Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju
Kommentit (533)
Entä jos ne jännitti? Vosin kuvitella, että Sirpa on ujo ja ehkä arkakin ihminen.
Ainakin itse jännittäisin ihan sikana tuollaista kuvaamista ja esillä olemista. En saisi sanottua varmaan yhtään mitään ja sekin mitä sanoisin olis varmaan tasoa, että on kiva kun aurinko paistaa. Kiva siinä sitten koko Suomen arvostella.
Tosin, en olisi lähtenyt tuollaiseen mukaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten FALSKI se Marian joka jaksoinen itkukohtaus taas oli. Kun oli "pakko" puristaa jonkinlainen emotionaalinen reaktio siinä Sirpan kanssa sängyssä makoillessaan. Väkinäinen, epäaito purskahdus.
Ilmeisesti käsikirjoitukseen on nyt merkitty joka jaksoon jonkinlainen kyynelehtimisepisodi, esim. Cheekin kanssa itkettiin Lahden mäkimontussa.
Ovela muija tuo Sirpakin. Ihan varmasti tarkoituksella otti pari kertaa esiin sen, ettei ainakaan itse halua olla ilkeä tai negatiivinen muita kohtaan, ei halua valittaa ja keksiä aina jotakin ikävää sanottavaa kuten joillakin on tapana. Haluaa tulla hyväksi, mukavaksi ihmiseksi. Eiköhän se ollut selvä piikki ilkeäksi ja negatiiviseksi profiloituneelle Marialle jonka koko ura on rakentunut piilokettuilun ja piikittelyn varaan.
Eiköhän tuo vihjaus ollut tarkoitettu meille keskustelupalstojen tyypeille, jotka tälläkin hetkellä puhumme heistä negatiiviseen sävyyn (minä mukaanlukien)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpa saa ihan rauhassa olla tyytyväinen omiin valintoihinsa, mutta hänen kaksinaamaisuutensa oli se, mikä minua puistatti! Arvostelee kovaan ääneen työssäkäyviä äitejä, ja miltei samaan hengenvetoon toteaa pyrkivänsä vain olemaan hyvä ihminen.
Ihanko oikeasti Sirpa Selänne on tullut sinun työssäkäyntiä ja tekemisiä arvostelemaan?
Jos tarkoitat eilistä ohjelmaa, niin oikeasti se on viihdeohjelma ja toimittajan tehtävä on saada ohjelmalleen mahdollisimman suuret katsojaluvut ja rahaa maikkarille ja esitettävä sellaisia kysymyksiä haastatettavalle, että ne herättää katsojassa mielenkiintoa ohjelmaa kohtaan.
Jos Maria ja Sirpa olisivat puhuneen, vaikka Suomen talvesta ja molemmat olisivat olleet kaikista samaa mieltä, ei keskustelua olisi syntynyt, eikä olisi myöskään ohjelmalle katsojia.
Kysymykset ja keskustelut ovat varmasti ohjelmantuottajan kanssa käyty läpi etukäteen moneen kertaan. Ja mitä lasketaan ulos ja mitä leikataan.
Jotain suhteellisuuden tajua tv esitettyihin ohjelmiin.
Kyse ei nyt ollut keskusteluaiheesta, vaan siitä millaisen kuvan Sirpa antoi itsestään. Aiemmin minulla ei ollut mitään mielipidettä koko ihmisestä, kun en ollut hänen sanomisiaan kuullut, ainoastaan kuvia nähnyt lehdissä. Meni Sirpalta lausunnot metsään ja pahasti. Olisi voinut nätimminkin sanansa asetella, jos kerran on niin hyvä ihminen. Tuo miten hän mielipiteensä ilmaisi, oli silkkaa panettelua vailla mitään todellisuudentajua.
Aika jännä että sitä vahinta poikaa Eemiliä ei näytetä, sillä ei ole instagramiakaan. Onko tässä jotain mitä halutaan piilotella?
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä että sitä vahinta poikaa Eemiliä ei näytetä, sillä ei ole instagramiakaan. Onko tässä jotain mitä halutaan piilotella?
Eikö ole Teemunkaan kuvissa tms.?
Ehkä haluaa olla itse poissa julkisuudesta. Ei munkaan lapsi (17v) halua olla somessa eikä kuvissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toiset vaan humaltuu helpommin kuin toiset?
Olet oikeassa, minä ainakin humallun yhdestä viinilasillisesta.Tosin en ole ottanut vuosikymmeniin kuin ehkä 2 x vuodessa.Pariin vuoteen en yhtään, koska vesi on ilmaista enkä pidä viinin mausta, mieluimmin vaikka maitoa tai piimää.Lisäksi haluan olla aina täysin selvillä vesillä.
Onhan se tuolla Teemun kuvissa.
Ja muuten .. onko porukka oikeesti niin vieraantunut oikeasta elävästä maailmasta, että joku "instaan kuulumattomuus" on heti merkki jostain huonosta..?
Ainut, mitä tuli mieleen, money cant buy you class.. Kuin olisi väärälle tontille eksyneitä caravaanareita katsellut ja kuunnellut. En ihmettele enää, että ovat Trmpin kannattajia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea läheskään koko ketjua joten en tiedä, onko tästä jo mainittu ja huomasiko muut, mutta Sirpahan oli selvästi alkoholisoitumassa. Been there, done that, siksi varmaan huomasin niin selkeästi merkit.
Lisäksi hän vaikutti jotenkin onnettomalta ja yksinäiseltä. Surullista.
No ei välttämättä pahasti, vaikkakin tunnistan tuossa myös itseni ennen kuin sain lapset. Alkoholi tuo varmaan lohtua, mutta alkoholistiksi siitä voi olla vielä piiiitkä matka.
Ilmeisesti Sirpalla alkoholiongelmaa on ollut, löytyi vanha ketjukin asiasta, ihan näiltä vauvapalstoilta...näkijöiden kommentteja.
Minusta ohjelma oli hyvin pliisu, ei juuri yksityiskohtia perhe-elämästä, kodista ja lapset olivat ulkopuolella ohjelmasta. Varmaan ohjelma oli tehty Selänteiden ehdoilla, niin kuin Matti Nykäsen ohjelma. Kodin ulkopuolella vietettiin paljon aikaa.
Ohjelman pliisuudesta johtuen, ainoa oli tuo "kotiäitikohtaus" jossa ohjelmassa herkuteltiin ja Maria palasi siihen vielä illalla. Jotenkin tuli tunne, että se oli tekemällä tehty ja ohjelmantekijä katsoi parhaammaksi palaisi, jolla Maikkari mainosti ennakkoon ohjelmaa ja myös Maria ratsasti asialla koko ajan.
Mutta ohjelma oli kyllä mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä.
Vierailija kirjoitti:
Eemilillä on yksityinen instagram profiili...miksihän ei pidä sitä julkisena kuten Eetu pitää? :/ haluais nähdä kuvia siitä!
Huomasin saman kun ohjelma alkoi. Kuiva kuollut. Ja kun lähti syömöön, edestä osasi kääntää rvo-lookin mutta takaa jäi suoraksi. Tupeerattu ja lakalla kovetettu. Rahaa olisi vaikka kampaajaan joka viikko, käyttäisi yhden tennispäivän siihen.
Tennisäijä oli ihan oikeassa nähdessään Marian housut. Kaipa luulee olevansa huippumuodikas mutta tuolla mantereella ja niissä piireissä varmaan hassu ilmestys, suora poikavartalo, isot pepattavat housut, joku itselle tärkeä merkkipusero ja apua se lippis. Pois lähtiessäkin Marialla oli se pieni lippis. Viimeisin muoti ilmestys varmaan Suomessa mutta ... oliko se mekon kanssa vielä. Omasta mielestään varmaan muodikas mutta ei tajua näköjään ettei se ole sama kuin tyylikäs, asuun sopiva, tilanteeseen sopiva. Ihan sama juttu kun aikoinaan Tarja Halonen lähti eka kertaa Ruotsin vierailulle ison käsilaukun kanssa josta sai nimen Muumimamma. Tyylittömät lippikset hänelläkin oli ja on päässä.
Teemulla on varmaan ollut työ täyttää päivänsä jääkiekon jälkeen. Joka päivä pelaa golfia, huhhuh. Vaikka kuinka toitottavat että saa tehdä mitä huvittaa niin ei se ole sen kummempaa kuin muillakaan joilta työ loppuu, jää eläkkeelle. Aina ollaan kotona. Vanha yhteisö päättyy kuin seinään. Aikaa vie että löytää tarpeeksi mielekästä ja haastavaa tekemistä.
Ja Marialla on aina tuo typerä pakkomielle kysellä ihmisten seksielämästä. Ja se hampaidenpesu, tyhmän näköistä touhua.
Heillä on puutarhuri, autonkuljettaja, lastenhoitaja (kun lapset olivat pienempiä), mummu asui heillä auttamassa, siivooja... mitä se Sirpa sitten itse mahtoi tehdä.
Tuossa ohjelmassa kamerat pyörivät kaksi päivää ja ohjelman pituus on 40 min. kun mainokset lasketaan pois.
Ohjelman juju on toimittajan kanssa kun sukset menevät ristiin, Matti Nykäsellä se oli Seiska-lehti, sitä aikaisemmassa ohjelmassa homous ja Selänteiden kanssa kotiäitiys. Arvaukseksi jää, onko se ohjelmantuottajan idea ja tekemällä tehty vai aito kohtaus, se jää katsojan arvoitukseksi.
On muuten aika itserakasta Teemulta että jokaisen lapsensa nimessä on ee niin kuin Teemun nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nähnyt Teemun ja Sirpan välillä sellaista lämpöä kuin pitkään naimisissa olleiden välillä luulisi parhaimmillaan olevan. No joo, eihän sellainen aina telkkariin välity, tiedetään, mutta jotenkin Teemu oli hirveän etäinen ja tyly jopa omaa vaimoaan kohtaan. Väänsi kaiken jotenkin vitsiksi ja sen intohimokommentinkin lopetti sellaiseen pelotteluun, että "haetaan sitten muualta". Ei kehunut Sirpaa ollenkaan vaan puhui yleisellä tasolla.
Maria kysyi Teemulta että miksi tykkäät Sirpasta (tai jotenkin noin).
Teemu oli vähän aikaa hiljaa. Mietin jo että apua, sano nyt jotain ja äkkiä!! Ja sanoihan se sitten, että Sirpan kanssa on hauskaa ja mitä muuta se sanoikaan, en muista. Mietin että ei se kovin lämpimältä vaikuttanut, se hetki. Kun pitää oikein miettiä mitä sanoisi.
Ja siinä vaiheessahan Sirpalla tuli kyynel silmäkulmaan, Teemu sanoi "älä sit ala itkeen!". Ihan kuin heillä olisi selvittämättömiä juttuja, ja Sirpa kuuli kuinka Teemu nyt siitä sitten kuitenkin tykkää ja oli helpottunut.No tästä kohdasta minullekin tuli se fiilis. Niin, voihan olla, että Teemu ei ole kovin avoin tuollaisissa asioissa, mutta muutenkin se yhdessäolo vaikutti niin väkinäiseltä. Luulisi, että noin pitkästä suhteesta irtoaisi kameroiden edessäkin jotain erityisempää kun kuitenkin vapaalla olivat.
No parit ovat kyllä yhdessä vuosikymmeniä, vaikka sekä ystävien kuullen, että puolison selän takana arvostellaan rajustikin.Olen ollut tilanteissa, jossa mies on sanonut vaikka mitä vaimostaan isossa joukossa ja itseäni on mm. imitoitu ilkeästi.Sellaisia me vaan näytämme olevan.Eihän Teemu kuitenkaan mitään pahaa sanonut Sirpasta.Kun katsen ja muistelen elämää harvoin on esim. lämpöä pariskuntien välillä näytetty julkisesti.Usein huomaan presidenttimme vaivaantuneen ilmeen kun vaimonsa osoittaa ilmeillään kiintymystään.
Mutta toisaalta olen kodista, jossa äitiäni huoriteltiin, eikä oma mieheni sanonut koskaan mitään hyvää, ei edessä eikä takana, päinvastoin tyhmä ja ruma olin, joten olen ehkä jäävi tässä asiassa.Kerran olen kuullut sivusta erään miehen ylistävän vaimoaan ihanaksi ja olin ällikällä lyöty!
Sirpa näytti aivan hirvittävän paljon vanhemmalta mitä ikänsä puolesta on. Minullekin tuli sama mieleen mitä täällä juteltu, käyttääkö liikaa alkoholia? Ja tupakoiko? Lisäksi armoton Kalifornian aurinko. Jotenkin kovin näytellyltä tuntui kaikki Sirpan ja Teemun välillä, ei käy kateeksi. Teemu lisäksi vaikutti... noh tyhmältä/yksinkertaiselta.
Miksi Vässykkä_Maria ei siinä kun muutenkin seksistä puhuttiin kysynyt Teemulta, oletko Teemu koskaan pettänyt Sirpaa? Olisi kiva ollut kuulla se Teemun antama vastaus...
Teemun pisteet kyllä laski. Ällöttävä mies. Jos ei kotoa saa niin pitää hakea muualta, pakkohan Sirpan on siinä antaa. Ja se kommentti lihan syönnistä, mitä helvettiä?!