toiselle.

Vierailija
175/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisten mammojen on hyvä arvostella, kun on pitkät (3v.) paikalliset/tuetut perhevapaat, lähes ilmainen päivähoitojärjestelmä, ilmaiset iltapäiväkerhot, neuvolat, kouluruokailu, jopa koulukuljetus jne.

Vierailija
176/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en nähnyt lämpöä tämän pariskunnan välillä. Kämppäkaveruutta ja taloudenhoitoa, ja lasten kuskaamista sinne tänne.

Vierailija
177/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienojuttu kirjoitti:

Eli sinunkin miehesi sitten tienaa aika hyvin? On se tosi hankalaa ymmärtää, että kaikilla ne tulot eivät vain ole sellaiset, että ilman tukia voi jäädä kotiin 15 vuodeksi. Minä olin kotona vain 6 vuotta, vanhempi lapsi kotihoidossa eskariin asti, nuorempi 5 vuotiaaksi. Olenko nyt kamala ihminen, joka ei halunnut hoitaa omia lapsiaan?

Vierailija
178/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu taisi puhua vielä kiihosta...

Vierailija
179/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisten mammojen on hyvä arvostella, kun on pitkät (3v.) paikalliset/tuetut perhevapaat, lähes ilmainen päivähoitojärjestelmä, ilmaiset iltapäiväkerhot, neuvolat, kouluruokailu, jopa koulukuljetus jne.

Eikö Yhdysvalloissa lapset käy koulussa ja eikö Selänteillä olisi ollut varaa päivähoitoon ja iltapäiväkerhoon? Nyt en oikein tajua, miten jenkkien järjestelmä olisi vaikuttanut heidän elämäänsä, kun rahasta ei kuitenkaan ole mikään kiinni. Tässähän on kyse nimenomaan siitä, että heillä on ollut valinnanvaraa vaikka mihin, mutta Sirpan kritisoimilla työssäkäyvillä ihmisillä harvemmin on valinnanvaraa.

Vierailija
180/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyväntekijä" Teemu kommentoi avatessaan ravintolaa Amerikkaan, että on hyvä kun voi palkata paljon henkilökuntaa, kun työntekijöiden palkat on niin pienet. 

Sirpa on ehkä unohtanut sen, että suurin osa ihmisistä joutuu käydä töissä pärjätäkseen, ei ole mahdollisuutta jäädä olemaan äiti vaan mitään olla kuin mieshhh.

Jotenkin todella tunkkaisen oloinen pariskunta. Keksisin kyllä muutakin tekemistä kuinkirjan lukemisen ja lounaiden laittamisen, jos eläisin tuolla: harrastuksia ja kulttuuria, etsisin ystäviä. Voisihan se Sirpa mennä vaikka sinne ravintolaan töihin jos on tylsää.

Maria Montazamin elämä vaikuttaa kiinnostavalta ja hän aidosti onnelliselta ja kiitolliselta. Sirpasta ei kyllä tämän perusteella jäänyt sellainen kuva. Ja Teemu on epämiellyttävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan